Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 5 april 2012, 10:00   #121
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
pas dit jaar vernam ik dat hij terrorisme aktief had gesteund
Hij steunde vrijheidsbewegingen in heel de wereld, van IRA, over touaregbewegingen in de Sahel, POLISARIO (die strijden tegen de illegale bezetting van hun land door Marokko), ANC in Zuid-Afrika (overigens Zuid-Afrika was een van de landen die hem tot het laatste bleef steunen uit dankbaarheid, ondanks grote druk van de neo-koloniale landen, waarvoor respect), uiteraard verschillende palestijnse verzetsbewegingen.

Hij maakte op die manier veel vijanden, en toen hij zwak stond sprongen ze op hem als wilde beesten.

De LibiËrs zijn zijn hun nieuwe bewind (een samenraapsel van extremistische milities die elkaar bevechten) nu al beu. Zonder de NAVO-aggressie zou hij de geschiedenis ingaan als een ordinaire dictator, nu gaat hij de geschiedenis in als een held die streed tegen het neo-koloniale Westen. Hj streed ook als een echte leider, weigerde zijn mensen te verlaten en streed tot de dood. Hij kon net zo goed de staatskas plunderen en een mooi leventje leiden in een of ander Afrikaans land, bvb. Zimbabwe, dat hem nooit zou uitleveren. Dat maakt hem anders dan ordinaire dictators als Ben Ali.

In verschillende Afrikaanse landen werden al standbeelden van hem opgericht of straten naar hem genoemd.

Een groep LibiËrs die in het Westen woont is ook van plan NAVO aan te klagen wegens oorlogsmisdaden.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2012 om 10:04.
tomm is offline  
Oud 5 april 2012, 10:52   #122
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Daarentegen is er in Zwitserland nog geen enkele straat naar hem vernoemd
Klein Licht is offline  
Oud 5 april 2012, 11:44   #123
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
pas dit jaar vernam ik dat hij terrorisme aktief had gesteund
Welkom op aarde.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline  
Oud 5 april 2012, 12:18   #124
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Daarentegen is er in Zwitserland nog geen enkele straat naar hem vernoemd
Dat begrijp ik wel . Anderzijds vond ik Khadafi's uithaal naar de Zwitsers wel sympathiek, heb daar eens een maand gewoond, wat een arrogant klotevolk is me dat zeg!

Overigens hun hele economie draait op dictators of bedrijfsleiders die er hun gestolen miljarden komen deponeren, en riante leningen met veel intrest die aan de nazi's uitgeschreven werden.


Dus ze moeten niet al te hoog van de toren blazen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2012 om 12:21.
tomm is offline  
Oud 5 april 2012, 15:59   #125
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

U vond het sympathiek dat hij uithaalde naar de Zwitsers als vergelding voor hun standpunt dat je je personeel niet mag slaan, ook al ben je zoon van een dictator?? Wat vind je dan van het feit dat hij Zwitserland best ok vond, zolang hij zijn personeel maar mocht slaan?

Uw veralgemening van de Zwitsers vind ik ook maar zwak. Ik ken er persoonlijk enkele die wreed sympathiek zijn.


Trouwens, in Bulgarije en Palestina zijn er ook nog geen straten naar hem vernoemd


Echt nen held! Ik neem aan dat u zelf ook al een standbeeldje besteld hebt? Doe dan niet flauw en kies voor het model waar hij een poetsvrouw een oplawaai verkoopt
Klein Licht is offline  
Oud 5 april 2012, 17:05   #126
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Khadafi bleef tot het einde moedig doorvechten, verliet zijn mensen en zijn geboortestad niet, ondanks NAVO genocide tegen Sirte en bloeddorstige rebellen die de stad aan het uitmoorden waren. Hij weigerde te vluchten, maakte nog grapjes tot het einde, en wist dat hij zou sterven als een held.
Hitler bleef tot het einde moedig doorvechten, verliet zijn mensen en zijn hoofdstad niet, ondanks de Russische genocide tegen Berlijn en de verkrachtende russen die de stad aan het uitmoorden waren. Hij weigerde te vluchten, maakte nog grapjes tot het einde, en wist dat hij zou sterven als een held

Heldenverering is toch zo simpel...omdat de waarheid daarbij van geen tel is
Eigenzinnig is offline  
Oud 5 april 2012, 19:11   #127
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Hij liet anderen tot het einde doorvechten. Die kerel in tomms avatar was er ook zo ene.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 5 april 2012 om 19:13.
Johan217 is offline  
Oud 6 april 2012, 02:46   #128
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
U vond het sympathiek dat hij uithaalde naar de Zwitsers als vergelding voor hun standpunt dat je je personeel niet mag slaan, ook al ben je zoon van een dictator?? Wat vind je dan van het feit dat hij Zwitserland best ok vond, zolang hij zijn personeel maar mocht slaan?

Uw veralgemening van de Zwitsers vind ik ook maar zwak. Ik ken er persoonlijk enkele die wreed sympathiek zijn.


Trouwens, in Bulgarije en Palestina zijn er ook nog geen straten naar hem vernoemd


Echt nen held! Ik neem aan dat u zelf ook al een standbeeldje besteld hebt? Doe dan niet flauw en kies voor het model waar hij een poetsvrouw een oplawaai verkoopt
Ongetwijfeld zat er meer achter, het is bekend dat diplomaten uit Golfstaten hun personeel heel slecht behandelen en in het algemeen het zwijn uithangen, maar $$$ maakt alles goed. Er zit altijd meer achter zulke diplomatieke incidenten (zoals bvb. de beroving van de Russische ambassadeur op de luchthaven van qatar...)

Ik was nooit een echte fan van Khadafi maar na z'n heroïsch einde heb ik toch veel meer respect voor hem gekregen.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 april 2012 om 02:47.
tomm is offline  
Oud 6 april 2012, 02:48   #129
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Hij liet anderen tot het einde doorvechten. Die kerel in tomms avatar was er ook zo ene.
Nee, hij vocht mee tot het bittere einde, bleef op post, en verliet z'n mannen niet voor een luxeresort zoals zoveel dictators in zijn geval wel zouden doen.

Die kerel in mijn avator zou volgens recente opiniepeilingen de presidents verkiezingen in roemenië winnen moest hij nu meedoen, zo ontgoocheld zijn de roemenen in z'n opvolgers...

http://www.actmedia.eu/top+story/opi...ood+idea/29726

Laatst gewijzigd door tomm : 6 april 2012 om 02:57.
tomm is offline  
Oud 6 april 2012, 02:54   #130
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hitler bleef tot het einde moedig doorvechten, verliet zijn mensen en zijn hoofdstad niet, ondanks de Russische genocide tegen Berlijn en de verkrachtende russen die de stad aan het uitmoorden waren. Hij weigerde te vluchten, maakte nog grapjes tot het einde, en wist dat hij zou sterven als een held

Heldenverering is toch zo simpel...omdat de waarheid daarbij van geen tel is
Is de waarheid, http://www.aljazeera.com/indepth/fea...242445502.html


Verschil tussen Hitler en Khadaffi is dat Hitler de oorlog zelf begonnen is.
tomm is offline  
Oud 2 juni 2012, 16:18   #131
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.255
Standaard

Gaddafi VS Obama: who's loved from his own citizens and who's scared from them?
upload 7 mei 2012
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online  
Oud 5 juni 2012, 02:09   #132
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
A government afraid of its citizens is a Democracy. Citizens afraid of government is tyranny!

Thomas Jefferson
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 5 juni 2012, 03:29   #133
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
A government afraid of its citizens is a Democracy. Citizens afraid of government is tyranny!

Thomas Jefferson
Wat wil Jefferson daarmee zeggen, binnen de context van zijn beperkte leefwereld, einde 18de eeuw, begin 19de eeuw?
Thomas Jefferson werd geboren in Albemarle County in Virginia, in een welgestelde familie van grootgrondbezitters.
Zijn vader was eigenaar van 60 slaven.
Thomas Jefferson zat achter de idee van de Indian Removal Act.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online  
Oud 5 juni 2012, 03:45   #134
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wat wil Jefferson daarmee zeggen, binnen de context van zijn beperkte leefwereld, einde 18de eeuw, begin 19de eeuw?
Thomas Jefferson werd geboren in Albemarle County in Virginia, in een welgestelde familie van grootgrondbezitters.
Zijn vader was eigenaar van 60 slaven.
Thomas Jefferson zat achter de idee van de Indian Removal Act.
Goede vraag, beperkte leefwereld...

Bedankt ! Checked.


Thomas Jefferson was a brilliant man, yet was complicated and ideologically contradictory. Throughout his life and time in office, he often made key decisions that did not follow what was expected of him - often times doing the exact opposite. He was a champion of the yeoman farmer and a strict constructionist of the Constitution. However, there is nothing in the Constitution about, for example, giving the president the power to purchase an entire chunk of land, the Louisiana Territory. This is an example of how Jefferson, and indispensable figure in American history would rescind his own traditional values.

The issue of race and slavery was no different: at one end we see a slaveholder, and at the other, we see a man who had an intimate relationship with one of his slaves. One question that can be raised from Jefferson's Declaration of Independence is how he could have written that all men are created equal and cannot be denied life, liberty, and the pursuit of happiness (property), when he himself owned slaves that were clearly thought of and treated as unequal. As was stated earlier, Jefferson was indeed a brilliant man, and he was no doubt aware of the contradiction of "all men created equal" coexisting with slavery.

In fact, an early draft of the Declaration of Independence included a paragraph devoted to slavery. It stopped just short of accusing George III of creating the slave trade. The accusation was ridiculous - immigration to the Americas first and foremost had to do with economic success. Though slavery was not extensively utilized in early colonization, indentured servants (and slaves later on) would be the factor in individual success. Again, Jefferson and the co-writers of the Declaration were aware of its fallacy, and the paragraph was removed.

However, the paragraph on slavery that was composed by Jefferson still has a lot to say about him personally. Jefferson felt the need to justify slavery in America, as though it was the malignancy that we know it was today. He felt in necessary to state slavery as something to be blamed on someone, while others thought blame shouldn't be associated with slavery - it was natural.

So was Jefferson a racist? By today's standards, just owning a slave would be indicative of racism. But is this true even in the Eighteenth Century? Remember that true abolitionist movements were not popularized until the early to mid Nineteenth Century, and Jefferson surely wouldn't have won his presidential election on a platform on abolition. This is a complicated issue stemming from a complicated person in American history.


Read more: http://wiki.answers.com/Q/Was_Thomas_Jefferson_a_racist
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 juni 2012 om 03:59.
zonbron is offline  
Oud 5 juni 2012, 06:32   #135
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Is de waarheid, http://www.aljazeera.com/indepth/fea...242445502.html


Verschil tussen Hitler en Khadaffi is dat Hitler de oorlog zelf begonnen is.
Het verschil tussen een boekenwurmpuber en een volwassene die de internationale politiek al 40 jaar volgt is dat die laatste weet dat khaddafi al 30 jaar oorlog voert tegen het westen en zijn eigen opposanten
Eigenzinnig is offline  
Oud 5 juni 2012, 08:24   #136
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat begrijp ik wel . Anderzijds vond ik Khadafi's uithaal naar de Zwitsers wel sympathiek, heb daar eens een maand gewoond, wat een arrogant klotevolk is me dat zeg!

Overigens hun hele economie draait op dictators of bedrijfsleiders die er hun gestolen miljarden komen deponeren, en riante leningen met veel intrest die aan de nazi's uitgeschreven werden.


Dus ze moeten niet al te hoog van de toren blazen.
Het resultaat is meer dan 500 jaar vrede in dat land, het enige land ter wereld dat dergelijks presteert. Daar neem ik mijn petje voor af, die corrupte leningen enzo mogen ze van mij hebben als dat de prijs is voor vrede.
Effect is offline  
Oud 8 juni 2012, 00:24   #137
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Top 10 Gaddafi insults to the world

http://www.youtube.com/watch?v=2pVQWdc7aBQ
eerbetoon aan een held, zou ik niet direct zeggen. Maar ik denk wel dat de demonisering vanwege het Westen aan zijn adres toch wel leugenachtig was. Hij was een populist dat de ziel van het volk van tijd tot tijd kon strelen, en af en toe deed hij ook iets goed voor het volk. Het volk van Libië stond er beter voor dan de meeste Arabische landen, en zeker de Afrikaanse landen. Er was infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, elementen van inspraak, autonomie aan sommige groepen...

Ik denk dat de verdrijving van Gaddafi geen goede zaak is voor het volk in Libië. Dat land zal nu in rap tempo geintegreerd worden in het kapitalistisch wereldsysteem, waarbij grote groepen mensen sociaal-economisch er achteruit op zullen gaan. De opbrengsten van de natuurlijke bronnen zullen verkast worden in de privé terwijl dat voorheen (deels toch) toekwam aan de gemeenschap.

Ik heb die video bekeken. Top 10 Gaddafi insults to the world. Volgens mij heb ik meteen ook 10 redenen gezien waarom het westen hals over kop dat land begon te bombarderen en uiteindelijk hem tot val (en dood) brachten.

Liever 50 Gaddafi's dan ook maar 1 Saud koning...

Nuff said
styllo_ben is offline  
Oud 8 juni 2012, 01:06   #138
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die kerel in mijn avator zou volgens recente opiniepeilingen de presidents verkiezingen in roemenië winnen moest hij nu meedoen, zo ontgoocheld zijn de roemenen in z'n opvolgers...
Hij is ook zeer waardig en moedig gestorven.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 8 juni 2012, 01:17   #139
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Ceausescu sloeg eerst op de vlucht, maar zo goed als niemand wou hem vooruithelpen.


Dwepen met Ceausescu is ongeveer even intelligent als dwepen met Noord-Korea. Dweep met iemand als Tito ofzo.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 8 juni 2012 om 01:20.
Восход-1 is offline  
Oud 8 juni 2012, 01:32   #140
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
eerbetoon aan een held, zou ik niet direct zeggen. Maar ik denk wel dat de demonisering vanwege het Westen aan zijn adres toch wel leugenachtig was. Hij was een populist dat de ziel van het volk van tijd tot tijd kon strelen, en af en toe deed hij ook iets goed voor het volk. Het volk van Libië stond er beter voor dan de meeste Arabische landen, en zeker de Afrikaanse landen. Er was infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, elementen van inspraak, autonomie aan sommige groepen...

Ik denk dat de verdrijving van Gaddafi geen goede zaak is voor het volk in Libië. Dat land zal nu in rap tempo geintegreerd worden in het kapitalistisch wereldsysteem, waarbij grote groepen mensen sociaal-economisch er achteruit op zullen gaan. De opbrengsten van de natuurlijke bronnen zullen verkast worden in de privé terwijl dat voorheen (deels toch) toekwam aan de gemeenschap.

Ik heb die video bekeken. Top 10 Gaddafi insults to the world. Volgens mij heb ik meteen ook 10 redenen gezien waarom het westen hals over kop dat land begon te bombarderen en uiteindelijk hem tot val (en dood) brachten.

Liever 50 Gaddafi's dan ook maar 1 Saud koning...


Nuff said
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be