Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Kristof Calvo (Jong Groen!) (forumsessie 21 juli t.e.m. 27 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Kristof Calvo (Jong Groen!) (forumsessie 21 juli t.e.m. 27 juli) Voorzitter Jong Groen!

 
 
Discussietools
Oud 25 juli 2008, 14:01   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Uiteraard mag er iets tegen gedaan worden, maar aparte zwemuurtjes is niet iets ertegen doen, maar net een bestendiging van het probleem. Eigenlijk zegt men: 'Moslims worden achteruit gesteld omdat ze alles apart moeten doen, dus we laten ze alles apart doen en dan is het probleem ook opgelost'

Men moet net de apartheidspolitiek van die imams en die mannen aanpakken, niet nog eens extra verstevigen. Aparte zwemuurtjes voor moslims en meer van die zaken verscherpen alleen maar het terugplooien van die gemeenschap.
Ik zie niet in hoe aparte zwemuren de integratie ooit zouden kunnen bevorderen. De kans om met niet-moslims in contact te komen wordt nog eens kleiner zo.

Dit leidt uiteindelijk tot een situatie waarbij conservatieve moslims zullen gaan lobbyen voor apart onderwijs, aparte hospitalen, ... allemaal met datzelfde excuus: anders worden de moslims uitgesloten.

Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?
Pelgrim is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:05   #42
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ben niet meer mee met de politiek correcten.
Volgens de ene is het onmogelijk om aan de ingang van een zwembad te controleren wie al dan niet moslim is.
Volgens de andere is dit dan weer broodnodig omdat sommige mensen kansloos zijn om te zwemmen indien dit niet enkel kan tussen personen van dezelfde godsdienst en met hetzelfde geslacht.
je moet helemaal mensen hun godsdienst niet controleren. er moet gewoon een vrouwenuurtje zijn. dit geeft de kans aan moslisma's en jonge meisjes die zich niet graag blootgeven als er mannen bij zijn. maar ook aan oudere dames die niet durven zwemmen als er hevig spelende jongemannen in de buurt zijn omdat ze bang zijn hun heup te breken. al die mensen gelukkig dus doordat het zwembad een uurtje gereserveerd wordt voor hen. de rest van de week staat het open voor al de rest.

echt, waarom die heisa? er zijn nu eenmaal mensen met andere behoeften. voor scholen zwemclubs zijn er aparte uren of banen. tijdens de gewone uren zijn er banen voor de rappen en de tragen en een plek voor mensen die willen ploeteren en duiken. waarom kan dat allemaal wel? en waarom mogen die vrouwen niet 1 uurtje hebben om ook eens rustig te zwemmen?

een publiek zwembad moet voor iedereen de mogelijkheid bieden om er van te kunnen genieten. niet altijd, maar wel af en toe.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:06   #43
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Uiteraard mag er iets tegen gedaan worden, maar aparte zwemuurtjes is niet iets ertegen doen, maar net een bestendiging van het probleem. Eigenlijk zegt men: 'Moslims worden achteruit gesteld omdat ze alles apart moeten doen, dus we laten ze alles apart doen en dan is het probleem ook opgelost'

Men moet net de apartheidspolitiek van die imams en die mannen aanpakken, niet nog eens extra verstevigen. Aparte zwemuurtjes voor moslims en meer van die zaken verscherpen alleen maar het terugplooien van die gemeenschap.
Ik zie niet in hoe aparte zwemuren de integratie ooit zouden kunnen bevorderen. De kans om met niet-moslims in contact te komen wordt nog eens kleiner zo.

Dit leidt uiteindelijk tot een situatie waarbij conservatieve moslims zullen gaan lobbyen voor apart onderwijs, aparte hospitalen, ... allemaal met datzelfde excuus: anders worden de moslims uitgesloten.

Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?
kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:07   #44
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
wij hebben toch ook overal aparte toiletten voor mannen en vrouwen? aparte kleedkamers? aparte jeugdbewegingen? vaak aparte slaapkamers? aparte competities?

enig idee hoeveel jonge meisjes het verschrikkelijk vinden om in badpak te lopen? hoeveel meisjes er liever zonder jongens gaan zwemmen?

mss is het allemaal niet zo zwart-wit en is het ook niet gewoon 'multicul'.
Ik zat laatst op de trein. Naast me kwam er een oud en baardig sujet in soepjurk zitten, vergezeld van zijn overduidelijke echtgenote die één/derde van zijn leeftijd had - ik schatte haar op 18 of zo;

ik wil ook apartheid in dat geval, want, moeder zijnde van kinderen van de leeftijd van het achteroplopende onderdanige vrouwelijke ingepakte "echtgenote" sujet, is me de aanblik van zulke toestanden onaanvaardbaar.

Ik eis dus aparte treinwagons.

blij dat U het met me eens bent
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 juli 2008 om 14:13.
circe is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:09   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Zou het dan niet beter te zijn te babbelen met die moslim mannen?
Tuurlijk. En daar zit ook het fundamentele probleem. Zij moeten afstappen van het achterlijke idee dat een vrouw zou thuishouden aan de haard.
Maar in de tussentijd lost het niets op om de kop in het zand te steken. Als een vrouw uit haar isolement kan stappen, door een sociaal leven uit te bouwen, dan zal dit helpen. Als dit moet via aparte zwemuren, dan vind ik dat geen onoverkomelijk probleem. Als een vrouw uit haar isolement kan stappen, door een job te vinden, dan zal dit helpen. Als we dan moeten aanvaarden dat zij met een hoofddoek achter een loket zitten, vind ik dat geen onoverkomelijk probleem.
Zoals eerder gezegd: het is geen ideale omstandigheid, het zijn hulpmiddelen. Maar je helpt hen meer door hen toe te laten een sociaal leven uit te bouwen en een job te vinden. Culturele en religieuze symbolen zullen wel volgen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:14   #46
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?
Zonder deze aparte lesuren, zouden veel van deze moslimvrouwen helemaal niet komen zwemmen. Voor deze mensen is het dus de vraag: aparte zwemuren voor vrouwen, of helemaal niet komen zwemmen.
Deze maatregel wordt dan wel genomen omwille van het specifieke probleem van moslima's, maar dat wil niet zeggen dat het aparte zwmuren voor moslims zijn: het gaat over aparte uren voor vrouwen. Daar komen dus evenzeer christelijke, vrijzinnige,... vrouwen naartoe.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:18   #47
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Als een vrouw uit haar isolement kan stappen, door een sociaal leven uit te bouwen, dan zal dit helpen. Als dit moet via aparte zwemuren, dan vind ik dat geen onoverkomelijk probleem. Als een vrouw uit haar isolement kan stappen, door een job te vinden, dan zal dit helpen. Als we dan moeten aanvaarden dat zij met een hoofddoek achter een loket zitten, vind ik dat geen onoverkomelijk probleem.
Zoals eerder gezegd: het is geen ideale omstandigheid, het zijn hulpmiddelen ... etc
net die redenering laat me mijn maaginhoud onverteerd in het toilet kieperen.

laat jongeren gewoon achter het stuur stappen, dit is de mogelijkheid om ze te leren hoe ze een auto moeten besturen....

laat kinderen gewoon doen waar ze zin in hebben, ze zullen zelf wel zien dat het niet lukt

laat nazi's gewoon hun ding doen, het blijkt wel dat ze toch niet helemaal sporen

laat vrouwen die door hun cultuur verplicht worden om hun schaam(?)lippen te laten afkappen dat gewoon maar doen, ze zullen wel ontdekken dat vrouwen mèt schaamlippen ook nog leven

laat vrouwen wiens venten willen dat ze hun clitoris moeten laten afknippen dat gerust doen, want dan gaan ze wel ontdekken dat het in feite niet nodig is

en ja, waarom betalen we geen moslima's om te leren fietsen? (nee, dit is dus géén grap, dit deed men in Nederland).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:24   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
net die redenering laat me mijn maaginhoud onverteerd in het toilet kieperen.

laat jongeren gewoon achter het stuur stappen, dit is de mogelijkheid om ze te leren hoe ze een auto moeten besturen....

laat kinderen gewoon doen waar ze zin in hebben, ze zullen zelf wel zien dat het niet lukt

laat nazi's gewoon hun ding doen, het blijkt wel dat ze toch niet helemaal sporen

laat vrouwen die door hun cultuur verplicht worden om hun schaam(?)lippen te laten afkappen dat gewoon maar doen, ze zullen wel ontdekken dat vrouwen mèt schaamlippen ook nog leven

laat vrouwen wiens venten willen dat ze hun clitoris moeten laten afknippen dat gerust doen, want dan gaan ze wel ontdekken dat het in feite niet nodig is

en ja, waarom betalen we geen moslima's om te leren fietsen? (nee, dit is dus géén grap, dit deed men in Nederland).
Heeft dit hoegenaamd iets met het onderwerp te maken?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:26   #49
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

weer een post die barst van overdrijving en veralgemening...

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juli 2008 om 14:27.
filosoof is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:31   #50
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zat laatst op de trein. Naast me kwam er een oud en baardig sujet in soepjurk zitten, vergezeld van zijn overduidelijke echtgenote die één/derde van zijn leeftijd had - ik schatte haar op 18 of zo;

ik wil ook apartheid in dat geval, want, moeder zijnde van kinderen van de leeftijd van het achteroplopende onderdanige vrouwelijke ingepakte "echtgenote" sujet, is me de aanblik van zulke toestanden onaanvaardbaar.

Ik eis dus aparte treinwagons.

blij dat U het met me eens bent
In Mexico DF zag ik aparte metrowagons voor vrouwen.
filosoof is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:31   #51
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zat laatst op de trein. Naast me kwam er een oud en baardig sujet in soepjurk zitten, vergezeld van zijn overduidelijke echtgenote die één/derde van zijn leeftijd had - ik schatte haar op 18 of zo;

ik wil ook apartheid in dat geval, want, moeder zijnde van kinderen van de leeftijd van het achteroplopende onderdanige vrouwelijke ingepakte "echtgenote" sujet, is me de aanblik van zulke toestanden onaanvaardbaar.

Ik eis dus aparte treinwagons.

blij dat U het met me eens bent
mensen de toegang tot het openbaar ontzeggen omwille van je eigen haat en onverdraagzaamheid is wel van een heel andere orde dan een uurtje per week het zwembad reserveren voor een groep met specifieke behoeften.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:35   #52
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik eis dus aparte treinwagons.
Er zijn aparte treinwagons voor fietsers. Misschien moet je dat eens gaan aanklagen bij het CGKR.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:35   #53
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
je moet helemaal mensen hun godsdienst niet controleren. er moet gewoon een vrouwenuurtje zijn. dit geeft de kans aan moslisma's en jonge meisjes die zich niet graag blootgeven als er mannen bij zijn. maar ook aan oudere dames die niet durven zwemmen als er hevig spelende jongemannen in de buurt zijn omdat ze bang zijn hun heup te breken. al die mensen gelukkig dus doordat het zwembad een uurtje gereserveerd wordt voor hen. de rest van de week staat het open voor al de rest.

echt, waarom die heisa? er zijn nu eenmaal mensen met andere behoeften. voor scholen zwemclubs zijn er aparte uren of banen. tijdens de gewone uren zijn er banen voor de rappen en de tragen en een plek voor mensen die willen ploeteren en duiken. waarom kan dat allemaal wel? en waarom mogen die vrouwen niet 1 uurtje hebben om ook eens rustig te zwemmen?

een publiek zwembad moet voor iedereen de mogelijkheid bieden om er van te kunnen genieten. niet altijd, maar wel af en toe.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Zonder deze aparte lesuren, zouden veel van deze moslimvrouwen helemaal niet komen zwemmen. Voor deze mensen is het dus de vraag: aparte zwemuren voor vrouwen, of helemaal niet komen zwemmen.
Deze maatregel wordt dan wel genomen omwille van het specifieke probleem van moslima's, maar dat wil niet zeggen dat het aparte zwmuren voor moslims zijn: het gaat over aparte uren voor vrouwen. Daar komen dus evenzeer christelijke, vrijzinnige,... vrouwen naartoe.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.
Hoe lang heeft katholiek Vlaanderen zijn dochters niet in gescheiden scholen gezet: ook nadat alle scholen theoretisch gemengd waren had het "vrij onderwijs" gemengde scholen, maar met een jongenscampus en een meisjescampus.(Zijn die trouwens al gemengd?)

Ikzelf ben nog 8 jaar naar niet-gemengde scholen vh gemeenschapsonderwijs gegaan.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juli 2008 om 14:42.
filosoof is offline  
Oud 25 juli 2008, 14:43   #54
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
mensen de toegang tot het openbaar ontzeggen omwille van je eigen haat en onverdraagzaamheid is wel van een heel andere orde dan een uurtje per week het zwembad reserveren voor een groep met specifieke behoeften.
Idd.
filosoof is offline  
Oud 25 juli 2008, 15:09   #55
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Voor zover ik weet zijn er al verschillende zwembaden die aparte zwemuren voorzien voor senioren, vrouwen, kinderen, duikers, personen die leren zwemmen enz... dus op dat vlak is er op zich geen probleem.
Als men echter gaat verdedigen dat moslimvrouwen (in aangepaste zwemkledij) aparte zwemuren nodig hebben omdat ze anders geen kans hebben om te zwemmen, gaat men toch een stap te ver maar het is net dat voorstel dat eerst door oa Almaci werd geopperd.
Langs de andere kant heb ik toch wel mijn bedenkingen bij een 'openbaar' zwembad als bepaalde groepen uit de bevolking steeds meer en meer hun eigen aparte gereserveerde uurtjes gaan opeisen.
Wimpeus is offline  
Oud 25 juli 2008, 16:29   #56
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En hoe ga je controleren of iemand moslim is?
>Dragen van bvb een groene ster (of halve maan) verplichten voor moslims?
>Een verplichte antimoslimuitspraak aan de ingang eisen?
>Het geloof verplicht vermelden op de identiteitskaart?

Besef je wel waar je mee bezig bent dan?
Daar zorgen ze zelf voor via hun apartheidssymbolen als de hoofddoek.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 16:32   #57
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
wij hebben toch ook overal aparte toiletten voor mannen en vrouwen? aparte kleedkamers? aparte jeugdbewegingen? vaak aparte slaapkamers? aparte competities?

enig idee hoeveel jonge meisjes het verschrikkelijk vinden om in badpak te lopen? hoeveel meisjes er liever zonder jongens gaan zwemmen?
Extreem weinig. Verwaarloosbaar weinig.
En als ze dat al willen, is dat niet in naam van god of religie waarbij ze dan nog claimen dat het een religieuze plicht is.
Het gaat dat om meisjes met overgewicht, die er geen probleem mee hebben om het zwembad te delen met mannen met overgewicht.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 16:37   #58
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Volgens mij is de vraag van Pelgrim gericht aan Filosoof of hij alles steuner van aparte zwemuren voor moslimas, dan ook andere redenen voor andere groepen to apart zwemuren zou toestaan.
Als hij consequent is steunt Filosoof dan ook de idee van moslimvrije zwemuren voor niet-moslims.
Dat wordt dan misschien de volgende stap waartoe tal van gemeentebesturen zullen overgaan bij de aanpak van jaarlijks wederkerende problemen met moslimjongeren in recreatieparken.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 16:39   #59
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Uiteraard mag er iets tegen gedaan worden, maar aparte zwemuurtjes is niet iets ertegen doen, maar net een bestendiging van het probleem. Eigenlijk zegt men: 'Moslims worden achteruit gesteld omdat ze alles apart moeten doen, dus we laten ze alles apart doen en dan is het probleem ook opgelost'

Men moet net de apartheidspolitiek van die imams en die mannen aanpakken, niet nog eens extra verstevigen. Aparte zwemuurtjes voor moslims en meer van die zaken verscherpen alleen maar het terugplooien van die gemeenschap.
Ik zie niet in hoe aparte zwemuren de integratie ooit zouden kunnen bevorderen. De kans om met niet-moslims in contact te komen wordt nog eens kleiner zo.

Dit leidt uiteindelijk tot een situatie waarbij conservatieve moslims zullen gaan lobbyen voor apart onderwijs, aparte hospitalen, ... allemaal met datzelfde excuus: anders worden de moslims uitgesloten.

Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?
Nee, dat argument dat apartheid hun integratie bevordert is inderdaad om te lachen. In Zuid-Afrika zouden de bepleiters ervan hun mond niet durven opentrekken met hetzelfde argument.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 16:41   #60
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In Mexico DF zag ik aparte metrowagons voor vrouwen.

Dat is dan in Mexico.
Het is niet omdat Mexicanen in de vaart springen, dat wij dat hier ook moeten doen.
Pick Nick is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be