Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2018, 21:57   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Vroeger was die vaak ik de - toch leegstaande - school. Maar om bezuinigingsreden is het niet meer rendabel om voor een paar kinderen buitenschoolse opvang te organiseren. Dus dat moet worden gecentraliseerd in een kinderopvang, die de kinderen dan - in volle ochtendspits en in de winter in het pikdonker - naar de verschillende scholen brengt.
En dit illustreert u dan met...

Citaat:
“Vanaf dit schooljaar maken ook de kleuters van VBS Don Bosco De Puzzel afdeling Sint- Adriaan gebruik van het buitenschools opvanginitiatief Hop-la! in Freinetschool De Muze”, zegt schepen van Onderwijs Nico Bogaerts (Open Vld).
Een tirade tegen het feit dat er geen opvang is in de scholen moet dan "bewezen" worden met een citaat waarin er sprake is van opvang in een... jawel, school.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 22:54   #122
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor Nederland klopt dat alvast niet. Je kan daar immers alleen maar met een Stint rondrijden als er ook een overeenkomstige verzekering voor werd afgesloten.

In België is het weer andere koek, maar het aantal Stint zijn hier alsnog te verwaarlozen (waarmee ik niet zeg dat het ok is).
Klopt niet helemaal, je moet je beter informeren, Jan. Maar de zaak zit erg ingewikkeld in elkaar. En het gelijk behandelen van een Stint en een hoverboard is redelijk absurd, naar mijn bescheiden mening.

Citaat:
http://www.lokalepolitie.be/5415/nie...ingstoestellen
Er zijn maar weinig gebruikers die het weten, maar een elektrisch voortbewegingstoestel valt wettelijk gezien onder de categorie gemotoriseerde voertuigen. Ze moeten dus correct verzekerd zijn. Dat wil zeggen dat je een BA-verzekering moet hebben die de aansprakelijkheid voor schade aan derden dekt.
Een groene kaart dus. Vanuit verzekeringsoogpunt vallen deze toestellen onder gemotoriseerd voertuig. Er wordt gezegd dat de verzekering voor de Stint € 300 per jaar is, maar dat lijkt me wel aan de lage kant, gezien je er 10 personen mee kan vervoeren.

Maar het is eigenlijk nog ingewikkelder. Verzekeraars beslissen blijkbaar zelf hoe ze die dingen verzekeren. Het is natuurlijk ook dwaas om voor een hoverboard een extra BA Auto te moeten afsluiten, dat krijg je aan je klanten niet verkocht.

Citaat:
Moet ik mijn nieuw toestel laten verzekeren?
Ja, de wet verplicht elke gebruiker een dekking van het type BA Auto af te sluiten. AG Insurance heeft echter de voorwaarden van zijn burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering Top Familiale uitgebreid om aan deze verplichting te voldoen en verzekert alle elektrische voortbewegingstoestellen tot 45 km/u onmiddellijk. Bij AG Insurance hoeft u dus geen bijkomende verzekering BA Auto te nemen.
Wablief? Alle toestellen, tot zelfs 45 km/u op de familiale? Oke dan, zeker?

Weer terug naar de website van de politie:
Citaat:
Wat betreft de toepassing van de wegcode, worden de gemotoriseerde voortbewegingstoestellen niet gelijkgesteld met motorvoertuigen. Een niet bereden voortbewegingstoestel wordt niet als voertuig beschouwd.
Oei. Voor de wegcode zijn het dan weer ineens geen motorvoertuigen meer. Heel logisch allemaal. En als je het niet gebruikt om op te rijden, is het zelfs geen voertuig meer?

En denk niet dat we er daarmee zijn. Ik weet niet of ik het bij het helemaal bij rechte eind heb, maar er staat nog dit op de site van de politie:

Citaat:
Waar mag ik rijden?
Om te weten op welk deel van de weg je deze toestellen moet gebruiken, is het van belang om hun voortbewegingssnelheid te kennen. Wanneer je je niet sneller verplaatst dan aan wandeltempo (6 km/u), dan word je beschouwd als een voetganger en moet je de regels volgen die gelden voor voetgangers.

Rij je sneller dan wandeltempo, dan moet je de regels volgen die gelden voor fietsers en dus het fietspad gebruiken (aan een maximale snelheid van 18 km/u).
Wil dat dan zeggen dat je - afhankelijk van de stand schildpad of haas op de Stint - ofwel als voetganger of fietser wordt beschouwd?

Doorgetrokken tot in het absurde zou dat willen zeggen dat iemand met een paar pinten achter de kiezen wettelijk zo'n Stint met 10 kleuters kan besturen in de trage stand. Want volgens de wegcode is het dan een voetganger. Mag de politie voetgangers laten blazen?

Op de trage stand zou er dan ook zelfs geen begeleider meer nodig zijn. Voor trage voortbewegingstoestellen geldt de leeftijdsgrens van 16 jaar immers niet. Gewoon het oudste kind in de badkuip aan het stuur dus? Wel een serieuze besparing, dat... Het moet niet gekker worden.

Een juridisch vacuüm hoeft dus niet te betekenen dat er helemaal geen regels van toepassing zijn, hihi. Maar omdat die toestellen tussen alle stoelen vallen lijkt er een erg ruime interpretatie mogelijk. M.a.w. iedereen doet maar wat op, inclusief de wetgever. Voor een hoverboard bijv. heb ik daar minder problemen mee, maar dit is denk ik niet de situatie die je wil hebben bij commercieel vervoer van kinderen.

Laatst gewijzigd door discuz : 22 september 2018 om 22:59.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 22:57   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Klopt niet helemaal, je moet je beter informeren, Jan. Maar de zaak zit erg ingewikkeld in elkaar. En het gelijk behandelen van een Stint en een hoverboard is redelijk absurd, naar mijn bescheiden mening.
Klopt weldegelijk. In België moet je immers geen speciale verzekering afsluiten (in Nederland wel), om de eenvoudige reden dat je brandverzekering deze BA reeds omvat. Daarom ook moeten speedelecs ook niet speciaal verzekerd zijn (zelfde regeling).

In Nederland omvat een dergelijke verzekering (aldaar genoemd "woningverzekering") dat element niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:01   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Een juridisch vacuüm hoeft dus niet te betekenen dat er helemaal geen regels van toepassing zijn, hihi. Maar omdat die toestellen tussen alle stoelen vallen lijkt er een erg ruime interpretatie mogelijk. M.a.w. iedereen doet maar wat op, inclusief de wetgever. Voor een hoverboard bijv. heb ik daar minder problemen mee, maar dit is denk ik niet de situatie die je wil hebben bij commercieel vervoer van kinderen.
Er is helemaal geen juridisch vacuüm en de regels die u zelf aanhaalt, tonen het ongegronde van uw conclusie.

Er zijn regels naar verzekering, technische vereisten en plaats op de rijbaan. Dat die in België wel eens opnieuw gestroomlijnd moeten worden, is natuurlijk wel duidelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:13   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Hele goeie vraag. De hardwerkende ouders droppen de peuters om 6 uur 's ochtends bij de voorschoolse opvang.

Vroeger was die vaak ik de - toch leegstaande - school. Maar om bezuinigingsreden is het niet meer rendabel om voor een paar kinderen buitenschoolse opvang te organiseren. Dus dat moet worden gecentraliseerd in een kinderopvang, die de kinderen dan - in volle ochtendspits en in de winter in het pikdonker - naar de verschillende scholen brengt.

M.a.w., die hele komedie is nergens voor nodig als je de opvang in de school zelf organiseert. Maar ja, de opvang moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk zijn. Want anders gaan die hardwerkende ouders eens nadenken, en werken ze misschien liever een uur minder dan het zuurverdiende geld aan duurdere kinderopvang uit te geven.
Meen je dat nu?

Is dat nu echt zo triestig geworden allemaal?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:14   #126
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Klopt weldegelijk. In België moet je immers geen speciale verzekering afsluiten (in Nederland wel), om de eenvoudige reden dat je brandverzekering deze BA reeds omvat. Daarom ook moeten speedelecs ook niet speciaal verzekerd zijn (zelfde regeling).

In Nederland omvat een dergelijke verzekering (aldaar genoemd "woningverzekering") dat element niet.
Dat is de 'familiale' die je waarschijnlijk bedoelt? Er staat 'althans bij de meeste grote verzekeringsmaatschappijen'. Toch maar even de kleine lettertjes nalezen.

Ik lees trouwend ook net dat deze toestellen binnenkort ook een stuk sneller gaan mogen:

Citaat:
"Volgens de Europese typegoedkeuring mogen deze toestellen tot 25 km/u rijden. De Belgische regelgeving spreekt echter van een maximumsnelheid van 18 km/u. Gevolg is dat voertuigen die een Europese typegoedkeuring kregen, ofwel niet legaal op Belgische wegen gebruikt mogen worden, ofwel aangepast moeten worden voor de Belgische markt. Dat verhoogt de prijs en belemmert ook een Europese markt voor deze voertuigen. Daarom is het belangrijk dat de regels in ons land worden afgestemd op de Europese", aldus CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh.

Op deze parlementaire vraag heeft minister van Mobiliteit Bellot geantwoord dat de maximumsnelheid van monowheels, segways, hoverboards, steps & andere voortbewegingstoestellen verhoogd zal worden van 18 naar 25 km/u.
Dat lijkt te kloppen ook, staat in de nieuwe wegcode:

Citaat:
hoverboards en segways worden toegestaan als ze maximum 25 km per uur rijden
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:27   #127
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Meen je dat nu?

Is dat nu echt zo triestig geworden allemaal?
Ja, het gaat heel snel achteruit. Die situatie in Haacht begon drie jaar geleden al.

Citaat:
Hopla de straat op

Gemeente Haacht schaft kinderopvang af en gooit kleuters op straat Het schepencollege van de gemeente Haacht heeft afgelopen donderdag 4 juni beslist dat de buitenschoolse kinderopvang wordt afgeschaft in de wijkafdeling van VBS De Puzzel op Sint Adriaan in Haacht. Vlak voor ingang van de zomervakantie zetten ze daarmee 30 tweeverdieners en 40 kleuters zonder voor- en naschoolse opvang. Als alternatief laat de gemeente de kleuters langs de Rijmenamsesteenweg wandelen om aan te sluiten bij de buitenschoolse opvang van Freinetschool De Muze. Een levensgevaarlijke situatie waartegen de ouders zich verzetten. Ze vragen dat de gemeente Haacht de ernst van de situatie inziet en op haar beslissing terugkomt.

“Met deze beslissing zet de gemeente Haacht onze kleuters letterlijk en figuurlijk op straat,” zegt Martine Taeymans, woordvoerder van de ouders op Sint Adriaan. Dagelijks zitten er – zeker naschools – 15 kleuters tussen 2,5 en 5 jaar in de opvang van Hopla. De ouders – allemaal tweeverdieners – zitten met hun handen in het haar. “Sinds januari proberen we in overleg te gaan met Open VLD-schepen van Onderwijs die ook verantwoordelijk is voor buitenschoolse kinderopvang. “Hij is helaas niet voor reden vatbaar. Deze beslissing staat nochtans haaks op het adagio van Open VLD – meer ademruimte geven voor tweeverdieners. Dat coalitiepartners Groen en SP.A hierin meegaan, is evenmin begrijpelijk.”
Na drie jaar zagen vervoeren ze nu die kinderen in een gele badkuip. Probleem opgelost, zeker? Ik ben niet tegen technologie en 'de vooruitgang', maar als dat de vooruitgang is die ze voor ons in petto hebben, mogen ze hem houden.

Laatst gewijzigd door discuz : 22 september 2018 om 23:29.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:35   #128
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is helemaal geen juridisch vacuüm
Jan, kunt ge mij uitleggen waarom gij het denkt beter te weten dan de experts van het Belgisch Instituut van de Verkeersveiligheid?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:39   #129
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Meen je dat nu?

Is dat nu echt zo triestig geworden allemaal?
Wilt ge nog een voorbeeld? AG biedt sinds kort een speciale verzekering voor hoverboards, electrische fietsen en dat soort toestellen. Ik keek er juist efkes naar. Kleine lettertjes: de verzekering geldt maar 'zodra u zich op minstens 1 km van huis bevindt'. Als de kleine op uw oprit of in de straat van zijn hoverboard valt en die schiet tegen een auto of zo, nougabollen?

Man, man, man.

Laatst gewijzigd door discuz : 22 september 2018 om 23:47.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 00:05   #130
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wilt ge nog een voorbeeld? AG biedt sinds kort een speciale verzekering voor hoverboards, electrische fietsen en dat soort toestellen. Ik keek er juist efkes naar. Kleine lettertjes: de verzekering geldt maar 'zodra u zich op minstens 1 km van huis bevindt'. Als de kleine op uw oprit of in de straat van zijn hoverboard valt en die schiet tegen een auto of zo, nougabollen?

Man, man, man.
2
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 00:28   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Dat lijkt te kloppen ook, staat in de nieuwe wegcode:
Er is nog geen "nieuwe wegcode". Het gaat slechts om een voorstel. Er moet nog een lange weg worden afgelegd voor er maar iets goedgekeurd wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 00:29   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Jan, kunt ge mij uitleggen waarom gij het denkt beter te weten dan de experts van het Belgisch Instituut van de Verkeersveiligheid?
Citeer dan eventjes het (voormalig) BIVV waarin er sprake is van "juridisch vacuüm".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 00:34   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wilt ge nog een voorbeeld? AG biedt sinds kort een speciale verzekering voor hoverboards, electrische fietsen en dat soort toestellen. Ik keek er juist efkes naar. Kleine lettertjes: de verzekering geldt maar 'zodra u zich op minstens 1 km van huis bevindt'. Als de kleine op uw oprit of in de straat van zijn hoverboard valt en die schiet tegen een auto of zo, nougabollen?

Man, man, man.
Tip: er bestaan nog vele andere verzekeringsmaatschappijen. Als AG u niet bevalt, kunt u gerust uitwijken.

U bent trouwens weer aan het liegen dat de brokken eraf schieten. De "kleine lettertjes" (die, bij nazicht, dat helemaal niet blijken te zijn, want het staat er heel duidelijk) betreffen de "bijstand". Niet dus de dekking van kosten e.d.

Ik citeer maar eventjes:

Citaat:
3. De waarborg Bijstand is geldig voor alle vervoermiddelen. Ze omvat ’bijstand in geval van een defect, ongeval, poging tot diefstal, diefstal, zowel voor de persoon en/of zijn vervoermiddel, overal in België en tot 30 km over de landsgrenzen, en tot minimaal 1 km van de woonplaats.
Simpel gezegd: dit gaat om pechverhelping.

https://www.aginsurance.be/Retail/nl...top-fiets.aspx
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 08:26   #134
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Iets waar ik tot nu overgelezen had: in Belgie is er geen minimumleeftijd om met zo’n stint te rijden.
Een tienjarige op de bolder met 10 kleuters.
Only in Belgium.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 09:48   #135
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tip: er bestaan nog vele andere verzekeringsmaatschappijen. Als AG u niet bevalt, kunt u gerust uitwijken.

U bent trouwens weer aan het liegen dat de brokken eraf schieten. De "kleine lettertjes" (die, bij nazicht, dat helemaal niet blijken te zijn, want het staat er heel duidelijk) betreffen de "bijstand". Niet dus de dekking van kosten e.d.
Sorry, maar in deze ben je verkeerd:

Even de kleine lettertjes (beeldspraak, en verwijst naar clausules die nadelig zijn voor de klant - althans volgens Van Dale) van mijn familiale polis (AXA) bekeken en enkel 'voortbewegingstoestellen voor mindervaliden < 18 km/u' en 'gemotoriseerde tuintoestellen' zijn gedekt voor aansprakelijkheid.... dus enig ander voortbewegingstoestel dat wettelijk verplicht verzekerd moet worden (bijv. een Segway of een golfkar) zal deze verzekeraar niet dekken - hiervoor zal een extra BA nodig zijn.

S-pedelecs zijn een vage uitzondering, omdat wettelijk geen verzekering verplicht is, met als voorwaarde dat die uitsluitend rijden met trapondersteuning, en niet autonoom.

Ten andere, om op die bolderkarren terug te keren: die kinderopvangen en scholen doen dit beroepsmatig, dus hier geldt geen familiale verzekering. Ook een privéperson (met een eigen bolderkar bijvoorbeeld) die een groep schoolkinderen vervoert is niet gedekt door de familiale.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 09:54   #136
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iets waar ik tot nu overgelezen had: in Belgie is er geen minimumleeftijd om met zo’n stint te rijden.
Een tienjarige op de bolder met 10 kleuters.
Only in Belgium.
Ook niet voor personen vervoer ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 12:54   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Sorry, maar in deze ben je verkeerd:
Euh, het gaat over AG en u komt af met een polis bij... AXA.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 12:56   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Ten andere, om op die bolderkarren terug te keren: die kinderopvangen en scholen doen dit beroepsmatig, dus hier geldt geen familiale verzekering. Ook een privéperson (met een eigen bolderkar bijvoorbeeld) die een groep schoolkinderen vervoert is niet gedekt door de familiale.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor Nederland klopt dat alvast niet. Je kan daar immers alleen maar met een Stint rondrijden als er ook een overeenkomstige verzekering voor werd afgesloten.

In België is het weer andere koek, maar het aantal Stint zijn hier alsnog te verwaarlozen (waarmee ik niet zeg dat het ok is).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:01   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iets waar ik tot nu overgelezen had: in Belgie is er geen minimumleeftijd om met zo’n stint te rijden.
Een tienjarige op de bolder met 10 kleuters.
Only in Belgium.
Of hoe wetgeving hier duidelijk achterop hinkt. De wetgeving op de "voortbewegingstoestellen" is er eigenlijk gekomen omdat gehandicapten in toenemende mate zich bedienen van ondersteunde mogelijkheden om zich te verplaatsen. Dan is de wetgever er, terecht, van uitgegaan dat ook de minderjarige gehandicapte zich moet kunnen verplaatsen. Op het ogenblik van de invoering van die wetgeving (meer dan tien jaar geleden) was er natuurlijk nog geen sprake van een Stint.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:02   #140
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ook niet voor personen vervoer ?
Ik heb er geen flauw idee van. Die bolderkar wordt in Belgie blijkbaar beschouwd als speelgoed. Mag je in een speelgoedkar met kindjes rondrijden?


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 september 2018 om 13:03.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be