Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug) Voorzitter Jong CD&V

 
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2008, 13:49   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard allochtone migratie en ecologische footprint

Vind u ook een contradictie: dat wanneer je bvb 1M allochtone lowcarbonprint wereldburgers laat migreren naar de largecarbonprint Belgische maatschappij dat we ecologisch rampen programmeren ? Dus vanuit ecologisch standpunt moet een groene partij nee zeggen tegen migratie ?
brother paul is offline  
Oud 11 augustus 2008, 16:59   #2
Bert De Brabandere
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 42
Standaard

ik heb niet ambitie om hier te zeggen wat groene partijen moeten zeggen.

JONGCD&V vindt arbeidsmigratie geen realistische oplossing voor de vergrijzing. Niet alleen door de maatschappelijke problemen die ermee gepaard gaan, maar ook omdat de aantallen migranten te hoog zouden moeten zijn. Er zijn bovendien alternatieve oplossingen voor de vergrijzing.
Voor de oplossing van knelpuntberoepen moet eerst worden gekeken naar de bestaande arbeidsreserve, inclusief de vandaag al aanwezige migranten. Niettemin wil JONGCD&V dat voor de overblijvende knelpuntberoepen een beperkte en gecontroleerde arbeidsmigratie mogelijk is. Zo kan de economische groei in bepaalde sectoren worden ondersteund. In die context is arbeidsmigratie geen demografisch maar een economisch instrument.
Bert De Brabandere is offline  
Oud 11 augustus 2008, 22:08   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere Bekijk bericht
ik heb niet ambitie om hier te zeggen wat groene partijen moeten zeggen.

JONGCD&V vindt arbeidsmigratie geen realistische oplossing voor de vergrijzing. Niet alleen door de maatschappelijke problemen die ermee gepaard gaan, maar ook omdat de aantallen migranten te hoog zouden moeten zijn. Er zijn bovendien alternatieve oplossingen voor de vergrijzing.
Voor de oplossing van knelpuntberoepen moet eerst worden gekeken naar de bestaande arbeidsreserve, inclusief de vandaag al aanwezige migranten. Niettemin wil JONGCD&V dat voor de overblijvende knelpuntberoepen een beperkte en gecontroleerde arbeidsmigratie mogelijk is. Zo kan de economische groei in bepaalde sectoren worden ondersteund. In die context is arbeidsmigratie geen demografisch maar een economisch instrument.

Jullie zijn rechtser dan ik dacht...
brother paul is offline  
Oud 11 augustus 2008, 22:22   #4
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere Bekijk bericht
ik heb niet ambitie om hier te zeggen wat groene partijen moeten zeggen.

JONGCD&V vindt arbeidsmigratie geen realistische oplossing voor de vergrijzing. Niet alleen door de maatschappelijke problemen die ermee gepaard gaan, maar ook omdat de aantallen migranten te hoog zouden moeten zijn. Er zijn bovendien alternatieve oplossingen voor de vergrijzing.
Voor de oplossing van knelpuntberoepen moet eerst worden gekeken naar de bestaande arbeidsreserve, inclusief de vandaag al aanwezige migranten. Niettemin wil JONGCD&V dat voor de overblijvende knelpuntberoepen een beperkte en gecontroleerde arbeidsmigratie mogelijk is. Zo kan de economische groei in bepaalde sectoren worden ondersteund. In die context is arbeidsmigratie geen demografisch maar een economisch instrument.

En wat met betrekking tot de niet arbeidsmigratie? Want die is volgens mij veel problematischer, maar wordt veelal op de achtergrond gezet. Ik heb het dan in de eerste plaats over de gezinshereniging en het huwen van een buitenlandse partner wat bij de 'probleemgemeenschappen' schering en inslag is. Hoe staat u daar tegenover?
Rr00ttt is offline  
Oud 13 augustus 2008, 15:52   #5
Bert De Brabandere
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En wat met betrekking tot de niet arbeidsmigratie? Want die is volgens mij veel problematischer, maar wordt veelal op de achtergrond gezet. Ik heb het dan in de eerste plaats over de gezinshereniging en het huwen van een buitenlandse partner wat bij de 'probleemgemeenschappen' schering en inslag is. Hoe staat u daar tegenover?
een inkomensvoorwaarde is absoluut noodzakelijk bij gezinshereniging. Dit inkomen moet voldoende groot zijn om voor jezelf en je hele gezin te kunnen zorgen.

Goede controle op schijnhuwelijken is ook een absolute must.

Daarnaast moet de nationaliteitswetgeving grondig aangepast te worden. Talenkennis (van de regio waar je woont) is een minimumvoorwaarde (al vrees ik dat dit momenteel moeilijk wettelijk afdwingbaar is, één van de drie landstalen wel).
Bert De Brabandere is offline  
Oud 14 augustus 2008, 16:58   #6
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Jullie zijn rechtser dan ik dacht...
blijkbaar, jullie hebben meer verstand dan ik dacht, .... doe zo verder
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be