Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 13 juni 2004, 19:55   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Ik raad iedereen aan om de komende dagen eens een buitenlandse krant te kopen: The Guardian, Le Monde,...

Vlaanderen zal weer -en blijkbaar terecht- afgeschilderd worden als een bende racistische kwezels.

[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]

Blijkbaar vinden dus 1.000.000 mensen dat racisme 'moet kunnen'.

En kom nu niet af met die ZEVER van "vrije meningsuiting'. Die rechter heeft niet de vrije meningsuiting beknot, maar het aanzetten tot haat (het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen) veroordeeld.


De komende dagen zal Vlaanderen dus weer afgeschilderd worden als onverdraagzame regio, en dit zal niet bepaald een positieve invloed hebben op buitenlandse investeerders. En zoals prof. Vermeersch al zei: "we zouden ons moeten schamen Vlaming te zijn!"
Zeno! is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:58   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Dat Vlaams Blok racistisch zou zijn laat ik in het midden, maar een rechtbank heeft zich nu eenmaal niet met politiek te bemoeien.

Voor de rest grotendeels akkoord.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:58   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Dit is idd slecht voor Vlaanderen.
Het toont de manifeste onwil aan om te luisteren naar het volk.
Het toont een elementair gebrek een democratie in dit land.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:01   #4
Maus
Banneling
 
 
Maus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2003
Locatie: Nijlen / Mechelen
Berichten: 766
Standaard

Als ik over 2 weken naar Spanje vertrek, vertel ik dus dat ik in België woon!
Maus is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:02   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Inderdaad. Ik ben meer dan ooit Belg. Ik walg van dit resultaat. Walgelijk.
Patriot! is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:05   #6
eniotna
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 611
Standaard

Ook in Wallonië stijgt extreem rechts. Het blijkt dat in Charleroi FN 14% behaalt.
eniotna is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:05   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Ik ben meer dan ooit Belg. Ik walg van dit resultaat. Walgelijk.
Vlamingen zijn dus geen Belgen?
Of ben je blij dat ze in Wallonië PS stemmen? Ben je nu voor de PS geworden?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:07   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Ik ben meer dan ooit Belg. Ik walg van dit resultaat. Walgelijk.
Vlamingen zijn dus geen Belgen?
Of ben je blij dat ze in Wallonië PS stemmen? Ben je nu voor de PS geworden?

Ooh, Vlamingen zijn zeker Belgen... alleen kleeft er wat minder smet aan die naam.
Patriot! is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:07   #9
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
Als ik over 2 weken naar Spanje vertrek, vertel ik dus dat ik in België woon!
Dat is inderdaad het effect op véle Vlamingen van het 'Vlaams' Blok....

Het Blok is de meest anti-Vlaamse partij van allemaal, ze creëren immers een AFKEER voor Vlaanderen bij de EIGEN bevolking. Je moet het maar doen!

Bravo hoor!
Zeno! is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:10   #10
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]
Veel mensen pikken het nu eenmaal niet dat een politieke partij in de rechtbank wordt aangepakt. Zulke praktijken horen immers thuis in een dictatuur. Niet deze stembusgang, wel het proces tegen het Blok is een grote smet op Vlaanderen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:11   #11
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
Als ik over 2 weken naar Spanje vertrek, vertel ik dus dat ik in België woon!
Dat is inderdaad het effect op véle Vlamingen van het 'Vlaams' Blok....

Het Blok is de meest anti-Vlaamse partij van allemaal, ze creëren immers een AFKEER voor Vlaanderen bij de EIGEN bevolking. Je moet het maar doen!

Bravo hoor!
Heb je cijfers of onderzoeken die dat staven?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:29   #12
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Alé alé wat een gemekker in deze topic!
In plaats van de mensen die op het Vlaams Blok gestemd hebben te veroordelen, zou men zich beter eens afvragen hoe het in godsnaam komt dat 1.000.000 Vlamingen stemmen op het Vlaams Blok...

Enkele redenen.

1. Het paarse geklooi. Mensen stemmen uit pure frustratie op het Vlaams Blok. Er is zeer veel fout gelopen tijdens de twee legislaturen van paars (en groen).
De werkloosheid is gestegen (in plaats van 200.000 jobs in 4 jaar mag Verhofstadt nu zorgen voor 220.000 jobs in 3 jaar), vreemdelingen (en ik bedoel niet de migranten) worden a volonté binnengehaald, het vreemdelingenstemrecht, etc. etc.
Bovendien zorgt het gratisbeleid van de sp.a voor aversie. Eindelijk begint het tot de mensen door te dringen dat dat 'gratis' door iemand betaald moet worden of dat dat 'gratis' ervoor zorgt dat er op andere domeinen gesnoeid wordt...

2. De underdogpositie van het Vlaams Blok waarvoor de meerderheispartijen (ook CD&V en N-VA) voor gezorgd hebben. Het Vlaams Blok heeft nu een ideale slachtofferrol en kan nergens op afgerekend worden zodat de volgende verkiezingen het Vlaam Blok blijft groeien. Ook het proces heeft daartoe bijgedragen. Eigen schuld, dikke bult.

Het is misschien goed als het Blok eens aan de macht komt, dan betekend dat meteen het einde van deze partij...

Ik schaam mij nog steeds niet of Vlaming te zijn en zal daar altijd voor uitkomen.

Wat 'Le Monde' betreft, de Fransen hoeven niks te zeggen, remember Le Pen...

Hopelijk wordt het een regering van CD&V, VLD en een derde, eventueel Groen!...

Ik ben zeer gelukkig met de resultaten van de racistische en extreemrechtse MDP (0,1%) en het lachwekkende BUB (0,0%).

Dat de CD&V in de regering komt is quasi zeker, eens zien of ze hun belofte houden of dat ze na de verkiezingen hun snel-snel opgedist Vlaamse bewustzijn weer afschudden.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:32   #13
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Ik ben meer dan ooit Belg. Ik walg van dit resultaat. Walgelijk.
met 0.28% zou ik ook walgen.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:34   #14
justme
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Heb je cijfers of onderzoeken die dat staven?
evenveel cijfers als het vlaams blok heeft Heb je cijfers die u persoonlijk probleem van onveiligheid staven ?


Feit is dat de schone Vlaamse Vlag en de Vlaamse Leeuw door zoveel vlamingen tegenwoordig als "vies" beschouwd wordt
Konden jullie geen eigen symbolen kiezen voor jullie partij ? Dank u daarvoor
justme is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:36   #15
justme
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]
Veel mensen pikken het nu eenmaal niet dat een politieke partij in de rechtbank wordt aangepakt. Zulke praktijken horen immers thuis in een dictatuur. Niet deze stembusgang, wel het proces tegen het Blok is een grote smet op Vlaanderen.

Tiens ????????? Ik dacht dat het afkeuren en verwerpen van gerechtelijke uitspraken kenmerkend waren voor dictaturen ?
justme is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:37   #16
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

En komen de mensen uit het buitenland nu niet meer skiën?
(misschien zal Michel het wel verbieden)
Pieter de Coninck is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:46   #17
Shadowman
Burger
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 180
Standaard

Er is nog een belangrijke reden waarom het Vlaams Blok zoveel stemmen wint, en dat hebben we allemaal te danken aan zij die op de VLD hebben gestemd in '99. Immers, beweerde Verhofstadt niet dat hij zijn beleid zou afmeten aan het verlies van het Vlaams Blok? Wat moet een kiezer dan doen als de VLD en Verhofstadt er niets van bakken? De juiste signalen geven en Verhofstadt geeft ons toen laten weten welk communicatiemiddel hij verkiest; '99: hij of het Vlaams Blok, '04: hij of chaos... Ze zouden dat konijn beter eens wat diplomatie leren.
Shadowman is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:52   #18
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Snappen jullie dan niets, mensen stemmen op het VB omdat zij punten aanhalen die niet worden aangehaald door de andere partijen. VB groeit vanwege de andere partijen!! Van het moment dat bepaalde punten effectief door andere partijen worden overgenomen is het gedaan met het blok. Maar ja, zolang dat dat niet gedaan wordt, zal het blok blijven groeien. En het schandaligste is dan nog dat de mensen die zich gaan uitspreken over de VB-kiezers Het zijn dommeriken, idioten, ze moeten hun verantwoordelijkheid opnemen. Nu gaan ze 1.000.000 mensen uitmaken voor het vuil van het straat.
Er zijn enkele politiekeres die dit beginnen te snappen. In plaats van al hun energie te steken in hoe kunne we het VB stoppen. Neen, wat zijn de problemen van de VB-kiezer en hoe kunen we die problemen oplossen.
Ik ben noga altijd strots om vlaming te zijn
Ik zou willen dat de partijen (niet in coalitie) maar met het VB gaan praten en zo naar oplossingen komen.
Het systematisch uitsluiten en bekakken van het VB heeft er weer toegeleid dat ze szetels winnen. Zetels winnen is een overwinning boeken, ik hoop dat je dat snapt.
Praat met het VB, laat ze meedoen, sluit ze niet uit, pak de problemen aan. VB-stemmen zijn zeker niet allemaal foert-stemmen. Dat zijn stemmen gecreerd door problemen die niet worden aangepakt door de huidige partijen!
lustige lezer is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:54   #19
Hingis
Schepen
 
Hingis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Schaerbeek
Berichten: 405
Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Dit is idd slecht voor Vlaanderen.
Het toont de manifeste onwil aan om te luisteren naar het volk.
Het toont een elementair gebrek een democratie in dit land.
Ja en het Vlaams Blok is echt democratisch...

In Oostenrijk hebben ze het toch begrepen dat Extreem Rechts geen alternatief is. Extreem Rechts gaat fors achteruit.
__________________
http://www.unie.be
Hingis is offline  
Oud 13 juni 2004, 20:55   #20
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Alvast 3 kopstukken en een handvol zijn toch zeer tevreden met de slechte naam van vlaanderen. Bovendien krijgen ze het fiat van 1 miljoen vlamingen om alle vreemdelingen te blijven afdoen als criminelen. Percepties als vrouwen mogen geen hoofddoek dragen maar je mag er wel op kloppen worden gemeengoed. Inderdaad een stap in de "goede?" richting. Terug naar oude waarden en normen en het is enkel kwestie van tijd vooraleer de brandstapels terug in het straatbeeld verschijnen. Nuja, dat laatste zal misschien nog effe duren maar we zijnblijkbaar wel op weg. Een eremoord is inmiddels al aanvaard indien een vlaming die pleegd.
__________________

Lamzakl
George is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be