Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2002, 11:21   #41
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Het begint mij op te vallen dat Superstaaf mijn argumentatie totaal negeert.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 13:03   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Het begint mij op te vallen dat Superstaaf mijn argumentatie totaal negeert.
Post eens een linkje waar die dan verscheen.
Buiten wat ik hieronder quoot is er op deze topic van jou geen spoor van een argument te vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Ik vind het bijzonder onrechtvaardig dat wij verplicht solidair zijn met de Walen. Ik wil ook eens solidair zijn met de Grieken. De Portugezen. Deze mensen hebben het veel harder nodig.

De belgische staat is een onrechtvaardige staat. Waar de Vlamingen ondanks alles een tweede rangsburger is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Dan heb je mijn argumentatie niet gelezen ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Het begint mij op te vallen dat Superstaaf mijn argumentatie totaal negeert
Waar wil je een reactie op?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 15:23   #43
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

... liever nergens een reactie op. Het slaat toch nergens op!

Beter zwijgen dan zeveren.
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 15:41   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
... liever nergens een reactie op. Het slaat toch nergens op!

Beter zwijgen dan zeveren.
Ik ben anders blij dat Superstaaf leven in de brouwerij brengt!

We zouden anders misschien allang zelf ook aan het zwijgen zijn en dat is toch niet de bedoeling op een forum?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 16:24   #45
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Maar dan liever met iemand die grondig argumenteert. Daar kun je nog iets van leren. Ook een bedoeling van een forum. Grapjes vertellen en uit je nek kletsen kan iedereen.
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 16:45   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Maar dan liever met iemand die grondig argumenteert. Daar kun je nog iets van leren. Ook een bedoeling van een forum. Grapjes vertellen en uit je nek kletsen kan iedereen.
Ik vrees dat ikzelf ook niet grondig debateer. In de politiek is dat zeer moeilijk zoniet onmogelijk. Mag ik er hier dan tenminste al eens de draak mee steken?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 16:47   #47
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Dat mag u. Niemand debateert perfect. Er is wel een verschil tussen niet kunnen of niet willen (niet persoonlijk hoor Knuppel!)

VL
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 17:01   #48
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Ik had het vooral over het feit dat Superstaaf het altijd heeft over de geldstromen. En hij maakt het verwijt dat de Vlamingen vooral onafhankelijk willen voor het geld. Ik geef de argumentatie dat het toch wel anders is en dan negeert hij mij volkomen.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 17:23   #49
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Ik had het vooral over het feit dat Superstaaf het altijd heeft over de geldstromen. En hij maakt het verwijt dat de Vlamingen vooral onafhankelijk willen voor het geld. Ik geef de argumentatie dat het toch wel anders is en dan negeert hij mij volkomen.
Dat heb ik ze ook al gezegd Joshua, maar wat baten kaars en bril, als de uil niet zien en wil???
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 18:12   #50
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Omdat het niet in zijn kraam past. Het beeld van een geldhongerige vlaamse leeuw zit in zijn hersenen gegrift.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 18:24   #51
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Inderdaad, zoiets heet een vastgeroest vooroordeel. Spijtige zaak voor hem, maar ons zal het niet stuiten!!!

VLAANDEREN ONAFHANKELIJK
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 19:01   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Probeer eens tussen de lijnen te lezen. Wie weet vinden jullie wel verborgen schatten tussen die belgicistische inhoud.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 19:08   #53
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Ik probeer het al o-zo lang. Mij is het nog steeds niet gelukt? Wie wel? Ik vrees dat het heel stil zal worden...
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2002, 13:39   #54
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Ik had het vooral over het feit dat Superstaaf het altijd heeft over de geldstromen. En hij maakt het verwijt dat de Vlamingen vooral onafhankelijk willen voor het geld. Ik geef de argumentatie dat het toch wel anders is en dan negeert hij mij volkomen.
Dat heb ik ze ook al gezegd Joshua, maar wat baten kaars en bril, als de uil niet zien en wil???
Oculos habent et videmus, sed non audent dicere
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2002, 13:40   #55
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Ik had het vooral over het feit dat Superstaaf het altijd heeft over de geldstromen. En hij maakt het verwijt dat de Vlamingen vooral onafhankelijk willen voor het geld. Ik geef de argumentatie dat het toch wel anders is en dan negeert hij mij volkomen.
Dat heb ik ze ook al gezegd Joshua, maar wat baten kaars en bril, als de uil niet zien en wil???
Oculos habent et videmus, sed non audent dicere
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2002, 16:54   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Maar dan liever met iemand die grondig argumenteert. Daar kun je nog iets van leren. Ook een bedoeling van een forum. Grapjes vertellen en uit je nek kletsen kan iedereen.
Ik vind persoonlijk niet dat jij daar heel sterk in bent.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2002, 16:56   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Ik had het vooral over het feit dat Superstaaf het altijd heeft over de geldstromen. En hij maakt het verwijt dat de Vlamingen vooral onafhankelijk willen voor het geld. Ik geef de argumentatie dat het toch wel anders is en dan negeert hij mij volkomen.
ik kan jouw argumentatie over andere redenen om separatistisch te denken hier niet vinden Joshua.
Trouwens de meeste andere argumenten wegen heel licht. Dat kan je zien op de specifieke topic.
Jij negeert mijn posting waar ik om een link vroeg.
Jammer.
Ik heb niet de gewoonte om posters te negeren, dat zal iedereen beamen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2002, 18:11   #58
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Ik kan uw vraag naar die link ook nergens vinden.

Maar om misverstanden uit de weg te ruimen som ik mijn bezwaren tegen de belgische staat nog eens op.

Ik heb aangehaald dat belgie een onrechtvaardige staat is. Waar Vlamingen sinds de oprichting aanzien werden als "boerkens". Tweede rangs burgers. Nu is dat al wel een beetje veranderd. Een beetje !
De Vlamingen hebben eeuwen lang moeten vechten om het Nederlands als officiele taal te erkennen.
Nog altijd worden de Vlamingen door de Walen met de vinger gewezen vanwege het oorlogsverleden (waar ik nu niet dieper op in wil gaan). Alsof de collaboratie een typisch Vlaamse aangelegenheid is.
Nog een groot onrecht. Het rapport Nabholz. Nog een onrecht ...de nachtvluchten die eenzijdig over Vlaams gebied gaan.
En noem me aub niet bekrompen. Toen er nog sprake was van BENELUX werd afgesproken dat de nummer platen in geelzwart zouden uitgevoerd worden. Omdat die de best zichtbare kleuren kombinatie is! Nederland heeft geelzwarte Luxemburg heeft geelzwarte. belgie niet. Het kan toch niet zijn dat de Walen met geelzwarte nummer platen gaan rijden. Bekrompen ?
De geelzwarte verkeerslichten gaan dezelfde richting uit.

Ik kan zo dagenlang doorgaan. Laten we het eens hebben over de koninklijke familie ? Over Opgrimbie misschien ? Over Albert 2 ? Over Leopold 2 ? Jong weet je dat ik mij diep beschaamd voel als ze mijn in het buitenland vragen welke nationaliteit ik heb ?
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2002, 08:57   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Ik kan uw vraag naar die link ook nergens vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Het begint mij op te vallen dat Superstaaf mijn argumentatie totaal negeert.
Post eens een linkje waar die dan verscheen.
Buiten wat ik hieronder quoot is er op deze topic van jou geen spoor van een argument te vinden.
Dit item staat op:
http://www.politics.be/phpBB/viewtop...r=asc&start=30
Desondanks bedankt om je argumenten alsnog op een rijtje te zetten.

Citaat:
Ik heb aangehaald dat belgie een onrechtvaardige staat is.
Dit is een vrij gratuite, emotionele bewering. Geen echt argument. Dergelijke opmerkingen worden vaak gemaakt onder invloed van opvoeding en verzuurde sociale omgeving.
Je zal mij niet horen beweren dat er aan ons justitie-apparaat niet meer hoeft gesleuteld te worden. Eveneens kan niemand ontkennen dat er nog op sociaal, fiscaal, economisch en bestuurlijk vlak hiaten in ons land voorkomen, maar ik ben ervan overtuigd dat daar andere remediëring voor mogelijk is dan een opsplitsing. Overleg en onderhandeling zijn hogere handelswijzen dan boos de deur achter je dichttrekken zonder andere werkzame constructies uit te proberen.
Elke staat moet groeien en evolueren.

Citaat:
Waar Vlamingen sinds de oprichting aanzien werden als "boerkens". Tweede rangs burgers. Nu is dat al wel een beetje veranderd.
Misschien was er wel reden om bepaalde vlamingen aldus te catalogeren?
Kijk eens in je omgeving rond. Zijn al je medemensen fijnzinnige, hoogstaande, beschaafde, intelligente wezens met een fijnbesnaarde levenscultuur? Gedraagt de doorsnee vlaming zich nooit zodanig dat hij aanleiding geeft tot minder gunstige beeldvorming?
Je geeft zelf aan dat de denigrerende houding tegenover vlamingen reeds veranderd is.
Als argument om een staat omver te werpen, weegt dit toch eerder licht. Het doet mij denken aan een boze kleuter die na een al dan niet terechte vermaning, te kennen geeft dat hij niet meer wenst samen te wonen met zijn ouderpaar.

Citaat:
De Vlamingen hebben eeuwen lang moeten vechten om het Nederlands als officiele taal te erkennen.
Klopt.
Ik geef zelfs toe dat er op taalvlak nog werk aan de winkel is. Hoofdzakelijk dan om vlamingen te leren steeds eerst en vooral in hun eigen taal te leren naar voortreden. Tegenover eender wie.
Het grootste deel van deze taalstrijd is echter reeds enige decennia terug gestreden. Je kan hier onbekommerd in je moedertaal terecht, je kan je cultuur in het nederlands beleven, je hoeft jezelf niet meer te minoriseren omwille van je anderstaligheid.
Zoals je ziet is dit een argument, achterhaald door de feiten, en weerom geen al te stevige basis om een republiek vlaanderen ut te roepen.

Citaat:
Nog altijd worden de Vlamingen door de Walen met de vinger gewezen vanwege het oorlogsverleden (waar ik nu niet dieper op in wil gaan). Alsof de collaboratie een typisch Vlaamse aangelegenheid is.
Weerom haal je een minder fraai 'belgisch' punt naar voor. 'Fouten' in de oorlog begaan, zouden inderdaad beter eens vergeven worden, aan beide zijden van de taalgrens, en ook binnen de gemeenschappen zelf. Je verwijst hier naar de waals-vlaamse verwijten, maar je vergeet echter dat ook de vlamingen onderling vaak nog moeite hebben om deze trieste bladzijde uit de geschiedenis van tijdens en na WO II om te slaan.
Weerom zal dus een splitsing niet remediëren aan het probleem. Een (al dan niet terecht) verwijt is toch geen reden om een natie op te blazen? Temeer daar de meeste betrokkenen niet al te lang meer op belgische bodem zullen vertoeven. Het is een probleem dat binnen enige jaren vanzelf zal uitdoven.

Citaat:
Nog een groot onrecht. Het rapport Nabholz.
Van dat rapport heb ik nog niet echt veel last ondervonden.
Vlamingen moeten leren om dergelijke akkefietjes in hun voordeel te leren gebruiken. Tweetaligheid is een mesje dat langs weerskanten kan snijden. Leer dat aspect eens in de verf zetten, en onze waalse broeders zullen vlug eieren voor hun geld kiezen.
Eigenlijk is dit een detail uit de taalstrijdkwestie. Dat dit geen reden is om de sloophamer voor België boven te halen toonde ik hierboven dus reeds aan.

Citaat:
Nog een onrecht ...de nachtvluchten die eenzijdig over Vlaams gebied gaan.
Vind je de onvrede van de Diegemnaars dan een voldoende argument om de belgische constructie, met haar goede en mindere aspecten omlaag te halen?
Weerom past hier een strategie van onderhandelen om tot een vergelijk te komen.
Het derde millennium zou een era van overleg i.p.v. strijd moeten worden. We kunnen er als belgen een voorbeeldrol in opnemen.

Citaat:
En noem me aub niet bekrompen. Toen er nog sprake was van BENELUX werd afgesproken dat de nummer platen in geelzwart zouden uitgevoerd worden. Omdat die de best zichtbare kleuren kombinatie is! Nederland heeft geelzwarte Luxemburg heeft geelzwarte. belgie niet. Het kan toch niet zijn dat de Walen met geelzwarte nummer platen gaan rijden. Bekrompen ?
De geelzwarte verkeerslichten gaan dezelfde richting uit.
Weerom een hoop kleinzielige details, die mits gezond verstand een redelijke oplossing kunnen krijgen.

Citaat:
Ik kan zo dagenlang doorgaan. Laten we het eens hebben over de koninklijke familie ? Over Opgrimbie misschien ? Over Albert 2 ? Over Leopold 2 ? Jong weet je dat ik mij diep beschaamd voel als ze mijn in het buitenland vragen welke nationaliteit ik heb ?
Zowel schaamte als trots omwille van de plaats waar je ter wereld kwam zijn misplaatst.
Je dient enkel trots te zijn op je eigen realisaties, of beschaamd om je eigen blunders.
Ik voel me evenmin fier om als vlaming door het leven te hossen.
Er lopen een massa typetjes rond alhier, waar ik me evenmin graag mee associeer, als jij met bepaalde belgische sujetten. Moet België dan kapot omwille van een negatieve emotie in Joshua's belevingswereld? Lijkt me ietwat overtrokken, om het met een understatement te stellen....

Waren dit je bijkomende argumenten om de revolutie te preken?
Ik ga graag in op je verzoek om je niet als bekrompen te bestempelen.
Je lijkt me eerder iemand die zijn huis wil herbouwen omdat de voordeur een lek verf nodig heeft. En dit hoofdzakelijk omdat je vrienden en familie dit wenselijk achten.
Ik zoek nog wanhopig achter een term om deze houding te kwalificeren.

Lieve groeten
Superstaaf®
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2002, 18:30   #60
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Goede tekst superstaaf.

Ik geef in mijn tekst aan dat geld voor mij niet de beweeg reden is om te streven naar een afsplitsing. Ik denk dat ik daar in geslaagd ben. Spreek me gerust tegen als dat niet zo is.
Wat voor mij belangrijk is dat is voor u onbelangrijk en vice versa. U doet mijn reden af als een emotionele reden. Dat is natuurlijk uw goed recht. Maar je moet deze uitspraak in zijn kontekst bekijken. Ik probeer uit te leggen waarom ik belgie een onrechtvaardige staat vind. Dat is dus blijkbaar niet tot u door gedrongen.

Vlaamse groeten dan toch maar,

Joshua
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be