Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2013, 23:58   #1
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard De oplossing voor immigratie en integratie

Als Marokkaan die veel meer weet dan de gewone Belg met zijn studiebureau van niks, geef ik enkele oplossingen die heel veel problemen oplossen.

1. Wij worden nog steeds overspoelt door mensen zonder papieren of zonder de juiste papieren (zoals die uit Spanje zonder Spaanse nationaliteit die hier niet zomaar aan het werk kunnen). De reden dat ze naar België komen is omdat ze denken een kans te maken om hier voor altijd te blijven.
Waarom? Omdat er van tijd tot tijd een regularisatie gebeurt van illegalen. Men gaat dus tot zolang hier rondhangen en ze overleven tot die tijd.

De oplossing van punt 1 is hen duidelijk informeren over de toekomst. Mensen uit Spanje zonder de juiste papieren gaan via mensen die ze kennen zich eerst informeren bij het loket van Antwerpen. Die geven nu als antwoord dat ze mogelijk kunnen blijven als ze een werkgever vinden die voor hen de nodige papieren aanvraagt. Nu kennen die mensen geen woordje Nederlands, en hebben in de meeste gevallen geen school gelopen, etc. En zo creëert men toekomstige illegalen met valse hoop aan het loket, omdat ze gaan onderduiken en afwachten.
De stad kan in het begin het best een test afnemen en hen daarna eerlijk informeren over of ze een kans maken of niet om in Belgie een job te vinden.

2. Integratie van nieuwkomers gaat 1 stap vooruit, maar dan 2 stappen achteruit.
De reden hiervoor is dat mensen zoals ik, die het Nederlands erg goed beheersen en goed geïntegreerd zijn, overheerst worden door nieuwkomers (via huwelijk, illegaal, via Belgie route,...) die de taal niet spreken en die ons hierdoor dwingen om Marokkaans te spreken. Ik merk soms eerlijk gezegd niet veel met een binnenstad van Marokko. Er zijn zoveel niet-Nederlands-sprekende mensen dat ik besloten heb om mijn kinderen naar de Arabische lessen te sturen (geen grap).
Patrick Janssens heeft dit eerder aangekaart, wel enkel over importhuwelijken, en zou er iets aan doen. Maar Patrick is op dat gebied te soft.

De oplossing: Maak, zoals in Nederland, trouwen buiten Europa nog moeilijker. Promoot het huwelijk binnen België, want enkel dat kan integratie snel laten gebeuren.
Voor illegalen zoals in punt 1 een duidelijk antwoord via de media. Mensen brengen ze wel op de hoogte.
Pak ook de basis aan waardoor ze rustig kunnen blijven rondhangen: namelijk de illegale huisvesting (hieronder meer over deze praktijken), en zwartwerk (hieronder ook meer over de waarheid hieromtrent).


-------------------------------
1. Illegale huisvesting.

Iedereen weet het, namelijk dat illegalen ergens kunnen wonen. Maar wat niemand weet is dat ze een soort dwang gebruiken.
Een illegale man leert legale inwoners kennen en zoekt de vooral de alleenstaande man die best iemand in huis kan nemen. Nu overtuigt de illegale man de legale persoon om hem voor een korte tijd onderdak te verschaffen en hij zou natuurlijk ook financieel helpen als hij werkt.
Maar die "voor een korte tijd" mondt uit in jaren. De illegale geeft zijn plek in de woning niet meer op, en de legale man kan geen aangifte doen omdat hij ook strafbaar is.

2. Zwartwerk

De politie weet wie (ik spreek enkel over de kleine zaken) illegalen in het zwart laat werken, want veel potentiële winkels zijn er niet. Illegalen worden inderdaad betrapt, maar....ze worden nooit aangehouden en de eigenaar doet gewoon voort. Een illegale heeft dus helemaal geen schrik voor de politie, maar eerder andersom.


Er zijn nog andere punten, maar hier houd ik het voorlopig bij.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.

Laatst gewijzigd door nickb : 20 februari 2013 om 23:59.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 00:19   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Too little, too late. Het is genoeg geweest. Game over. Vol is vol.
De oplossing is een gedwongen terugkeer. Punt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 00:20   #3
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

U verwijst naar Spanjaarden ?

zijn dat Marokanen die ilegaal in Spanje verbleven en doorsteken naar België ?

Als het Spanjaarden zijn , zijn dat Europeanen en die mogen vrij reizen en naar België komen .

Nu , lijkt Uw betoog wel inhoud te hebben .
Maar sta me toe een en ander in vraag te stellen .

Natuurlijk weet men dat er ook veel belgen zijn die koterij van huizen hebben en ilegalen herbergen tegen hoge prijzen .

Maar zijn er ook niet vooral veel Marokanen die ilegale marokanen herbergen , en Turken die ilegale turken herbergen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 00:28   #4
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

De oplossing voor imigratie ligt bij een europese overeenkomst .

Er moeten geen asielcentra meer zijn in het binnenland .

Een illegaal die zich in een binnenstad van de EU aanbiedt is reeds in overtreding .
Er moeten posten komen aan de buitengrenzen , en mensen die willen binnen komen moeten zich daar aanbieden . als ze zich niet aanmelden en Europa binnentrekken zijn ze reeds in overtreding en kunnen niet meer in aanmerking komen .

dan zou het probleem heel snel opgelost zijn .

Een illegaal die in Europa verblijft moet zich dan aanbieden in zo'n buitengrenspost naar keuze .

Daar wordt hij opgenomen, zijn dossier onderzocht en indien hij niet in aanmerking komt , kan hij daar blijven in een kamp of de Eu verlaten .

Wanneer een ilegaal wordt opgepakt brengt men hem naar de buitengrens post , en daar kan hij zijn ding doen .
In het kamp verblijven , aanvraag doen of de exit dor gebruiken.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 00:29   #5
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Too little, too late. Het is genoeg geweest. Game over. Vol is vol.
De oplossing is een gedwongen terugkeer. Punt.
Ik zou het graag zien, want zoals het er nu aan toegaat is het niet meer vol te houden. Loop gewoon door Handelstraat en veel van die rondhangende jonge gasten in de buurt van het politiebureau hebben niet de nodige papieren in bezit.

En hoe wil je ze "dwingen"? Zoals het nu gebeurt wordt een betrapte illegale niet opgepakt. België zet dus niet in op gedwongen terugkeer, omdat ze niet weten hoe.

Zoals in mijn topic geven ambtenaren te veel hoop aan nieuwkomers die hier toch niet kunnen blijven. Begin daar alvast aan te sleutelen, is een stuk gemakkelijker.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 00:35   #6
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
U verwijst naar Spanjaarden ?

zijn dat Marokanen die ilegaal in Spanje verbleven en doorsteken naar België ?

Als het Spanjaarden zijn , zijn dat Europeanen en die mogen vrij reizen en naar België komen .

Nu , lijkt Uw betoog wel inhoud te hebben .
Maar sta me toe een en ander in vraag te stellen .

Natuurlijk weet men dat er ook veel belgen zijn die koterij van huizen hebben en ilegalen herbergen tegen hoge prijzen .

Maar zijn er ook niet vooral veel Marokanen die ilegale marokanen herbergen , en Turken die ilegale turken herbergen ?
Het gaat om Marokkanen die in Spanje konden werken, maar die niet over een Spaanse nationaliteit beschikken. Ze mogen hier dus maximum 3 maanden verblijven, wat dus jaren wordt.

Ik heb het vooral over Marokkanen die Marokkanen herbergen, etc. Zij zijn gemakkelijker aan te spreken door de illegale, en Marokkanen hebben van help de naaste en je zal beloont worden (Raja). Maar ze zijn slachtoffers in spe. Een illegaal leeft vaak 's nachts, werkt af en toe, en brengt vreemde mensen mee die eveneens illegaal zijn.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 00:43   #7
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik zou het graag zien, want zoals het er nu aan toegaat is het niet meer vol te houden. Loop gewoon door Handelstraat en veel van die rondhangende jonge gasten in de buurt van het politiebureau hebben niet de nodige papieren in bezit.
Het is toch wel ver gekomen dat een moslim mij gelijk geeft.
Dat een moslim zijn beklag doet over illegalen.

Citaat:
En hoe wil je ze "dwingen"? Zoals het nu gebeurt wordt een betrapte illegale niet opgepakt. België zet dus niet in op gedwongen terugkeer, omdat ze niet weten hoe.
Handboeien. Blinddoek. Vliegtuig.

Citaat:
Zoals in mijn topic geven ambtenaren te veel hoop aan nieuwkomers die hier toch niet kunnen blijven. Begin daar alvast aan te sleutelen, is een stuk gemakkelijker.
Akkoord.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 00:43   #8
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De oplossing voor imigratie ligt bij een europese overeenkomst .

Er moeten geen asielcentra meer zijn in het binnenland .

Een illegaal die zich in een binnenstad van de EU aanbiedt is reeds in overtreding .
Er moeten posten komen aan de buitengrenzen , en mensen die willen binnen komen moeten zich daar aanbieden . als ze zich niet aanmelden en Europa binnentrekken zijn ze reeds in overtreding en kunnen niet meer in aanmerking komen .

dan zou het probleem heel snel opgelost zijn .

Een illegaal die in Europa verblijft moet zich dan aanbieden in zo'n buitengrenspost naar keuze .

Daar wordt hij opgenomen, zijn dossier onderzocht en indien hij niet in aanmerking komt , kan hij daar blijven in een kamp of de Eu verlaten .

Wanneer een ilegaal wordt opgepakt brengt men hem naar de buitengrens post , en daar kan hij zijn ding doen .
In het kamp verblijven , aanvraag doen of de exit dor gebruiken.
Een illegale persoon die om economische reden naar Belgie komt zoals die uit Marokko gaat zich NOOIT aanmelden bij een instantie. Hij is in de meeste gevallen overgekomen met een bootje samen in groep, en heeft daarna te voet en met de bus gereisd. Sommige mannen die een broer hebben die op hen lijkt gebruiken de identiteitskaart van de legale broer om verder te reizen. Die kaart wordt hem bezorgd.

Dit zijn zaken die in de Marokkaanse gemeenschap geweten zijn aan de hand van de vele verhalen.

Nu maak ik een onderscheid tussen zij die hier familie hebben en niemand tot last zijn, en zij die hier niemand kennen en dus huisvesting bij alleenstaanden zoeken en dan nooit meer weggaan. Voor mij is de tweede groep het 'gevaarlijkst', omdat ze bij gebrek aan hulp van familie het verkeerde pad opgaan.

De eerste groep is een last voor zijn familie, omdat ze een deel van de woning in beslag nemen en dit voor jaren.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.

Laatst gewijzigd door nickb : 21 februari 2013 om 00:44.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 00:59   #9
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is toch wel ver gekomen dat een moslim mij gelijk geeft.
Dat een moslim zijn beklag doet over illegalen.



Handboeien. Blinddoek. Vliegtuig.



Akkoord.
99% van de Marokkanen die hier lang wonen denken zoals ik. In de Handelstraat zijn er zelfs vechtpartijen tussen hardwerkende Marokkaanse winkeliers en illegalen die de buurt verzieken.

Ik heb het eerder gepost: het Vlaams Belang heeft heel veel kapot gemaakt en zo ook de communicatie tussen de autochtone en allochtone gemeenschappen. Wij hebben dezelfde problemen, maar het Vlaams Belang stond te lang tussen ons.

Wat Marokkanen willen is:
- Geen illegalen meer die hier enkel voor het geld zijn. Vaak laten die jobs in hun moederland achter omdat hier meer te halen valt. De overlast die ze hier dan veroorzaken door hun miserie is allesbehalve leuk voor de Marokkanen hier.
- Minder importhuwelijken omdat deze de integratie stappen achteruit zet. Er is een kloof tussen Marokkanen hier en die in Marokko, dus veel Marokkanen hier hebben niet veel aan de inwoners daar.

Wat niet geweten is is dat mannen die via een huwelijk naar Belgie komen EN die broers hebben in Marokko, de kans groot is dat een van die broers illegaal het land zal binnenkomen met de hulp van de legale broer. Eenmaal hier probeert hij dan een vrouw te zoeken om te blijven. En dit lukt in 70% van de gevallen, maar anders gewoon onderduiken tot de volgende regularisatieronde.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 11:09   #10
Sean
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
.

Ik heb het eerder gepost: het Vlaams Belang heeft heel veel kapot gemaakt en zo ook de communicatie tussen de autochtone en allochtone gemeenschappen. Wij hebben dezelfde problemen, maar het Vlaams Belang stond te lang tussen ons.
De invloed van Vlaams Blok en het latere Vlaams belang is eerder marginaal, zonder de politiek correcte hysterie zou die partij (in relatie met migratiestandpunten) nooit een omvang bereikt hebben van meer dan een paar procenten.
De hoofdmotor in het uit elkaar splijten van de samenleving moet enerzijds gezocht worden in het gedrag van een aantal nieuwkomers en anderzijds (en vooral daar ) in de grove nalatigheid van linkse partijen en andere politiek correcte figuren.

Voor mij was de wilde reactie op de Mohammed cartoons in 2006 en het inschakelen van de politiek correcte turbo de aanleiding om links definitief de rug toe te keren.
Wanneer ik vandaag de houding van figuren als Mertens, Almaci en Kherbache analyseer dan zie ik geen enkel redenen om op mijn stappen terug te keren, wie denken deze mensen wel dat ze zijn.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 11:50   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Wat Marokkanen willen is:

- Minder importhuwelijken omdat deze de integratie stappen achteruit zet. Er is een kloof tussen Marokkanen hier en die in Marokko, dus veel Marokkanen hier hebben niet veel aan de inwoners daar.

Wat niet geweten is is dat mannen die via een huwelijk naar Belgie komen EN die broers hebben in Marokko, de kans groot is dat een van die broers illegaal het land zal binnenkomen met de hulp van de legale broer. Eenmaal hier probeert hij dan een vrouw te zoeken om te blijven. En dit lukt in 70% van de gevallen, maar anders gewoon onderduiken tot de volgende regularisatieronde.
Dat is idd een zeer groot probleem. Maar heeft de Marokkaanse gemeenschap hier ook geen fouten? Waarom worden meisjes en jongens die hier geboren worden gedwongen om te trouwen met iemand van Marokko? Waarom komen die jongeren niet in opstand? en vooral, waarom wordt in zo'n gemend huwelijk vooral Arabisch gesproken en niet het Nederlands?

De staat kan hier waarschijnlijk wel enkele maatregelen nemen, maar er mag ook van de Marokkaanse gemeenschap een signaal komen dat men het liefst hier een lief zoekt en niet in Marokko.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 12:19   #12
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom wordt in zo'n gemend huwelijk vooral Arabisch gesproken en niet het Nederlands?
Waarom is de Vlaamse radio vooral in het Engels en niet in het Nederlands?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 12:43   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom is de Vlaamse radio vooral in het Engels en niet in het Nederlands?
genomineerd voor meest onzinnige post in dit topic. proficiat Eberhard, je bent er nogmaals in geslaagd.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 12:55   #14
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Vrijwillige remigratie is de meest humane oplossing.

Laatst gewijzigd door Kylero : 21 februari 2013 om 12:56.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 12:56   #15
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom is de Vlaamse radio vooral in het Engels en niet in het Nederlands?
Who cares...
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 12:57   #16
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
genomineerd voor meest onzinnige post in dit topic. proficiat Eberhard, je bent er nogmaals in geslaagd.
Touché
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 12:58   #17
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik zou het graag zien, want zoals het er nu aan toegaat is het niet meer vol te houden. Loop gewoon door Handelstraat en veel van die rondhangende jonge gasten in de buurt van het politiebureau hebben niet de nodige papieren in bezit.

En hoe wil je ze "dwingen"? Zoals het nu gebeurt wordt een betrapte illegale niet opgepakt. België zet dus niet in op gedwongen terugkeer, omdat ze niet weten hoe.

Zoals in mijn topic geven ambtenaren te veel hoop aan nieuwkomers die hier toch niet kunnen blijven. Begin daar alvast aan te sleutelen, is een stuk gemakkelijker.
Een andere rotte plaag zijn de prodeo advocaten die er baat bij hebben dat ales ellenlang duurt . zij zijn er om zichzelf een job te geven en niet om anderen te helpen. dat dat op de kosten van de staat gaat , daar schaamt men zich niet voor .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 13:04   #18
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is toch wel ver gekomen dat een moslim mij gelijk geeft.
Dat een moslim zijn beklag doet over illegalen.



Handboeien. Blinddoek. Vliegtuig.



Akkoord.
Gouden tip .

Het is ook mogelijk om over migratie te spreken zonder , handboeien en blinddoeken .

ze eerst binnen laten tot in het centrum van je teritorium en ze daarna moeten uitwijzen is dom.

er moeten buitengrensposten zijn .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 13:11   #19
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Gouden tip .

Het is ook mogelijk om over migratie te spreken zonder , handboeien en blinddoeken .

ze eerst binnen laten tot in het centrum van je teritorium en ze daarna moeten uitwijzen is dom.

er moeten buitengrensposten zijn .
Zeer juist, een etnische zuivering is out of the question!... een godsdienst die discrimineert verbieden is al een mooie start naast het herinvoeren van grenzen natuurlijk. Goedkope producten uit lage loon landen verbieden is een goede zaak voor onze economie net zoals het een goede zaak is voor de mensen die tegen minder dan een hongerloon moeten werken. Dit alles is begonnen naar aanleiding van de achteruitgang en het verdwijnen van het Oost-Europese socialistische blok in het einde van de vorige eeuw ontstond er een nieuwe visie op de wereld, geopolitiek op basis van een nieuwe aanpak werd een noodzaak.

Het zegevierende Westen heeft ons geleid tot een simplistische optie: de conceptuele basis van de westerse liberale democratie, markteconomie, de maatschappij en de strategische dominantie van de VS op de wereldschaal werd de enige oplossing om allerlei nieuwe uitdagingen zoals het universele model dat absoluut door de hele mensheid geslikt moet worden.

Voor onze ogen is deze nieuwe realiteit ontstaan, de realiteit van een wereld Geheel georganiseerd door het neo-liberalisme. Een invloedrijke neo-liberale denktank verwijst openlijk naar een passende term - de 'global Empire'. Heel de wereld tot zelfs de onderontwikkelde en ontwikkelingslanden staan onder controle van het tuig dat ons in deze opgedrongen multi-KUL dropte.

Laatst gewijzigd door Kylero : 21 februari 2013 om 13:12.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 19:53   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Als Marokkaan die veel meer weet dan de gewone Belg met zijn studiebureau van niks, geef ik enkele oplossingen die heel veel problemen oplossen.
Serieuze vorm van megalomanie alvast.

Citaat:
Een andere rotte plaag zijn de prodeo advocaten die er baat bij hebben dat ales ellenlang duurt . zij zijn er om zichzelf een job te geven en niet om anderen te helpen. dat dat op de kosten van de staat gaat , daar schaamt men zich niet voor .
Ook waar.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be