Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2012, 16:01   #61
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
I believe!

Probleem is dat er zo nogal veel mensen zijn die amper tot 2 kunnen tellen, maar wel allemaal hun eigen waarheid in pacht hebben. Die is dan eerder gebaseerd op hun geloofsovertuiging dan op basis van feitelijke en wetenschappelijke informatie. Tja …
Het gaat hier niet om geloofsovertuiging. Het gaat hier simpelweg om het feit dat het mij geen kloten interesseert of de mensheid al dan niet kapot gaat om mijn overdreven vleesconsumptie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 16:01   #62
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het gaat hier niet om geloofsovertuiging. Het gaat hier simpelweg om het feit dat het mij geen kloten interesseert of de mensheid al dan niet kapot gaat om mijn overdreven vleesconsumptie.
Waarom?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 16:39   #63
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom?
Fox is simpelweg dat soort persoon dat ervoor zorgt dat teveel vrijheid niet werkt in een beschaving. Zij beginnen dan egoistisch te graaien, "want niemand heeft er iets over te zeggen", en alles rondom zich te verpesten.
Een beetje zoals de Paaseilanders.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 17:23   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Fox is simpelweg dat soort persoon dat ervoor zorgt dat teveel vrijheid niet werkt in een beschaving. Zij beginnen dan egoistisch te graaien, "want niemand heeft er iets over te zeggen", en alles rondom zich te verpesten.
Een beetje zoals de Paaseilanders.
Ik zou het eerder vergelijken met de acties van "democratisch verkozen leiders". Die beginnen ook onmiddelijk te graaien in de vetpotten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 08:25   #65
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Fox is simpelweg dat soort persoon dat ervoor zorgt dat teveel vrijheid niet werkt in een beschaving. Zij beginnen dan egoistisch te graaien, "want niemand heeft er iets over te zeggen", en alles rondom zich te verpesten.
Een beetje zoals de Paaseilanders.
Neen hoor, ik ageer gewoon tegen mensen die zichzelf een hogere moraal toedichten en vanuit die visie trachten de verworven vrijheden van anderen te beknotten. Ik walg van dergelijke creaturen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 10:14   #66
thefishdoesntthink
Gouverneur
 
thefishdoesntthink's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: are
Berichten: 1.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen hoor, ik ageer gewoon tegen mensen die zichzelf een hogere moraal toedichten en vanuit die visie trachten de verworven vrijheden van anderen te beknotten. Ik walg van dergelijke creaturen.
hehe "verworven vrijheden", zeg dat tegen de miljarden dieren die evengoed recht hebben op hun vrijheid om hun soortspecifieke eigenschappen uit te voeren en zeg dat alsook tegen al die mensen die sterven van de honger wanneer hun land wordt volgeteeld met voedsel om ons goedkoop vlees te voederen.
Ignorance is bliss zeker.
__________________
because the fish knows everything.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 10:38   #67
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen hoor, ik ageer gewoon tegen mensen die zichzelf een hogere moraal toedichten en vanuit die visie trachten de verworven vrijheden van anderen te beknotten. Ik walg van dergelijke creaturen.
QED. Verworven vrijheden gebruiken als rechtvaardiging voor alle mogelijke perversies.

Da's niet goed, iets teveel van die vrijheden voor iedereen. Niet iedereen kan er even goed mee om, zo te zien.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 13:41   #68
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen hoor, ik ageer gewoon tegen mensen die zichzelf een hogere moraal toedichten en vanuit die visie trachten de verworven vrijheden van anderen te beknotten. Ik walg van dergelijke creaturen.
²
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 13:44   #69
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht


P
leuke tabel van een veggisite..waarmee ze meteen bevestigen dat vegetarisme een agressieve levensbeschouwing is..(Defensive omnivors )

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 26 juni 2012 om 13:44.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 13:53   #70
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grinnik. De Oude Egyptenaren aten alleen perfect "gezond". Ze hadden gewoon niks anders. Hun heersers hadden wel meer toegang tot "ongezond", toch waren het de heersers die een heel pak langer leefden.

Was het nu ongezond voedsel, of te hard werken dat de doorsnee egyptenaar de das omdeed?

Ikzelf vreet teveel- en niet alleen vlees-, zuip teveel, en toch ben ik gezonder dan mijn 19de eeuwse tegenhanger van dezelfde leeftijd.

Trouwens, wat ben je er nu mee dat je lichaam genetisch mits perfecte voeding 127 jaar kan worden, als je hersenen op 75 al dement zijn?

Geniaal, 100 worden als celibataire fundamentalistische geheelonthouder....

Ik val nog liever dood op mijn 50, zonder dat ik mezelf plezier heb ontzegd.
Er is helemaal geen bewijs dat vegetariers langer of gezonder leven...
Niet alleen zijn er bitter weinig vegetariers die hun hele leven 'gezond' aten als referentie, maar de meeste sterven zelfs jonger doordat hun dieet 'onnatuurlijk' was...

Onder de langstlevende zoogdieren zitten evenveel omnivoren als carnivoren als planteneters..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 26 juni 2012 om 13:55.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 14:13   #71
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
leuke tabel van een veggisite..waarmee ze meteen bevestigen dat vegetarisme een agressieve levensbeschouwing is..(Defensive omnivors )
Dat noemt men een grap. Humor? Je moet het eens proberen, best leuk. Geen zorgen, ik ben equal-opportunity criticus.



Al vind ik deze niet zo geslaagd, als libertarian bingo of defensive omnivore bingo, maar waarschijnlijk omdat hij vanuit het standpunt van een freegan gemaakt is.

Agressieve levensbeschouwing? Wat is er in godsnaam agressief aan het feit dat ik geen vlees eet?
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 juni 2012 om 14:15.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 14:19   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat noemt men een grap. Humor? Je moet het eens proberen, best leuk. Geen zorgen, ik ben equal-opportunity criticus.



Al vind ik deze niet zo geslaagd, als libertarian bingo of defensive omnivore bingo, maar waarschijnlijk omdat hij vanuit het standpunt van een freegan gemaakt is.

Agressieve levensbeschouwing? Wat is er in godsnaam agressief aan het feit dat ik geen vlees eet?
Vegetarisme en veganisme, zijn wee walgelijke levensbeschouwingen. Zeker als ze het omdat ze het zielig voor de dieren vinden, want medelijden met de dieren is indirect haat naar de mens. Verschillende vegetarisme en veganisten vinden de holocaust dan ook goede zaak, ik bedoel het waren naar alle waarschijnlijkheid weer 6 miljoen gemene vlees eters.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 14:31   #73
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Vegetarisme en veganisme, zijn wee walgelijke levensbeschouwingen. Zeker als ze het omdat ze het zielig voor de dieren vinden, want medelijden met de dieren is indirect haat naar de mens. Verschillende vegetarisme en veganisten vinden de holocaust dan ook goede zaak, ik bedoel het waren naar alle waarschijnlijkheid weer 6 miljoen gemene vlees eters.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 14:34   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ohja, zien of iemand iets serieus bedoeld, is vrij moeilijk te herkennen zonder een smiley. Sorry.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 17:53   #75
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Geen vlees eten: goed

Vleesvervangers eten: slecht
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 18:27   #76
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Geen vlees eten: goed

Vleesvervangers eten: slecht
Maar ja, al die soja en maïs, waarvan meel gemaakt wordt om aan die dieren te voederen, wordt ook in Zuid-Amerika geteeld he.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 20:29   #77
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Gemiddeld genomen is voor de productie van een kilo vlees 100 keer meer water nodig dan voor de productie van een kilo graan of groente.

Ook landbouwgrond wordt in grote hoeveelheden opgeofferd om de intensieve veeteelt en bijbehorende voederindustrie draaiende te houden. Momenteel wordt 3.9 miljard hectare landbouwgrond gebruikt voor de productie van vlees. De veeteelt gebruikt 30% van de totale landoppervlakte van onze aarde (vooral weiland). Daarnaast is er 33% van de bewerkbare landbouwgrond die wordt gebruikt voor de productie van veevoer (dat is 78% van de totale landbouwoppervlakte in de wereld). Deze oppervlakte is wereldwijd 3.3x groter geworden tussen 1961 en 2001.?Meer dan 60% van de totale productie van granen, maïs en gerst wordt gebruikt als veevoer.

•voor 1 kg rundvlees: 8 kg voer (vooral soja!)
•voor 1 kg varkensvlees: 5,1 kg voer
•voor 1 kg kippenvlees: 3 kg voer
Nuff said.

Anyways, ik heb geen probleem met vlees eten. Op zich zou dat geen probleem mogen zijn, ware het niet dat de bevolking zo spectaculair is toegenomen dat laatste decennia dat het wel een probleem is omwille van alle grondstoffen die in vleesproductie kruipen en de enrgie die ervoor nodig is. Wederom een probleem gelinkt aan de overbevolking.

Aan dat laatste wordt nog steeds zo goed als niets gedaan en het gevolg zal zijn dat de mensen minder minder gaan mogen en meer en meer vrijheden gaan verliezen. Vlees eten is er slechts één van.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 20:31   #78
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Fox is simpelweg dat soort persoon dat ervoor zorgt dat teveel vrijheid niet werkt in een beschaving. Zij beginnen dan egoistisch te graaien, "want niemand heeft er iets over te zeggen", en alles rondom zich te verpesten.
Een beetje zoals de Paaseilanders.
Yup, iedere mens heeft naast zijn vrijheden ook verantwoordelijkheden. Alleen blijken sommigen zich daarboven verheven te voelen en willen ze enkel van de vrijheden genieten. Net zoals een crimineel meent dat hij rechten heeft, maar verzaakt aan zijn plichten. Zulke mensen is de maatschappij beter kwijt dan rijk.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 21:07   #79
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Yup, iedere mens heeft naast zijn vrijheden ook verantwoordelijkheden. Alleen blijken sommigen zich daarboven verheven te voelen en willen ze enkel van de vrijheden genieten. Net zoals een crimineel meent dat hij rechten heeft, maar verzaakt aan zijn plichten. Zulke mensen is de maatschappij beter kwijt dan rijk.
Ja, het ironische is dat het zegt van "de mens kan mijn kloten kussen met zijn overleven, maar de mens moet mij wel mijn Recht geven om alles ervoor te vernietigen".


Pas op, het ademt en het heeft burgerrechten!
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 21:14   #80
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De stront stinkt meer van vleeseters schijnt.
Dat is inderdaad zo. Bovendien, in de hedendaagse "kookkunst" wordt het vlees meestal véél te rauw opgediend. Wat erg slecht voor het veroorzaken van serieuze darmkwalen.

Ik poog mij te houden aan een systeem van maximaal drie keer wat vlees op een week. Niet meer dan 100-125 gram en bovendien behoorlijk doorgebakken.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be