Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2021, 17:51   #121
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat klopt volledig.
Maar ik geef de realiteit weer. Ik heb niks verdraaid. Ik toon daarmee vooral aan dat men door 'een gedeelte van de realiteit' weer te geven mensen op verkeerde ideeën brengt. En op^'een gedeelte van de realiteit' is dit topic geopend is.
Neen hoor je hebt een halve waarheid verteld. Dat is zo goed als liegen in sommige gevallen. En dit is er zo eentje.
En om over de draadtitel te zeuren bent u niet goed geplaatst.
Uw draadtitels zijn allemaal vooringenomen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 17:52   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Om terug tot de kern van de zaak te komen: eens de vaccinaties ‘afgerond’ zijn en de toestand genormaliseerd is
Denkt gij nu echt dat er een logische band daartussen is ?

Als deze tweede (derde ?) epidemie nu voorbij is, heeft dat weinig met vaccinaties te maken, maar, zoals vorig jaar met de zomer, plus het feit dat we toch al niet ver van groepsimmuniteit zaten. Wat die vaccins gedaan hebben, is van een redelijk aantal bejaarden te redden in deze golf. Dat zal het ongeveer zijn.

Daarentegen, of de (sanitaire) toestand "genormalizeerd" is, is iets dat we ten vroegste in het najaar zullen weten, en met enige grotere zekerheid, binnen exact 1 jaar. Of de maatschappelijke toestand ooit nog normaliseert, daarentegen, is bijzonder twijfelachtig. Ik zie niet goed in hoe de burgervrijheden en de rechtstaat gaan hersteld worden, hoe het onderwijs dit gaat overleven, en hoe de economie het gaat doen. Dat is iets dat ten vroegste binnen 10 - 15 jaar zal normaliseren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 18:11   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Of de maatschappelijke toestand ooit nog normaliseert, daarentegen, is bijzonder twijfelachtig. Ik zie niet goed in hoe de burgervrijheden en de rechtstaat gaan hersteld worden, hoe het onderwijs dit gaat overleven, en hoe de economie het gaat doen. Dat is iets dat ten vroegste binnen 10 - 15 jaar zal normaliseren.
Helemaal mee eens.

We zijn intussen een pandemiewet "rijker" die in de toekomst niet alleen zal gebruikt worden waarvoor ze vandaag bedoeld wordt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 18:27   #124
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Denkt gij nu echt dat er een logische band daartussen is ?

Als deze tweede (derde ?) epidemie nu voorbij is, heeft dat weinig met vaccinaties te maken, maar, zoals vorig jaar met de zomer, plus het feit dat we toch al niet ver van groepsimmuniteit zaten. Wat die vaccins gedaan hebben, is van een redelijk aantal bejaarden te redden in deze golf. Dat zal het ongeveer zijn.

Daarentegen, of de (sanitaire) toestand "genormalizeerd" is, is iets dat we ten vroegste in het najaar zullen weten, en met enige grotere zekerheid, binnen exact 1 jaar. Of de maatschappelijke toestand ooit nog normaliseert, daarentegen, is bijzonder twijfelachtig. Ik zie niet goed in hoe de burgervrijheden en de rechtstaat gaan hersteld worden, hoe het onderwijs dit gaat overleven, en hoe de economie het gaat doen. Dat is iets dat ten vroegste binnen 10 - 15 jaar zal normaliseren.
Men zal mekaar wat minder bepotelen en het mondmasker zal nog wel een tijd blijven, maar dat vind ik niet erg. Ik ben ze gene die graag in het wilde weg iedereen omhelst en aflebbert.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 18:49   #125
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Omdat België geen land is waar 11 miljoen Belgen staan voor één onverdeeld en en ondeelbaar volk.
Wat is dat eigenlijk een ‘één en onverdeelbaar volk’? Zijn de Amerikanen of de Fransen dat?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 18:51   #126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wat is dat eigenlijk een ‘één en onverdeelbaar volk’? Zijn de Amerikanen of de Fransen dat?
Daar zit wel iets in, tenslotte is het Vlaamse volk ook niet één en onverdeelbaar. Het Waalse volk ook niet.

Zodus ja, zeg het maar.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 19:11   #127
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wat is dat eigenlijk een ‘één en onverdeelbaar volk’? Zijn de Amerikanen of de Fransen dat?
Vraag het aan de Belgicisten, het komt van hen
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 19:13   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Men zal mekaar wat minder bepotelen en het mondmasker zal nog wel een tijd blijven, maar dat vind ik niet erg. Ik ben ze gene die graag in het wilde weg iedereen omhelst en aflebbert.
Daar heb ik het niet over he. Ik heb het uiteraard over nieuwe golven (van paniek) en nieuw gemaatregel en oud gemaatregel dat maar niet zal verdwijnen, he. Je denkt toch niet dat het nu "voorbij" is hoop ik. We krijgen nu in het beste geval een pauze in het sanitaire gebeuren, en het is verre van zeker dat het gemaatregel verdwijnt voor het weer herbegint he binnen 4 maanden of zo. Dit soort virussen begint normaal gezien vanaf augustus weer toe te nemen he. We hebben dus nog mei, juni, en in juli zal er misschien al een begin van paniek zijn bij de "experten", maar het kan ook nog 1 of 2 maanden uitblijven he.

Met andere woorden, we zullen waarschijnlijk in dit dictatoriale regime blijven leven, met een schijnversoepeling gedurende enkele maanden, waar het zaadje gelegd wordt voor het finale Big Brother gedoe met iets dat voorlopig nog "vaccinatie pas" heet, en nadien de Brave Burger pas zal worden van "goed gedrag en brave zeden".

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2021 om 19:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 19:23   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wat is dat eigenlijk een ‘één en onverdeelbaar volk’?
Even aan unitarist De Croo vragen?

Of aan Bruno Yaminne?

DE ONBREEKBARE VOLKSGEEST

Vaderlandsliefde is een belangrijke en noodzakelijke herberg in deze onzekere tijden. Alle inwoners van staten zijn doorgaans fier op hun natie. In België proberen politici mensen te doen geloven dat ze geen Belg mogen zijn, maar Vlaming of Waal moeten zijn. Onder meer vanuit die optiek is het nauwelijks verwonderlijk te noemen dat het Belgisch volk –ons volk- zich in de steek gelaten voelt door haar leiders; Wij moeten onze medeburgers vertellen dat er hoop is. Dat we vertrouwen hebben in een betere toekomst die kan bereikt worden door een teruggrijpen naar de waarden van ons gedeeld collectief geheugen, naar de wortels van onze volksgeest.

Deze volksgeest is wat ons bindt, onze hoop, gedachten en wensen die ons, bovenal, tot Belg verheffen. Belg zijn is een eretitel, want het impliceert deel uitmaken van een staat die de parel is van Europa, het epicentrum van de Europese politieke en economische activiteit. Belgen zijn vreedzaam, maar waakzaam. Laten wij duidelijk maken dat we deze waakzaamheid moeten koesteren, zeker in deze tijd van politieke intriges door mensen die de band met hun volk verloren of, erger, doorgeknipt hebben.

De volksgeest is sterk, onbreekbaar, altijd aanwezig. De kracht die ervan uitgaat zegt ons dat we een sterk België willen. Een sterk en verenigd België. Daar kunnen we trots op zijn, wij moeten de wereld tonen dat we Belg zijn. We mogen niet vergeten dat vele landen ons het burgerschap van deze schitterende natie benijden.

Als we willen dat onze kinderen en kleinkinderen nog in een verenigd land leven, moeten we nu ingrijpen en de Wetstraat laten voelen: jullie krijgen ons niet kapot, ons volk leeft!

Laten we trots zijn om Belg te mogen zijn. Maar deze trots is ook een wapen dat men niet uit onze handen slaan kan, een gebalde vuist als het moet, een uitgestoken hand als het kan. Hard naar de buitenwereld die ons vaak bedreigt, zacht voor onze mensen. Voor de Belgische mannen, vrouwen en kinderen.


Onze vrienden moeten deze boodschap uitdragen waar ze gaan. Ons volk mag niet vergaan, België moet herenigd, verenigd worden, wij willen één land met één regering. Deze woorden: eenheid, volksgeest, zelfverzekerdheid zijn geen loze kreten. Het gaat immers om de waarheid, van de Belgen, voor de Belgen. Het moet.
Bruno Yammine
https://forum.politics.be/showpost.p...46&postcount=1
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 19:26   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar heb ik het niet over he. Ik heb het uiteraard over nieuwe golven (van paniek) en nieuw gemaatregel en oud gemaatregel dat maar niet zal verdwijnen, he. Je denkt toch niet dat het nu "voorbij" is hoop ik. We krijgen nu in het beste geval een pauze in het sanitaire gebeuren, en het is verre van zeker dat het gemaatregel verdwijnt voor het weer herbegint he binnen 4 maanden of zo. Dit soort virussen begint normaal gezien vanaf augustus weer toe te nemen he. We hebben dus nog mei, juni, en in juli zal er misschien al een begin van paniek zijn bij de "experten", maar het kan ook nog 1 of 2 maanden uitblijven he.

Met andere woorden, we zullen waarschijnlijk in dit dictatoriale regime blijven leven, met een schijnversoepeling gedurende enkele maanden, waar het zaadje gelegd wordt voor het finale Big Brother gedoe met iets dat voorlopig nog "vaccinatie pas" heet, en nadien de Brave Burger pas zal worden van "goed gedrag en brave zeden".
Denk je dat dadee oren heeft naar deze logica?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 19:29   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Denk je dat dadee oren heeft naar deze logica?
Die jubelt daar stiekem over

Hopelijk nog veel gemaatregel, want mensen omhelzen is niet zijn ding
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 20:11   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Ik lebber ook niet iedereen af. Wat niet wil zeggen dat ik niet stevig knuffel met mijn "knuffelcontact".
Maar daar gaat het niet over. Ik ben er van overtuigd dat we nog in geen jaren van corona af zijn, alle maatregelen ten spijt. Het enige dat deze pandemie in omvang had kunnen beperken kwam veel te laat: vaccinatie.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 mei 2021 om 20:12.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 20:13   #133
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik lebber ook niet iedereen af. Wat niet wil zeggen dat ik niet stevig knuffel met mijn "knuffelcontact".
Maar daar gaat het niet over. Ik ben er van overtuigd dat we nog in geen jaren van corona af zijn, alle maatregelen ten spijt. Het enige dat deze pandemie in omvang had kunnen beperken kwam veel te laat: vaccinatie.


Nou breekt mijn klomp. De antivaxxers zeggen dat het veel te snel gaat...

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 mei 2021 om 20:13.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 20:25   #134
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar heb ik het niet over he. Ik heb het uiteraard over nieuwe golven (van paniek) en nieuw gemaatregel en oud gemaatregel dat maar niet zal verdwijnen, he. Je denkt toch niet dat het nu "voorbij" is hoop ik. We krijgen nu in het beste geval een pauze in het sanitaire gebeuren, en het is verre van zeker dat het gemaatregel verdwijnt voor het weer herbegint he binnen 4 maanden of zo. Dit soort virussen begint normaal gezien vanaf augustus weer toe te nemen he. We hebben dus nog mei, juni, en in juli zal er misschien al een begin van paniek zijn bij de "experten", maar het kan ook nog 1 of 2 maanden uitblijven he.

Met andere woorden, we zullen waarschijnlijk in dit dictatoriale regime blijven leven, met een schijnversoepeling gedurende enkele maanden, waar het zaadje gelegd wordt voor het finale Big Brother gedoe met iets dat voorlopig nog "vaccinatie pas" heet, en nadien de Brave Burger pas zal worden van "goed gedrag en brave zeden".
Tenzij de immuniteit erg robuust blijkt te zijn, of toch voldoende robuust om langdurig zware ziekte te vermijden.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 20:38   #135
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar zieken en doden wel.
Het is de taak van het individu zich te beschermen tegen ziekte en dood.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 21:05   #136
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het is de taak van het individu zich te beschermen tegen ziekte en dood.
Als dat zo is, dan mag het individu niet buiten komen.
Zodra u buitenkomt, kan u overreden worden.
Tegen ziekte kan je jezelf niet 100% beschermen of droeg jij vroeger ook al zo'n raar pakje ?
Of ben jij een van die gekken die elke dag vitamientjes inneemt omdat hij dan niet ziek zal worden ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 21:07   #137
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik lebber ook niet iedereen af. Wat niet wil zeggen dat ik niet stevig knuffel met mijn "knuffelcontact".
Maar daar gaat het niet over. Ik ben er van overtuigd dat we nog in geen jaren van corona af zijn, alle maatregelen ten spijt. Het enige dat deze pandemie in omvang had kunnen beperken kwam veel te laat: vaccinatie.
we hadden het gewoon moeten laten waaien

niks vaccinatie en enkele maanden uitzweten
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 21:09   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
we hadden het gewoon moeten laten waaien

niks vaccinatie en enkele maanden uitzweten
Dat kan, maar dat kunnen de ziekenhuizen niet aan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 21:12   #139
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat kan, maar dat kunnen de ziekenhuizen niet aan.
die zou ik dan ook sluiten
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 21:12   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht


Nou breekt mijn klomp. De antivaxxers zeggen dat het veel te snel gaat...
Wispelturige klomp heb jij.

Deze keer trek je de kaart van de antivaxers.

Waar blijft De Wever?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be