Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2004, 15:47   #61
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik heb er geen idee van of er nu in Duitsland of in Nederland communautaire twisten zijn. België is een land waar 2 volkeren nu al 174 jaar samen hokken en het maar niet kunnen vinden met elkaar. Een land waar een deel van de bevolking onder de knoet zit van het andere deel. Dit systeem is versleten.
ah de walen liggen misschien wel onder de knoet (ze kunnen bv nooit een premier leveren), maar al bij al zijn ze toch democratisch vertegenwoordigd, volgens proportie zelfs een beetje oververtegenwoordigd
van waar jij het haalt dat beiden het niet met elkaar kunnen vinden, weet ik niet
het is in elk geval niet op mij van toepassing, je hebt irritante walen en je hebt irritante vlamingen, vind ik
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2004, 15:50   #62
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Het draait niet om die welvaart het draait om identiteit gm10. Als je je op eerste plaats Vlaming voelt wat zou jij doen? Jij voelt je eerst Belg dus ga je je daardoor ook meer profileren als Belg. Dus ons verschil is dat er ipv van Belg bij jou er Vlaming staat bij mij.
MOOI! dus het intact houden van ons aller belgie gaat de walen niet om welvaart, maar om identiteit
en dat uit de mond van un flamingant

dat het niet om welvaart draait, daar ga ik trouwens niet volledig mee akkoord
vraag eens aan de honderdduizenden federale ambtenaren uit vlaanderen wat belangrijker is: hun job of la republique flamingante
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 20 augustus 2004 om 15:51.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2004, 16:42   #63
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ah de walen liggen misschien wel onder de knoet (ze kunnen bv nooit een premier leveren), maar al bij al zijn ze toch democratisch vertegenwoordigd, volgens proportie zelfs een beetje oververtegenwoordigd
van waar jij het haalt dat beiden het niet met elkaar kunnen vinden, weet ik niet
het is in elk geval niet op mij van toepassing, je hebt irritante walen en je hebt irritante vlamingen, vind ik
Citaat:
van waar jij het haalt dat beiden het niet met elkaar kunnen vinden, weet ik niet
Er zijn dus nooit communautaire twisten geweest in dit land? Nou, dit is nieuw. En wat zegt u over de walen???
Citaat:
ah de walen liggen misschien wel onder de knoet
Hoe lang hebben die gasten moesten strijden voor hun taalrechten? Die gasten hebben verdomd lang moeten wachten voor hun eerste universiteit in het frans. En dat heb je nog altijd van die vervelende vlamingen die hun steden en gemeentes aan het vervlaamsen zijn. Die gewoon hun reet vegen aan de taalgrens. Om maar niet te spreken over de miljarden die van het zuiden naar het noorden stromen. Arme KUTWALEN zou ik zeggen. Jullie belgicisten zijn allemaal van het zelfde laken, gewoon alles ontkennen en verdraaien. Echte argumenten, neen hoor, dat kennen jullie niet.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 20 augustus 2004 om 16:43.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2004, 17:01   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Jullie belgicisten zijn allemaal van het zelfde laken, gewoon alles ontkennen en verdraaien. Echte argumenten, neen hoor, dat kennen jullie niet.
Wist u dat dan nog niet? Belgicisten zijn meester in het wegmoffelen van de werkelijkheid en in discussies doen ze alsof bepaalde argumenten en elementen nooit ter sprake kwamen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2004, 01:11   #65
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wist u dat dan nog niet? Belgicisten zijn meester in het wegmoffelen van de werkelijkheid en in discussies doen ze alsof bepaalde argumenten en elementen nooit ter sprake kwamen.
Dat is waar en ze zijn er verdomd meesters in. Het zijn daardoor ook moeilijke tegenstanders.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2004, 01:17   #66
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Er zijn dus nooit communautaire twisten geweest in dit land? Nou, dit is nieuw. En wat zegt u over de walen???
ik heb al twisten gehad met mijn vriendin, waaronder communautaire, maar we kunnen het nog best met mekaar vinden

Citaat:
Hoe lang hebben die gasten moesten strijden voor hun taalrechten? Die gasten hebben verdomd lang moeten wachten voor hun eerste universiteit in het frans. En dat heb je nog altijd van die vervelende vlamingen die hun steden en gemeentes aan het vervlaamsen zijn. Die gewoon hun reet vegen aan de taalgrens. Om maar niet te spreken over de miljarden die van het zuiden naar het noorden stromen. Arme KUTWALEN zou ik zeggen. Jullie belgicisten zijn allemaal van het zelfde laken, gewoon alles ontkennen en verdraaien. Echte argumenten, neen hoor, dat kennen jullie niet.
ik was aan het grapjazzen, hoor
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be