Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 31 maart 2004, 08:03   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Hahaha... ze stond tweede op de NVA-senaatslijst.
Maar de dag dat ze overstapt naar het VB zal het plots geen kopstuk meer zijn. Zo kennen we de Niveanen weer...
Tsja, elke keer als ik zie staan op de Blok-website "N-VA-kopstuk stapt over!" houd ik mijn hart vast omdat ik vrees dat we een waardevolle kracht kwijt zijn. Zoals Morel, of zoals De Wever, Brepoels, Stevens...

Blijk het altijd iemand te zijn van wie ik nog nooit gehoord had, zoals recentelijk een jongeman die ocharme de volle twee weken penningmeester geweest is van Ronduit N-VA! En dat bombarderen ze tot N-VA-kopstuk! Zal die even geglommen hebben van trots...
Dat pisserke en dements vanwege hun blinde blokhaat het onvlaamse kartel verdedigen kan ik nog begrijpen maar waarom dat jij pertinent weigert de waarheid in te zien is mij een raadsel!
jan hyoens is offline  
Oud 4 april 2004, 01:13   #22
Roger
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Verstandige dame, ons Marie-Rose. Alleen zou ze wat realistischer moeten zijn: N-VA en Vlaams Blok halen nooit ofte nimmer op 13 juni voldoende stemmen voor een regeringscoalitie. Zolang geen enkele andere partij met het Blok wil samenwerken, heeft het weinig zin voor de N-VA om met het Blok in zee te gaan. We zijn gedwongen om, als we in de Vlaamse regering zouden stappen, dat met één van de traditionele partijen te doen.
Zeggen dat het met Vlaams Blok ook zou kunnen, is zeker waar. De N-VA verwerpt het cordon sanitaire inderdaad. Maar aangezien het niet haalbaar is, is erover filosoferen verloren tijd.
Deze visie is er een van 'realpolitik', zeker op korte termijn. Inderdaad betekent samenwerking met het Vlaams Blok dat men zichzelf in het cordon plaatst. Men moet echter wel begrijpen dat het cordon op een zeker moment zou kunnen 'omklappen'. Immers, van zo gauw er 50 % in het cordon zit, dan keert het om en draait het zich om de partijen die het hebben uitgevonden. Als ooit de CD&V zou besluiten om het cordon te doorbreken is het zo ver. Daar de macht over dit land echter ook (en vooral) vanuit Wallonie komt, zie ik de CD&V die stap nooit zetten. Daarvoor zijn die partij en haar structuren te sterk geworteld in de belgicistische wortels van deze kunstmatige staat.

De keuze van de NV-A is dus realistisch als het over regeringsdeelname gaat, maar wel enigzins spijtig. Anderzijds zou het wel fijn zijn als de NV-A het verschil zou maken om de meerderheid van paars (-groen) te breken.
Roger is offline  
Oud 4 april 2004, 12:23   #23
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Het Blok verkondigt altijd dat ze de hand naar de N-VA hadden uitgestoken. Dat is nu dus echt wel dikke zever he. Het enige wat ze gedaan hebben is de hand uitgestoken naar individuele N-VA'ers. En dit met als enige doel de N-VA te destabiliseren.
Dat is pertinent onwaar. In eerste instantie zijn er verscheidene pogingen geweest vanuit het VB om met de N-VA als partij samen te werken. Bourgeois zag dit echter niet zitten (wat zijn goed recht is natuurlijk).
De samenwerking NVA-VB was in belangrijke mate onmogelijk door de persoon Bourgeois. Ik ken verschillende NVA-ers die aanstuurden op samenwerking, maar binnen de partij mocht dat niet gezegd worden en die werden dan op een dood spoor gezet. Intern was daarover geen gesprek mogelijk.
luc broes is offline  
Oud 4 april 2004, 12:56   #24
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Toch wel opvallend da de N-VA'ers hier niet verder komen dan een rondje VB bashing, terwijl de eigenlijke essentie natuurlijk is dat de CD&V al op voorhand heeft duidelijk gemaakt dat er van 'vlaamse eisen' geen sprake zal zijn.

Voor mij is dat de essentie en iets waar de N-VA NU op zou moeten reageren, na de verkiezingen heeft CD&V jullie niet meer nodig hoor. Of gaat het zo ver dat jullie alles maar slikken?
U mag van mij de tekst tonen waarin Leterme de uitvoering van de vijf Vlaamse resoluties verwerpt. Dat veelbesproken Le Soir-interview, dat stilaan een monster van Loch Ness is (iedereen hoort er wel van, maar niemand heeft het gezien), daarin zegt hij klaar en duidelijk geen regionalisering van de SZ en de volledige gezondheidszorg en justitie wil. Dat wist iedereen, want dat staat niet in de vijf Vlaamse resoluties. Daarin wordt gezondheidszorg voor het grootste deel geregionaliseerd, net als de kinderbijslag en de werkloosheidsuitkeringen.
it heb ik ook al meerdere malen aangehaald, maar steeds weer blijven de Blokkers hardnekkig in de leugens steken, eigenlijk héél triestig....
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 4 april 2004, 13:42   #25
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
U mag van mij de tekst tonen waarin Leterme de uitvoering van de vijf Vlaamse resoluties verwerpt. Dat veelbesproken Le Soir-interview, dat stilaan een monster van Loch Ness is (iedereen hoort er wel van, maar niemand heeft het gezien), daarin zegt hij klaar en duidelijk geen regionalisering van de SZ en de volledige gezondheidszorg en justitie wil. Dat wist iedereen, want dat staat niet in de vijf Vlaamse resoluties. Daarin wordt gezondheidszorg voor het grootste deel geregionaliseerd, net als de kinderbijslag en de werkloosheidsuitkeringen.
it heb ik ook al meerdere malen aangehaald, maar steeds weer blijven de Blokkers hardnekkig in de leugens steken, eigenlijk héél triestig....
Seba, als Leterme aan de 'leugens van de blokkers en die triestige toestand' een einde wil stellen, dan is dat zeer eenvoudig: Een interview in Le Soir en La Libre waarin hij duidelijk zegt wat die vijf resoluties zijn en dat hij niet in een regering stapt als die niet verwezelijkt worden, en dit wel zonder onaanvaardbare toegevingen. Voor alle duidelijheid: in heel Vlaanderen blijft Nederlands de voertaal, en aan de taalgrens wordt niet geraakt.
Dit is dus heel eenvoudig. Maar ik denk niet dat dit zal gebeuren. Neem me niet kwalijk.
luc broes is offline  
Oud 4 april 2004, 13:44   #26
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
it heb ik ook al meerdere malen aangehaald, maar steeds weer blijven de Blokkers hardnekkig in de leugens steken, eigenlijk héél triestig....
Seba, als Leterme aan de 'leugens van de blokkers en die triestige toestand een einde wil stellen, dan is dat zeer eenvoudig: Een interview in Le Soir en La Libre waarin hij duidelijk zegt wat die vijf resoluties zijn en dat hij niet in een regering stapt als die niet verwezelijkt worden, en dit wel zonder onaanvaardbare toegevingen. Voor alle duidelijheid: in heel Vlaanderen blijft Nederlands de voertaal, en aan de taalgrens wordt niet geraakt.
Dit is dus heel eenvoudig. Maar ik denk niet dat dit zal gebeuren. Neem me niet kwalijk.
Dat heeft hij al talloze malen gezegd, is het niet 100 keer. En ja, uiteraard zingt Leterme een toontje lager in franstalige kranten (net zoals die websites van het VB ), maar hij heeft nergens gezegd dat hij van die eisen zou afstappen, integendeel
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 4 april 2004, 13:44   #27
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

God, jan hyoens, uw schoolmeestersvermogen wordt echt wel zwaar geëtaleerd hier.

Uw hele pedante zwik hier kan niet verbergen dat vele N-VA'ers en N-VA sympathisanten zoals ik het cordon sanitaire niet erkennen. In tegendeel: het is meestal de Vlaams Blok kliek die van jetje geeft tegen de N-VA, ook al wordt ze daar door de partijtop soms niet in gevolgd.

Soit, mits het Vlaams Blok beseft dat het geen 100% van zijn programmapunten in een regeerakkoord kan gieten (en als ze slim is, bindt het Vlaam Blok dan in op de vreemdelingenkwesties, om het maximale te halen uit de Vlaams-Waalse problematiek), zie ik niet in waarom een regering met het Blok niet zou kunnen.

Enkel CD&V lijkt me een groot struikelblok, ma bon... Eenmaal dat de kaarten geschud zijn, durven partijen wel eens van gedacht te veranderen.

Een coalitie CD&V/N-VA/VB, waarom niet? Dat kan de Vlaamse onafhankelijkheid enkel maar bespoedigen. Types als Annemans, Ceder, Colen,... zijn echt wel beschaafde mensen met visie. Ik sta weigerachtiger tov Dewinter, de Verreyckens, Demol,...

So let's cut the crap en laat ons positief verder gaan (with suspicious minds) in plaats van elkaar constant af te pissen. En dat geldt vooral voor u, Jan Hyoens...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 4 april 2004, 14:35   #28
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Seba, als Leterme aan de 'leugens van de blokkers en die triestige toestand een einde wil stellen, dan is dat zeer eenvoudig: Een interview in Le Soir en La Libre waarin hij duidelijk zegt wat die vijf resoluties zijn en dat hij niet in een regering stapt als die niet verwezelijkt worden, en dit wel zonder onaanvaardbare toegevingen. Voor alle duidelijheid: in heel Vlaanderen blijft Nederlands de voertaal, en aan de taalgrens wordt niet geraakt.
Dit is dus heel eenvoudig. Maar ik denk niet dat dit zal gebeuren. Neem me niet kwalijk.
Dat heeft hij al talloze malen gezegd, is het niet 100 keer. En ja, uiteraard zingt Leterme een toontje lager in franstalige kranten (net zoals die websites van het VB ), maar hij heeft nergens gezegd dat hij van die eisen zou afstappen, integendeel
Seba, een zinvolle gedeeltelijke splitsing van de gezondheidszorg gaat over zeer veel geld. Als Leterme zegt 'n'ayez pas peur' kan dat enkel betekenen dat er weinig of niet gesplitst wordt. Of redeneer ik verkeerd?
luc broes is offline  
Oud 4 april 2004, 16:03   #29
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Dat heeft hij al talloze malen gezegd, is het niet 100 keer. En ja, uiteraard zingt Leterme een toontje lager in franstalige kranten (net zoals die websites van het VB ), maar hij heeft nergens gezegd dat hij van die eisen zou afstappen, integendeel
Seba, een zinvolle gedeeltelijke splitsing van de gezondheidszorg gaat over zeer veel geld. Als Leterme zegt 'n'ayez pas peur' kan dat enkel betekenen dat er weinig of niet gesplitst wordt. Of redeneer ik verkeerd?
inderdaad, u redeneert verkeerd. Leterme zei dat men zéker de gezondheidszorg wil splitsen, maar niet de gehele sociale zekerheid
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 4 april 2004, 16:34   #30
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Leterme zei dat men zéker de gezondheidszorg wil splitsen, maar niet de gehele sociale zekerheid
Leterme en CD&V zullen dit niet krijgen omdat ze op voorhand de belangrijkste troeven uit handen geven: het uitsluiten van een coalitie met het VB (op Vlaams niveau), en het uitsluiten van een asymmetrische regeringscoalitie vlaams-federaal.

Stel even dat Paars niet meer kan maar dat CD&V/N-VA - SPA/SPIRIT wel kan. Dan zal CD&V gaan vragen aan de PS om aub het federale niveau ook aan te passen ? PS zal zeggen: OK, maar daar zult ge voor betalen. Geen splitsing van gezondheidszorg dus.

Stel dat Paars niet kan, en dat er een tripartite nodig is op Vlaams niveau. Onder druk van de interne ACW machtshonger zal dit vlug geregeld zijn, ZONDER de minste Waalse toegift.

CD&V heeft er voor mij gelegen. En N-VA erbij. Toogstrategen.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 4 april 2004, 18:25   #31
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Seba, een zinvolle gedeeltelijke splitsing van de gezondheidszorg gaat over zeer veel geld. Als Leterme zegt 'n'ayez pas peur' kan dat enkel betekenen dat er weinig of niet gesplitst wordt. Of redeneer ik verkeerd?
inderdaad, u redeneert verkeerd. Leterme zei dat men zéker de gezondheidszorg wil splitsen, maar niet de gehele sociale zekerheid
Hopelijk is na de verkiezingen CD&V noodzakelijk omdat ik meer verwacht van hen dan van de VLD. Maar ik blijf zeer argwanend, ziehier waarom.
De Belgische staat draait vierkant door de transfers van VL. naar W. door slecht bestuur: in W. zijn te veel mensen bij post, NMBS, onderwijs enz en door misbruiken in de sociale sector. Daar ligt ook de macht van de PS.
Daarom kan de PS niet toegeven, want dan verliezen ze hun macht.
Door de grendelgrondwet (dank zij de CVP) moeten de Walen elke hervorming goedkeuren. Dus is een sanering van België onmogelijk.
Ik zie daarom maar één oplossing: De Vlaamse partijen moeten weigeren in een regering te stappen als hun rechtmatige eisen niet ingewilligd worden. Als, Wallonië ook weigert, blijven enkel het VL. en W. parlement over om de lopende zaken in alle vriendschap en eerlijkheid te regelen.
luc broes is offline  
Oud 4 april 2004, 19:04   #32
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De Vlaamse partijen moeten weigeren in een regering te stappen als hun rechtmatige eisen niet ingewilligd worden.
Luc, ik versta je bezorgheid maar al te goed, ik ben eerlijk ook gezegd argwanened, maar ik wacht liever tot na de verkiezingen. Indien dan blijkt dat Leterme enkele maar een hgroot bakkes opzette zal ik mijn conclusies ookj wel trekken. Ik weet wel dat Leterme toch al vele malen ook benadrukt heeft dat het Vlaams Kartel niet in een regering stapt zonder die Vlaamse eisen ngewilligd te zien. Als de VLD en de SPa dus niet aan een meerderheid geraken kan het nog leuk worden...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 4 april 2004, 19:09   #33
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De Vlaamse partijen moeten weigeren in een regering te stappen als hun rechtmatige eisen niet ingewilligd worden.
Luc, ik versta je bezorgheid maar al te goed, ik ben eerlijk ook gezegd argwanened, maar ik wacht liever tot na de verkiezingen.
Met dit laatste ga ik ook akkoord. Eerst afwachten wat de CD&V doet bij eventuele regeringsonderhandelingen of ze van de Vlaamse resoluties een breekpunt willen maken. Indien de N-VA zich laat doen door de CD&V, dan zal ik hier mijn conclusies uit trekken.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 4 april 2004, 21:42   #34
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De Vlaamse partijen moeten weigeren in een regering te stappen als hun rechtmatige eisen niet ingewilligd worden.
Luc, ik versta je bezorgheid maar al te goed, ik ben eerlijk ook gezegd argwanened, maar ik wacht liever tot na de verkiezingen. Indien dan blijkt dat Leterme enkele maar een hgroot bakkes opzette zal ik mijn conclusies ookj wel trekken. Ik weet wel dat Leterme toch al vele malen ook benadrukt heeft dat het Vlaams Kartel niet in een regering stapt zonder die Vlaamse eisen ngewilligd te zien. Als de VLD en de SPa dus niet aan een meerderheid geraken kan het nog leuk worden...
Seba, bedankt voor een redelijk antwoord.
luc broes is offline  
Oud 5 april 2004, 07:21   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Luc, ik versta je bezorgheid maar al te goed, ik ben eerlijk ook gezegd argwanened, maar ik wacht liever tot na de verkiezingen.
Met dit laatste ga ik ook akkoord. Eerst afwachten wat de CD&V doet bij eventuele regeringsonderhandelingen of ze van de Vlaamse resoluties een breekpunt willen maken. Indien de N-VA zich laat doen door de CD&V, dan zal ik hier mijn conclusies uit trekken.
Nog ééntje om in te kaderen en het linkje te bewaren tot na de verkiezingen wanneer CD&V de N-VA hoogst onVlaams in de reet rijdt.

Van Zorroaster heb ik er ook zo al eentje.

Misschien herijzen na de verkiezingen opnieuw Schiltzachtige figuren die 'met de dood in het hart voor deze laatste keer' toegeven, hun Vlaamsbewegen wat inperken en eens ferm doorslikken vanop hun bestuurszeteltje.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 5 april 2004, 07:23   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Hahaha... ze stond tweede op de NVA-senaatslijst.
Maar de dag dat ze overstapt naar het VB zal het plots geen kopstuk meer zijn. Zo kennen we de Niveanen weer...
Tsja, elke keer als ik zie staan op de Blok-website "N-VA-kopstuk stapt over!" houd ik mijn hart vast omdat ik vrees dat we een waardevolle kracht kwijt zijn. Zoals Morel, of zoals De Wever, Brepoels, Stevens...

Blijk het altijd iemand te zijn van wie ik nog nooit gehoord had, zoals recentelijk een jongeman die ocharme de volle twee weken penningmeester geweest is van Ronduit N-VA! En dat bombarderen ze tot N-VA-kopstuk! Zal die even geglommen hebben van trots...
Commentaar overbodig zeker? 8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 5 april 2004, 07:27   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Luc, ik versta je bezorgheid maar al te goed, ik ben eerlijk ook gezegd argwanened, maar ik wacht liever tot na de verkiezingen. Indien dan blijkt dat Leterme enkele maar een hgroot bakkes opzette zal ik mijn conclusies ookj wel trekken.
Nog eentje!
En zelfs van een CD&V'er.
Zo Vlaamsgezind mijne vrind!?

Herinneren jullie wel de draagkracht van 'conclusies trekken'?
Op zijn minst lidkaart scheuren en CD&VA flink aanvallen samen met mij, nietwaar? Beloofd?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 5 april 2004, 10:16   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Superstaaf schreef:

Citaat:
Misschien herrijzen na de verkiezingen opnieuw Schiltzachtige figuren die 'met de dood in het hart voor deze laatste keer' toegeven, hun Vlaamsbewegen wat inperken en eens ferm doorslikken vanop hun bestuurszeteltje.
Niet misschien Staaf maar, door de ervaringen uit het verleden wijs geworden durf ik zelfs zeggen: héél zeker.

Zo te zien gaan er dus al bijna zeker een aantal CD&V-ers en N-VA-ers pas wijs worden nadat hun zoveelste, hernieuwde geloof beschaamd wordt.

Dus nadat hun stem werd binnengerijfd met mooie, maar loze -want Vlaamse-, beloften.

Wedden dat de bedrogen partijfans met een pak flauwe excuses zullen afkomen als er maar een fractie van de mooie beloften wordt nagekomen, of dat de gebroken beloften zodanig zullen 'geïnterpreteerd' worden dat de CD&V het nog bijzonder goed heeft gedaan 'gezien de moeilijke omstandigheden' in dit corrupte koninkrijkje vol tegenstrijdige belangen en onwaardige compromissen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 5 april 2004, 10:26   #39
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Superstaaf schreef:

Citaat:
Misschien herrijzen na de verkiezingen opnieuw Schiltzachtige figuren die 'met de dood in het hart voor deze laatste keer' toegeven, hun Vlaamsbewegen wat inperken en eens ferm doorslikken vanop hun bestuurszeteltje.
Niet misschien Staaf maar, door de ervaringen uit het verleden wijs geworden durf ik zelfs zeggen: héél zeker.

Zo te zien gaan er dus al bijna zeker een aantal CD&V-ers en N-VA-ers pas wijs worden nadat hun zoveelste, hernieuwde geloof beschaamd wordt.

Dus nadat hun stem werd binnengerijfd met mooie, maar loze -want Vlaamse-, beloften.

Wedden dat de bedrogen partijfans met een pak flauwe excuses zullen afkomen als er maar een fractie van de mooie beloften wordt nagekomen, of dat de gebroken beloften zodanig zullen 'geïnterpreteerd' worden dat de CD&V het nog bijzonder goed heeft gedaan 'gezien de moeilijke omstandigheden' in dit corrupte koninkrijkje vol tegenstrijdige belangen en onwaardige compromissen?
We moeten niet flauw gaan doen: De CD&V heeft niét de wil om Vlaanderen onafhankelijk te maken, laten we onszelf vooral niets wijsmaken.

Maar als we na de verkiezingen erin slagen:

-BHV onmiddellijk te splitsen
-Gezondheidszorg te splitsen
-Kinderbijslag en werkloosheidsuitkeringen over te hevelen
-Werkgelegenheid en economie volledig defederaliseren, alsook de NMBS

zou elke objectieve waarnemer moeten toegeven dat dat zonder enige twijfel de belangrijkste stappen zijn die genomen werden in de staatshervorming de laatste twee decennia. Meer dan het Vlaams Blok ooit zal bereiken met haar "alles of niets"-tactiek.
Meer zullen we ook niet kunnen krijgen en als we dat allemaal binnen weten te halen hebben we goed onderhandeld.
zorroaster is offline  
Oud 5 april 2004, 10:37   #40
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Luc, ik versta je bezorgheid maar al te goed, ik ben eerlijk ook gezegd argwanened, maar ik wacht liever tot na de verkiezingen. Indien dan blijkt dat Leterme enkele maar een hgroot bakkes opzette zal ik mijn conclusies ookj wel trekken.
Nog eentje!
En zelfs van een CD&V'er.
Zo Vlaamsgezind mijne vrind!?

Herinneren jullie wel de draagkracht van 'conclusies trekken'?
Op zijn minst lidkaart scheuren en CD&VA flink aanvallen samen met mij, nietwaar? Beloofd?
indien de CD&V bedriegt stem ik volgende keer NVA
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be