Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2014, 11:01   #21
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Ik ben het hier 100% eens met doremi en Alice. Een werkgever wilt mensen aanwerven die de job gedaan krijgen en die gemotiveerd zijn om effectief te werken. Wederom staren de verdedigers van 'Omar' zich blind op enkel zijn naam en kijken ze niet naar de rest van de feiten, die duidelijk genoeg zijn en in Omars nadeel spelen. Hypocrisie lijkt voor sommigen wel een hardcore drug te zijn, zeg.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:18   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Neen, maar hoe langer men de hooligans in die gemeenschappen hun gang laat gaan, hoe meer de 'anderen' zich actief zullen moeten distantiëren. Een beetje zoals elke voetbalfan eind jaren '80 telkenmale moest uitleggen dat hij geen hooligan was maar gewoon een voetbalfan. Met het buitenwerken van de hooligans is die tendens helemaal verdwenen, wie 20 jaar geleden op een sollicitatie zou zeggen actief voetbalfan te zijn had dik de kans om als marginaal aanzien te worden (algemene beeldvorming) wie dat vandaag doet, na de grotendeelse uitbanning van het hooliganisme, zal die stempel niet meer krijgen.

Moest men echter het hooliganisme nooit hebben aangepakt en steeds gezegd hebben dat de politie dat toch wel uitlokte zouden voetbalfans vandaag nog eenzelfde slechte naam hebben. Hetzelfde zien we bij deze groepen. vanaf dat men het 'krapuul' zal uitsluiten vanuit de gemeenschap zelf zal ook de geloofwaardigheid en respect tegenover de gemeenschap terugkeren. Maar o.a. op basis van religieuze gronden zie ik dat niet gebeuren en blijft men maar alle oorzaken extern zoeken.
dus als hij zich genoeg verexcuseert voor daden van mensen die hij totaal niet kent, is het goed?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:22   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus als hij zich genoeg verexcuseert voor daden van mensen die hij totaal niet kent, is het goed?
Niets als miserie met die mannen. Eens een vast contract krijgen ze soms plots een religieuze opstoot en willen ze bijvoorbeeld hun vrouwelijke chef geen hand meer geven of er zelfs niet meer voor werken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:24   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niets als miserie met die mannen. Eens een vast contract krijgen ze soms plots een religieuze opstoot en willen ze bijvoorbeeld hun vrouwelijke chef geen hand meer geven of er zelfs niet meer voor werken.
dan smijt je die buiten. Maar om daarom iemand die toevallig dezelfde huidskleur heeft, niet aan te nemen???
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:25   #25
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Weer eentje met een hoog Calimero gehalte, niets meer.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:36   #26
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niets als miserie met die mannen. Eens een vast contract krijgen ze soms plots een religieuze opstoot en willen ze bijvoorbeeld hun vrouwelijke chef geen hand meer geven of er zelfs niet meer voor werken.
Ik heb eens ergens gewerkt waar der zo'n typ was. En dat was dan niet een Omar maar een Jan die zich bekeerd had tot het ware geloof. De moslims die werkten lachten die gewoon uit


Maar het viel weer te verwachten dat de plaatselijke racisten hier altijd een excuusje klaar hebben om een werkwillige allochtoon werkloos te houden. "Ik geraakte in de jaren '80 ni aan een job omdat ik voetbalsupporter was", lol
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:42   #27
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik heb eens ergens gewerkt waar der zo'n typ was. En dat was dan niet een Omar maar een Jan die zich bekeerd had tot het ware geloof. De moslims die werkten lachten die gewoon uit


Maar het viel weer te verwachten dat de plaatselijke racisten hier altijd een excuusje klaar hebben om een werkwillige allochtoon werkloos te houden. "Ik geraakte in de jaren '80 ni aan een job omdat ik voetbalsupporter was", lol
Dat is dan wel 'n geval apart. Meestal zijn het toch nog steeds de allochtonen die voor miserie zorgen. Een uitzondering bevestigt de regel niet.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:44   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Het gaat niet om de huidskleur.

Het gaat om de 'afkomst'. En daar valt nu eenmaal iets over te zeggen.
We zitten hier in België met Nederlanders; Grieken, Italianen, Spanjaarden, Denen, Noren, Fransen, Engelsen; Portugesen; Mexicanen; en nog zoveel andere nationaliteiten, al dan niet met een 'kleurke'.

Ik heb nooit geweten, dat een Portugees, Mexicaan of Italiaan moet klagen, dat op basis van zijn naam, hij/zij niet zijn weerhouden geweest.

Als er iemand niet wordt weerhouden, dan is het een Omar, of een Mohamed, Abdul of Mustaffa ...

Het is dus aan Omar, Mohamed, Abdul en Mustaffa om zich vragen te stellen.
ook Portugezen, Mexicanen en Italianen klagen dat ze minder gemakkelijk werk vinden.

Maar moeten alle Omaren boeten voor wat anderen met toevallig dezelfde afkomst mispeuteren?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:45   #29
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holger Danske Bekijk bericht
Ik weet heus wel hoe iemand van daar klinkt. Zijn accent is geforceerd. Dacht eerst dat hij een spreekgebrek had.
"Spraakgebrek".
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:51   #30
Holger Danske
Burger
 
Geregistreerd: 8 januari 2014
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"Spraakgebrek".
Misschien begrijp je hem niet dan?
Holger Danske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:53   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niets als miserie met die mannen. Eens een vast contract krijgen ze soms plots een religieuze opstoot en willen ze bijvoorbeeld hun vrouwelijke chef geen hand meer geven of er zelfs niet meer voor werken.
Ik heb dat al een paar dozijn keren zien gebeuren ondertussen.

Voorbeeldje. De "senior" een zeer bekwame vrouw, de assistent een uitzend "Omar", en zolang het interim was, kon je geen betere assistent verwachten. Misschien een beetje traag van begrip, en met een beperkt inlevingsvermogen, maar extreem enthousiast en overal direct paraat. Maar eenmaal dat contract van onbepaalde duur in handen, de meest luie , boertige racist die ieder die niet moslim/marokkaan was beschouwde als slaafje.
Ik moet toegeven, bij mij flikte ie dat niet, daar ik "hierarchisch" boven hem stond, en ik de koran beter kende dan hem.

Maakte niet uit. Na een paar keer onwettig afwezig geweest te zijn, kon zelfs HR het niet meer verkroppen en mocht dit modelleke de biezen pakken.

Gelukkig voor hem is HR bij ons op't werk verdomt vriendelijk, en krijgen zelfs betrapte dieven, vandalen en kemphanen de keuze "zelf tekenen voor verbreking contract, of slechte C4 voor dwingende reden met bewijzen".
Tot nu toe hebben we nog geen debiel gevonden die niet tekende.

Ik moet eerlijk toegeven, bij de Turken komt het veel minder voor, en ook bij de Marokkanen zitten er goeie. Maar als een werkgever een hele kudde moet binnenhalen om er een paar goeie uit te filteren, dan is het een ander verhaal.

In alle geval, onze Omar/Jan situatie.... Hoe gaat een werkgever reageren als ik ipv de naam op mijn identiteitskaart, mijn internet naam Maddox Blackheart op mijn CV opgeef?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:56   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ook Portugezen, Mexicanen en Italianen klagen dat ze minder gemakkelijk werk vinden.
Alle 15 de Mexicanen in België?
En wat betreft Portugezen en Italianen van 3de generatie, hoe herken je die nog van een "ouwe belg?"?
Trouwens, "we" zijn zelfs zo vriendelijk een 2de generatie Italiaan als landsleider aan te stellen. Discriminatie???

Citaat:
Maar moeten alle Omaren boeten voor wat anderen met toevallig dezelfde afkomst mispeuteren?
Als het leven eerlijk zou zijn, neen. Helaas is het leven niet eerlijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 12:00   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
"Moeten" werkgevers verplicht het risico nemen?

ja
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 12:10   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik moet eerlijk toegeven, bij de Turken komt het veel minder voor, en ook bij de Marokkanen zitten er goeie.
Voila sè zo mag ik het horen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar als een werkgever een hele kudde moet binnenhalen om er een paar goeie uit te filteren, dan is het een ander verhaal.
Op een hele kudde Jan's zitten er ook rotte appels. En iemand die solliciteert en de moeite doet van zijn CV in te dienen, die wilt niet werkloos blijven, de RVA die maakt geen onderscheid tussen Jan/Omar hoor. Die radieert na x aantal tijd. En wat dan? Dan gaat Omar de criminaliteit in. Omdat een met oogkleppen racistsche werkgever liever een witte 'Jan' heeft. Simplistische visie zoals ik het voorstel want natuurlijk gaan niet alle Omars het slechte pad op. Net zomin dat niet alle werkgevers domme VB'ers zijn. Gelukkig maar.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 12:15   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

ik vraag me af hoeveel schade aan de economie we hebben door het systematisch discrimineren van goede arbeidskrachten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 12:47   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik weet niet? Heftruckchauffeur/magazijnier is toch een allround functie waar geen scholing voor vereist is? Ingeburgerd klonk hij wel, want hij sprak hetzelfde als een lokale Jan gesproken zou hebben.
Voor heftruckchauffeur heb je een brevet nodig. De vraag naar gebrevetteerde chauffeurs is groot.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 13:06   #37
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vraag me af hoeveel schade aan de economie we hebben door het systematisch discrimineren van goede arbeidskrachten.
I couldn't care less, we zijn geen hoeren, hoewel jij daar constant voor pleit
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 13:14   #38
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Kort en goed samengevat! De rest is zever van Bert den Bleiter & co.

En nog altijd niet willen toegeven dat zij ZELF voor hun slechte naam hebben gezorgd. Hallucinant.
Omar is de typische bleit-allochtoon-leugenaar.

We hebben in Brussel een afdeling, als daar een autochtoon werkt volstaat het dat een andere Turk zich aandient en de autochtoon wordt eruit gesmeten.
Die autochtoon gaat niet in de pers lopen zeiken, ook al weigeren de turken hem de rechtmatige vergoeding te betalen, en doen ze aan belastingontduiking op een schaal waarbij gans Belgie verbleekt.

Je overleeft enkel als je 5 keer beter bent dan hen in wat je doet.

Maar ze doen eigenlijk hetzelfde als m'n vroegere werkgevers (alleen 200 keer brutaler): een team werkt pas goed als het homogeen is, en voldoende individuele krachten heeft om met creatieve oplossingen voor de dag te komen.

Het is niet toevallig dat geen enkel moslimland een onderneming heeft die iets voorstelt buiten hun eigen land. Je onderneming daarmee volstouwen kan niks anders betekenen dat je verouderde structuren wanhopig overeind probeert te houden. De kern van de verarming van Belgie - een onomkeerbaar proces.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 13:52   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Of middels het door opgelegde qutoa aanwerven van bij voorbaat minder goede werkkrachten ...
welke quota?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 14:14   #40
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
welke quota?
Quota die door het politiek correcte links populisme worden opgelegd, zodat ook achterlijke inteelt Roma's een kans op werk krijgen.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 21 maart 2014 om 14:15.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be