Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2018, 11:28   #1261
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Op 2 september 2013, zo'n 5 jaar geleden, heb ik deze draad opgestart.
Op dat ogenblik was het ons duidelijk geworden dat er gewoon geen enkele wettelijke weg meer te bewandelen was om dit debacle te corrigeren.
(Buiten alle verwachtingen in heeft het publiek maken van dit alles toch tot een oplossing geleid.)

Het verhaal van de fiscus was simpel. TS had in 'één uniek jaar in zijn hele loopbaan namelijk 2007, +500.000€ verdiend en had op die inkomsten geen belastingen betaald. Einde verhaal - binnen de 14 dagen 230.000€ te betalen.

Ik richt me nu even tot alle mensen die hier die draad volgen.
Is er iemand onder jullie die ooit heeft geloofd dat er werkelijk iemand in één uniek jaar 20 keer zijn normaal loon ( +500.000€) kan verdienen?

Bij de fiscus lijkt blijkbaar het de logica zelve.
Zo onmogelijk is dat ook weer niet.
Tal van zaken kunnen bezig zijn.
Een verkoop .
Gecumuleerde intresten op negatief saldo ..rekening courant.
Kortom veel verschillende zaken kunnen dat wel verklaren.
En voor de fiscus telt het bewijs. Dat ligt in uw handen en niet in hun handen.

Jij moet het aantonen.
Niet zij moeten het aantonen.

Maar tussendoor is er wel al zoveel tijd verstreken dat ik toch twijfel aan een verdere afloop.
Of je nu gelijk hebt of niet, daar spreek ik me niet over uit.

Maar ergens vermoed ik toch een ernstige fout in uw benadeel door destijds uw verkoop van huis of firma .
Ben je opgelicht destijds?
Best mogelijk maar sorry dat ik het zeg...dat zal uw verantwoording blijven vrees ik.

Nu hopelijk voor u draait het toch nog goed uit.

Maar in het leven moet men soms iets loslaten.

En gewoon doorgaan.

Geld is ook maar geld.
Is het weg dan is het weg.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 augustus 2018 om 11:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 11:46   #1262
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Men moet ook een beetje weten hoe ze tot hun besluit komen.

In periode van aangifte zit de rekenkamer plots vol mensen die elk een berg dossiers voor zich hebben.
Met gezwinde spoed gaat ieder dossier open, tellen ze zich suf en 5 minuten later staat daar hun resultaat.
En dan gaat dat weer dicht.

En na die periode zie je voor de rest van het jaar een lege rekenkamer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 12:21   #1263
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zo onmogelijk is dat ook weer niet.
Tal van zaken kunnen bezig zijn.
Een verkoop .
Dan moet het winst zijn op een verkoop. In dat geval is de kans onbestaande dat de belastingplichtige op straat beland. Een correcte afrekening ruïneert niemand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gecumuleerde intresten op negatief saldo ..rekening courant.
Dan moet je eerst een zaak hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En voor de fiscus telt het bewijs. Dat ligt in uw handen en niet in hun handen.
Hier niet meer. Geen meldingen verstuurd in de aanloop van de aanslag van ambdswege.
Hun recht om het bewijs in mijn handen te leggen vervalt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar tussendoor is er wel al zoveel tijd verstreken dat ik toch twijfel aan een verdere afloop.
Pure weigering van de overheid uit om mee te werken aan de oplossing van dit probleem.
Elke vertraging - en we spreken over jaren - is door de overheidsdiensten zelf georganiseerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Of je nu gelijk hebt of niet, daar spreek ik me niet over uit.
Nochtans kan dat vandaag iedereen die de tijd heeft om alles te overlopen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar ergens vermoed ik toch een ernstige fout in uw benadeel door destijds uw verkoop van huis of firma.
Als je als overheid niet weet wie de zaakvoerder van een bedrijf is dan ben je niet goed bezig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ben je opgelicht destijds?
In mijn persoonlijk dossier tegen de fiscus zijn er maar twee partijen. Ikzelf en de fiscus.
Als ik ben opgelicht kan het enkel door de fiscus zijn geweest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nu hopelijk voor u draait het toch nog goed uit.
Als ik nu vaststel dat ze vollop aan het inzetten zijn om de verantwoordelijkheid aangaande dit debacle van zich af te schuiven lijkt het toch dat ze beseffen dat ze hier geen kans meer maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar in het leven moet men soms iets loslaten.
En gewoon doorgaan. Geld is ook maar geld.
Is het weg dan is het weg.
Dit gaat over veel meer dan geld. Het gaat over de burger die niet meer kan rekenen op rechtszekerheid. Het gaat over een compleet mank gelopen systeem wat van dit land een schurkenstaat maakt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:01   #1264
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als ik mijn eigen gegevens opzoek kom ik ook veel fouten tegen. Oude gegevens en adres en zo.
Ook mijn vrouw had het deze week weeral voor.
Op haar pensioen dossier staat alweer dat ze nu nog zelfstandige is. Wat ze al lang niet meer is.

Ik weet ook niet wat daar allemaal scheelt.
Fouten rechtzetten...daags nadien staat het weer fout.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:19   #1265
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik mijn eigen gegevens opzoek kom ik ook veel fouten tegen. Oude gegevens en adres en zo.
Ook mijn vrouw had het deze week weeral voor.
Op haar pensioen dossier staat alweer dat ze nu nog zelfstandige is. Wat ze al lang niet meer is.

Ik weet ook niet wat daar allemaal scheelt.
Fouten rechtzetten...daags nadien staat het weer fout.
Is ze vergeten naar het ondernemersloket te gaan en dat te melden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:25   #1266
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Is ze vergeten naar het ondernemersloket te gaan en dat te melden ?
Al 10 keer gemeld. Of 20 keer misschien.
En dan is het eventjes goed. En weken nadien weer niet meer.

Ik weet niet hoe dat komt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:26   #1267
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik mijn eigen gegevens opzoek kom ik ook veel fouten tegen. Oude gegevens en adres en zo.
Ook mijn vrouw had het deze week weeral voor.
Op haar pensioen dossier staat alweer dat ze nu nog zelfstandige is. Wat ze al lang niet meer is.

Ik weet ook niet wat daar allemaal scheelt.
Fouten rechtzetten...daags nadien staat het weer fout.
Wij - mijn vrouw en ik, hebben zo eens jaren bezig geweest met Telenet. Op de ene of andere manier stond het Telenet plots op naam van die van ons haar dochter, je zou denken dat de verschillende naam, het verschillende adres en de verschillende leeftijd toch voor het nodige onderscheid zou zorgen.
Gebeld, geschreven, aangetekend geschreven, emails gestuurd, daar op kantoor geweest waar dan de computer aangepast werd, diende alles tot niets. Bleek onmogelijk om de juiste persoon op de rekeningen te krijgen. Heeft jaren geduurd voor dat eindelijk in orde kwam.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:29   #1268
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dan moet het winst zijn op een verkoop. In dat geval is de kans onbestaande dat de belastingplichtige op straat beland. Een correcte afrekening ruïneert niemand.

Dan moet je eerst een zaak hebben.

Hier niet meer. Geen meldingen verstuurd in de aanloop van de aanslag van ambdswege.
Hun recht om het bewijs in mijn handen te leggen vervalt.

Pure weigering van de overheid uit om mee te werken aan de oplossing van dit probleem.
Elke vertraging - en we spreken over jaren - is door de overheidsdiensten zelf georganiseerd.

Nochtans kan dat vandaag iedereen die de tijd heeft om alles te overlopen.

Als je als overheid niet weet wie de zaakvoerder van een bedrijf is dan ben je niet goed bezig.

In mijn persoonlijk dossier tegen de fiscus zijn er maar twee partijen. Ikzelf en de fiscus.
Als ik ben opgelicht kan het enkel door de fiscus zijn geweest.

Als ik nu vaststel dat ze vollop aan het inzetten zijn om de verantwoordelijkheid aangaande dit debacle van zich af te schuiven lijkt het toch dat ze beseffen dat ze hier geen kans meer maken.

Dit gaat over veel meer dan geld. Het gaat over de burger die niet meer kan rekenen op rechtszekerheid. Het gaat over een compleet mank gelopen systeem wat van dit land een schurkenstaat maakt.

Precies weet ik het niet meer want je hebt al zoveel gepost.
Maar ik dacht het toch begonnen was door je zaak te verkopen.

En toen ging alles mis.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:32   #1269
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik mijn eigen gegevens opzoek kom ik ook veel fouten tegen.
In dit dossier is er niks correct verlopen.
Op het juridisch forum staat een verzameling draden die hiermee rechtstreeks te maken hebben. NU is het zo dat de meesten daar reageren zoals de fiscus zelf denkt en reageert. Aandacht wegdraaien van het echte onderwerp, halve waarheden tot zelfs foute antwoorden. Het is dus eigenlijk het kladwerk voordat ik aan het echte werk begin. Op de meesten staat ondertussen een slot zodat niemand nog kan aanvullen.
Een laatst opmerkelijk onderwerp is dat wat ik enkele post's eerder heb neergeschreven. De helpdesk financiën heeft wegens tegenstrijdig karakter van hun eigen informatie en meningen op het juridisch forum alles doorgestuurd naar de dienst
- FOD Financiën | Fiscaliteit | Operationele Expertise en Ondersteuning | Personenbelasting -

Ik wacht op antwoord.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:34   #1270
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb nog maar pas mijn eigen gegevens proberen te vinden. De juiste .

Iemand had ze nodig en ik dacht zo " allez pipo dat vind je toch gemakkelijk?"

Was ik eventjes mis.

Je moet al feitelijk alles eerst intikken om ze te vinden.
Dan wist je ze al he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:35   #1271
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
In dit dossier is er niks correct verlopen.
Op het juridisch forum staat een verzameling draden die hiermee rechtstreeks te maken hebben. NU is het zo dat de meesten daar reageren zoals de fiscus zelf denkt en reageert. Aandacht wegdraaien van het echte onderwerp, halve waarheden tot zelfs foute antwoorden. Het is dus eigenlijk het kladwerk voordat ik aan het echte werk begin. Op de meesten staat ondertussen een slot zodat niemand nog kan aanvullen.
Een laatst opmerkelijk onderwerp is dat wat ik enkele post's eerder heb neergeschreven. De helpdesk financiën heeft wegens tegenstrijdig karakter van hun eigen informatie en meningen op het juridisch forum alles doorgestuurd naar de dienst
- FOD Financiën | Fiscaliteit | Operationele Expertise en Ondersteuning | Personenbelasting -

Ik wacht op antwoord.
Koop alvast wat reserve scheergerief.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:46   #1272
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Precies weet ik het niet meer want je hebt al zoveel gepost.
Maar ik dacht het toch begonnen was door je zaak te verkopen.

En toen ging alles mis.
Het is begonnen tijdens een BTW-controle bij de nieuwe eigenaars van de zaak, twee jaar na overname. Fiscus heeft toen niet nagekeken wie ook effectief zaakvoerder was. Meer was en is er ook vandaag niet aan de hand.
Doodsimpel aantonen wie in 2007 zaakvoerder was.
Je zou zeggen, kan het nog simpeler? Neen, eigenlijk niet maar we hebben te maken met de Belgische administratie en daar kan blijkbaar alles.
Alles wat is neergeschreven en wat van documenten aanwezig is weegt niet op tegen een PV van een ambtenaar dat nu bewezen foutief is.
Natuurlijk is dat in 2010 met de nodige informatie ( gemakkelijk door de fiscus na te gaan) naar onze diensten doorgestuurd.

Je moet als overheid dan wel de moeite doen om een minimum na te kijken,
zeker als je weet dat - als die burger de waarheid spreekt - deze geen enkele mogelijkheid heeft om die bewijzen zelf te bemachtigen.
Er bestaat nog steeds zoiets als privé gegevens en bank gegevens van personen en vennootschappen waar een buitenstaander niks van kan loskrijgen.

Tegelijk natuurlijk ook een zekerheid voor onze fiscus dat die burger nooit zijn onschuld kan bewijzen. Wordt een moeilijke keuze nietwaar?
Correct handelen en mogelijk bedienden die een gevangenisstraf riskeren of doen alsof de neus bloed en wegkijken als een gezin in de riool beland...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:54   #1273
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een zaak oprichten en sluiten ...vennootschap toch ...gaat toch via accountant en notaris?
En verschijnt toch in het staatsblad?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 augustus 2018 om 13:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 14:06   #1274
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een zaak oprichten en sluiten ...vennootschap toch ...gaat toch via accountant en notaris?
En verschijnt toch in het staatsblad?
Ja natuurlijk. Maar, wist je dat niet? Iedereen kan in het staatsblad toch alles laten publiceren wat hij wil?
Onze fiscus vindt dat helemaal geen waardevolle informatie. Zelfs zo waardeloos dat dat zelfs niet wordt bekeken.
Dat daarmee ook mandaten worden vastgelegd voor boekhouders en advocaten maakt ook niks uit. Onze fiscus aanvaard zowat iedereen en alleman als woordvoerder van maakt niet uit wie.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 augustus 2018 om 14:06.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 15:20   #1275
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een zaak oprichten en sluiten ...vennootschap toch ...gaat toch via accountant en notaris?
En verschijnt toch in het staatsblad?
Als er sprake is van een zaakvoerder gaat het doorgaans over een vennootschap met rechtspersoonlijkheid en worden de benoemingen ( zaakvoerder, volmachten, bijzonder volmachten, ..) inderdaad gepubliceerd in het staatsblad. Er is echter geen verplichting van een accountant of erkende boekhouder te gebruiken. Een eenvoudig attest kennis bedrijfsbeheer volstaat om alle formaliteiten zonder accountant of erkend boekhouder te voldoen. Dit vereist attest geld enkel voor vennootschappen met rechtspersoonlijkheid. In het najaar 2018 kan je zelfs zonder dit attest bvba's en dergelijke oprichten.

Publicaties in het staatsblad zijn geen actuele bron van informatie. Als er een accountant of boekhouder gekend is bij de fiscus zal deze in eerste instantie worden gecontacteerd voor controles. Aanslagen en berichten van wijziging komen toe op de maatschappelijke zetel van de vennootschap.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 20:07   #1276
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als er sprake is van een zaakvoerder gaat het doorgaans over een vennootschap met rechtspersoonlijkheid en worden de benoemingen ( zaakvoerder, volmachten, bijzonder volmachten, ..) inderdaad gepubliceerd in het staatsblad. Er is echter geen verplichting van een accountant of erkende boekhouder te gebruiken. Een eenvoudig attest kennis bedrijfsbeheer volstaat om alle formaliteiten zonder accountant of erkend boekhouder te voldoen. Dit vereist attest geld enkel voor vennootschappen met rechtspersoonlijkheid. In het najaar 2018 kan je zelfs zonder dit attest bvba's en dergelijke oprichten.

Publicaties in het staatsblad zijn geen actuele bron van informatie. Als er een accountant of boekhouder gekend is bij de fiscus zal deze in eerste instantie worden gecontacteerd voor controles. Aanslagen en berichten van wijziging komen toe op de maatschappelijke zetel van de vennootschap.

Er is blijkbaar veel veranderd dan.

Tot nog niet zo lang geleden was een afsluiting de accountant degene die de boekhouding voor waar en echt of zoiets verklaarde en de notaris die daar zijn goedkeuring over gaf.

Nu de waarheid is dat ze alle 2 een blanco papier aftekenden en daar 1000€ voor in ontvangst namen.

En bij verschijning in het staatsblad was het officieel en hadden schuldenaren nog een bepaalde termijn om te reageren. Zo ook de bank die het staatsblad zelfs in de nacht leest en rekeningen afsloot en zonder verdere uitleg hun geld van de rekening haalde die nog open stond onder kredieten.

Maar blijkbaar is dat nu niet meer zeg je.

Ik twijfel toch hier en daar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 augustus 2018 om 20:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 07:16   #1277
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Publicaties in het staatsblad zijn geen actuele bron van informatie. Als er een accountant of boekhouder gekend is bij de fiscus zal deze in eerste instantie worden gecontacteerd voor controles. Aanslagen en berichten van wijziging komen toe op de maatschappelijke zetel van de vennootschap.
Zoals ik enkele post's eerder al liet weten. De fiscus praat met eender wie over eender wie. Eén van de zaken (en het zijn er veel) die hier verkeerd is gelopen
is het niet raadplegen van de mandaten, zowel van boekhouder als van advocaat. Kwaadwilligheid is van beide niet te bewijzen omdat de fiscus in eerste instantie zelf foute informatie heeft doorgegeven.
Nonchalance? Zeker. "Rap-rap, het is al lang goed.... "
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 08:37   #1278
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Niemand meer?
Buiten de poging van Mambo, niemand die het nog de geloofwaardigheid van onze fiscus een duwtje in de rug wil geven?

Ik dacht soms, die ambtenaren bij de fiscus komen dat wekelijks tegen.
Gewone gezinnen die zo plots op één jaar zo'n +500.000 euro verdienen.

Het moet in ieder geval zeer regelmatig gebeuren gezien het blijkbaar niet de gewoonte is om om het even welke informatiebron te raadplegen om na te gaan of er eventueel een fout is gebeurd.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 september 2018 om 08:54.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 16:23   #1279
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Kan je je zaak niet vooruithelpen door zelf mensen voor het gerecht te slepen ? Sleur desnoods een minister of rechter of de koning voor het gerecht. Misschien dat ze dan wakker worden en de zaak ernstig nemen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 22:04   #1280
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Kan je je zaak niet vooruithelpen door zelf mensen voor het gerecht te slepen ? Sleur desnoods een minister of rechter of de koning voor het gerecht. Misschien dat ze dan wakker worden en de zaak ernstig nemen.
Voor het corrigeren van de foute belasting hoeven geen mensen voor het gerecht gesleept te worden, het zou de zaak alleen maar uitstellen en ... 9 jaar voor een wilde fantasie van een ambtenaar is lang genoeg.

Later gaat de verantwoordelijke minister de afrekening krijgen voor de aangerichte schade. Als hij akkoord gaat met het bedrag dan stopt het hele circus. Als hij niet akkoord gaat dan stappen we opnieuw naar de rechter.
Waarschijnlijk zullen er dan wel strafklachten volgen en zijn we weer zoet voor enkele jaren.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be