Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 18 maart 2008, 23:26   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Laat het ons maar onder ogen zien.
Leterme wilde er met alle geweld het CDH bij omdat anders zijn premierschap zou gecontesteerd worden door de MR. Voor die Belgische eretitel heeft Leterme al zijn verkiezingsbeloften ingeslikt en zich als de slaaf van Milquet gedragen.

Citaat:
Minstens evenveel is niet uitgeklaard

Na het spierballenvertoon in de campagne van 2007, en de communautaire oorlog in de daarop volgende oranje-blauwe onderhandelingen, is er eindelijk een definitieve regering. Maar de regeerverklaring van Leterme I baadt in mist.


De fundamenten van het regeerakkoord zijn al vorig jaar gelegd, toen Yves Leterme (CD&V) twee keer vruchteloos probeerde de oranje-blauwe combinatie te laten lukken. Ook toen was er sprake van eerder vage akkoorden, die steeds opnieuw gewikt en gewogen werden door CDH-voorzitter Joëlle Milquet.

Dat er ten opzichte van de verkiezingsbeloftes veel is gesneuveld, mag niemand verbazen. Maar de koele stelling van de N-VA dat Leterme I 'in feite opnieuw een interim-regering is', valt moeilijk te contesteren.
Een aantal dossiers, zoals de werkgelegenheid, zijn stevig aangepakt. Maar zonder serieuze begroting en zonder een communautaire deal, oogt het geheel erg mager.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=7B1PHDBC

__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 maart 2008, 23:28   #42
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
(...)

Het blijft wachten op RECHTS.
dit is inderdaad de grote vaststelling. Verkiezingsuitslagen zijn er blijkbaar om te negeren, als je ziet wat er vandaag gebeurt.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 18 maart 2008, 23:44   #43
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Even de dino's Eyskens, Decroo en Vandenbossche bij Phara gevolgd. En ja, De CD&V zal in Juli geen staatshervorming klaar hebben, zij zal verder regeren zolang als mogelijk en de niet-splitsing van BHV zal hen hierbij helpen.

Zoals het begonnen is vorig jaar. Tijd kopen, tijd kopen, tijd kopen. Wachten op RECHTS, wachten op Godot, wachten op een extern feit (dioxine, crash, al Qaida, nieuwe koning, etc..).
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 18 maart 2008 om 23:45.
Cyrano is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:07   #44
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Ik snap hier geen zak van. Ben vandaag even niet op dit forum geweest. Zelfs een vage kennis vertelde me vanmiddag dat ''de regering rond'' was maar dat ''de Vlamingen behoorlijk waren genaaid''. Ik log net in, verwachtend dat het hier bol zou staan van overspannen reacties. Niets! Deze draad 3 bladzijden en slechts een 100 bezoekers op dit forum.
Laat dit iedereen nu zo koud? Of heb ik iets gemist?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:10   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik snap hier geen zak van. Ben vandaag even niet op dit forum geweest. Zelfs een vage kennis vertelde me vanmiddag dat ''de regering rond'' was maar dat ''de Vlamingen behoorlijk waren genaaid''. Ik log net in, verwachtend dat het hier bol zou staan van overspannen reacties. Niets! Deze draad 3 bladzijden en slechts een 100 bezoekers op dit forum.
Laat dit iedereen nu zo koud? Of heb ik iets gemist?

Voor levendige discussies heb je belgicisten, tsjeven en N-VA-ers nodig, en die houden zich om een of andere goede reden gedeisd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:15   #46
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
een monsterverbond van LDD, Vlaams Belang, NVA en dissidente CD&V'ers. Dat zou een droom zijn!
idd, da's een feit. maar een droom die nooit bewaarheid zal worden. jammer maar helaas, er zullen altijd genoeg mensen zijn die zich door de media laten verleiden om het huidige systeem in stand te houden. CD&V zal blijven bestaan, net als VB ( gelukkig !! ) en mss ook NVA ( hopelijk ook, want is een verbreding van het vlaams-nationale spectrum )

De enige die zal verdwijnen is zonder twijfel LDD, eens Dedecker er de brui aan geeft of eventueel zelfs vroeger.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:16   #47
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik snap hier geen zak van. Ben vandaag even niet op dit forum geweest. Zelfs een vage kennis vertelde me vanmiddag dat ''de regering rond'' was maar dat ''de Vlamingen behoorlijk waren genaaid''. Ik log net in, verwachtend dat het hier bol zou staan van overspannen reacties. Niets! Deze draad 3 bladzijden en slechts een 100 bezoekers op dit forum.
Laat dit iedereen nu zo koud? Of heb ik iets gemist?
redelijk veel mensen laten dit forum links liggen, tegenwoordig. een nuchtere vaststelling van feiten.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:28   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor levendige discussies heb je belgicisten, tsjeven en N-VA-ers nodig, en die houden zich om een of andere goede reden gedeisd.


Daar zit ik, en ik niet alleen denk ik, op te wachten.
Om de een of andere reden laten ze zich hier niet zien.
daiwa is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:29   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Ze zijn zich bewust van hun machteloosheid.

Circe verwoordde dat goed toen ze zei dat we de mensen beter vogelpik laten spelen dan ze nog te verplichten om te gaan kiezen. De opkomstdwang blijft echter, niet toevallig, behouden.
Bedankt VLD.

Cyrano doet het nog beter met zijn ondertitel: Van verraad tot verraad gaan we naar een Vlaamse staat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:32   #50
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Cyrano doet het nog beter met zijn ondertitel: Van verraad tot verraad gaan we naar een Vlaamse staat.
Is dit niet beter:

Van interim tot interim, gewestelijke verkiezingen aan de kim.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:34   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Is dit niet beter:

Van interim tot interim, gewestelijke verkiezingen aan de kim.

Neen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:37   #52
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
redelijk veel mensen laten dit forum links liggen, tegenwoordig. een nuchtere vaststelling van feiten.
Gisteren nog een 350 bezoekers en nu nog geen 100? Ik ben bang dat u geen gelijk hebt. Knuppels verklaring lijkt me meer hout snijden.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:39   #53
van exaerde herman
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Nu Leterme I een feit is, heeft Belgie na 9 maanden eindelijk een normale regering gebaard.
Iedere partij komt als overwinnaar uit de bus en heeft zijn doelpunten gescoord.
Ze zeggen alleen niet in welk doel

Dus de vraag is ,wie is de echte winnaar en heeft zijn doelpunten niet in eigen doel gemaakt?
volgens mijn mening moet de wedstrijd nog beginnen en kan er dus ook nog niet gescoord worden.de spelers zeggen wel dat ze gescoord hebben maar staan nog niet op het (mijnen)veld.
__________________
versus
van exaerde herman is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:40   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Gisteren nog een 350 bezoekers en nu nog geen 100? Ik ben bang dat u geen gelijk hebt. Knuppels verklaring lijkt me meer hout snijden.


Knuppel heeft inderdaad gelijk.
daiwa is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:42   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
volgens mijn mening moet de wedstrijd nog beginnen en kan er dus ook nog niet gescoord worden.de spelers zeggen wel dat ze gescoord hebben maar staan nog niet op het (mijnen)veld.


De wedstrijd is al gedaan voor ze goed en wel begonnen is.
Of denk jij dat CD&V uit de regering zal treden als er geen grote staatshervorming komt?
Ik niet.
En de Walen weten dat ook wel.

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 maart 2008 om 00:43.
daiwa is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:56   #56
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Iedereen is moe. Suf gezeikt. Op.

Dit is de tactiek. Lullen tot iedereen er van wegloopt. Iedereen weet nu dat het er niet toe doet wat je schrijft, zegt, roept of kiest. De echte politiek speelt zich af in een andere wereld dan die van het forum. Dit forum is therapie, geen opiniemakend medium.

Zo, dat moest er uit. Nu ga ik slapen en morgen weer fris op voor de nieuwe dag. Dan kan ik de 'verraaiers' tellen.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 19 maart 2008 om 00:57.
Cyrano is offline  
Oud 19 maart 2008, 00:59   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Iedereen is moe. Suf gezeikt. Op.

Dit is de tactiek. Lullen tot iedereen er van wegloopt. Iedereen weet nu dat het er niet toe doet wat je schrijft, zegt, roept of kiest. De echte politiek speelt zich af in een andere wereld dan die van het forum. Dit forum is therapie, geen opiniemakend medium.

Zo, dat moest er uit. Nu ga ik slapen en morgen weer fris op voor de nieuwe dag. Dan kan ik de 'verraaiers' tellen.

Die zijn er genoeg.
Dus slaap maar goed zodat je geen enkele ''verraaier'' vergeet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 maart 2008 om 01:01.
daiwa is offline  
Oud 19 maart 2008, 01:00   #58
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Iedereen is moe. Suf gezeikt. Op.

Dit is de tactiek. Lullen tot iedereen er van wegloopt. Iedereen weet nu dat het er niet toe doet wat je schrijft, zegt, roept of kiest. De echte politiek speelt zich af in een andere wereld dan die van het forum. Dit forum is therapie, geen opiniemakend medium.

Zo, dat moest er uit. Nu ga ik slapen en morgen weer fris op voor de nieuwe dag. Dan kan ik de 'verraaiers' tellen.
Pas op, het is lang geleden dat we nog wat konden praten zonder dat er NAZI'S geroepen werd.

Het is niet allemaal slecht.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 19 maart 2008 om 01:00.
HAMC is offline  
Oud 19 maart 2008, 01:01   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Pas op, het is lang geleden dat we nog wat konden praten zonder dat er NAZI'S geroepen werd.

Het is niet allemaal slecht.
Ook weer juist!!!!!!.
daiwa is offline  
Oud 19 maart 2008, 06:40   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik hoop dat ik dat nog mag meemaken, Vlamingen met haar op hun tanden. Kan het me echt niet voorstellen. De grootste labbekakke op moeders aarde. Nee, daar komt niets van.

Het is ook mijn moeders aarde, zij mag dus eveneens haar zegje hebben:

"Spreek voor uzelf, jongeman, als het even kan."
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be