Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Dirk De Block (Comac) (forumsessie 4 t.e.m. 10 augustus)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Dirk De Block (Comac) (forumsessie 4 t.e.m. 10 augustus) Lid Nationale Raad Comac

 
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2008, 00:13   #1
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard Cordon sanitaire

Beste Dirk,

Wat vindt u van het cordon sanitaire dat er gevestigd is tegen het Vlaams Belang? Vindt u dat zoiets mogelijk is in een staat die democratisch poogt te zijn?
Savatage is offline  
Oud 10 augustus 2008, 17:19   #2
Dirk De Block
Vreemdeling
 
Dirk De Block's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Berichten: 45
Standaard Voor het cordon

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Beste Dirk,

Wat vindt u van het cordon sanitaire dat er gevestigd is tegen het Vlaams Belang? Vindt u dat zoiets mogelijk is in een staat die democratisch poogt te zijn?
Ik ben er bang voor dat het Vlaams Belang aan de macht komt. Concreet zou ik niet willen dat ze aan de macht komen, gedeeld of alleen, en hun anti-volkse programma kunnen doorvoeren (anti-syndicaal, anti-jongeren, anti-vrouw, anti-homo, anti-links, anti-vreemd, anti-alles wat niet puur Vlaamse Cultuur is, anti-iedereen behalve henzelf).
Democratie is ook dat partijen mogen kiezen met wie ze in zee gaan, dus ik zie niet in wat zo anti-democratisch aan is aan een Cordon. De kiezers weten het welke partijen het cordon respecteren en kunnen daar rekening mee houden.

Dus als het even kan: liever geen coalities met Vl. Belang. Anderzijds sluit ik ook mijn ogen niet voor die andere verrechtsing: andere partijen nemen hun punten over, waardoor hun gedachtengoed toch binnensijpelt...
__________________
COMAC website: http://www.chengetheworld.org
Dirk De Block is offline  
Oud 10 augustus 2008, 17:42   #3
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk De Block Bekijk bericht
Ik ben er bang voor dat het Vlaams Belang aan de macht komt. Concreet zou ik niet willen dat ze aan de macht komen, gedeeld of alleen, en hun anti-volkse programma kunnen doorvoeren (anti-syndicaal, anti-jongeren, anti-vrouw, anti-homo, anti-links, anti-vreemd, anti-alles wat niet puur Vlaamse Cultuur is, anti-iedereen behalve henzelf).
Democratie is ook dat partijen mogen kiezen met wie ze in zee gaan,
Nee, dat is particratie.

Citaat:
dus ik zie niet in wat zo anti-democratisch aan is aan een Cordon. De kiezers weten het welke partijen het cordon respecteren en kunnen daar rekening mee houden.
Waarmee de polarisering volledig gevoed wordt. Is het dan echt de bedoeling hen incontournable te maken?

Citaat:
Dus als het even kan: liever geen coalities met Vl. Belang. Anderzijds sluit ik ook mijn ogen niet voor die andere verrechtsing: andere partijen nemen hun punten over, waardoor hun gedachtengoed toch binnensijpelt...
Sfax is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be