Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni) Isabelle is voorzitster van Jong Gezond Verstand, de jongerenbeweging van Lijst Dedecker. Bij de verkiezingen in juni 2007 was ze tevens lijsttrekker voor LDD te Brussel-Halle Vilvoorde. Je kan een week lang met haar in discussie gaan.

 
 
Discussietools
Oud 24 juni 2008, 13:33   #21
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
U vergelijkt geloven met een ziekte? Dat is dan voor uw rekening...
Het principe is hetzelfde: men geeft geld voor andere mensen.

Citaat:
Sinds wanneer is een ziekte een persoonlijke, morele keuze? De zieke kiest niet voor een ziekte, de mensen die elke zondag nog naar de mis gaan, die kiezen daar wel voor.
Nu zit U weer in de hyper-individualistische denkpiste. Blijkbaar zijn verschillende mensen zo verziekt door de extreme individualisering van de laatste jaren dat ze niet eens meer beseffen dat er ook nog andere mensen op de wereld zijn.


Citaat:
Een persoonlijke keuze is per definitie een keuze van het individu. En de levensbeschouwing is een individuele keuze. Als dan ten gevolge van die persoonlijke levensbeschouwing anderen, die geen medezeggenschap hadden over die morele keuze, gedwongen worden om bij te dragen tot het financieren van die keuze, dan vraag ik me af of je de betekenis van egoïsme wel begrijpt.
Het Katholicisme is de Godsdienst van ons eigen land, van ons eigen volk. Dat we dat onderhouden via een piepkleine gift van iedere burger is de gewoonste zaak van de wereld. De dag dat een of andere extreem-egoïstische zot de werkmiddelen van de Kerk ontneemt weiger ik ook nog maar iets af te dragen voor anderen uit principe. Het is te zot dat er éénzijdig een wet wordt opeglegd die dan nog maar halvelings wordt uitgevoerd.

Citaat:
naast de kwestie. Omdat ik tegen het financieren van uw individuele geloofsovertuiging ben, ben ik libertarier? Nogal simplistisch..
Och, U kan nu wel hoog van te toren blazen maar deze dwaze voorstellen komen er toch nooit door. Het zou ook het geld dat naar de joodse godsdienst gaat wegnemen alleen al daarom zal het er niet komen: dat ligt veel te gevoelig.

Citaat:
Piepklein of niet, U wil iemand anders blijven dwingen om te betalen voor Uw levensbeschouwing.
We laten iedereen toch ook meebetalen voor een ander zijn ziekteverzekering, zijn kinderen, zijn opleidingschecques, de politie en nog tientallen dingen meer. Ook het hebben van kinderen is een individuele keuze, zoals U de "levensbeschouwing" omschreef. We betalen allemaal mee voor het kindergeld van anderen.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 24 juni 2008, 13:39   #22
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Intussen blijf ik natuurlijk wachten op een antwoord over mijn vraag of men dan ook maar de dotaties van de partijen moet intrekken.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 24 juni 2008, 13:43   #23
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
En zo is het goed. Dat is maar een piepkleine fractie van het budget, er gaat een veelvoud naar vreemdelingen.


Ah, dus is de oplossing al deze mensen samen te laten huizen in ghetto's van grootsteden terwijl meneer de Paster een luilekkerleventje kan leiden. Volgens mij stinkt het hier naar vreemdelingenhaat...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het unisono invoeren van zulke extreem-egoïstische maatregelen lijkt U blijkbaar niet te storen. Daarmee wil U de Katholieke Kerk kapot maken! Waarom zou ik dan nog moeten betalen voor dingen waar ik niet achtersta? Uw partij krijgt ook dotaties van de overheid, net zoals de Kerk. Gaat U de dotaties voor Uw partij louter op vrijwillige basis maken? Dat zou nochtans moeten. En we kunnen misschien meteen ook de ziekenbijdrage op volledig eigen, vrijwillige basis maken - nu toch bezig zijn met het invoeren van allerlei onverantwoordelijke en extreem-individualistiscge maatregelen?
Ah, en u vind de financiering van een organisatie die zelden (afgezien van enige sociaal-gerelateerde initiatieven, die wel moeten ondersteund blijven) enige constructieve argumenten heeft, en nog steeds vele slachtoffers maakt (denk maar aan de hardnekkigheid van christelijke ziekenhuizen in het redden van zwaar gehandicapte borelingen) het ook maar verdient om een greintje financiëring te krijgen?

Volgens mij is er een ENORM verschil tussen de kerk financieren en de sociale zekerheid, maar ik ben zeker maar een links-extremistje, te dom om hooi te eten?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 24 juni 2008 om 13:45.
RodeLantaarn is offline  
Oud 24 juni 2008, 14:01   #24
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Laat de belastingplichtige op zijn aanslagformulier zelf maar aanduiden welke religie hij wil sponseren met zijn bijdrage. Voor degenen die geen enkele religie willen sponseren, zoals ikzelf, moet er de mogelijkheid zijn om de bijdrage aan één of ander goed doel over te maken. Of zelfs in vermindering gebracht worden op zijn aanslagformulier.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 24 juni 2008, 14:11   #25
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het principe is hetzelfde: men geeft geld voor andere mensen.
of zo probeert u het te laten uitschijnen. Maar als je eerlijk bent met jezelf weet je dat die vergelijking geen steek houdt. Het verschil tussen een bewuste keuze en iets dat je overkomt is je toch duidelijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Nu zit U weer in de hyper-individualistische denkpiste. Blijkbaar zijn verschillende mensen zo verziekt door de extreme individualisering van de laatste jaren dat ze niet eens meer beseffen dat er ook nog andere mensen op de wereld zijn.
Vreemd. Pleiten voor het afschaffen van de dotaties staat niet gelijk met het pleiten voor het afschaffen van de interindividuele solidariteit, subsidies voor ontwikkelingssamenwerking, ...
Maar u doet maar...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het Katholicisme is de Godsdienst van ons eigen land, van ons eigen volk. Dat we dat onderhouden via een piepkleine gift van iedere burger is de gewoonste zaak van de wereld.
De staat heeft zich al niet te moeien met de persoonlijke levensbeschouwing van zijn onderdanen. Die is per grondwet vrij. En dus hoeft het ook niet in te staan voor de financiering daarvan, of het geld van zijn onderdanen te gebruiken daarvoor. Als het individu dus vindt dat hij zijn levensbeschouwing wil steunen, moet hij maar een bijdrage doen, uit zijn eigen zak. En niet vanzelfsprekend vinden dat al de andere onderdanen zijn levensbeschouwing moeten financieren. Je zit te preken over hyperindividualistisch egoïsme, maar vindt het wel normaal dat ik betaal voor uw godsdienst. Zoek de definitie nog eens op van egoïsme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
De dag dat een of andere extreem-egoïstische zot de werkmiddelen van de Kerk ontneemt weiger ik ook nog maar iets af te dragen voor anderen uit principe. Het is te zot dat er éénzijdig een wet wordt opeglegd die dan nog maar halvelings wordt uitgevoerd.
ik noteer alvast dat u een tegenstander bent van die wet. En dat u een eventuele democratische beslissing graag naast u neerlegt omdat u er niet mee akkoord bent. Een goede democraat...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ook het hebben van kinderen is een individuele keuze, zoals U de "levensbeschouwing" omschreef. We betalen allemaal mee voor het kindergeld van anderen.
die kinderen betalen later uw pensioen.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline  
Oud 24 juni 2008, 14:23   #26
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

[quote=Pieke;3523763]of zo probeert u het te laten uitschijnen. Maar als je eerlijk bent met jezelf weet je dat die vergelijking geen steek houdt. Het verschil tussen een bewuste keuze en iets dat je overkomt is je toch duidelijk?

Het principe is krak hetzelfde. U gaat niet naar de Kerk en in een verkrampte, extreem-onverdraagzame uithaal die doet denken aan minder fraaie tijden wil U meteen de werkingsmiddelen van de Kerk afnemen. In dezelfde zin kunnen we dan beginnen met verdere dingen uit de belastingen te halen, dingen die tussen haakjes véél zwaarder doorwegen dan dat kleine bedrag voor de Heilige Kerk. U moet wel héél schraperig en intolerant zijn om zo'n lage steek naar de Kerk uit te halen. Maar geen probleem hoor, zulke dwaze ideetjes van hyper-individualisten zijn goed om om anonieme forums mee uit te pakken maar ze zullen er nooit komen.

Citaat:
Vreemd. Pleiten voor het afschaffen van de dotaties staat niet gelijk met het pleiten voor het afschaffen van de interindividuele solidariteit, subsidies voor ontwikkelingssamenwerking, ...
Maar u doet maar...
Dat is de consequente doorzetting van zo'n beslissing om, zoals U zelf zei, niet meer voor de "individuele" keuzes van een ander te moeten opdraaien. Waarom zou ik een ander zijn kinderen dan nog subsidieëren? Ik denk dat Uw eigen reactie vooral aantoont dat U hier alleen een nogal zielige en eenzijdige oorlog tegen de Katholieke Kerk voert. Het is blijkbaar alleen de Kerk, de opvoeder en mentor van Vlaanderen, die het hier weer eens moet bekopen.

Citaat:
ik noteer alvast dat u een tegenstander bent van die wet. En dat u een eventuele democratische beslissing graag naast u neerlegt omdat u er niet mee akkoord bent. Een goede democraat...
Allemaal niet van belang. We kunnen er hier wel over kletsen, maar ik zie de dag nog niet komen dat een linkse het gaat wagen om de werkingsmiddelen van de joodse eredienst af te pakken. Links is wel antisemitisch maar zo openlijk gaan ze er niet voor uitkomen.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 24 juni 2008, 14:26   #27
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Allemaal niet van belang. We kunnen er hier wel over kletsen, maar ik zie de dag nog niet komen dat een linkse het gaat wagen om de werkingsmiddelen van de joodse eredienst af te pakken. Links is wel antisemitisch maar zo openlijk gaan ze er niet voor uitkomen.
Tuurlijk, iedereen aan de linkerzijde is een antisemiet. Wat een research...
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline  
Oud 24 juni 2008, 14:41   #28
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Tuurlijk, iedereen aan de linkerzijde is een antisemiet. Wat een research...
iedereen links van hem, dat moet zo'n 99% van de bevolking zijn
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline  
Oud 24 juni 2008, 15:54   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Ik vind anders het idee niet slecht als je uw belastingbrief een vinkje hebt voor volgende zaken

1° supplement religieus fonds, aankruisen wat past
christen - islam - boedisme
agnostisch en weiger elke dotatie voor religieuse doeleinden... hier vinken;..

2° supplement politieke partijen, aankruisen wat past
LDD- VLD - CD&V - VB - Spa - groen
apolitiek, en weiger elke dotatie aan politiek partijen en ander uitschot/// hier vinken

3° supplement dotatie wallonie
OK ik schenk 2.7% aan wallonie
tegen transfers en weiger elke transfer naar wallonie en bespaar daarbij 2.7% op mijn belastingen

4° supplement Langewapperbrug
OK ik schenk 300euro voor die brug
tegen die brug en weiger daar ook maar een euro aan te spenderen

de variatie zou kunnen zijn dat je mag beslissen waar het geld naartoe gaat

ALs uw weigert te transferreren naar wallonie, waar wenst u dit geld bested te zien... maak 1 keuze..
- lange wapper brug
- uitbreiding zaventem
- uitbaggeren haven antwerpen
- windmolenpark

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 juni 2008 om 16:00.
brother paul is offline  
Oud 24 juni 2008, 21:23   #30
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Ik ben zelf een christen (geen katholiek) en vraag me af waarom je dat via de overheid wil laten gebeuren ? Het lijkt me veel eenvoudiger om de mensen rechtstreeks aan hun kerk een bijdrage te laten leveren zonder dat de overheid daar in tussenkomt. Zoals dat het geval is in de VS als ik het goed heb.

Waarom die overheidscontrole hierop ?

Waarom bemoeit de overheid zich eigenlijk sowieso met kerkelijke aangelegenheden ? De kerk moet vrij zijn van overheidsbemoeienis want enkel dan heb je een echte kerk of de mogelijkheid tot een echte kerk.
dirk001 is offline  
Oud 24 juni 2008, 21:24   #31
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vind anders het idee niet slecht als je uw belastingbrief een vinkje hebt voor volgende zaken

1° supplement religieus fonds, aankruisen wat past
christen - islam - boedisme
agnostisch en weiger elke dotatie voor religieuse doeleinden... hier vinken;..

2° supplement politieke partijen, aankruisen wat past
LDD- VLD - CD&V - VB - Spa - groen
apolitiek, en weiger elke dotatie aan politiek partijen en ander uitschot/// hier vinken

3° supplement dotatie wallonie
OK ik schenk 2.7% aan wallonie
tegen transfers en weiger elke transfer naar wallonie en bespaar daarbij 2.7% op mijn belastingen

4° supplement Langewapperbrug
OK ik schenk 300euro voor die brug
tegen die brug en weiger daar ook maar een euro aan te spenderen

de variatie zou kunnen zijn dat je mag beslissen waar het geld naartoe gaat

ALs uw weigert te transferreren naar wallonie, waar wenst u dit geld bested te zien... maak 1 keuze..
- lange wapper brug
- uitbreiding zaventem
- uitbaggeren haven antwerpen
- windmolenpark

Dit is heel erg slecht, de overheid moet zelf die keuzes maken en het is dan aan de kiezers om daar al dan niet mee akkoord te gaan.
dirk001 is offline  
Oud 24 juni 2008, 21:44   #32
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik ben zelf een christen (geen katholiek) en vraag me af waarom je dat via de overheid wil laten gebeuren ? Het lijkt me veel eenvoudiger om de mensen rechtstreeks aan hun kerk een bijdrage te laten leveren zonder dat de overheid daar in tussenkomt. Zoals dat het geval is in de VS als ik het goed heb.

Waarom die overheidscontrole hierop ?

Waarom bemoeit de overheid zich eigenlijk sowieso met kerkelijke aangelegenheden ? De kerk moet vrij zijn van overheidsbemoeienis want enkel dan heb je een echte kerk of de mogelijkheid tot een echte kerk.
Dan heb je wel weer een probleem als je private financiering toelaat zoals in de VS. Dan krijg je monsterkerken die zich systematisch bezighouden met het indoctrineren van de bevolking, zodanig dat er flink wat geld aan donaties kan gaan naar deze lucratieve business. Mensen zijn nu eenmaal vatbaar voor reclame en dergelijke.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline  
Oud 24 juni 2008, 22:40   #33
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vind anders het idee niet slecht als je uw belastingbrief een vinkje hebt voor volgende zaken

1° supplement religieus fonds, aankruisen wat past
christen - islam - boedisme
agnostisch en weiger elke dotatie voor religieuse doeleinden... hier vinken;..

2° supplement politieke partijen, aankruisen wat past
LDD- VLD - CD&V - VB - Spa - groen
apolitiek, en weiger elke dotatie aan politiek partijen en ander uitschot/// hier vinken

3° supplement dotatie wallonie
OK ik schenk 2.7% aan wallonie
tegen transfers en weiger elke transfer naar wallonie en bespaar daarbij 2.7% op mijn belastingen

4° supplement Langewapperbrug
OK ik schenk 300euro voor die brug
tegen die brug en weiger daar ook maar een euro aan te spenderen

de variatie zou kunnen zijn dat je mag beslissen waar het geld naartoe gaat

ALs uw weigert te transferreren naar wallonie, waar wenst u dit geld bested te zien... maak 1 keuze..
- lange wapper brug
- uitbreiding zaventem
- uitbaggeren haven antwerpen
- windmolenpark
zeer goed idee. De tijd dat wereldvreemden beslissingen nemen die iedereen aanbelangen mag zo stilletjes aan voorbij zijn.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline  
Oud 26 juni 2008, 02:08   #34
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Intussen heeft Van Laethem nog altijd niet gereageerd op mijn vraag wat we dan moeten doen met partijdotaties - gaat ze die afpakken of is LDD alleen op de al zéér karige subsidies van de Heilige Kerk uit?

En mag ik er ten anderen ook aan herinneren dat de "vrijzinnigen" óók subsidies krijgen van de overheid en dat Van Laethem hier komischerwijze erg stil over bleef?
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 26 juni 2008, 02:15   #35
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Geloof behoort in se tot de persoonlijke levensfeer. Waarom zou iemand anders dan moeten betalen voor uw persoonlijke overtuiging?



Dat gebeurt al, omdat de financiering afhangt van het aantal stemmen.
Hangt de financiering van de kerken af van het aantal kerkbezoeken of van het aantal mensen dat ter communie gaat??

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juni 2008 om 02:15.
filosoof is offline  
Oud 26 juni 2008, 06:13   #36
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vind anders het idee niet slecht als je uw belastingbrief een vinkje hebt voor volgende zaken

1° supplement religieus fonds, aankruisen wat past
christen - islam - boedisme
agnostisch en weiger elke dotatie voor religieuse doeleinden... hier vinken;..

2° supplement politieke partijen, aankruisen wat past
LDD- VLD - CD&V - VB - Spa - groen
apolitiek, en weiger elke dotatie aan politiek partijen en ander uitschot/// hier vinken

3° supplement dotatie wallonie
OK ik schenk 2.7% aan wallonie
tegen transfers en weiger elke transfer naar wallonie en bespaar daarbij 2.7% op mijn belastingen

4° supplement Langewapperbrug
OK ik schenk 300euro voor die brug
tegen die brug en weiger daar ook maar een euro aan te spenderen

de variatie zou kunnen zijn dat je mag beslissen waar het geld naartoe gaat

ALs uw weigert te transferreren naar wallonie, waar wenst u dit geld bested te zien... maak 1 keuze..
- lange wapper brug
- uitbreiding zaventem
- uitbaggeren haven antwerpen
- windmolenpark
Wat een ongelofelijke onzin. Een �* la carte-democratie, nee bedankt.
Herr Oberst is offline  
Oud 26 juni 2008, 07:19   #37
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hangt de financiering van de kerken af van het aantal kerkbezoeken of van het aantal mensen dat ter communie gaat??
volgens mij is de kerk wel zeer blij dat dat niet gebeurd
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline  
Oud 26 juni 2008, 07:35   #38
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hangt de financiering van de kerken af van het aantal kerkbezoeken of van het aantal mensen dat ter communie gaat??
Volgens het aantal gedoopten als ik mij niet vergis.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 26 juni 2008, 09:10   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Dit is heel erg slecht, de overheid moet zelf die keuzes maken en het is dan aan de kiezers om daar al dan niet mee akkoord te gaan.
Dus de burger is niet slim genoeg om keuzes te maken, en de politiek kan ze allemaal maken. Onthou het maar goed: er is geen een politieker die slimmer is dan de massa. De groep is slimmer dan het individu.
brother paul is offline  
Oud 26 juni 2008, 09:15   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat een ongelofelijke onzin. Een �* la carte-democratie, nee bedankt.

voila de vlaams blokkers gaan op hun bek voor liberale hyperdemocratie... zie LDD hoe je ze kunt ontmaskeren...
brother paul is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be