Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2020, 21:05   #5461
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat Biden zijn test dan doet he als hij het over inhoud wil hebben.
op voorwaarde dat trump zijn belastingen vrijgeeft...
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:19   #5462
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Trump heeft echt geen greintje finesse. Soms lijkt hij wel een kroegbaas aan de dokken.
Ja dat klopt.

Maar het ergste is dat hij ondanks al zijn gebreken de minst slechte kandidaat lijkt te zijn.

De andere is dement, hoogstwaarschijnlijk zo corrupt als de pest (eg Ukrainegate), een establishment politieker hors categorie en wordt gecontroleerd door zijn handlers waar iedereen maar van moet gokken wie het zijn en wat ze van plan zijn...
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:25   #5463
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat vinden zijn nieuwe kiezers ,

die hij losgeweekt heeft van de Democraten,

juist goed van hem.



Zij gaan ook graag naar zulke kroegen.
Hij heeft ze idd goed wijsgemaakt dat hij zogezegd een van hen is. En dan zie je zijn landgoed Mar-a-Lago, zijn trophy wife en zijn legertje huispersoneel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:26   #5464
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
moest em opgegroeid zijn in een white middleclass familie, hij zou nu een Biff Tannen tweedehandsautoverkoper zijn
En in echte working class een schoenverkoper genaamd Al.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:27   #5465
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ja dat klopt.

Maar het ergste is dat hij ondanks al zijn gebreken de minst slechte kandidaat lijkt te zijn.

De andere is dement, hoogstwaarschijnlijk zo corrupt als de pest (eg Ukrainegate), een establishment politieker hors categorie en wordt gecontroleerd door zijn handlers waar iedereen maar van moet gokken wie het zijn en wat ze van plan zijn...
Je gaat me niet horen zeggen dat het geen armoe troef is.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:47   #5466
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ja dat klopt.

Maar het ergste is dat hij ondanks al zijn gebreken de minst slechte kandidaat lijkt te zijn.

De andere is dement, hoogstwaarschijnlijk zo corrupt als de pest (eg Ukrainegate), een establishment politieker hors categorie en wordt gecontroleerd door zijn handlers waar iedereen maar van moet gokken wie het zijn en wat ze van plan zijn...
De democraten hadden veel betere en populairdere kandidaten dan Biden. Maar het nepotisme van de partij elite, Obama op kop, zorgde eroor dat Biden naar voren gemanoeuvreerd werd. De democraten verdienen het te verliezen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 22:01   #5467
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hij heeft ze idd goed wijsgemaakt dat hij zogezegd een van hen is. En dan zie je zijn landgoed Mar-a-Lago, zijn trophy wife en zijn legertje huispersoneel.
Het VS partij systeem blijft een inter elite aangelegenheid, een soort van verdoken één partij stelsel hoor ik soms argumenteren zelfs. En met staatskapitalisme in essentie. De American dream is een illusie ter volksscontrole. Men zegt hierboven ergens zelf.... moest Trump in een middenklasse familie geboren zijn zou hij autoverkoper zijn. En Biden....die zou ergens aan het onthaal zitten.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 september 2020 om 22:02.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 22:10   #5468
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het VS partij systeem blijft een inter elite aangelegenheid, een soort van verdoken één partij stelsel hoor ik soms argumenteren zelfs. En met staatskapitalisme in essentie. De American dream is een illusie ter volksscontrole. Men zegt hierboven ergens zelf.... moest Trump in een middenklasse familie geboren zijn zou hij autoverkoper zijn. En Biden....die zou ergens aan het onthaal zitten.
Je kan de elite niet verwijten dat ze pogen zichzelf in stand te houden. De modale burgers wensen deze status quo te behouden. Dan sta je nergens.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 22:13   #5469
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De democraten hadden veel betere en populairdere kandidaten dan Biden. Maar het nepotisme van de partij elite, Obama op kop, zorgde eroor dat Biden naar voren gemanoeuvreerd werd. De democraten verdienen het te verliezen.
Ik denk niet dat Biden een door Obama geprefereerde kandidaat was, ik bedoel maar ondanks het feit dat hij de vice-president onder Obama was heeft bij mijn weten Obama weinig tot geen campagne gevoerd voor Biden in de voorverkiezingen.

In zekere zin zou ik opgelucht zijn moest Obama de 'handler' achter Biden zijn want ik vermoed / vrees dat het veel erger is dan dat. Obama was in mijn ogen een doorsnee VS president, niet beter of slechter dan gemiddeld.

Wie er achter Biden zit is vrees ik van een heel ander kaliber, de democratische partij is in mijn ogen extreem geradicaliseerd en het is moeilijk uit te maken wie er uiteindelijk de bovenhand haalt. Is het de heel linkse vleugel? Is er uberhaupt nog een centrum vleugel binnen de democratische partij? Hoe ver reiken de tentakels van de Clinton machine nog?

Ik bedoel maar bij de vorige voorverkiezingen was duidelijk dat de democratische partij compleet door de Clintons gecontroleerd werd. Het is moeilijk te geloven dat 4 jaar later al die macht verdwenen zou zijn.

Ik had ergens verwacht dat Hillary als running mate voor Biden zou worden opgevist en dat dan Biden heel snel van het toneel zou verdwijnen of 'een ongeluk zou krijgen'. Het tweede sluit ik nog altijd niet uit en dan krijgen we dus president Harris, die in de democratische voorverkiezingen absoluut onpopulair was zelfs bij de democraten.

Vindt uit wie er achter Harris zit en je hebt een goed idee van wie er achter Biden zit denk ik.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 22:30   #5470
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Zoals de Nra, gekke televangelisten, Poetin en de Deutsche Bank de handlers van Trump zijn, bedoel je?

Laatst gewijzigd door parcifal : 22 september 2020 om 22:31.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 23:14   #5471
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik denk niet dat Biden een door Obama geprefereerde kandidaat was, ik bedoel maar ondanks het feit dat hij de vice-president onder Obama was heeft bij mijn weten Obama weinig tot geen campagne gevoerd voor Biden in de voorverkiezingen.

In zekere zin zou ik opgelucht zijn moest Obama de 'handler' achter Biden zijn want ik vermoed / vrees dat het veel erger is dan dat. Obama was in mijn ogen een doorsnee VS president, niet beter of slechter dan gemiddeld.

Wie er achter Biden zit is vrees ik van een heel ander kaliber, de democratische partij is in mijn ogen extreem geradicaliseerd en het is moeilijk uit te maken wie er uiteindelijk de bovenhand haalt. Is het de heel linkse vleugel? Is er uberhaupt nog een centrum vleugel binnen de democratische partij? Hoe ver reiken de tentakels van de Clinton machine nog?

Ik bedoel maar bij de vorige voorverkiezingen was duidelijk dat de democratische partij compleet door de Clintons gecontroleerd werd. Het is moeilijk te geloven dat 4 jaar later al die macht verdwenen zou zijn.

Ik had ergens verwacht dat Hillary als running mate voor Biden zou worden opgevist en dat dan Biden heel snel van het toneel zou verdwijnen of 'een ongeluk zou krijgen'. Het tweede sluit ik nog altijd niet uit en dan krijgen we dus president Harris, die in de democratische voorverkiezingen absoluut onpopulair was zelfs bij de democraten.

Vindt uit wie er achter Harris zit en je hebt een goed idee van wie er achter Biden zit denk ik.
In ieder geval niet de linkse 'vleugel' van de democraten. Wallstreet en de oorlogsmachine hebben niets te vrezen van een Harris presidentschap. Trump is veel meer zijn eigen man als dat democratisch duo. Dat kan je verwachten van een narcist ook.

Biden was de kandidaat van het DNC establismrnt. Er zijn redenen om aan te nemen dat zijn 'verkiezing' niet al te eerlijk verlopen is. Je hebt momenteel zelfs geen centrum partij meer in de VS. Het is kiezen tussen fascistisch ietwat isolationistisch rechts of het 'indispensable nation' empire building rechts. Ze stoefen er over wie het meest oorlogszuchtig is onder elkaar zelfs. Wat je in beide partijen meer en meer merkt is een totaal gebrek aan respect voor de rest van de wereld.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 september 2020 om 23:28.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 00:50   #5472
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Het verbaasd me trouwens dat Trump zojuist meer gedaan heeft om racisme en sexisme in de VS uit te bannen als dat je van een polariserend president kan verwachten, door zijn aanpak van critical race theory.

https://www.rt.com/usa/501438-race-s...g-order-trump/

Citaat:
While the order does not mention ‘critical race theory’ by name, it cites a “destructive ideology” that is “rooted in the pernicious and false belief that America is an irredeemably racist and sexist country,” viewing some people as oppressors simply on account of their race or sex and treating “racial and sexual identities are more important than our common status as human beings and Americans.”
Citaat:
The order painstakingly defines what it considers “divisive concepts” that are thereby off-limits. For example, the “race or sex stereotyping” is defined as “ascribing character traits, values, moral and ethical codes, privileges, status, or beliefs to a race or sex, or to an individual because of his or her race or sex.”

Scapegoating is defined as “assigning fault, blame, or bias” based on race or sex.
Ik vraag me af of het gros van de Trump fans op dit forum dit wel zien zitten.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 september 2020 om 00:53.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 00:55   #5473
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
op voorwaarde dat trump zijn belastingen vrijgeeft...
Ik zie Biden dat al argumenteren.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 01:02   #5474
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je kan de elite niet verwijten dat ze pogen zichzelf in stand te houden. De modale burgers wensen deze status quo te behouden. Dan sta je nergens.
“Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral.” Dat geldt natuurlijk ook voor de Chinezen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 01:40   #5475
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het verbaasd me trouwens dat Trump zojuist meer gedaan heeft om racisme en sexisme in de VS uit te bannen als dat je van een polariserend president kan verwachten, door zijn aanpak van critical race theory.

https://www.rt.com/usa/501438-race-s...g-order-trump/




Ik vraag me af of het gros van de Trump fans op dit forum dit wel zien zitten.
Je bedoelt waarschijnlijk dit;

Citaat:
THE PRESIDENT OF THE UNITED STATES HAS UNVEILED A BAN ON COMPANIES WHICH PROMOTE CRITICAL THEORY AND MARXIST POLITICS FROM WORKING WITH THE UNITED STATES GOVERNMENT.

The move is an extraordinary intervention in the cultural debate raging in the United States and further afield, and doubles down on the President’s announcement from earlier in September, wherein he banned “efforts to indoctrinate government employees with divisive and harmful sex and race-based ideologies.”
The move will likely spur on the Trump base ahead of the November 3rd election, and will rile hard-left activists who have been looting and rioting across the U.S. for months, using “black lives” as a cover for their Marxist activities.
Kan enkel maar toegejuicht worden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 02:29   #5476
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk dit

Kan enkel maar toegejuicht worden.
Men zou best nog een stap verder gaan en het verwijzen naar ras gewoon schrappen op officiële papieren. Als je ziet dat zelfs 'blanken' zich als 'zwart' hebben geregistreerd. Het heeft niets meer met fysieke kenmerken te maken zelfs. Het is een verdelende culturele soep geworden. Trump wil waarschijnlijk voornamelijk vermeiden dat 'wit' een schuldcomplex wordt aangepraat maar de implicaties van de tekst gaan gaan veel verder dan dat indien men zijn executive order eerlijk zou implementeren. Men moet dan ook niet meer afkomen met "negers zijn lui" of zo he.

Wat dat marxisme daarbij komt doen is me een raadsel. Ik schat dat het gemakkelijker verkoopt aan de achterban alzo. 'Cultureel marxisme' en zo. Heeft dat eigenlijk überhaupt iets met Marx van zien?

Laatst gewijzigd door Bach : 23 september 2020 om 02:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 03:14   #5477
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Men zou best nog een stap verder gaan en het verwijzen naar ras gewoon schrappen op officiële papieren. Als je ziet dat zelfs 'blanken' zich als 'zwart' hebben geregistreerd. Het heeft niets meer met fysieke kenmerken te maken zelfs. Het is een verdelende culturele soep geworden. Trump wil waarschijnlijk voornamelijk vermeiden dat 'wit' een schuldcomplex wordt aangepraat maar de implicaties van de tekst gaan gaan veel verder dan dat indien men zijn executive order eerlijk zou implementeren. Men moet dan ook niet meer afkomen met "negers zijn lui" of zo he.

Wat dat marxisme daarbij komt doen is me een raadsel. Ik schat dat het gemakkelijker verkoopt aan de achterban alzo. 'Cultureel marxisme' en zo. Heeft dat eigenlijk überhaupt iets met Marx van zien?
Dit misschien.


Want 't gaat niet in hoofdzaak meer om "negers zijn lui", maar "All white people are racist".
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 09:17   #5478
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dit misschien.


Want 't gaat niet in hoofdzaak meer om "negers zijn lui", maar "All white people are racist".
De twee racistische uitspraken zouden worden uitgebannen in theorie. De strijd tegen het racisme wordt tegenwoordig zelf nogal gemakkelijk gekenmerkt door een racistische en segregationistische Inslag. Zichzelf 'zwarten' noemenden die apparte 'zwarte' docenten eisen en zo in naam van strijd tegen racisme. Martin Luther King zou zich in zijn graf omdraaien denk ik.

Of de uitspraak "all lives matter" racistisch bestempelen terwijl op de keeper beschouwd die denominatie eerder van toepassing is op de uitspraak "black lives matter", want bij die laatste uitspraak zou je je kunnen afvragen "En welke lives matteren dan niet?" De strijd tegen racisme is de pedalen kwijt....anderzijds kan men argumenteren dat die overreactie wel zijn effect heeft gehad.

Trump hanteert hier een tweesnijdend zwaard. Racisten allerlei slag zouden erdoor getroffen worden. Trumps tekst heeft het letterlijk over het uitbannen van bv. stereotyping, beschreven als “ascribing character traits, values, moral and ethical codes, privileges, status, or beliefs to a race or sex, or to an individual because of his or her race or sex.”

Dit forum staat vol van dit soort stereotypes is mijn indruk.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 september 2020 om 09:31.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 14:33   #5479
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De twee racistische uitspraken zouden worden uitgebannen in theorie. De strijd tegen het racisme wordt tegenwoordig zelf nogal gemakkelijk gekenmerkt door een racistische en segregationistische Inslag. Zichzelf 'zwarten' noemenden die apparte 'zwarte' docenten eisen en zo in naam van strijd tegen racisme. Martin Luther King zou zich in zijn graf omdraaien denk ik.

Of de uitspraak "all lives matter" racistisch bestempelen terwijl op de keeper beschouwd die denominatie eerder van toepassing is op de uitspraak "black lives matter", want bij die laatste uitspraak zou je je kunnen afvragen "En welke lives matteren dan niet?" De strijd tegen racisme is de pedalen kwijt....anderzijds kan men argumenteren dat die overreactie wel zijn effect heeft gehad.

Trump hanteert hier een tweesnijdend zwaard. Racisten allerlei slag zouden erdoor getroffen worden. Trumps tekst heeft het letterlijk over het uitbannen van bv. stereotyping, beschreven als “ascribing character traits, values, moral and ethical codes, privileges, status, or beliefs to a race or sex, or to an individual because of his or her race or sex.”

Dit forum staat vol van dit soort stereotypes is mijn indruk.
De momentele strijd tegen racisme is inderdaad 'n medicijn dat erger dan de kwaal blijkt te zijn. Dat werkt averechts.

Ik zou 't al 'n hele vooruitgang vinden mocht die critical race theory niet meer in de hoofden van (univ)studenten gepompt worden.

MLK Jr. draait zich inderdaad in z'n graf.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 14:48   #5480
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dit misschien.


Want 't gaat niet in hoofdzaak meer om "negers zijn lui", maar "All white people are racist".
Mensen, vooral vrouwen, die zo met hun lichaam omgaan — zijn ook bereid om hun geest met rotzooi om zeep te helpen. Ernstig.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 september 2020 om 14:50.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be