Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2006, 20:25   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Wil je een moslimrijk ?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=45949
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 17:18   #2
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Barbecue, barbecue,....
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 17:55   #3
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik offer mijn leven niet op... Volgens Peter de Ryck beschouwt de Islam mij als een slechte vrouw, dus waarom mezelf opofferen als ik toch sterf in een Islamrijk?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 10:52   #4
lordoffaith
Provinciaal Statenlid
 
lordoffaith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Berichten: 724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik offer mijn leven niet op... Volgens Peter de Ryck beschouwt de Islam mij als een slechte vrouw, dus waarom mezelf opofferen als ik toch sterf in een Islamrijk?

en heeft hij een uitleg waarom je een slechte vrouw zijt ?
__________________
Wanneer krijgen we een vlaams front?
lordoffaith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 13:57   #5
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith Bekijk bericht
en heeft hij een uitleg waarom je een slechte vrouw zijt ?
Ze zal wel geen hoofddoek dragen, onzedig gekleed gaan, een veel te grote mond hebben voor een vrouw, enz, enz. De perfecte doorn in het oog van elke rechtgeaarde moslim...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 16:53   #6
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ze zal wel geen hoofddoek dragen, onzedig gekleed gaan, een veel te grote mond hebben voor een vrouw, enz, enz. De perfecte doorn in het oog van elke rechtgeaarde moslim...
Wel, die combinatie tesamen!

(al mag dat onzedig gekleed gaan met een korrel zout genomen worden, ik draag geen overgordijnen maar ik loop ook niet half naakt rond. Ik prefereer de benaming "smaakvol" )
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 09:35   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wel, die combinatie tesamen!

(al mag dat onzedig gekleed gaan met een korrel zout genomen worden, ik draag geen overgordijnen maar ik loop ook niet half naakt rond. Ik prefereer de benaming "smaakvol" )
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 20:14   #8
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wel, die combinatie tesamen!

(al mag dat onzedig gekleed gaan met een korrel zout genomen worden, ik draag geen overgordijnen maar ik loop ook niet half naakt rond. Ik prefereer de benaming "smaakvol" )
Dat is toch juist waarvan elke goede moslim het maagzuur en zure oprispingen van krijgt (hetgeen ik hem dan van harte gun ): wat gij als smaakvol beschrijft, vindt hij halfnaakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 20:03   #9
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik offer mijn leven niet op... Volgens Peter de Ryck beschouwt de Islam mij als een slechte vrouw, dus waarom mezelf opofferen als ik toch sterf in een Islamrijk?
Dat klinkt nogal fatalistisch. Persoonlijk leef ik als Westerse vrouw in een moslimwijk. Sommige van die mannen hebben hun hormonen niet altijd onder controle, maar tot nu toe heb ik hen nog altijd onder controle. Hun wil moet hier geen wet worden, want ik sterf nog liever vechtend voor mijn vrijheid dan me bij hun vrouwonvriendelijke dictatuur over te leveren. Mijn hoofd staat nog altijd onbedekt op mijn schouders en zo wens ik het te houden voor mij en voor volgende generaties.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 21:09   #10
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik heb nergens gezegd dat ik mij zou onderwerpen (bemerk ook de in mijn tekst).

Ik kleed en gedraag me zoals ik dat wil en als daar iemand (allochtoon of niet) problemen mee heeft, dan is dat pech hebben voor die persoon in kwestie.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 16:53   #11
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Ik zou willen strijden om onze cultuur en eigenheid te verdedigen. Wie niet??
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 19:27   #12
New Era
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2006
Berichten: 89
Standaard

Montesquieu zei ooit dat internationale wetten onmogelijk waren. Wetten zijn immers onderworpen aan cultuur, natuur en nog andere factoren. Het zou fout zijn mochten wij onze visie opleggen aan de moslimwereld, maar als ik me niet vergis behoordt België nog altijd tot de westerse wereld. Ze hebben het recht om hun eigen regels te hanteren in hun eigen land, maar om consequent te zijn in Montesquieu theorie, mogen ze de westerse visie volgen als ze bij ons te gast zijn.

Laatst gewijzigd door New Era : 19 april 2006 om 19:27.
New Era is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 20:26   #13
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New Era Bekijk bericht
Montesquieu zei ooit dat internationale wetten onmogelijk waren. Wetten zijn immers onderworpen aan cultuur, natuur en nog andere factoren. Het zou fout zijn mochten wij onze visie opleggen aan de moslimwereld, maar als ik me niet vergis behoordt België nog altijd tot de westerse wereld. Ze hebben het recht om hun eigen regels te hanteren in hun eigen land, maar om consequent te zijn in Montesquieu theorie, mogen ze de westerse visie volgen als ze bij ons te gast zijn.
Juist, jammer dat Montesquieu er nu niet meer is. We zouden hem kunnen gebruiken in ons huidig politiek klimaat.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 22:49   #14
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Ik ben het zo beu om na geroepen te worden als hoer, waneer ik me in een korte rok op straat begee in een wijk waar veel 'nieuwe Belgen' zijn.
Als het in Marokko of eender waar in een niet Westers land de mode en de norm is om vrouwen in tenten te hullen met een sjaal op hun hoofd, dan moet men dat ginder maar weten.
Ik leef nog altijd niet in Marokko, al doen sommige buurten er aan denken. Als ik zin heb om in een rok tot boven m'n knieën te lopen dan doe ik dat ook.
Brigitte Grouwels verklaarde eens dat er in Brussel zelfs autochtone vrouwen niet meer durven buiten komen, in de klederdracht die ze verkiezen, uit angst om lastig gevallen te worden door moslims.
Maar dat was niet echt nieuws, het gebeurt al langer dat vrouwen lastig gevallen worden omdat ze zogezecht niet zedig gekleed zijn naar de norm van de fervente moslim man, dat gaat toch wel te ver.
Diegenen die naar hier komen moeten zich aanpassen, en diegenen die dat niet kunnen omdat de cultuurschok te groot is, die kunnen best terug vertrekken, van waar ze gekomen zijn.
Probleem is, dat het meestal de 'jeugd' is waarmee je last hebt, je zou toch denken dat wie hier geboren is, en van dezelfde vrijheden kan genieten, toch wat meer respect zou opbrengen voor diegenen die niet hun achtergestelde geloof delen. Niet dus, erger ze worden steeds radicaler.
In ieder geval, zou het ooit zo zijn dat moslims de meerderheid gaan vormen in het parlement en er hun achterlijke ideologieën tot wet maken, gaan ze aan mij nog een moeilijke opstandeling hebben.
Dat ben ik nu ook al.
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 23:55   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
In ieder geval, zou het ooit zo zijn dat moslims de meerderheid gaan vormen in het parlement en er hun achterlijke ideologieën tot wet maken, gaan ze aan mij nog een moeilijke opstandeling hebben.
Dat ben ik nu ook al.
Niet voor lang hoor. Onze partijen buigen als een knipmes voor hen. Momenteel is het al de fout van de autochtonen dat ze niet ingrepen bij het gevalletje "mp3-moord" maar morgen bij de zoveelste verkrachting zullen kardinaal en premier ons wel op het hard drukken dat we wel erg individualistisch zijn geworden in onze kledingkeuze.

Nog even geduld, beste phoebe, nog even geduld.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 00:06   #16
vjeeke
Schepen
 
vjeeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nog even geduld, beste phoebe, nog even geduld.
mijn geduld is allesinds al een tijd op

Heb onlangs een documentaire samengesteld over de multiculturele samenleving als schoolopdracht. (Post ik wel binnenkort op het forum - zitten nog wat foutjes in) We wilden beelden maken in borgerhout enzo die dan als "leuke" sfeerbeelden moesten dienen. De camera was nog niet boven en er stond al een groep van die "apen" voor me.

Ik voel me ook helemaal nietmeer in eigen land als ik in deelgemeenten (waterschei, sledderlo, zwartberg, ...) van Genk rondloop. Bussen zitten vol met turken en je zit daar als enige vlaming tussen - kijken de hele busrit vies naar je Op straat zie je dan auto's voorbij rijden met arabische muziek.

Laatst gewijzigd door vjeeke : 20 april 2006 om 00:09.
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 10:15   #17
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

conservatief is conservatief, of het nu van moslims of van blanken komt maakt niet zoveel verschil.
in het arische rijk van extreemconservatief europa dienden vrouwen voor niks anders dan volgestoken worden met arisch zaad en baby's uitspuwen.
kuisen, koken, zwijgen en gehoorzamen.
veel emancipatie was er niet bepaald...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 10:30   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
conservatief is conservatief, of het nu van moslims of van blanken komt maakt niet zoveel verschil.
in het arische rijk van extreemconservatief europa dienden vrouwen voor niks anders dan volgestoken worden met arisch zaad en baby's uitspuwen.
kuisen, koken, zwijgen en gehoorzamen.
veel emancipatie was er niet bepaald...
Zou't gij is niet aan den afwas beginnen?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 11:53   #19
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ik kan er volledig inkomen wat Phoebe zegt. Persoonlijk ondervind ik er geen problemen mee dat er in Afghanistan vrouwen zich vrijwillig een boerka willen aanmeten. Dat is NIET hun traditionele klederdracht, maar wordt religieus ingegeven.
Het probleem is volgens mij dat er verschillende (allochtone) jongeren, vooral jongens, zich geroepen voelen tot de fundamentalistische islam, omdat deze hun een supriotiteitsgevoel geeft. Hoe meer het Westen voor hun buigt, hoe sterker ze zich voelen en hoe erger hun rebellie wordt.
Vandaar dat ik het bepamperen van deze groep niet zo bevorderend vind. Is het trouwens niet discriminerend de migranten als een positief te discrimineren groep te beschouwen? Ik geloof best dat verschillende bevolkingsgroepen verschillende talenten hebben en dat het abstracte intellect van bepaalde groepen niet voldoende ontwikkeld is, om er bv. ingenieurs van te maken, alhoewel intellect volgens mij een persoonlijke en geen ethnische aanleg is.
Dan is er ook nog de motivatie. Persoonlijk weiger ik te geloven dat moslims dommer zouden zijn dan Westerlingen. Ik heb eerder het gevoel dat vele niet gemotiveerd zijn om te leren, of enkel willen aannemen wat ze willen.
Daar zit volgens mij een probleem en ik vind dat men hier in ons onderwijssysteem ook rekening mee dient te houden. Als laatste redmiddel vind ik dat wie de regels hier niet kan accepteren, hier niet thuishoort. Als iemand me een half uur aan 1 stuk de oren van mijn kop zeurt over hoeveel beter Marokko wel is, vraag ik me af wat deze persoon dan hier doet.
Nee, ik accepteer dat er ergens op de wereld moslimstaten zijn, maar de mijne hoeft het niet te worden.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 18:29   #20
New Era
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2006
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
conservatief is conservatief, of het nu van moslims of van blanken komt maakt niet zoveel verschil.
in het arische rijk van extreemconservatief europa dienden vrouwen voor niks anders dan volgestoken worden met arisch zaad en baby's uitspuwen.
kuisen, koken, zwijgen en gehoorzamen.
veel emancipatie was er niet bepaald...
Cliché is cliché, of het nu van linkse of van rechtse mensen komt maakt niet zoveel verschil. Ik hou van geschiedenis en wat ik heb gezien in documentaires over Duitsland in het interbellum en WOII botst toch een beetje met wat u zegt. Op de beelden kan men zien dat vrouwen niet gestraft worden om hun vrouwelijkheid te tonen, ze worden met positief en respectvol enthousiasme onthaald. Het is geen geheim dat kroostrijke arische gezinnen een doel was om naar te streven bij vele huisgezinnen van die tijd. Maar een vrouw had naast haar plichten, ook veel rechten. Er was nog niet zo'n toestroming van vrouwen op werkgebied en hun politieke inspraak was beperkt, maar dit is in lijn met de andere westerse landen van die periode.
New Era is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be