Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 1 mei 2014, 03:44   #10101
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Wat lees ik ??
https://yahoo.skynet.be/nieuws/belgi...voor-raadkamer
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 1 mei 2014, 06:26   #10102
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
En ze tonen heel de tijd filmpjes van Youtube, kun jij wel lezen eigenlijk?



Human rights watch? Dat is 1 man in z'n woonkamer in Engeland, net zoals jij en ik.
http://www.sott.net/article/267992-B...Syrian-clashes

.
Hier zijt gij weer hard aan het liegen zowel betrefende de BBC reportage als betreffende het rapport van HRW.
julian is offline  
Oud 1 mei 2014, 06:28   #10103
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Dacht wel dat je die ging bovenhalen, heb je geluisterd wat ze zeiden? Dit was een propaganda filmpje waarvan tijd en plaats niet geweten is.

Ze lullen maar over de BBC en het zijn allemaal filmpjes van internet, de enige beelden van de BBC zijn een groepje mannen die omhoog kijken en mannen in de straat, meer niet.
Hier zijt gij overduidelijk aan het liegen want die BBC ploeg was ter plaatse.
Filmpje van die reportage staat netjes op de website van BBC.
julian is offline  
Oud 1 mei 2014, 09:08   #10104
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Hier zijt gij overduidelijk aan het liegen want die BBC ploeg was ter plaatse.
Filmpje van die reportage staat netjes op de website van BBC.
Ik reageerde op de link van Dixie die verwees naar de regime pers VRT, je moet maar eens kijken welke beelden gewoon van internet komen.

De BBC ga ik ook eens bekijken, ik ben benieuwd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...429_JoL_Aleppo

dat die lul van een assad maar vlug naar zijn 70 hoeris vertrekt...

Laatst gewijzigd door Doge : 1 mei 2014 om 09:30.
Doge is offline  
Oud 1 mei 2014, 10:11   #10105
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ik reageerde op de link van Dixie die verwees naar de regime pers VRT, je moet maar eens kijken welke beelden gewoon van internet komen.

De BBC ga ik ook eens bekijken, ik ben benieuwd.
Gij reageerde overduidelijk op de BBC link en nu zijt gij op de terugtocht.
julian is offline  
Oud 1 mei 2014, 16:50   #10106
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Hier zijt gij overduidelijk aan het liegen want die BBC ploeg was ter plaatse.
Filmpje van die reportage staat netjes op de website van BBC.
ik heb op het rode driehoekje gedrukt; liegen en meer van dat soort benamingen vliegen er bij jou dag in dag uit; het wordt tijd dat je je gaat vervelen op een ander forum; gelieve niet op dit forum.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 mei 2014 om 16:51.
Frankenstein is offline  
Oud 1 mei 2014, 18:09   #10107
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Gij reageerde overduidelijk op de BBC link en nu zijt gij op de terugtocht.
Ik zal het nog eens overnemen voor je, wel heel traag lezen aub.

Er is zelfs geen link naar de BBC, ook niet in het filmpje van de VRT. Nu zoek je het toch wel erg ver hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...429_JoL_Aleppo

dat die lul van een assad maar vlug naar zijn 70 hoeris vertrekt...
Onnozelaars, de BBC is in Aleppo zogezegd en ze tonen hele tijd filmpjes die ze van het internet gehaald hebben. Het enige wat de BBC zelf gefilmd heeft in dat stukje zijn een groep mannen die naar de lucht kijken en staan wijzen.

Je ziet trouwens enkel mannen rondlopen in strijdbare leeftijd wat bevestigd dat alle burgers daar al lang weg zijn, je moet zot zijn om daar nog rond te lopen als burger. Dus Assad, doe maar je werk verder jong.
Doge is offline  
Oud 1 mei 2014, 21:26   #10108
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
ik heb op het rode driehoekje gedrukt; liegen en meer van dat soort benamingen vliegen er bij jou dag in dag uit; het wordt tijd dat je je gaat vervelen op een ander forum; gelieve niet op dit forum.
het best is dat bepaalde personen geen leugens plaatsen dan moeten de andere forummers niet dit steeds beantwoorden...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 1 mei 2014, 21:33   #10109
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ik reageerde op de link van Dixie die verwees naar de regime pers VRT, je moet maar eens kijken welke beelden gewoon van internet komen.

De BBC ga ik ook eens bekijken, ik ben benieuwd.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...140429_Terzake

op 2m15 zie je duidelijk onderaan dat het BBC beelden zijn je ontwijkingsmaneuvers zijn zo voorspelbaar....
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 1 mei 2014, 22:18   #10110
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...140429_Terzake

op 2m15 zie je duidelijk onderaan dat het BBC beelden zijn je ontwijkingsmaneuvers zijn zo voorspelbaar....
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1954469

Dit was jou link en dat was een fragment uit de BBC rapportage op VRT. Ze tonen heel de tijd beelden die we al kennen van Youtube en ze vermelden zelfs dat de beelden van de jongen van uit het puin van het "Aleppo media center" komen. Vertaald als "video van de oppositie".

De enige beelden die de BBC zelf genomen heeft zijn mannen die naar boven wijzen, in dit stuk die jij gelinkt hebt. De volledige rapportage heb ik nog niet gezien, ik ben benieuwd of er veel zal tussen zitten dat de BBC niet van Youtube heeft geplukt.

Het valt ook dat ze de vele Allah Gehactbar's die we horen in de Youtube filmpjes vakkundig hebben uitgeknipt, de BBC is een moslim promotie zender geworden.

Laatst gewijzigd door Doge : 1 mei 2014 om 22:22.
Doge is offline  
Oud 1 mei 2014, 22:25   #10111
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het best is dat bepaalde personen geen leugens plaatsen dan moeten de andere forummers niet dit steeds beantwoorden...
Moet je eens zien wie het zegt, je linkt iets van het nieuws en begint dan te lullen over een ander stuk. Het beetje geloofwaardigheid die jullie 2 nog hebben is nu wel erg ver zoek hoor.
Doge is offline  
Oud 3 mei 2014, 02:35   #10112
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Moet je eens zien wie het zegt, je linkt iets van het nieuws en begint dan te lullen over een ander stuk. Het beetje geloofwaardigheid die jullie 2 nog hebben is nu wel erg ver zoek hoor.
BS beiden links gaan over hetzelfde namelijk de uitzending van terzake raar genoeg is de eerste link niet meer in gebruik en heb ik de nieuwe gegeven. Als ze zegt dat het beiden niet hetzelfde waren ben je aan het liegen, nu ja diegene die beiden echt hebben gezien weten wel wat ik bedoel!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 3 mei 2014, 07:51   #10113
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
BS beiden links gaan over hetzelfde namelijk de uitzending van terzake raar genoeg is de eerste link niet meer in gebruik en heb ik de nieuwe gegeven. Als ze zegt dat het beiden niet hetzelfde waren ben je aan het liegen, nu ja diegene die beiden echt hebben gezien weten wel wat ik bedoel!
VRT suckt om naar te linken, na een tijdje veranderen die soms. Je eerste link was naar het nieuws waar ze reclame maakten voor de rapportage, maar ik heb Ter Zake ook eens bekeken en het begint al goed, een filmpje van Youtube gemonteerd aan een ander propaganda filmpje alsof ze met elkaar te maken hebben, zo lijkt het dat er eerst bommen vallen en dan die kleine vanonder het puim halen waarvan ze niet weten waar en wanneer het gefilmd is.

Ze plaatsen er in het begin wel bij dat het amateurbeelden zijn van Youtube, da's positief. Ze beweren dat de bombardementen bedoeld zijn om Assad de verkiezingen te laten winnen, dat mogen ze wel eens uitleggen, dus als hij z'n bevolking bombardeert wint hij de verkiezing?

Dan inderdaad beelden met BBC op, toch lappen ze daar weer datzelfde filmpje van Youtube op van dat jongetje onder het puim, hoeveel keer gaan ze het nog gebruiken? Dan nog wat Youtube beelden en vermelden ze dat er een bom op een school viel in Damascus en 14 kinderen sneuvelden, wie die gesmeten heeft is echter onduidelijk. Wat blijkt, dat was een aanval van rebellen maar ze doen alsof het van het leger is, de VRT is wel erg ver uit de bocht gegaan deze keer.

http://www.irishtimes.com/news/world...homs-1.1777475

Ter Zake
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...140429_Terzake

Sorry, maar het ter zake filmpje is nog erger dan verwacht, de VRT is compleet uit de bocht gegaan met hun propaganda, dit zou aangeklaagd moeten worden bij de raad van journalistiek.
Doge is offline  
Oud 3 mei 2014, 10:11   #10114
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Ik heb de rapportage nog eens goed bekeken en het gaat me deze keer te ver, ik heb een klacht ingediend bij de raad van de journalistiek, ik ben benieuwd wat hun reactie zal zijn. Normaal gezien moeten ze toch minstens een antwoord geven.

De klacht:
Citaat:
Beste,

Ik zou graag een klacht indienen over een uitzending van Ter Zake 29 april 2014, in die uitzending gebeuren zaken die volgens mij niet meer door de beugel kunnen.

Het is een rapportage over de bombardementen en wreedheden van Assad maar naar het einde toe vermelden ze geweld in Homs en Damascus waarbij 14 kinderen gestorven zijn en daar wordt helemaal niet duidelijk gemaakt dat het deze keer aanslagen zijn van de rebellen, het lijkt alsof het een onderdeel is van Assad's bombardementen want dat was de rest van de rapportage ook. Ze zeggen ook dat het bommen zijn in analogie met de Assad bombardementen maar het zijn mortiergranaten en bomauto's, weeral wordt de foutieve indruk gewekt dat het Assad's werk is. Dit is niet toevallig meer maar opzettelijke desinformatie, een journalist onwaardig.

Nadien in het live gesprek met de Nederlandse correspondent Sander in Libanon vermeldt die persoon wel enkele keren dat het rebellengeweld was alsof hij die blunder wil rechtzetten maar dat is niet voldoende, de VRT rapportage op zich is ronduit deontologisch niet aanvaardbaar. Dat gebeurd regelmatig bij de VRT maar nu wil ik wel klacht indienen, het wordt gewoon te erg om aan te zien.

Ter Zake 29 april 2014, de eerste 6 minuten
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...140429_Terzake

Een nieuwsartikel betreft de aanvallen op Homs en Damascus
http://www.irishtimes.com/news/world...homs-1.1777475

Laatst gewijzigd door Doge : 3 mei 2014 om 10:17.
Doge is offline  
Oud 3 mei 2014, 11:08   #10115
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ik heb de rapportage nog eens goed bekeken en het gaat me deze keer te ver, ik heb een klacht ingediend bij de raad van de journalistiek, ik ben benieuwd wat hun reactie zal zijn. Normaal gezien moeten ze toch minstens een antwoord geven.

De klacht:

Daar gaat u niets van horen. In hun ogen bent u een vervelende mug, die zij het liefst doodmeppen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 3 mei 2014, 11:19   #10116
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Daar gaat u niets van horen. In hun ogen bent u een vervelende mug, die zij het liefst doodmeppen.
Muggen zijn niet uit te roeien. We gaan zien, er zullen daar nog wel een paar met een restje ethiek tussen zitten hoop ik.
Doge is offline  
Oud 4 mei 2014, 00:17   #10117
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ik heb de rapportage nog eens goed bekeken en het gaat me deze keer te ver, ik heb een klacht ingediend bij de raad van de journalistiek, ik ben benieuwd wat hun reactie zal zijn. Normaal gezien moeten ze toch minstens een antwoord geven.
jij hebt wel een probleem met neutrale nieuwsgeving he
best vertrekken naar je favoriete dictatortje misschien kan je er wel bij de propaganda machine van assad aan de slag...

jij ziet zaken die je wil zien en de rest negeer je gewoon, verder nog sla je gewoon leugens uit, er wordt weldegelijk gezegd dat die aanslagen door de rebellen zijn gepleegd

maar he doe maar ze zullen een hartelijk lachen op de VRT
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 4 mei 2014, 06:05   #10118
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
jij hebt wel een probleem met neutrale nieuwsgeving he
best vertrekken naar je favoriete dictatortje misschien kan je er wel bij de propaganda machine van assad aan de slag...

jij ziet zaken die je wil zien en de rest negeer je gewoon, verder nog sla je gewoon leugens uit, er wordt weldegelijk gezegd dat die aanslagen door de rebellen zijn gepleegd
Die live correspondent zei dat, daar had de VRT geen controle op. Zelf deden ze alsof het regime de dader was door niets te zeggen na een rapportage die volledig over de bombardementen van Assad ging. Toch eens leren luisteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
maar he doe maar ze zullen een hartelijk lachen op de VRT
Hier heb je gelijk, maar ik moet het toch proberen want het is gewoon te grof, ofwel proberen ze neutraal te zijn ofwel kies je duidelijk kant en wordt je een propaganda machine.
Doge is offline  
Oud 4 mei 2014, 12:18   #10119
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Christelijke kinderen in Syrië gekruisigd door moslims

__________________
Mein Land
F.B. is offline  
Oud 4 mei 2014, 15:03   #10120
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Eens te meer het bewijs om de kant te kiezen van Assad. Die moslimsadisten zijn nog duizend maal slechter dan Assad. Onder Assad krijgen zelfs Christenen nog een kans.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be