Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2019, 14:10   #1021
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw zelfkennis is fenomenaal.
Zelfkennis is dan ook een mooie deugd.
Dank U.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2019 om 14:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:18   #1022
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Verklaar je nader.
Dat ik het nogal hypocriet zou vinden om te zeiken over een uitspraak die tegen het reglement ingaat, terwijl ik het zelf met sommige aspecten van de wet niet te nauw neem.
Toch niet als het geen schade berokkent aan anderen.
Meningen zullen me niet rap shockeren, negeerlijsten en rode-driehoeken vind ik meer iets voor mossels.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:21   #1023
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Moest ge echt iets inzitten met die bejaarden…, maar dat is dikke BS, met de maatschappelijke kost die de drugsgebruikers veroorzaken kunnen jaarlijks 33.000 bejaarden gratis van het rusthuis gebruik maken.

Ga dus ergens anders lullen over bejaarden.
Dat was precies een lastige vaststelling om deftig op te reageren eh?

Want wat je hier schrijft slaat werkelijk nergens op.

Trek die lijn door en enkel mensen die nooit met de auto rijden mogen discussieren over fijn stof in de stad. Enkel mensen die als holbewoner in een grot wonen en geen grammetje CO2 uitstoten mogen discussieren over de klimaatopwarming. En enkel mensen die van zijn leven nog niet het kleinste kruimeltje plastic gebruiken mogen discussieren over plastic in de oceanen...

't Is dus wel duidelijk dat je totaal geen idee hebt hoe je op mijn stelling "Bejaarden drogeren met voorgeschreven pillen goedkeuren maar over fundamentalisme beginnen als je zo'n bejaarde al eens een jointje laat roken is compleet van de pot gerukt" moet reageren.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:33   #1024
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij denkt overheidsstatistieken, die het gevoerde beleid bewijzen, te moeten geloven, dan ben je wel heel naïef.
Als je zo cynisch bent kan je toch beter nergens nog over discussieren? Want wat moeten we dan wel geloven?
En ben je echt consequent en ga je er van uit dat geen enkel cijfer van de overheid klopt of enkel maar diegenen die je eigen mening tegenspreken?


Citaat:
Als jij denkt dat het meer, veiliger en breder beschikbaar stellen van een product, aanleiding gaat geven tot minder verkoop/verbruik van dat product, dan is het nog een gradatie erger.
Toen men enkele eeuwen begon door te krijgen dat de aarde rond de zon draait en niet andersom waren er ook velen die die gedachtegang een paar gradaties erger vonden.
Het is niet omdat er iets gebeurt waar jij met je verstand niet bij kan dat het ongeloofwaardig is he?
Op meerdere plaatsen is al aangetoond dat legalisering (of decriminalisering) niet tot meerverbruik heeft geleid. En ja, sommige van die cijfers komen van de overheid maar evenzeer van universiteiten ed.

Citaat:
Zo van ... o, de overheid staat nu toe dat we parkeren op het voetpad, ewel, nu gaan we dat niet meer doen zie ....
Is zo'n vergelijkingen maken niet een beetje kortzichtig?
Dit is echt wentelen in uw eigen gelijk, al wordt dat gelijk langs alle kanten ontkracht. En als je dat merkt dan maar gauw beginnen over de geloofwaardigheid van cijfers...

Hoe leeft iemand zoals u? Wat na de verkiezingen? Geloof jij de overheid als de stemmen zijn geteld? Leef jij in een maatschappij die je als 1 grote leugen beschouwt? Wat kan je nog geloven en wat niet?
Wat als er morgen een overheid met cijfers komt die aantonen dat bij hen het verbruik wel gestegen is na legalisatie? Is zo'n overheid dan plots wel geloofwaardig? Puur omdat-ie jou naar de mond praat?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:36   #1025
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat ik het nogal hypocriet zou vinden om te zeiken over een uitspraak die tegen het reglement ingaat, terwijl ik het zelf met sommige aspecten van de wet niet te nauw neem.
Toch niet als het geen schade berokkent aan anderen.
Meningen zullen me niet rap shockeren, negeerlijsten en rode-driehoeken vind ik meer iets voor mossels.
Een jointje roken is veeeeel minder erg dan het goedpraten van geweld, zelfs al lijkt het onschuldig bedoeld.

Ik ga er niet voor op een rode driehoek drukken, ik heb dit nog nooit gedaan maar ik zou er ook niet om treuren indien de moderatoren ertegen zouden optreden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:38   #1026
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik weet dat ge van u zelf denkt dat ge 'verlicht' zijt,
Ik denk dat wanneer je hier met uitgestreken gezicht staat te beweren dat je weet wat anderen van zichzelf denken je wel het absolute schoolvoorbeeld bent van iemand die zichzelf 'verlicht' voelt...

Citaat:
en dat uw opvattingen ver boven de domme opinies staan van die 'domme religieuze fundamentalisten'.


Wel, ge vergist u deerlijk.
Voor u is dus iemand die ijvert voor de vrijheid een plantje te mogen oproken nog steeds geen haar beter dan een halve gare die in naam van één of andere profeet 'ongelovigen' wil gaan kelen?
Had jij het net over 'domme opinies'?
Fijn, dan moet ik het niet meer doen.

Citaat:
Ik ben het ongeveer 99% oneens met alles wat bvb. JvdB schrijft, maar bij hem is er wel een soort van barmhartigheid. Ik heb dus toch een beetje respect voor zijn opvattingen, hoe archaïsch ze ook zijn. Die van u vind ik verschrikkelijk.
Hier seg, onze samaritaan!! Barmhartigheid!! Die hadden we nog niet gehad.

Iemand die verslaafden aan hun lot wil overlaten (want hij wil er absoluut niet voor betalen) gaat het wierrookvat bovenhalen als het over barmhartigheid gaat.

Echt hoor, ik denk al maanden dat het niet zotter meer kan worden maar jij blijft me verbazen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:44   #1027
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp ook niet hoe mensen die openlijk pleiten om anderen gewoon af te knallen daar zonder problemen mee weg komen ?
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Maar noem zo iemand krankzinnig en je krijgt de mods op je dak...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:56   #1028
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat ik het nogal hypocriet zou vinden om te zeiken over een uitspraak die tegen het reglement ingaat, terwijl ik het zelf met sommige aspecten van de wet niet te nauw neem.
Toch niet als het geen schade berokkent aan anderen.
Meningen zullen me niet rap shockeren, negeerlijsten en rode-driehoeken vind ik meer iets voor mossels.
Mij ook niet. Maar ik vind dat men in een discussie fatsoenlijk moet kunnen blijven. Aan scheldpartijen heeft niemand iets.
Niemand staat op mijn negeerlijst en op de jaren heb ik exact 1 keer op het RD geduwd toen het echt de spuigaten uitliep.Zeiken over een radicale uitspraak doe ik ook nooit er wel een opmerking over maken en zeker wanneer die als vanzelfsprekend wordt aanzien.
Nu pleiten om mensen af te knallen is voor mij een stap te ver. Denken mag je wat je wil maar een goor idee zwart op wit schrijven ontbreekt toch iedere vorm van wellevendheid.
Maar goed ieder zijn mening en ik ben de laatste om te zeggen dat ik het met alles zo nauw neem.....integendeel daarvoor ben ik te erg gesteld op vrijheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2019 om 15:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:59   #1029
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Een jointje roken is veeeeel minder erg dan het goedpraten van geweld, zelfs al lijkt het onschuldig bedoeld.

Ik ga er niet voor op een rode driehoek drukken, ik heb dit nog nooit gedaan maar ik zou er ook niet om treuren indien de moderatoren ertegen zouden optreden.
Zo denk ik er ook over.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:59   #1030
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik weet dat ge van u zelf denkt dat ge 'verlicht' zijt, en dat uw opvattingen ver boven de domme opinies staan van die 'domme religieuze fundamentalisten'.

Wel, ge vergist u deerlijk.


Ik ben het ongeveer 99% oneens met alles wat bvb. JvdB schrijft, maar bij hem is er wel een soort van barmhartigheid. Ik heb dus toch een beetje respect voor zijn opvattingen, hoe archaïsch ze ook zijn. Die van u vind ik verschrikkelijk.
Dit is langzamerhand een gesprek voor de afdeling psychiatrie.
Mijn mening, om wanneer cannabis gelegaliseerd zou zijn, ook bejaarden daar baat bij zouden kunnen hebben, heeft gewoon geen hol, niets nada te maken met mijn opvattingen over religieus fundamentalisme.

U mag dat verschrikkelijk vinden maar u vergeleek met me Jozef Mengele, een monster uit concentratiekampen, het gaat dus wel wat verder dan verschrikkelijk vinden.
Barmhartigheid? Forummers die openlijk pleiten voor discriminatie van vrouwen en homo's kunnen dat woord niet eens spellen, maar wanneer u hen die eigenschap wil toekennen als argument in deze discussie, moet uw vermogen tot beter gewoon op zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 14:59   #1031
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over.
En ik ook...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 15:02   #1032
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook bejaarden die drugs gebruiken moeten worden afgeknald.
dan is er werk aan de winkel, in cafetaria's van zorgcentra zitten mensen om 11 uur gezellig achter hun pintje... Niets mis mee toch? Ik vind van niet, wanneer die mensen zich daar goed bij voelen lijkt me dat gewoon ok.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 15:05   #1033
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw zelfkennis is fenomenaal. En die bescheidenheid. Het ontroert mij.
Wat is de meerwaarde van deze sneer? Bijdrage aan de discussie doet dit niet, het zegt wel iets over uw mening.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 15:08   #1034
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
dan is er werk aan de winkel, in cafetaria's van zorgcentra zitten mensen om 11 uur gezellig achter hun pintje... Niets mis mee toch? Ik vind van niet, wanneer die mensen zich daar goed bij voelen lijkt me dat gewoon ok.
En s'avonds nemen ze hun Xanax om niet te veel meer te moeten piekeren. Waarom zou men die mensen dat rustgevend pilletje niet gunnen voor de laatste maanden ze vertoeven op deze aardkloot ?

Zoals je zelf al schreef.....een discussie als dit wordt wat krankzinnig. Spijtig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2019 om 15:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 15:10   #1035
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als je zo cynisch bent kan je toch beter nergens nog over discussieren? Want wat moeten we dan wel geloven?
En ben je echt consequent en ga je er van uit dat geen enkel cijfer van de overheid klopt of enkel maar diegenen die je eigen mening tegenspreken?
....
Lees wat er staat (mits een kleine aanvulling):
overheidsstatistieken, die het gevoerde beleid bewijzen .... méfiez-vous. Hou je ogen open.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 15:23   #1036
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lees wat er staat (mits een kleine aanvulling):
overheidsstatistieken, die het gevoerde beleid bewijzen .... méfiez-vous. Hou je ogen open.
Vooreerst dank Schoof opdat oa jij en Bobke nog te vinden zijn om op een fatsoenlijke manier je mening te uiten over dit onderwerp.

Ja opletten is altijd de moeder van de porseleinkast. Het klopt dat men zeker niet alles moet geloven.


Maar laten we even dichtbij huis blijven. Denkt U echt dat Nederlanders meer wiet gebruiken dan pakweg Fransen ?
We gaan ervan uit dat een Nederlander gewoon op de hoek van de straat naar de shop gaat en een Fransman ergens in een steegje op zoek naar een dealer.
Ik kan ook maar opzoeken want ze overal gaan tellen kan ik ook niet.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...st-van-europa/
https://www.zamnesia.nl/blog-europee...okt-meer-n1073

Volgens Jellinek een instituut dat toch enige reputatie geniet inzake drugs alvast niet uitgesproken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2019 om 15:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 17:02   #1037
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Haha Opium derivaten zijn dus geen drugs

Dus is in landen waar Alcohol is verboden en niet legaal is alcohol een drug en in Canada is cannabis geen drug want legaal.
Wat legaal is is voor U geen drug en wat niet legaal is wel. In Uruguay is cannabis geen drug maar in België wel ??
De wet is duidelijk over wat legaal is.

Junkies die bla bla verkopen en alles op een hoop gooien duidelijk niet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 17:07   #1038
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel ik geef U gelijk. Ik sta open en heb respect voor iedere mening. Ieder kan zijn mening geven en die zo goed mogelijk onderbouwen.

De meeste leden doen dat dan ook en ik vind dat plezant en een hobby als een andere.

Maar ook ik kan er niet aan doen dat sommigen hier gewoon komen om te trollen.

Ik begrijp ook niet hoe mensen die openlijk pleiten om anderen gewoon af te knallen daar zonder problemen mee weg komen ?
Ik ijver ervoor dat de overheid dat doet, nergens staat dat Jan met de pet zomaar lukraak junkies en dealers mag afknallen.

Dat ge dat al huillie huilend niet begrijpt is uw probleem, waarschijnlijk veroorzaakt door drugsgebruik.

Laatst gewijzigd door dpg : 24 september 2019 om 17:08.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 17:12   #1039
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik ijver

Gelijk de Geert 'strijdt' zeker, wa leuteren op internet.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 17:23   #1040
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht

Gelijk de Geert 'strijdt' zeker, wa leuteren op internet.
Ja zoiets in de aard, iemand die niet onder invloed is begrijpt dat, de rest gaat als een Calimero zijn beklag doen

dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be