Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2018, 22:10   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dus andermaal een geval waarbij hetgeen gesteld wordt iets totaal anders betekent dan wat er gesteld wordt. Vlaams dat hoe dan ook geen Nederlands wil zijn.
Welneen, u neemt de context niet mee in uw redenering. U haalt een zinnetje eruit en plaatst het in een andere context.

En, trouwens, ik spreek Vlaams. Dat is mijn dialect van huis uit. Daarnaast spreek ik ook AN, Algemeen Nederlands, de cultuurtaal van Vlamingen als Nederlanders.

U spreekt misschien met een harde g en doorspekt uw zinnen met "nou", maar dat maakt nog niet dat u een andere taal dan de Vlamingen spreekt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:16   #202
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Pikant detail: dit jaar zaten er meer Franstaligen in de jury dan het jaar ervoor. Juist omdat de organisatoren de beschuldiging van "te Vlaams te zijn" wilden ontkrachten.

En kwam werd er een Vlaamse verkozen.

Oei.
Miss BELGIE is eerst en vooral BELG. Het zijn Vlamingen zoals u die een soort haat tussen de twee gemeenschappen willen scheppen maar dit lukt niet, Jan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:19   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Miss BELGIE is eerst en vooral BELG. Het zijn Vlamingen zoals u die een soort haat tussen de twee gemeenschappen willen scheppen maar dit lukt niet, Jan.
Proest!

Het zijn notabene de Franstaligen die problemen maken over het feit dat er al enkele jaren op rij een Vlaamse jongedame tot miss Belgium werd gekozen. Niet "de Vlamingen".

Dus, wat zit u weer eens te kappen op "de" Vlamingen?!

Het ziet er trouwens uit dat u uitgaat van een soort haat tegenover "de" Vlamingen. Want volgens u hebben de Vlamingen het weer eens gedaan...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:21   #204
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad de Vlamingen zijn tevreden ,

de nieuwe Miss is duidelijk Nederlandstalig en niet Franstalig .

Opdracht volbracht.
Niet heel Vlaanderen ligt wakker van uw communautair brol maar dit beseft u helemaal niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:23   #205
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niet heel Vlaanderen ligt wakker van uw communautair brol maar dit beseft u helemaal niet.
Wallonië daarentegen wel, zoals blijkt uit de krantenartikels geciteerd in TP.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:25   #206
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Miss BELGIE is eerst en vooral BELG. Het zijn Vlamingen zoals u die een soort haat tussen de twee gemeenschappen willen scheppen maar dit lukt niet, Jan.
Die verkozene zelf, en de organisatie die het regelt, zijn in de eerste plaats bezig met iets commercieels. En niks met nationaliteit of zo.
Idem dito voor de concurrerende titels als miss belgian beauty en aanverwanten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:25   #207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niet heel Vlaanderen ligt wakker van uw communautair brol maar dit beseft u helemaal niet.
Waarom lazen we dan in de Franstalige media dat ze ten zuiden van de taalgrens de missverkiezingen als communautair geladen zien? U probeert hier steevast dit element uit de weg te gaan om systematisch het te hebben over "de" Vlamingen. Heel merkwaardig!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:28   #208
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wallonië daarentegen wel, zoals blijkt uit de krantenartikels geciteerd in TP.
2

Mochten de Franstalige kranten de bel niet aan de kat gebonden hebben, dan bestond deze draad simpelweg niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:30   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2

Mochten de Franstalige kranten de bel niet aan de kat gebonden hebben, dan bestond deze draad simpelweg niet.
Kijk, Everytime herhaalt hier als een echte ratelslang voortdurend dat we allemaal Belgen zijn en dat zowat iedereen zich Belg voelt.

Als dat klopt, dan is het hele gedoe in de Franstalige media onbegrijpelijk. Als ze zich evenzeer en evenveel Belg voelen ten zuiden als ten noorden van de taalgrens, waarom ergeren ze zich dan aan het feit dat er zoveel jaar op rij een Nederlandstalige wordt verkozen?

Waarom?

"We" zijn toch allemaal Belgen?!

Althans volgens Everytime.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:34   #210
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wallonië daarentegen wel, zoals blijkt uit de krantenartikels geciteerd in TP.
Is heel Franstalig België daarmee bezig? Helemaal niet!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:37   #211
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Proest!

Het zijn notabene de Franstaligen die problemen maken over het feit dat er al enkele jaren op rij een Vlaamse jongedame tot miss Belgium werd gekozen. Niet "de Vlamingen".

Dus, wat zit u weer eens te kappen op "de" Vlamingen?!

Het ziet er trouwens uit dat u uitgaat van een soort haat tegenover "de" Vlamingen. Want volgens u hebben de Vlamingen het weer eens gedaan...
Bepaalde bekrompene mensen die niets vertegenwoordigen. Dit forum vertegenwoordigt ook niet heel Vlaanderen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:39   #212
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Bepaalde bekrompene mensen die niets vertegenwoordigen. Dit forum vertegenwoordigt ook niet heel Vlaanderen.
Kijk eens, u weet dat ze blijkbaar niets vertegenwoordigen. Dan blijft het nog steeds onbegrijpelijk waarom de Franstalige media daar aandacht aan hebben besteed.

Uw redenering klopt gewoonweg niet. U probeert zich eruit te leuteren, maar hoe meer u wrikkelt hoe vaster u geraakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:40   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Is heel Franstalig België daarmee bezig? Helemaal niet!
Is er op politiek vlak dan iets waar iedere inwoner mee bezig is? U komt immers altijd af met de dooddoener "niet iedereen is daar mee bezig".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 22:45   #214
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Dat is iedere keer weer grappig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 23:10   #215
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niet heel Vlaanderen ligt wakker van uw communautair brol maar dit beseft u helemaal niet.
Liever communautair dan voor de Lieve vrede steeds toegevingen doen aan franstaligen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 23:44   #216
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Liever communautair dan voor de Lieve vrede steeds toegevingen doen aan franstaligen.

Als er tussen die misses Franstaligen zitten die het even goed kunnen uitleggen als de huidige verkozene is er voor mij geen enkel probleem hoor.
Ze is mooi en weet waarover zij praat.
Deze hele topic is weeral onzin dus.
Een bagatel om mekaar weer eens in de haren te vliegen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 00:23   #217
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welneen, u neemt de context niet mee in uw redenering. U haalt een zinnetje eruit en plaatst het in een andere context.

En, trouwens, ik spreek Vlaams. Dat is mijn dialect van huis uit. Daarnaast spreek ik ook AN, Algemeen Nederlands, de cultuurtaal van Vlamingen als Nederlanders.

U spreekt misschien met een harde g en doorspekt uw zinnen met "nou", maar dat maakt nog niet dat u een andere taal dan de Vlamingen spreekt.
Voor wat de taal betreft waarin betrokken miss de stelling “men kan niet zomaar mensen beoordelen op basis van hun uiterlijk” heeft geuit (zoals ik kon vaststellen in het filmpje) : mijn Frans accent bij gesproken Nederlands mag dan wel overduidelijk zijn, maar dat belet niet dat ik van een ander hoor of die al dan niet Nederlands praat, zij het met één of ander accent. Ik verzeker u : betrokkene sprak Nederlands, want mocht het geen Nederlands maar één of ander dialect geweest zijn, dan zou ik er niets van begrepen hebben.

Hoe dan ook, en zelfs als u of anderen het Nederlands van uw miss "Vlaams" willen noemen, is bedoelde stelling een concrete universele en derhalve een niet voor interpretatie vatbare stelling, die uiteraard in eender welke context geldt. Enkel racisten zullen het daar wellicht niet mee eens zijn.

Het is eenvoudigweg lachwekkend dat iemand die zopas precies op basis van haar uiterlijk is beoordeeld en uiteindelijk als “winnares” is verkozen boven diverse anderen, stelt dat men niet zomaar mensen kan beoordelen op basis van hun uiterlijk...
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 00:43   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Voor wat de taal betreft waarin betrokken miss de stelling “men kan niet zomaar mensen beoordelen op basis van hun uiterlijk” heeft geuit (zoals ik kon vaststellen in het filmpje) : mijn Frans accent bij gesproken Nederlands mag dan wel overduidelijk zijn, maar dat belet niet dat ik van een ander hoor of die al dan niet Nederlands praat, zij het met één of ander accent. Ik verzeker u : betrokkene sprak Nederlands, want mocht het geen Nederlands maar één of ander dialect geweest zijn, dan zou ik er niets van begrepen hebben.

Hoe dan ook, en zelfs als u of anderen het Nederlands van uw miss "Vlaams" willen noemen, is bedoelde stelling een concrete universele en derhalve een niet voor interpretatie vatbare stelling, die uiteraard in eender welke context geldt. Enkel racisten zullen het daar wellicht niet mee eens zijn.

Het is eenvoudigweg lachwekkend dat iemand die zopas precies op basis van haar uiterlijk is beoordeeld en uiteindelijk als “winnares” is verkozen boven diverse anderen, stelt dat men niet zomaar mensen kan beoordelen op basis van hun uiterlijk...
Nogmaals: haar reactie sloeg helemaal niet op de schoonheidswedstrijd, maar wel op de reacties die haar als niet-Belgische afschilderden. Maar goed, u wil overduidelijk die context niet meenemen in uw redenering. U blijft liever de uitspraak in een context plaatsen waarin ze niet werd gezegd.

Miss België sprak inderdaad geen "Vlaams". Ik zou dat als Vlaamstalige van huis uit (Vlaams is een dialect) wel gemerkt hebben. De jongedame sprak Algemeen Nederlands. Geen dialect.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 15 januari 2018 om 00:44.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 01:24   #219
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals: haar reactie sloeg helemaal niet op de schoonheidswedstrijd, maar wel op de reacties die haar als niet-Belgische afschilderden. Maar goed, u wil overduidelijk die context niet meenemen in uw redenering. U blijft liever de uitspraak in een context plaatsen waarin ze niet werd gezegd.

Miss België sprak inderdaad geen "Vlaams". Ik zou dat als Vlaamstalige van huis uit (Vlaams is een dialect) wel gemerkt hebben. De jongedame sprak Algemeen Nederlands. Geen dialect.
Ik weet vanzelfsprekend dat uw miss met haar stelling niet verwees naar de schoonheidswedstrijd, maar kennelijk was/is ze niet voldoende pienter om te beseffen dat bedoelde stelling universeel is en derhalve uiteraard evenzeer geldt voor schoonheidswedstrijden, ook al bedoelde ze het niet zo.

Dat uitgerekend iemand die net in een schoonheidswedstrijd als mens werd beoordeeld op basis van haar uiterlijk voor de dag komt met bedoelde stelling is even schrijnend als lachwekkend.

Waarmee ik over uw miss gezegd heb wat er volgens mij over te zeggen valt : I rest my case. Dat hoeft evenwel niet te beletten dat u nog verder uitgebreid over de jongedame kunt redetwisten. Het is ten slotte uw miss, nietwaar.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 15 januari 2018 om 01:34.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 02:23   #220
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Deze draad illustreert perfect mijn onderschrift...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be