Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 14:04   #541
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door JBM : 13 november 2017 om 14:16.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:05   #542
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Je mist hier volgens mij toch wel een zéér belangrijk element:

Het is niet Lembrechts die dit in de media heeft gebracht.

Het is Bart De Pauw die dit in de media heeft gebracht.


Lembrechts heeft nadien verteld dat ze hem er mee geconfronteerd hadden maar dat hij alles minimaliseerde en ze bijgevolg geen andere optie meer zagen dan hem de deur te wijzen. Daarop is Blozende-Berichtjes-Bart naar een communicatiebureau gegaan om een spontane video op te nemen en zelf het nieuws naar buiten te brengen.

Volgens uw redenering is het dus BDP die blijkbaar niet begaan was met het lot van zijn arme kindertjes, niet?
Het zou toch uitgekomen zijn hé. IK vind het gewoon bizar dat ze geen geheimhouding getekend hebben, want die vrouwen waren blijkbaar toch nooit van plan om een klacht te gaan indienen. Laat gewoon BDP verdwijnen van het scherm en geef er een draai aan. Koop desnoods ook niets meer aan van koekentroef en tis opgelost. Want uiteindelijk is het wel vrij duidelijk dat alle betrokken partijen verveelt zitten met de mediahetse die ontstaan is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:06   #543
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Soms is de grens wel moeilijk te trekken. (Niet dat dit in deze zaak misschien het geval is, maar kom). 13 jaar geleden was ik hierarchische meerdere van iemand die pas afgestudeerd was. Ik zag haar wel zitten en zei mij ook dacht ik. Dat ben je echter nooit zeker tot je je kans waagt. Vandaag zijn we 13 jaar samen en hebben we 2 kinderen. In het huidige klimaat weet ik niet of ik mijn kans nog wel zou wagen hoor...Want stel dat ik haar signalen verkeerd had opgevat,...
Ja maar als ze njet gezegt had dan had je het er toch bij gelaten zeker? Als iemand na 3 keer (of zelfs 2 keer) nog niet hapt, dan heb je het toch begrepen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:07   #544
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch wel grappig hoe mensen hier tegelijk beweren dat het proces van BDP niet in de media mag worden gevoerd (waar ik volledig mee akkoord ben), maar tegelijkertijd wel de vrouwen die dit in gang hebben gezet openlijk veroordelen.

Het is hallucinant wat ik hier al allemaal gelezen heb. Ondanks de metoo-campagne zijn we eigenlijk nog niet verder dan "ze kleedt/gedraagt zich 'uitdagend', dus ze heeft erom gevraagd". Wake up guys: nee is nee. En dat is helemaal niet onduidelijk. En als je je in een machtspositie bevindt, dan zijn seksuele toespelingen gewoon not done.

The times they are finally a changin. En hoewel velen zogezegd niet meer weten wat mag en niet mag, denk ik dat ze het vooral moeilijk hebben met het feit dat ze beseffen dat ze er niet meer mee gaan wegkomen.
Een makkelijke stempel zal alles verhelpen:

-Getrouwd, normaal gekleed; blijf van mij af.

-Single, hoerenkleren; raak mij aan.

Getrouwd en hoerenkleren. Wat moeten we daar eigenlijk van denken?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:07   #545
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Soms is de grens wel moeilijk te trekken. (Niet dat dit in deze zaak misschien het geval is, maar kom). 13 jaar geleden was ik hierarchische meerdere van iemand die pas afgestudeerd was. Ik zag haar wel zitten en zei mij ook dacht ik. Dat ben je echter nooit zeker tot je je kans waagt. Vandaag zijn we 13 jaar samen en hebben we 2 kinderen. In het huidige klimaat weet ik niet of ik mijn kans nog wel zou wagen hoor...Want stel dat ik haar signalen verkeerd had opgevat,...
ik vermoed dat jij een simpele nee ook toen wel begrepen zou hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:07   #546
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
meest merkwaardige in deze zaak is waarom de VRT directeur Lembrechts deze zaak op deze manier heeft uitgespeeld.

op t moment dat die klachten en dat smsverkeer van BDP bij die directie bekend waren, heeft BDP geen enkele macht meer, die directie had dit dus meteen kunnen indammen (met verplichte gesprekken met slachtoffers, openlijke excuses, keiharde contractclausules voor eventuele recidive etc etc. ...)

op de wijze waarop Lembrechts en HR Vrt deze zaak heeft aangepakt komen ook de slachtoffers in het vizier en onder druk ... om nog maar te zwijgen van andere slachtoffers zoals vrouw en puberende kinderen van BDP ... blijkbaar heeft zich niemand, op geen enkel moment om het lot van die kinderen bekommerd ... zij lijken mij in deze de grootste slachtoffers nochtans.
Het klopt absoluut dat zijn gezin ook een slachtoffer is in deze, maar BDP heeft zelf evenmin aan zijn gezin gedacht toen hij zich misdroeg tov vrouwen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:09   #547
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vermoed dat jij een simpele nee ook toen wel begrepen zou hebben.
Zeker weten, maar toch heb ik het gevoel dat de klepel ergens aan het doorslaan zijn (waarmee ik niet wil zeggen dat dit hier het geval is voor alle duidelijkheid).
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:10   #548
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Een makkelijke stempel zal alles verhelpen:

-Getrouwd, normaal gekleed; blijf van mij af.

-Single, hoerenkleren; raak mij aan.

Getrouwd en hoerenkleren. Wat moeten we daar eigenlijk van denken?
Oei, ik vrees dat uw sarcasme niet als dusdanig herkend zal worden..
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:11   #549
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Ik hoop dat ze daar bij Koeken Troef aan het brainstormen zijn.

Eerst, hernoemen naar Harten Troef. Dan een voorstel pitchen van een realityserie waarin Den Bart geconfronteerd wordt met al de vrouwenhaat in sommige delen van de samenleving, en natuurlijk ook bij zichzelf, en als herboren metroseksueel daartegen in gaat. De Jani doet de voice-over. Ideaal voor de vrijdag- of zaterdagavond op de VRT, een belerend programma dat de mannen eens goed op zijn plaats zet. Voila, verkocht? Ge weet mij wonen voor de auteursrechten...
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:12   #550
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oei, ik vrees dat uw sarcasme niet als dusdanig herkend zal worden..
Tja, van mijn part mag jij je vrouw buiten laten gaan in een string en een beha. Maar ik zou er als vent dan ook niet van verschieten dat ze verkracht wordt of nagefloten.

Een singlevrouw doet wat ze wilt.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:13   #551
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het klopt absoluut dat zijn gezin ook een slachtoffer is in deze, maar BDP heeft zelf evenmin aan zijn gezin gedacht toen hij zich misdroeg tov vrouwen.
en omdat 1 man imoreel bezig is en slachtoffers maakt, mag het HR dept en de directie van VRT dat ineens ook maar doen?

de aanpak van de VRT maakt een slachtoffer van die minderjarige kinderen en heeft ertoe geleid dat de slachtoffers van BDP in een socialmedia hetze terechtkwamen ... (en dat de anonimiteit die hen gegarandeerd werd onder druk staat en wsl onhoudbaar zal blijken) ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:13   #552
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het zou toch uitgekomen zijn hé. IK vind het gewoon bizar dat ze geen geheimhouding getekend hebben, want die vrouwen waren blijkbaar toch nooit van plan om een klacht te gaan indienen. Laat gewoon BDP verdwijnen van het scherm en geef er een draai aan. Koop desnoods ook niets meer aan van koekentroef en tis opgelost. Want uiteindelijk is het wel vrij duidelijk dat alle betrokken partijen verveelt zitten met de mediahetse die ontstaan is.
Ze moeten hem plots laten verdwijnen en dan zou er zich niemand vragen gesteld hebben...? Lol

En heus niet alle betrokken partijen zitten ermee verveeld: verschillende vrouwen die zelf slachtoffer waren van zulke stoten hebben al laten weten het een zeer goede zaak te vinden dat de VRT hier een krachtig signaal stuurt. Ik denk dat de reputatie van de VRT er onder de streep zeker op vooruit gaat na deze hetze.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:14   #553
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Dat is nu juist het probleem, die zogezegde slachtoffers zeggen geen neen, maar komen pas jaren later af met een anonieme getuigenis. Door hun stilzwijgen zijn er ook nieuwe 'slachtoffers' (van verkrachtingen via sms ) gevallen. Dat is schuldig verzuim.
Als er sprake Is van stalking, hetgeen onderzoek zal uitwijzen, hebben de betrokken personen wel degelijk neen gezegd. Allicht door zijn arrogantie en machtspositie zijn bij BPD de normen van het maatschappelijk fatsoen beginnen vervagen. En hij zal de enige niet zijn....

Laatst gewijzigd door Mindset : 13 november 2017 om 14:18.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:15   #554
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Tja, van mijn part mag jij je vrouw buiten laten gaan in een string en een beha. Maar ik zou er als vent dan ook niet van verschieten dat ze verkracht wordt of nagefloten.

Een singlevrouw doet wat ze wilt.
grotere BS heb ik hier nog niet vaak gelezen

ook van een vrouw in string en bh blijf je af als zij niet wil dat je haar aanraakt, en of ze single dan wel gehuwd is, daar heb jij in se geen zaken mee.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:15   #555
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ik hoop dat ze daar bij Koeken Troef aan het brainstormen zijn.

Eerst, hernoemen naar Harten Troef. Dan een voorstel pitchen van een realityserie waarin Den Bart geconfronteerd wordt met al de vrouwenhaat in sommige delen van de samenleving, en natuurlijk ook bij zichzelf, en als herboren metroseksueel daartegen in gaat. De Jani doet de voice-over. Ideaal voor de vrijdag- of zaterdagavond op de VRT, een belerend programma dat de mannen eens goed op zijn plaats zet. Voila, verkocht? Ge weet mij wonen voor de auteursrechten...
toch maar uw dagjob houden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:15   #556
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

BDP is één van mijn jeugdhelden. Toen Buiten De Zone destijds voor het eerst werd uitgezonden was ik vanaf minuut één een fan. Dat programma blijft tot vandaag één van die zaken waar ik met veel nostalgie aan terug denk. En waar ik nog regelmatig eens terug naar kijk. Nadien volgden dan Schalkse Ruiters, De Mol en Het Geslacht De Pauw waar ik opnieuw zeer veel plezier aan beleefd heb. De man heeft naar mijn gevoel veel goede televisie gemaakt en ook zijn scripts zijn sterk vind ik.

De manier waarop de VRT, Bart zelf en natuurlijk de media met deze zaak omgaan vind ik echter van zeer triest niveau.

Maar vooral vind ik Bart nu vooral een beetje een zielige sufferd. Dat soort SMS'jes sturen naar jonge meisjes vind ik gewoon echt onbegrijpelijk. Alsof er ook maar eentje zit te wachten op dergelijke berichten van een veertiger met overgewicht. En dan per SMS, alstublieft, is er iets knulligers dan dat? Ten eerste moet dat zo wat de slechtste versiermethode zijn, ten tweede kan zo'n SMS altijd tegen u gebruikt worden, wat nu natuurlijk gebeurt.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:17   #557
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
grotere BS heb ik hier nog niet vaak gelezen

ook van een vrouw in string en bh blijf je af als zij niet wil dat je haar aanraakt, en of ze single dan wel gehuwd is, daar heb jij in se geen zaken mee.
Dan is er geen duidelijke scheidingslijn en doet Mevrouw wat ze wilt.

Dus als jij met een blaffer op straat zit rond te lopen en wat graaf te doen; is dat geen provocatie?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:19   #558
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ze moeten hem plots laten verdwijnen en dan zou er zich niemand vragen gesteld hebben...? Lol

En heus niet alle betrokken partijen zitten ermee verveeld: verschillende vrouwen die zelf slachtoffer waren van zulke stoten hebben al laten weten het een zeer goede zaak te vinden dat de VRT hier een krachtig signaal stuurt. Ik denk dat de reputatie van de VRT er onder de streep zeker op vooruit gaat na deze hetze.
ze hadden hem binnenshuis kunnen verplichten tot schadeloosstelling en gesprekken met de slachtoffers ook...

slachtoffers getuigden middels hun advokaat trouwens dat het nooit hun bedoeling was BDP gerechterlijk te vervolgen of een volledige breuk VRT BDP te bewerkstelligen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:22   #559
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
13 jaar geleden was ik hierarchische meerdere van iemand die pas afgestudeerd was. Ik zag haar wel zitten en zei mij ook dacht ik. Dat ben je echter nooit zeker tot je je kans waagt. Vandaag zijn we 13 jaar samen en hebben we 2 kinderen. In het huidige klimaat weet ik niet of ik mijn kans nog wel zou wagen hoor...Want stel dat ik haar signalen verkeerd had opgevat,...
Heel goeie opmerking, Fox. Weet je wat het is? Die menselijkheid binnen ondernemingen moet eruit, we moeten ons allemaal als robotten gedragen, des te makkelijker worden we door robotten vervangen.

Relaties binnen bedrijven zijn gevaarlijk voor de leiding. Er kan samengespannen worden, er ontstaan kliekskes, en dat is in de totalitaire onderneming niet langer gewenst.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:25   #560
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dan is er geen duidelijke scheidingslijn en doet Mevrouw wat ze wilt.

Dus als jij met een blaffer op straat zit rond te lopen en wat graaf te doen; is dat geen provocatie?
je lijkt het stillaan te gaan begrijpen.

mevrouw doet idd wat ze wil.

willing consent.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be