Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2019, 05:55   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard 0/10 voor moskeebezoek + strafstudie

Citaat:
Vlaamse scholieren GTI Beveren weigeren moskeebezoek, linkse leerkracht Evi Weyenberg: ‘Strafstudie’
13 mei 2019 ReactNieuws Nieuws 32 reacties
In de aanloop naar de verkiezingen van 26 mei zetten linkse leerkrachten en directies overal in Vlaanderen alle zeilen bij om leerlingen politiek te indoctrineren om vooral niet rechts te stemmen. Het meeslepen van leerlingen naar ‘multiculturele ontmoetingen’ en moskeebezoeken is daar een vast onderdeel van. Zo gebeurde het ook in de school Gemeentelijk Technisch Instituut (GTI) Beveren, waar Vlaamse scholieren gedwongen werden een moskee binnen te gaan. Twee moedige Vlaamse tieners besloten daarop vreedzaam hun mening te uiten over de moordlustige en vrouwvijandige moslimsekte, en weigerden het haathuis binnen te gaan.
Linkse leerkrachten beweren ‘verdraagzaam’ en ‘open minded’ te zijn, behalve wanneer hun linkse dogma’s in vraag gesteld worden. En dus schoot de linkse leerkracht Evi Weyenberg in een Franse colère, en braakte volgend bericht uit richting de ouders van de twee dappere leerlingen:
‘Beste ouders van D***¨* en G*****
Maandag zijn wij op uitstap gegaan… naar Antwerpen om nader kennis te maken met de joodse en islamitische cultuur. Wij werden hierbij rondgeleid door twee (niet-gelovige) gidsen van de stad Antwerpen.
Eerst zijn wij door de joodse buurt gegaan, waarbij we ook een synagoge hebben bezocht. Vervolgens waren de leerlingen een uur vrij. Na de middag zijn we door de Turkse buurt gegaan. Hier bezochten we een Turkse bakker, waarbij we mochten genieten van enkele traktaties van de uitbaters. Het was immers ramadan en dat wilde hij vieren met iedereen. Ook D***** en G***** hebben hier mee van genoten. Daarna gingen we ook een kijkje nemen in de moskee. Daar heeft de gids ons meer uitleg gegeven over de gewoontes en de tradities binnen de islam (net zoals dit gedaan werd in de synagoge).
Jammer genoeg weigerden D**** en G**** om in de moskee binnen te gaan. Hoewel zij dit op voorhand wisten en tijd genoeg hebben gehad om te reageren (en om hierover in gesprek te gaan), vonden zij het nodig om ons als leerkrachten, de gids en de gemeenschap voor schut te zetten. Dit was een zeer onbeleefde en respectloze actie, waar zij de gevolgen van zullen dragen in een strafstudie en 0/10 op houding tijdens de uitstap. (Alle andere leerlingen uit het vierde jaar vonden dit overigens zeer verrijkend).
Daarnaast vind ik het als leerkracht levensbeschouwing echt niet oké dat zij zomaar tonen dat ze geen vertrouwen hebben in wat wij als leerkrachten voorzien. Ik ijver in elke les naar verdraagzaamheid en respect tegenover iedereen.
Ongeveer 5 jaar geleden -in het kader van deradicalisering- heeft de Vlaamse Overheid in samenspraak met alle inspecties van levensbeschouwelijke vakken het noodzakelijk geacht, in een hyperdiverse samenleving, om interlevensbeschouwelijke competenties (ILC’s) bij leerlingen te ontwikkelen.
Ik hoop dat zo iets in de toekomst niet meer zal voorvallen. Ik ben in ieder geval als leerkracht zeer teleurgesteld.
Met vriendelijke groeten
Mevr. Weyenberg
Godsdienstleerkracht’
We gaan ons niet moe maken om al de hypocriete beweringen in dit stuk te weerleggen; dat men zwaait met de vlag van ‘verdraagzaamheid’ en ‘respect’ en dan leerlingen strafstudies oplegt omdat ze vreedzaam hun mening uiten, dat geeft goed weer hoe onverdraagzaam, hatelijk en dom linkse mensen als Evi Weyenberg in hun denken zijn.
Wij zeggen dus: diepe walging voor de linkse leerkracht Evi Weyenberg van GTI Beveren. En een dikke BRAVO en proficiat voor deze twee dappere patriottische Vlaamse tieners, die eer brengen aan hun volk en hun land! Mogen er nog velen hun voorbeeld volgen!
https://reactnieuws.net/2019/05/13/v...lWX2lycbSxBesU

proficiat G. en D. .

spijbelen voor verdraagzaamheid!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 06:00   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.460
Standaard

Niet echt verdraagzaam en hoogst onrespectvol van de leerkracht, Mevr. Weyenberg.
Mag een leerling er geen andere mening op nahouden misschien?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 06:02   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Ongeveer 5 jaar geleden -in het kader van deradicalisering- heeft de Vlaamse Overheid in samenspraak met alle inspecties van levensbeschouwelijke vakken het noodzakelijk geacht, in een hyperdiverse samenleving, om interlevensbeschouwelijke competenties (ILC’s) bij leerlingen te ontwikkelen.
Deze is wel goed. In het kader van deradicalisering moeten niet-moslim leerlingen nu moskeeën bezoeken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 06:05   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

En zeggen dat dit soort linkse indoctrinatie elke dag in bijna elke school in België plaatsvind...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 06:07   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Deze is wel goed. In het kader van deradicalisering moeten niet-moslim leerlingen nu moskeeën bezoeken.
Inderdaad, bezoek van een moskee zou eerder verboden moeten zijn in het kader van deradicalisering.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 06:24   #6
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

het is ver gekomen...
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:02   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.460
Standaard

Als ouder van een van de leerlingen zou ik toch eens een hartig woordje met de leerkracht en de directeur gaan spreken. Kinderen zomaar, zonder de toestemming van de ouders, blootstellen aan fascistoïde religies is meer dan een brug te ver.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:10   #8
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Ze wisten het op voorhand, hadden ma en pa dan maar al naar 't school gegaan, ok.
Maar dat geleuter van 'mijn kindjes mogen daar niet aan blootgesteld worden of ik ga verhaal halen op school' is net 1 van de redenen waarom onderwijs vroeger zoveel meer respect had dan nu. Nu is't ?* la tete du client.
Pakt u dan congé en hou ze thuis. Of kies een andere school.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 14 mei 2019 om 07:11.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:12   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ze wisten het op voorhand, hadden ma en pa dan maar al naar 't school gegaan, ok.
Maar dat geleuter van 'mijn kindjes mogen daar niet aan blootgesteld worden of ik ga verhaal halen op school' is net 1 van de redenen waarom onderwijs vroeger zoveel meer respect had dan nu. Nu is't ?* la tete du client.
Pakt u dan congé en hou ze thuis. Of kies een andere school.
Uw nick is ook maar fake news....
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:13   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ze wisten het op voorhand, hadden ma en pa dan maar al naar 't school gegaan, ok.
Maar dat geleuter van 'mijn kindjes mogen daar niet aan blootgesteld worden of ik ga verhaal halen op school' is net 1 van de redenen waarom onderwijs vroeger zoveel meer respect had dan nu. Nu is't ?* la tete du client.
Pakt u dan congé en hou ze thuis. Of kies een andere school.
je zou ook kunnen stellen dat de dagelijkse linkselige indoctrinatie de reden is waarom het respect voor het onderwijs zo danig gedaald is natuurlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:29   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.607
Standaard

We gaan ons niet moe maken om al de hypocriete beweringen in dit stuk te weerleggen; dat men zwaait met de vlag van ‘verdraagzaamheid’ en ‘respect’ en dan leerlingen strafstudies oplegt omdat ze vreedzaam hun mening uiten, dat geeft goed weer hoe onverdraagzaam, hatelijk en dom linkse mensen als Evi Weyenberg in hun denken zijn.

Het voorval lijkt mij er zwaar over.

Citaat:
Wij zeggen dus: diepe walging voor de linkse leerkracht Evi Weyenberg van GTI Beveren. En een dikke BRAVO en proficiat voor deze twee dappere patriottische Vlaamse tieners, die eer brengen aan hun volk en hun land! Mogen er nog velen hun voorbeeld volgen!
Bij de reacties op het artikel schreef een lezer:

Citaat:
Onmiddellijk die leerkracht ontslaan zonder opzegvergoeding! De bitch!
Strak plan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:44   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard



Citaat:
Thomas Selis,
de leraar niet-confessionele zedenleer die deze uitstap mee begeleid heeft en dus wél weet waarover hij spreekt.
dat ziet er mij nen intelligenten typ uit, die leraar Selis.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:45   #13
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ze wisten het op voorhand, hadden ma en pa dan maar al naar 't school gegaan, ok.
Maar dat geleuter van 'mijn kindjes mogen daar niet aan blootgesteld worden of ik ga verhaal halen op school' is net 1 van de redenen waarom onderwijs vroeger zoveel meer respect had dan nu. Nu is't ?* la tete du client.
Pakt u dan congé en hou ze thuis. Of kies een andere school.
Het was inderdaad beter geweest vooraf bezwaren te uiten. De reactie van de leerkracht (0/10 en strafstudie) lijkt me echter ietwat radicaal in een les die kadert in een sfeer van deradicalisering. Een leerkracht moet beseffen dat het onderwerp 'islam' nu eenmaal zeer gevoelig ligt in onze huidige samenleving. Een goed gesprek was alleszins verbindender geweest dan straf.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:47   #14
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht




dat ziet er mij nen intelligenten typ uit, die leraar Selis.
Hoog soy-boy gehalte hoor.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:47   #15
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je zou ook kunnen stellen dat de dagelijkse linkselige indoctrinatie de reden is waarom het respect voor het onderwijs zo danig gedaald is natuurlijk.
Zeer goed punt!

De manier waarop de klimaatspijbelacties door leerkrachten aangemoedigd warden was daar ook een mooi voorbeeld van.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:48   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoog soy-boy gehalte hoor.
chiro puppy to the rescue van mevr. Weyenberg
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:52   #17
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Uw nick is ook maar fake news....
Schrik dat uwe kleine moslim gaat worden als'em eens een moskee binnenstapt?
Dat is net een goei moment om nog eens duidelijk te stellen in welke fantasierijke onnozelheid sommigen geloven.
Maar allez, hoeveel keer is hier al niet neergeschreven dat leerkrachten over zich laten lopen, en dat dat vroeger gene waar zou geweest zijn?
Maar als't dan iets is dat diezelfden niet uitkomt, dezelfde cinema.
Bleiters, allemaal, zowel links als rechts.

En mijne nick, een verzetje heeft verschillende betekenissen.
Mijn avatar staat dichter bij hoe ik denk over de dingen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 14 mei 2019 om 07:52.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:55   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Schrik dat uwe kleine moslim gaat worden als'em eens een moskee binnenstapt?
Dat is net een goei moment om nog eens duidelijk te stellen in welke fantasierijke onnozelheid sommigen geloven.
Maar allez, hoeveel keer is hier al niet neergeschreven dat leerkrachten over zich laten lopen, en dat dat vroeger gene waar zou geweest zijn?
Maar als't dan iets is dat diezelfden niet uitkomt, dezelfde cinema.
Bleiters, allemaal, zowel links als rechts.

En mijne nick, een verzetje heeft verschillende betekenissen.
Mijn avatar staat dichter bij hoe ik denk over de dingen.
Als:



In tegenwoordige tijden misschien nog wel het beste plan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 07:56   #19
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het was inderdaad beter geweest vooraf bezwaren te uiten. De reactie van de leerkracht (0/10 en strafstudie) lijkt me echter ietwat radicaal in een les die kadert in een sfeer van deradicalisering. Een leerkracht moet beseffen dat het onderwerp 'islam' nu eenmaal zeer gevoelig ligt in onze huidige samenleving. Een goed gesprek was alleszins verbindender geweest dan straf.
Als ge overtuigd zijt maakt u dat niks uit of ge daar nu strafstudie en een nul voor krijgt. Zo heb ik er vroeger ook nog gehad.
Maar nee, we zijn tegen moslims en we laten dat blijken, maar de bij de consequenties is't huilie-huilie.
Mosselen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 14 mei 2019 om 07:59.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:14   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Schrik dat uwe kleine moslim gaat worden als'em eens een moskee binnenstapt?
Dat is net een goei moment om nog eens duidelijk te stellen in welke fantasierijke onnozelheid sommigen geloven.
Maar allez, hoeveel keer is hier al niet neergeschreven dat leerkrachten over zich laten lopen, en dat dat vroeger gene waar zou geweest zijn?
Maar als't dan iets is dat diezelfden niet uitkomt, dezelfde cinema.
Bleiters, allemaal, zowel links als rechts.

En mijne nick, een verzetje heeft verschillende betekenissen.
Mijn avatar staat dichter bij hoe ik denk over de dingen.
in deze toch maar een kleintje vind ik ... 51 17 of zo.

een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, die argumenteert en gaat om met kritiek, weerlegt die vakkundig of aanvaardt de intellectuele inbreng van jonge tieners. een 0/10 en strafstudie geven is de perfecte illustratie van de absolute onmacht en ondeskundigheid.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 mei 2019 om 08:16.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be