Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug) Voorzitter Jong CD&V

 
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2008, 16:24   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Met 1.200 euro per maand lijkt me dat moeilijk.
Huishuur:500 euro
Dan wordt het inderdaad moeilijk als jij zo'n groot appartement moet huren voor jezelf. Heb je misschien ook nog een porsche die afbetaald moet worden ofzo?

Ik huur momenteel in hartje Antwerpen een studio voor 320 a 340 euro (alle kosten inbegrepen).
Savatage is offline  
Oud 15 augustus 2008, 16:33   #22
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dan wordt het inderdaad moeilijk als jij zo'n groot appartement moet huren voor jezelf. Heb je misschien ook nog een porsche die afbetaald moet worden ofzo?

Ik huur momenteel in hartje Antwerpen een studio voor 320 a 340 euro (alle kosten inbegrepen).
ja, als alleenSTAANDE hoef je natuurlijk geen zitkamer te hebben... scheelt alvast een paar honderd euro's.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 15 augustus 2008, 16:37   #23
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan wordt het tijd om eens te leren met geld om te gaan.



Dan kies je ervoor om als alleenstaande ruim te leven...



Dan schort er iets aan je verbruik; wij komen hier met twee aan 133 per maand voor gas en elektriciteit, en dat zonder zuinig te zijn...



Genoeg me dunkt. Als je er als alleenstaande zelf voor kiest wat ruimer te leven, dan moet je ook maar zelf voor die keuze opdraaien.



Of gewoon stoppen met zagen en klagen, en je uitgavenpatroon aanpassen aan je inkomen, of je inkomen aanpassen aan je uitgavenpatroon. Het is immers bon ton om te janken en te klagen dat je te weinig verdient, maar om langs de andere kant als een grote jan te willen leven; iedereen wil veel geld voor weinig te doen.
Vooraleer van leer te trekken tegen mij zou je beter eens begrijpend lezen leren.
Ik reageer alleen maar op Pibo zijn reactie.
Als je maar 1.200 euro netto per maand verdiend dan moet je niet zot gaan doen.
Maar ik begrijp hem ook wel,je kan moeilijk op je vader en moeder hun kosten blijven wonen en iedereen wil wel een stekje voor zichzelf.
Geef toe...als je éénmaal de 30 bent gepaseerd en je woont nog bij je ouders dan sla je ook maar een belachelijk figuur.
Ikzelf ben ook alleenstaand geweest en ik weet hoe verdomd moeilijk het is om rond te komen met je arbeidersloontje.
Enige wat ik Pibo kan zeggen is,zoek jezelf een lief en ga zo snel mogelijk samenwonen.

Laatst gewijzigd door VlaamseKracht : 15 augustus 2008 om 16:38.
VlaamseKracht is offline  
Oud 15 augustus 2008, 16:38   #24
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dan wordt het inderdaad moeilijk als jij zo'n groot appartement moet huren voor jezelf. Heb je misschien ook nog een porsche die afbetaald moet worden ofzo?

Ik huur momenteel in hartje Antwerpen een studio voor 320 a 340 euro (alle kosten inbegrepen).
320 euro met alle kosten inbegrepen????
Dat is een duivekot zeker?
VlaamseKracht is offline  
Oud 15 augustus 2008, 16:51   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
320 euro met alle kosten inbegrepen????
Dat is een duivekot zeker?
Ongeveer 25 m², volledig bemeubeld. De prijs schommelt wel wat in functie van de energiekosten, maar 350 is normaalgezien het maximum.

De luxe van een appartement is er niet en het is een beetje onhandig gebouwd, maar voor 1 werkende persoon is het goed in orde. Geld overhouden van mijn salaris om te investeren is voor mij belangrijker dan luxe en comfort.
Savatage is offline  
Oud 15 augustus 2008, 16:52   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja, als alleenSTAANDE hoef je natuurlijk geen zitkamer te hebben... scheelt alvast een paar honderd euro's.
Ja, maar als je twee lonen hebt kan je meteen een duurder en luxueuzer appartement nemen voor pakweg 600 euro. Dan betaal je 300 per persoon en je hebt veel meer luxe.
Savatage is offline  
Oud 15 augustus 2008, 17:26   #27
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Vooraleer van leer te trekken tegen mij zou je beter eens begrijpend lezen leren.
Ik reageer alleen maar op Pibo zijn reactie.
Als je maar 1.200 euro netto per maand verdiend dan moet je niet zot gaan doen.
Maar ik begrijp hem ook wel,je kan moeilijk op je vader en moeder hun kosten blijven wonen en iedereen wil wel een stekje voor zichzelf.
Geef toe...als je éénmaal de 30 bent gepaseerd en je woont nog bij je ouders dan sla je ook maar een belachelijk figuur.
Ikzelf ben ook alleenstaand geweest en ik weet hoe verdomd moeilijk het is om rond te komen met je arbeidersloontje.
Enige wat ik Pibo kan zeggen is,zoek jezelf een lief en ga zo snel mogelijk samenwonen.

Ik moet wel zeggen dat ik weekend werk doe , dus dat is wel een extra ! helaas is dat werk wel aangegeven en de belastingen dus er veel plezier in hebben . ( maar die extra moet je niet rekenen , nog meer belastingen en dag de helft van men weekends en feestdagen )
En een lief zoeken is echt wat vadertje staat de alleenstaanden wil doen verplichten ......... en waar ik dus niet voor ben , aangezien ik hier in europa niet wil blijven , 't kan grof klinken , maar als er iets met men ouders schilt is het dag belgie en dag europa ( of het moet hier deftig veranderen )
pibo® is offline  
Oud 15 augustus 2008, 17:40   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

25m2 = 5x5m voor keuken, badkamer, slaapkamer, hal en zitkamer! moet kunnen.

ze maakten me altijd wijs dat mijn grootouders straatarm waren. die hadden een voorkamer, een achterkamer, een veranda, een keuken, een slaapkamer, een zolder en een koer, een tuin van +300 m2.

tja, normen en waarden verschuiven.

ze verhuurden zelfs nog een 24M2 kamertje aan een ander gezin.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:07   #29
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Voor we beginnen: het overmatig gebruik aan leestekens vervangt geen argumenten.



Dat is helemaal niet waar, althans het eerste. Alle belastingsschalen zijn gelijk voor iedereen.

niks van , bij een alleenstaande worden ALLE inkomsten voor het huishouden samengeteld en dan belast . in tegen stelling tot samwonenden en getrouwden , waar de inkomsten apart worden belast per persoon . , en niet als gezin !

Dit zorgt ervoor dat alleenstaanden sneller in hogere schaal komen wanneer zij die extra job of weekendwerk doen die echt nodig is !!!!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Om eventueel een huwelijksquotiënt te kunnen toepassen, natuurlijk. En om te bepalen of er samen een aangifte moet gebeuren. Daar worden de aftrekposten over verdeeld (bv. giften of kinderopvang).






Voor de tweede maal: een alleenstaande kan ook kinderen aftrekken van de belastingen



Successierechten hebben niets te maken met personenbelasting.





Natuurlijk niet. Alleenstaanden die kinderen hebben betalen ook minder successierechten.



Dan moet je eerst wel kinderen hebben , trouwens als alleenstaande kan dat soms moeilijk zijn hé ..... als je die niet hebt gaat meer dan de helft , waar je als alleenstaande voor gezwoegd hebt en al meer belastingen op betaald hebt dus wel naar vadertje staat



stel je ook eens voor dat erfennis rechten volledig worden afgeschaft , wat zou er dan met je belastingen gebeuren ?????? dus ja , erfennis rechten zijn een verdoken belasting
pibo® is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:11   #30
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ho ja? hoeveel slaapkamers heb jij nodig om één dubbelbed in te zetten?
Hoe groot ben jij om als alleenstaande een dubbeld bed nodig te hebben?
Maar, om op je vraag een antwoord te geven (ook al zie ik het nut van de vraag niet echt in): 1, en zelfs die is niet echt nodig.

Citaat:
ik neem aan dat jullie ieder een aparte ijskast, apart lampje en apart wasmachine hebben waar jullie dan apart mee leven?
Waar heb je het in godsnaam over?
Ik geef aan dat dat verbruik hoog ligt, en dat wij hier als koppel een pak minder verbruiken, ook al zijn we niet zuinig, en jij vraagt of we aparte ijskasten hebben?

Citaat:
bedoel je dat een koppel een appartement van 50m2 mag hebben terwijl een alleenstaande het met een half toilet en een halve badkamer ook moet kunnen rooien? of wat bedoel je in feite?
Dat je zowel als koppel als alleenstaande de gevolgen van je beslissingen moet dragen. Als koppel heb je een grotere woonst nodig, hetgeen meer zal kosten, maar hetgeen je kan dragen door de meerinkomsten. Als alleenstaande kan je perfect in een kleiner iets wonen, hetgeen je budget niet linea recta zal liquideren. Mag een alleenstaande dan geen grotere woning hebben? Tuurlijk niet; voor mijn part woon je op je eentje in een kasteel, maar zaag dan ook niet als dat duurder is.

Citaat:
en blijft dat lief van je bij je zitten UIT VRIJE WIL?
Hier wel ja; bij jou niet?

Als jij als alleenstaande wil leven als een koppel tweeverdieners, dan moet je maar zorgen dat de inkomsten er komen, niet?
Sfax is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:12   #31
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja, als alleenSTAANDE hoef je natuurlijk geen zitkamer te hebben... scheelt alvast een paar honderd euro's.
Je mag dat gerust hebben, maar klaag dan niet als dat wat meer kost; eenvoudig toch?
Sfax is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:16   #32
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
25m2 = 5x5m voor keuken, badkamer, slaapkamer, hal en zitkamer! moet kunnen.

ze maakten me altijd wijs dat mijn grootouders straatarm waren. die hadden een voorkamer, een achterkamer, een veranda, een keuken, een slaapkamer, een zolder en een koer, een tuin van +300 m2.

tja, normen en waarden verschuiven.

ze verhuurden zelfs nog een 24M2 kamertje aan een ander gezin.

En nog vroeger leefden de mensen in grotten , en kleedde ze zich met dierenhuiden
pibo® is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:16   #33
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Vooraleer van leer te trekken tegen mij zou je beter eens begrijpend lezen leren.
Ik doe aan begrijpend lezen, en reageer op de inhoud die in jouw post staat; ik zie het probleem niet

Citaat:
Ik reageer alleen maar op Pibo zijn reactie.
Als je maar 1.200 euro netto per maand verdiend dan moet je niet zot gaan doen.
Als je als gezin met twee verdieners aan elk 1200 netto per maand verdient, moet je ook niet zot gaan doen; logisch...

Citaat:
Maar ik begrijp hem ook wel,je kan moeilijk op je vader en moeder hun kosten blijven wonen en iedereen wil wel een stekje voor zichzelf.
Geef toe...als je éénmaal de 30 bent gepaseerd en je woont nog bij je ouders dan sla je ook maar een belachelijk figuur.
Tuurlijk; maar je slaat in mijn ogen een nog idioter figuur als je als jongeling het huis uit trekt, en dan begint te klagen dat je je niet hetzelfde kan permitteren als je ouders, die al jaren gewerkt hebben... Er zijn er genoeg die d�*t niet snappen.

Citaat:
Ikzelf ben ook alleenstaand geweest en ik weet hoe verdomd moeilijk het is om rond te komen met je arbeidersloontje.
Enige wat ik Pibo kan zeggen is,zoek jezelf een lief en ga zo snel mogelijk samenwonen.
Alles lukt, zolang je prioriteiten goed zitten. Het is niet onmogelijk om als alleenstaande normaal rond te komen, zolang je realistisch bent in je evenwicht tussen inkomsten en uitgaven.
Sfax is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:30   #34
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Hoe groot ben jij om als alleenstaande een dubbeld bed nodig te hebben?
Maar, om op je vraag een antwoord te geven (ook al zie ik het nut van de vraag niet echt in): 1, en zelfs die is niet echt nodig.



Waar heb je het in godsnaam over?
Ik geef aan dat dat verbruik hoog ligt, en dat wij hier als koppel een pak minder verbruiken, ook al zijn we niet zuinig, en jij vraagt of we aparte ijskasten hebben?



Dat je zowel als koppel als alleenstaande de gevolgen van je beslissingen moet dragen. Als koppel heb je een grotere woonst nodig, hetgeen meer zal kosten, maar hetgeen je kan dragen door de meerinkomsten. Als alleenstaande kan je perfect in een kleiner iets wonen, hetgeen je budget niet linea recta zal liquideren. Mag een alleenstaande dan geen grotere woning hebben? Tuurlijk niet; voor mijn part woon je op je eentje in een kasteel, maar zaag dan ook niet als dat duurder is.



Hier wel ja; bij jou niet?

Als jij als alleenstaande wil leven als een koppel tweeverdieners, dan moet je maar zorgen dat de inkomsten er komen, niet?



dan moeten bij alleenstaanden met 2 jobs deze afzonderlijk belast worden , hetzelfde geldt ook voor weekend werk !
pibo® is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:34   #35
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Waar heb je het in godsnaam over?
Ik geef aan dat dat verbruik hoog ligt, en dat wij hier als koppel een pak minder verbruiken, ook al zijn we niet zuinig, en jij vraagt of we aparte ijskasten hebben?

jals je met twee 133 euro verbruikt en alleen 100 euro, terwijl je met twee diezelfde ijskast hebt en datzelfde lampje laat branden, dan zijn jullie een pak verspillende dan de alleenstaande die je hier de les wil spellen.
Of denk je dat je ijskast op 50% slaat omdat "haar" fruit er niet meer bijligt?

Citaat:
Als jij als alleenstaande wil leven als een koppel tweeverdieners, dan moet je maar zorgen dat de inkomsten er komen, niet?
het gaat hem over het feit dat een alleenstaande de kosten alleen moet dragen en daar wel eerst op belast wordt, terwijl een koppel tweeverdieners (of room mates) de kosten kunnen delen zodat ze netto meer over hebben.

een appartement met één slaapkamer blijft een appartement met één slaapkamer. of je er nu een dubbelbed in zet of een enkel bed.
en ja, ook een koppel kan in een studio wonen.

Maar als het ondertussen al zo erg is dat iemand met een modaal inkomen zovéél belastingen moet betalen dat hij zich enkel nog een 5X5 kamer kan veroorloven, dan lijken me de belastingsschalen niet écht meer aangepast aan de tijd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:43   #36
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik doe aan begrijpend lezen, en reageer op de inhoud die in jouw post staat; ik zie het probleem niet



Als je als gezin met twee verdieners aan elk 1200 netto per maand verdient, moet je ook niet zot gaan doen; logisch....
1200 netto is wel een voorbeeld , maar 1200 * 2 = 2400 , min 500 huur / lening , 100 gas en nog is 100 andere kosten zoals verzekeringen enzo , geeft 700 . 2400 - 700 geeft 1500 om van te leven met 2 dus er blijft 750 € per persoon over voor eten , kleding enz

1200 - 700 geeft 500 € voor een alleenstaande .................

en neen menheer , alleenstaanden worden niet ongelijk belast .........


trouwens de inkomens van gezinnen worden apart belast !!!! als je alleenstaande bent word je tweede gezinsinkomen bij je eerste geteld !!!!! waardoor je , ja dus snel in een hoge schaal komt !!!!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk; maar je slaat in mijn ogen een nog idioter figuur als je als jongeling het huis uit trekt, en dan begint te klagen dat je je niet hetzelfde kan permitteren als je ouders, die al jaren gewerkt hebben... Er zijn er genoeg die d�*t niet snappen..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Alles lukt, zolang je prioriteiten goed zitten. Het is niet onmogelijk om als alleenstaande normaal rond te komen, zolang je realistisch bent in je evenwicht tussen inkomsten en uitgaven.

ik weet niet , maar zoals ik zijn er veel alleenstaanden die geen wagen KUNNEN kopen , laat staan onderhouden ............... reizen met de vlieger zit er ook echt niet in . en dan zeggen dat alleenstaanden hun geld niet kunnen beheren
iets wat je niet hebt , kan je niet beheren !
pibo® is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:44   #37
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
dan moeten bij alleenstaanden met 2 jobs deze afzonderlijk belast worden , hetzelfde geldt ook voor weekend werk !
Dat gebeurt ook...
Samenwonenden worden apart belast; zij die getrouwd zijn of een samenlevingscontract hebben, worden op hun gezamelijke inkomsten belast.
Wat is het probleem?
Sfax is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:54   #38
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jals je met twee 133 euro verbruikt en alleen 100 euro, terwijl je met twee diezelfde ijskast hebt en datzelfde lampje laat branden, dan zijn jullie een pak verspillende dan de alleenstaande die je hier de les wil spellen.
Lees dan alles nog eens; 133€ voor elektriciteit + gas, terwijl onze vriend de alleenstaande 100€ aan elektriciteit aangaf als referentie. Hoezo, wij zijn verspillend?

Citaat:
Of denk je dat je ijskast op 50% slaat omdat "haar" fruit er niet meer bijligt?
Jij denkt klaarblijkelijk wel dat je als koppel slechts evenveel eet als een alleenstaande, of dat je als koppel slechts evenveel kleren draagt als een alleenstaande.
De realiteit is dat je als koppel niet zelden een grotere frigo/diepvries nodig hebt, en dat diezelfde wasmachine twee keer zoveel werkt als bij die alleenstaande.
De absolute realiteit is dat dat eigenlijk geen fluit uitmaakt.

Citaat:
het gaat hem over het feit dat een alleenstaande de kosten alleen moet dragen en daar wel eerst op belast wordt, terwijl een koppel tweeverdieners (of room mates) de kosten kunnen delen zodat ze netto meer over hebben.
Dat koppel tweeverdieners heeft dan ook grotere vaste kosten, maar inderdaad, ze zullen wel wat meer over kunnen houden. So? Mag dat niet? Is dat ongehoord?

Citaat:
een appartement met één slaapkamer blijft een appartement met één slaapkamer. of je er nu een dubbelbed in zet of een enkel bed.
en ja, ook een koppel kan in een studio wonen.
Voila, en dan zullen ze nog eens eens zoveel overhouden. Nog oneerlijker dus, ga je zeggen
Een koppel kan inderdaad in een studio wonen, maar is meestal gebaat met wat extra plaats en dat kost geld. Een alleenstaande heeft die extra plaats niet absoluut nodig, maar kan daar wel voor kiezen.

Citaat:
Maar als het ondertussen al zo erg is dat iemand met een modaal inkomen zovéél belastingen moet betalen dat hij zich enkel nog een 5X5 kamer kan veroorloven, dan lijken me de belastingsschalen niet écht meer aangepast aan de tijd.
Dat zijn ze hier nooit geweest, maar er is geen reden om alleenstanden of koppels anders te gaan belasten.

Je inkomen is een gegeven; pas je levensstijl er aan aan, of zorg dat je in staat bent om dat gegeven te veranderen.
Sfax is offline  
Oud 15 augustus 2008, 18:54   #39
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

x

Laatst gewijzigd door Sfax : 15 augustus 2008 om 18:58.
Sfax is offline  
Oud 15 augustus 2008, 19:02   #40
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
1200 netto is wel een voorbeeld , maar 1200 * 2 = 2400 , min 500 huur / lening , 100 gas en nog is 100 andere kosten zoals verzekeringen enzo , geeft 700 . 2400 - 700 geeft 1500 om van te leven met 2 dus er blijft 750 € per persoon over voor eten , kleding enz

1200 - 700 geeft 500 € voor een alleenstaande .................
Hetgeen 250€ minder is dan dat koppel per persoon heeft, en dat is dan in grote mate te wijten aan het feit dat jij als een koppel wil leven. Dat zoek je zelf...

Citaat:
en neen menheer , alleenstaanden worden niet ongelijk belast .........
Klopt, ze worden hetzelfde belast.

Citaat:
trouwens de inkomens van gezinnen worden apart belast !!!! als je alleenstaande bent word je tweede gezinsinkomen bij je eerste geteld !!!!! waardoor je , ja dus snel in een hoge schaal komt !!!!
Net zoals bij getrouwden en mensen die officiëel samenwonen. Wat is het probleem?

Citaat:
ik weet niet , maar zoals ik zijn er veel alleenstaanden die geen wagen KUNNEN kopen , laat staan onderhouden ............... reizen met de vlieger zit er ook echt niet in . en dan zeggen dat alleenstaanden hun geld niet kunnen beheren
iets wat je niet hebt , kan je niet beheren !
En kan je ook niet uitgeven; les nummer 1 bij goed beheer van geld. Leer ervan!
Sfax is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be