Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2020, 20:46   #1141
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vroeger werden kinderen van gescheiden ouders evengoed gepest, niet scheiden was echter nooit de beste optie
Dus hoe meer holebi's met kinderen hoe beter dan want dan wordt het niet meer anders of uitzonderlijk.
Alice. Je hebt het over holebi's, dus zowel homomannen als lesbiennes.
Ik wou alleen maar het verschil schetsen tussen enerzijds hoe het zou moeten zijn (ideaal en correct), en hoe de samenleving zich al eens durft te gedragen (of percipiëren) tegenover homomannen en/of lesbiennes, in het bijzonder als het over kinderen hebben gaat.
Mijn perceptie is dat lesbiennes met kinderen beter worden geaccepteerd. Ik ken er genoeg. Kindjes genoeg met twee mama's. En niemand die daarom maalt.
Anderzijds. Homomannen met kinderen ? Ik ken er geen enkele.
Nogmaals. Dit is een persoonlijke vaststelling.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 22:51   #1142
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Alice. Je hebt het over holebi's, dus zowel homomannen als lesbiennes.
Ik wou alleen maar het verschil schetsen tussen enerzijds hoe het zou moeten zijn (ideaal en correct), en hoe de samenleving zich al eens durft te gedragen (of percipiëren) tegenover homomannen en/of lesbiennes, in het bijzonder als het over kinderen hebben gaat.
Mijn perceptie is dat lesbiennes met kinderen beter worden geaccepteerd. Ik ken er genoeg. Kindjes genoeg met twee mama's. En niemand die daarom maalt.
Anderzijds. Homomannen met kinderen ? Ik ken er geen enkele.
Nogmaals. Dit is een persoonlijke vaststelling.
Volledig mee eens hoor

...en ik ben daar verder op ingegaan dat ge daar niet al teveel naar moet 'luisteren' of mee ingaan ten behoeve van het mogelijk potentieel extra pestgedrag dat die kinderen boven het hoofd zou hangen.
Niet om homo-mannen die willen adopteren hun zin te geven maar omdat ge moet ingaan tegen die soort neanderthaler-mentaliteit

En dan mag ge terug de analogie van alice bovenhalen over die gescheiden ouders.
Moesten we daaraan ten volle toegeven dan konden de meeste kinderkoppels nooit scheiden of moesten wachten tot ze de deur uit waren
( en ja er is een tussenperiode _ die is zelfs nog wat aan de gang _ geweest dat men dat uitstelde tot de kinderen uit het huis waren of oud genoeg )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 06:12   #1143
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat klinkt toch vooral heel oubollig en tevens niet geheel juist
Het is net een conservatief zicht op iets wat nog niet zo heel lang ( als soort dan ) aan de gang is en heeft vooral te maken met de ruime evolutie ( maatschappelijk ordening dus )
Veel minder met het biologische aspect
Conservatief of niet, ik blijf erbij dat er een fundamentele link is tussen de biologische productie van "kind" en het "recht op kind".

Er zijn twee manieren om iets te bekomen dat je niet hebt en dat niet zomaar in de natuur voorhanden is: het zelf maken, of het bekomen van anderen (via ruil, of via diefstal of afpersing).

Voor kinderen is dat niet anders. Kinderen kan je zelf maken, of "kopen/stelen/afpakken".

Welnu, in dat laatste geval zijn kinderen koopwaar, als ze geproduceerd worden om verhandeld te worden.

Als kind heb je dus oftewel een "maak reden" dat die biologische fabrikanten U wilden en U daarom gemaakt hebben, oftewel moet je beseffen dat je een soort van koopwaar was, en je gefabriceerd werd omdat je fabrikant daar om een of andere reden wel een voordeel in zag, maar U eigenlijk niet wilde voor zichzelf.

Welnu, ik vind dat laatste gewoon schandalig. Dat is wat ik "van kinderen marchandise maken" noem. Er is dan geen verschil tussen een blik tomatensoep en een kind. Beide werden geproduceerd door producenten om er zelf een voordeel uit te halen, dat door ruil bekomen werd, maw voor iets anders dat hoger ingeschat werd dan de waarde van het spul dat geproduceerd werd.

Het is omdat de fabrikant van tomatensoep meer waarde hecht aan het geld bekomen door tomatensoep te ruilen voor geld, dat hij die tomatensoep maakt. Welnu, als een draagmoeder graag kinderen fabriceert om ze weg te geven, doet ze dat omdat ze iets anders meer apprecieert dan "een kind hebben (en grootbrengen)".

Maw, als je geproduceerd wordt om geruild te worden, begin je al je bestaan met een producent die U minder waard vond dan datgene dat hij ervoor in de plaats kreeg.

Dat je nadien als blik tomatensoep in de handen komt van iemand die U meer apprecieert dan het geld dat hij ervoor gaf, compenseert toch niet het gegeven dat je essentieel geproduceerd werd door een producent die U minderwaardig vond aan wat ie ervoor in de plaats kreeg, nee ?

Want je kan het draaien of keren hoe je wil, uw biologische origine is wel degelijk een groot deel van "jezelf", ook al komt daar een aspect "opvoeding" bij.

Voor mij is de enige "legitieme" reden om een kind te fabriceren, dat je een kind wil. Als je kinderen gaat fabriceren om die te ruilen tegen dinges die je liever hebt, dan maak je van die kinderen marchandise. Ook al komen die terecht bij mensen die dolgraag poppenkast met U willen spelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2020 om 06:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 06:29   #1144
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Lesbiennes hoeven niet te adopteren. Ze kunnen zwanger worden, tenzij te oud. Of uit medelijden.
Zelfs daar vind ik dat de biologische vader nog steeds de vader is, en dat de partner van die lesbienne gewoon maar "de partner van mama" is, niet "mama 2". Dat kind heeft even goed een echte papa en een echte mama. Die leven wel niet samen. Dat is ergens gewoon spijtig voor dat kind. Maar het minimum is toch wel dat hij zijn mama en papa als dusdanig KENT.

Als dusdanig is er geen verschil voor mij tussen een homo koppel of een lesbisch koppel: als een van de twee leden van dat koppel een kind gemaakt heeft met iemand van het andere geslacht, dan is die persoon de mama of papa van dat kind, en die persoon van het andere geslacht, de papa resp. mama van dat kind.

Dat hun papa of mama ondertussen samenleeft met andere mensen, maakt van die andere mensen niet hun "ouders".

Ik zie dat gewoon als gescheiden ouders, die een kind maken, zelfs nadat ze gescheiden zijn. Wat een raar idee is, om als gescheiden (en zelfs nooit in koppel geleefd hebbende) mensen om kinderen te fabriceren. Maar zelfs al is men gescheiden, men blijft de papa resp. mama van die gefabriceerde kinderen, en met wie ge samenleeft heeft daar verder niks mee te maken he.

Dat is voor mij niet anders dan een gescheiden koppel: als uw papa met een andere vrouw is gaan samenleven, is die andere vrouw niet "uw mama", maar gewoon de vriendin/vrouw/... van uw papa, zoals hij ook goeie vrienden heeft en een bokspartner als hij aan boksen doet.

Dat die andere vrouw zich ook moeit met uw opvoeding en dat dat misschien zelfs iemand kan zijn die sympatiek is, verandert niks aan het feit dat het uw mama niet is. Een leerkracht moeit zich ook met uw opvoeding, maar is uw papa niet. Die kan ook sympatiek zijn. Die doet die job ook misschien uit "passie".

Ook voor 'geadopteerde' kinderen is dat zo: die mensen zijn uw ouders niet. Het zijn mensen die het op zich genomen hebben om U op te voeden. Die kunnen sympatiek zijn, ge kunt daarvan houden en alles wat je wil, maar het zijn uw ouders niet. Op dezelfde manier dat uw beste vriend uw broer niet is.

De biologische band is fundamenteel in het familiale he. Wat niet wil zeggen dat men, qua opvoeding, niet aan uitbesteding kan doen. Maar er is dan geen verschil tussen mensen die U "adopteren" of een leerkracht of zo. Het zijn niet-familie leden die een deel van uw opvoeding op zich nemen, en daar kan eventueel ook een affectieve band bij zijn. Maar dat is niet hetzelfde als een familie band die uiteraard puur biologisch is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2020 om 06:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 06:31   #1145
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vroeger werden kinderen van gescheiden ouders evengoed gepest, niet scheiden was echter nooit de beste optie
Dus hoe meer holebi's met kinderen hoe beter dan want dan wordt het niet meer anders of uitzonderlijk.
Ha, dan moeten er meer kreupele kinderen rondlopen. Zo vallen die paar die in een rolstoel zitten, minder op.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 06:35   #1146
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denk maar aan vrouwen die zwanger worden om een man aan zich te binden of vrouwen die tegen hun zin kinderen blijven krijgen, omdat de man vindt dat wanneer zijn broer er 5 heeft, hij dan ook dat moet presteren.
Dat is een verkeerde vergelijking, want "goesting of niet", de biologische mama en de biologische papa nemen hun rol op van mama en papa voor het kind. Of ze daar nu "goesting" voor hebben of niet, blijkbaar was, alles bij elkaar "U maken en U opvoeden" uiteindelijk toch wel de gemaakte keuze.

"U maken maar U ruilen voor iets beters" is toch nog iets anders. En in elk geval ben je, en blijf je, de biologische voortzetting van uw echte papa en uw echte mama, wie er nadien ook voor uw opvoeding zorgt, zoals leerkrachten en anderen. Welke best sympatieke mensen kunnen zijn. En welke dat best graag doen. Dat heeft daar niks mee te maken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2020 om 06:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 06:50   #1147
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Volledig mee eens hoor

...en ik ben daar verder op ingegaan dat ge daar niet al teveel naar moet 'luisteren' of mee ingaan ten behoeve van het mogelijk potentieel extra pestgedrag dat die kinderen boven het hoofd zou hangen.
Niet om homo-mannen die willen adopteren hun zin te geven maar omdat ge moet ingaan tegen die soort neanderthaler-mentaliteit

En dan mag ge terug de analogie van alice bovenhalen over die gescheiden ouders.
Moesten we daaraan ten volle toegeven dan konden de meeste kinderkoppels nooit scheiden of moesten wachten tot ze de deur uit waren
( en ja er is een tussenperiode _ die is zelfs nog wat aan de gang _ geweest dat men dat uitstelde tot de kinderen uit het huis waren of oud genoeg )
Ge kent toch dat verhaal van dat koppel dat wil scheiden, beiden 90+,dat voor de vrederechter moet verschijnen, ge weet hoe langer samen hoe moeilijker de scheiding, ook juridisch. De vrederechter oppert jullie zijn al zolang samen en nu nog willen scheiden dat trekt toch nergens op ?
Ach, eerwaarde, was het antwoord, het gaat al zo lang niet goed meer tussen ons, maar we hebben gewacht tot de kinders dood zijn.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 06:54   #1148
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Conservatief of niet, ik blijf erbij dat er een fundamentele link is tussen de biologische productie van "kind" en het "recht op kind".

Er zijn twee manieren om iets te bekomen dat je niet hebt en dat niet zomaar in de natuur voorhanden is: het zelf maken, of het bekomen van anderen (via ruil, of via diefstal of afpersing).

Voor kinderen is dat niet anders. Kinderen kan je zelf maken, of "kopen/stelen/afpakken".

Welnu, in dat laatste geval zijn kinderen koopwaar, als ze geproduceerd worden om verhandeld te worden.

Als kind heb je dus oftewel een "maak reden" dat die biologische fabrikanten U wilden en U daarom gemaakt hebben, oftewel moet je beseffen dat je een soort van koopwaar was, en je gefabriceerd werd omdat je fabrikant daar om een of andere reden wel een voordeel in zag, maar U eigenlijk niet wilde voor zichzelf.

Welnu, ik vind dat laatste gewoon schandalig. Dat is wat ik "van kinderen marchandise maken" noem. Er is dan geen verschil tussen een blik tomatensoep en een kind. Beide werden geproduceerd door producenten om er zelf een voordeel uit te halen, dat door ruil bekomen werd, maw voor iets anders dat hoger ingeschat werd dan de waarde van het spul dat geproduceerd werd.

Het is omdat de fabrikant van tomatensoep meer waarde hecht aan het geld bekomen door tomatensoep te ruilen voor geld, dat hij die tomatensoep maakt. Welnu, als een draagmoeder graag kinderen fabriceert om ze weg te geven, doet ze dat omdat ze iets anders meer apprecieert dan "een kind hebben (en grootbrengen)".

Maw, als je geproduceerd wordt om geruild te worden, begin je al je bestaan met een producent die U minder waard vond dan datgene dat hij ervoor in de plaats kreeg.

Dat je nadien als blik tomatensoep in de handen komt van iemand die U meer apprecieert dan het geld dat hij ervoor gaf, compenseert toch niet het gegeven dat je essentieel geproduceerd werd door een producent die U minderwaardig vond aan wat ie ervoor in de plaats kreeg, nee ?

Want je kan het draaien of keren hoe je wil, uw biologische origine is wel degelijk een groot deel van "jezelf", ook al komt daar een aspect "opvoeding" bij.

Voor mij is de enige "legitieme" reden om een kind te fabriceren, dat je een kind wil. Als je kinderen gaat fabriceren om die te ruilen tegen dinges die je liever hebt, dan maak je van die kinderen marchandise. Ook al komen die terecht bij mensen die dolgraag poppenkast met U willen spelen.
Op de luchthaven van Lissabon hebben ze gisteren een Belg opgepakt, omdat hij een blik tomatensoep uit Afrika zou gekocht hebben !
bron : https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rika~afcacf5f/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 14:32   #1149
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is een verkeerde vergelijking, want "goesting of niet", de biologische mama en de biologische papa nemen hun rol op van mama en papa voor het kind. Of ze daar nu "goesting" voor hebben of niet, blijkbaar was, alles bij elkaar "U maken en U opvoeden" uiteindelijk toch wel de gemaakte keuze.

"U maken maar U ruilen voor iets beters" is toch nog iets anders. En in elk geval ben je, en blijf je, de biologische voortzetting van uw echte papa en uw echte mama, wie er nadien ook voor uw opvoeding zorgt, zoals leerkrachten en anderen. Welke best sympatieke mensen kunnen zijn. En welke dat best graag doen. Dat heeft daar niks mee te maken.
Lesbiennes kunnen ook beroep doen op een spermabank.
Hoe zie je het aspect vader ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 16:05   #1150
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Lesbiennes kunnen ook beroep doen op een spermabank.
Hoe zie je het aspect vader ?
Verkeerd. Het idee zelf van sperma bank is verkeerd, tenzij men dat ziet als een vorm van biologische robotica waar je Intellectual Property kan kopen voor uw bio-bot.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 16:55   #1151
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Verkeerd. Het idee zelf van sperma bank is verkeerd, tenzij men dat ziet als een vorm van biologische robotica waar je Intellectual Property kan kopen voor uw bio-bot.
U bent consequent. U bent tegen het idee adoptie in het algemeen.

Anderen willen het privilege van adoptie echter voorbehouden aan bepaalde soorten koppels, zonder rechtvaardiging.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 17:14   #1152
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U bent consequent. U bent tegen het idee adoptie in het algemeen.

Anderen willen het privilege van adoptie echter voorbehouden aan bepaalde soorten koppels, zonder rechtvaardiging.
Wat hebben spermabanken met adoptie gemeen ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 17:15   #1153
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat hebben spermabanken met adoptie gemeen ?
Ik had misschien niet het laatste bericht van Patrickve moeten quoten. Luiheid van mijn kant.

Enkele reacties terug gaat het over adoptie an sich.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 17:16   #1154
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik had misschien niet het laatste bericht van Patrickve moeten quoten. Luiheid van mijn kant.

Enkele reacties terug gaat het over adoptie an sich.
ok.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 17:50   #1155
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U bent consequent. U bent tegen het idee adoptie in het algemeen.

Anderen willen het privilege van adoptie echter voorbehouden aan bepaalde soorten koppels, zonder rechtvaardiging.
Het belang van de complementaire mannelijke en vrouwelijke factor in de opvoeding.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 17:56   #1156
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U bent consequent. U bent tegen het idee adoptie in het algemeen.
Ik ben niet tegen adoptie natuurlijk, maar enkel maar om een sukkelaar van een kleine te helpen, niet om aan een "kinderwens" te voldoen. Adoptie is enkel maar een recht voor een kind dat zonder ouders is gevallen. Geen "recht" van poppenkast spelers.

Als het nu toevallig zo is dat je een kleine kan helpen, en dat je daarbij ook nog eens vreugde eraan beleeft (en anders zou je het niet doen he), wel dan is dat mooi meegenomen. Maar dat is het dan ook.

Ik beschouw adoptie niet als "de ouders van een kind worden". Nee, adoptie wil zeggen "mij engageren om aan een kind zonder ouders toch een opvoeding te geven" goed beseffende dat het een surrogaat is, maar een dat eventueel wel goed kan aflopen, en dat is de bedoeling.

Dat willen ORGANISEREN voor een kind vind ik schandalig. Het is een nood oplossing voor een kind dat zonder ouders gevallen is. Een kleine FABRICEREN zonder ouders is voor mij schandalig. Dat is een beetje hetzelfde als een kleine expres zo maken dat die geen beentjes heeft, zodat we die plastieken prothesen kunnen zetten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2020 om 17:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 18:00   #1157
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben niet tegen adoptie natuurlijk, maar enkel maar om een sukkelaar van een kleine te helpen, niet om aan een "kinderwens" te voldoen. Adoptie is enkel maar een recht voor een kind dat zonder ouders is gevallen. Geen "recht" van poppenkast spelers.
Voila. Dat is eentje om in te kaderen en boven bed te hangen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 20:50   #1158
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het belang van de complementaire mannelijke en vrouwelijke factor in de opvoeding.
In het gezin?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 13:06   #1159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het belang van de complementaire mannelijke en vrouwelijke factor in de opvoeding.
Ja? Want het is algemeen geweten dat kindjes die vroeg ofwel een papa ofwel een mama verloren door overlijden, slecht opgevoed geraken, zeker als de overlevende ouder niet hertrouwt?

Ja? Want het is algemeen geweten dat gezinnen waar één van beide ouders nogal veel buitenshuis moet werken, vb. langdurig op een schip, niet opgevoed geraken?

Maar in een hetero-huwelijk waar één van de partners homo is, maar toch in het huwelijk blijft, waar dus de complementariteit die jij schijnt te verheerlijken, mankeert ....

Afijn, ik het zo'n grote twijfels dat ik het juiste woord niet wil gebruiken, wegens risico op banpunten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 14:56   #1160
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor mij is de enige "legitieme" reden om een kind te fabriceren, dat je een kind wil. Als je kinderen gaat fabriceren om die te ruilen tegen dinges die je liever hebt, dan maak je van die kinderen marchandise. Ook al komen die terecht bij mensen die dolgraag poppenkast met U willen spelen.
Okay, en wat met een kind dat nu eenmaal gemaakt is, zelfs met een legitieme reden en dat door omstandigheden geen ouders meer heeft of die het kind niet meer kunnen opvoeden omdat ze verslaafd zijn aan drugs of zoiets. En er komt een homokoppel langs om die opvoedkundige rol over te nemen?

Zeg je dan flikker op?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be