Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2019, 12:26   #41
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Traditioneel scoort Groen sterk bij leerkrachten en ambtenaren - met 0% firmawagens.

In het algemeen heeft ongeveer 10% van de werknemers een firmawagen. Dat betekent dat ongeveer 90% van de werknemers met het voorstel van Groen er op vooruitgaat. Een meer dan behoorlijke visvijver voor de verkiezingen...
Ah bon. Dus een tankkaart afpakken van werknemer x is een goeie zaak voor werknemer y omdat....????
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 12:39   #42
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een salariswagen is een deel van je loon
en een groene wagen kan je niet kopen in het segment van 90% van de salariswagens
dat was wat ik antwoordde op uw statement "Je kunt perfect een firmawagen hebben én groen zijn op het vlak van mobiliteit."

dat klopt dus niet.
"Groene mobiliteit' is niet hetzelfde als "elektrische auto". Integendeel zelfs. Groene mobiliteit is vooral minder met de auto rijden, ongeacht of die auto nu op elektriciteit, aardgas, waterstof of diesel rijdt.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 12:41   #43
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah bon. Dus een tankkaart afpakken van werknemer x is een goeie zaak voor werknemer y omdat....????
Het groene voorstel is: 3 miljard besparen door de fiscale voordelen op tankkaarten en bedrijfswagens af te schaffen, en tegelijk 3 miljard uitdelen door een mobiliteitsbudget toe te kennen aan iedereen. Werknemer y gaat blij zijn met dat tweede.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 12:50   #44
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je kan zagen wat je wilt, maar Groen komt wel met een duidelijk voorstel over hoe ze het probleem wilt aanpakken.

Dat dit voorstel niet naar uw goesting is, kan ik begrijpen, maar u bent geen Groen kiezer he....
Inderdaad, mijn complimenten aan Groen dat ze hun nek durven uitsteken. Het is een basis om over te discussiëren - en dat op zich is een grote stap vooruit.

Alleen vindt ik het spijtig dat Groen, en de discussies in de media, nu vooral lijken te focussen op die firmawagens. Volgens mij is dat het duurste (volgens hun eigen cijfers 3 van de 10 miljard), en tegelijk minst efficiënte voorstel uit het plan.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 12:58   #45
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het groene voorstel is: 3 miljard besparen door de fiscale voordelen op tankkaarten en bedrijfswagens af te schaffen, en tegelijk 3 miljard uitdelen door een mobiliteitsbudget toe te kennen aan iedereen. Werknemer y gaat blij zijn met dat tweede.
Laat ons wel wezen; de overheid heeft met de forfaitregeling een compromis uitgewerkt dat voor een instroom aan belastingen en RSZ zorgde. Schaf deze regeling af en werknemers gaan terug hun firmawagen mogen droppen op de bedrijfsparking.

Op papier althans, want om zulks effectief te controleren moet je er je bed naast zetten. En zo gaat de overheid ipv inkomsten te creeren er juist gaan verliezen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:12   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het groene voorstel is: 3 miljard besparen door de fiscale voordelen op tankkaarten en bedrijfswagens af te schaffen, en tegelijk 3 miljard uitdelen door een mobiliteitsbudget toe te kennen aan iedereen. Werknemer y gaat blij zijn met dat tweede.
maar die tankkaart en bedrijfswagen is het loon van werknemer x ... HOE ga jij dat afpakken? Waar ga je zijn looncompensatie van betalen??? terwijl je ook y blijkbaar nog cadeaus wil geven?

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 maart 2019 om 13:13.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:16   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jamaar, niemand in België heeft een wagen nodig om op zijn werk te geraken.
Dat kan allemaal met het openbaar vervoer (dat zondag laatstleden stil stond omdat er een frisse bries op zijn Florida's België streelde), of met de fiets(heerlijk toch, zo diep inademen in naar het zeggen, meest vervuilde stukje aarde), of zelfs te voet.
Want, uiteindelijk, België kan je op een week volledig door wandelen.
Dat is de overdrijving van het jaar.
Mocht je mij vragen hoeveel mensen de auto voor woonwerk-verkeer kunnen missen gedurende 365/365, dan schat ik 20 procent.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:20   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is de overdrijving van het jaar.
Mocht je mij vragen hoeveel mensen de auto voor woonwerk-verkeer kunnen missen gedurende 365/365, dan schat ik 20 procent.
ik ben daar zelfs bij, maar dat wil niet zeggen dat ik zonder auto kan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:23   #49
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar die tankkaart en bedrijfswagen is het loon van werknemer x ... HOE ga jij dat afpakken? Waar ga je zijn looncompensatie van betalen??? terwijl je ook y blijkbaar nog cadeaus wil geven?
IK wil dat helemaal niet afpakken, en zeker niet zonder een degelijke compensatie. Ik BEN werknemer x! Maar afgaande op wat o.a. De Standaard schrijft over het voorstel van Groen, is dat wel wat zij van plan zijn.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:25   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar die tankkaart en bedrijfswagen is het loon van werknemer x ... HOE ga jij dat afpakken? Waar ga je zijn looncompensatie van betalen??? terwijl je ook y blijkbaar nog cadeaus wil geven?
Het rsz en belasting op loon voordeel er uit en dan is het gewoon loon in natura.

Dat is slechter voor werkgevers dan werknemers.
Maar eerlijker.

Nu worden de laagste kaders vol belast en hogere niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 maart 2019 om 13:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:26   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
IK wil dat helemaal niet afpakken, en zeker niet zonder een degelijke compensatie. Ik BEN werknemer x! Maar afgaande op wat o.a. De Standaard schrijft over het voorstel van Groen, is dat wel wat zij van plan zijn.
ok, jij niet Groen ... hoe denkt groen dat gat in hun plan van meer dan zes miljard te kunnen dichten?

ik weiger die flauwe kul van Calvo een klimaatplan te noemen, het zijn hersenspinsels.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 maart 2019 om 13:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:26   #52
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
IK wil dat helemaal niet afpakken, en zeker niet zonder een degelijke compensatie. Ik BEN werknemer x! Maar afgaande op wat o.a. De Standaard schrijft over het voorstel van Groen, is dat wel wat zij van plan zijn.
daar vinden zij nooit een medestander voor
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:28   #53
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het groene voorstel is: 3 miljard besparen door de fiscale voordelen op tankkaarten en bedrijfswagens af te schaffen, en tegelijk 3 miljard uitdelen door een mobiliteitsbudget toe te kennen aan iedereen. Werknemer y gaat blij zijn met dat tweede.
Gij gelooft ook nog in Sinterklaas. Laat groen doen binnen enkele jaren zijn de tweeverdieners van de middenklasse in de lagere klasse belandt. Groen gaat de burgers gewoon losweg kapot belasten. 100 jaar terug in de tijd gaan we gaan.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:30   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10107337.html

Bij mij weten is de Belg erg gesteld op vrijheid en onafhankelijkheid. Als je de bedrijfswagen afschaft gaan mensen niet zomaar overstappen op openbaar vervoer. Ze gaan dan, ondanks de meerprijs, misschien kiezen om als particulier een wagen te kopen, liefst dan tweedehands aan een scherpe prijs. Een oudere wagen die minder proper is uiteraard.

Het aantal mensen die een volledig electrische auto als particulier hebben aangeschaft ... ik kan ze niet op 1 hand tellen... zelfs niet op 1 vinger.

Wat denkt u?
6 miljard extra (dacht ik) op de begroting. Goed dus.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:47   #55
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Studie uit TRAXIO van maart 2019. Zonder bedrijfswagens : hogere emissies, minder fiscale inkomsten en even lange files. Netto leveren bedrijfswagens jaarlijks de Staatskas ruim 2 miljard euro op. Netto welteverstaan dus na alle mogelijke subsidiëringen en andere staatssteun. Kijk anders even naar de laatste gepubliceerde cijfers van StatBel en FOD Mobiliteit. 465338 salariswagens op een totaal wagenpark van 5853782 personenwagens. Dit is amper 7,9%. Groen zal er potten mee gaan breken.

Waar Groen in alle talen over zwijgt is het vrachtvervoer in alle mogelijke vormen. Vrachtvervoer neemt volgens StatBel meer dan het driedubbele dan personenwagens van verontreiniging voor zijn rekening. Maar Groen zwijgt in alle talen. Het vrachtvervoer krijgt zelfs meer en meer fiscale cadeaus en dankzij de kilometerheffing worden de zaakvoerders slapend rijk. Neen Groen viseert de werkmensen met hun salariswagens en privéwagens. Kapot belasten zullen ze het gaan doen. Laat Groen doen en binnen 10 jaar is het zoals de jaren 1960. Mijnheer dokter kan zich dan een wagen permitteren. En de rest zal armoede lijden en te voet gaan. Zware armoede die er dan gaat aankomen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:50   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tja de economie heeft nog een laatste duwtje nodig....om geheel weg te zakken.

Zie mijn onderschrift.
Dat staat daar al jaren de waarheid te vertellen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:52   #57
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Uw onderschrift klopt volledig. Succesvol en vooral alles "in het wit" doen is gewoon je eigen doodvonnis tekenen. Buiten enkele succesverhalen die waarschijnlijk heel goede boekhouders en advocaten hebben.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:58   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar die tankkaart en bedrijfswagen is het loon van werknemer x ... HOE ga jij dat afpakken? Waar ga je zijn looncompensatie van betalen??? terwijl je ook y blijkbaar nog cadeaus wil geven?
De mensen een deel van hun loon afpakken, de groene weg naar het succes.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 14:01   #59
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
... Laat Groen doen en binnen 10 jaar is het zoals de jaren 1960. Mijnheer dokter kan zich dan een wagen permitteren. En de rest zal armoede lijden en te voet gaan. Zware armoede die er dan gaat aankomen.
Tussen 1950 en 1970 verzevenvoudigde het personenwagenpark. De inkomstenbelasting van de gemiddelde werknemer lag rond de 15 %. Met Groen wordt het huidige wagenpark gehalveerd en de belastingen gemiddeld op 45 - 55 % gebracht (dit is exclusief de BTW).
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 14:05   #60
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Tussen 1950 en 1970 verzevenvoudigde het personenwagenpark. De inkomstenbelasting van de gemiddelde werknemer lag rond de 15 %. Met Groen wordt het huidige wagenpark gehalveerd en de belastingen gemiddeld op 45 - 55 % gebracht (dit is exclusief de BTW).
Dus met Groen gaat de helft van de werkende bevolking niet meer op hun werk geraken. Mooie vooruitzichten! Misschien kan Groen ineens met SPA afspreken en van België een communistisch land maken?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be