Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2019, 18:08   #121
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar heb ik al eerder naar verwezen.



Exact. Dan kunnen we beter onze 7 reactoren een levensduur van 60 jaar toekennen zoals in de VS, waar sommige broertjes die al gekregen hebben. En nu als gekken hernieuwbaar en opslagcapaciteit bouwen. Duur, maar op de lange baan haalbaar (100jaar +) omdat er geen grondstoffen afgefakkeld of gespleten worden.
100% akkoord.
Toevallig sprak ik gisteren met een Vlaams kerningenieur.
Die stelde ook dat onze "oude" centrales gemakkelijk 60 jaar levensduur hebben.
Zo'n man ontmoet je niet alle dagen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 21:20   #122
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100% akkoord.
Toevallig sprak ik gisteren met een Vlaams kerningenieur.
Die stelde ook dat onze "oude" centrales gemakkelijk 60 jaar levensduur hebben.
Zo'n man ontmoet je niet alle dagen.
Niet alle dagen dat we overeenkomen Boduo.

De bestraalde delen zoals de reactor en de directe mantel ervan, laat die maar zitten, die kunnen de job nog lang aan -zelfs de scheurtjesreactoren. Al de rest is vervangbaar. Da's klassiek materiaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 15:35   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar heb ik al eerder naar verwezen.



Exact. Dan kunnen we beter onze 7 reactoren een levensduur van 60 jaar toekennen zoals in de VS, waar sommige broertjes die al gekregen hebben. En nu als gekken hernieuwbaar en opslagcapaciteit bouwen. Duur, maar op de lange baan haalbaar (100jaar +) omdat er geen grondstoffen afgefakkeld of gespleten worden.
+ zoals het NU is: slechts 50 kg radioactief afval per jaar per reactor. kan niet "gerecycleerd" worden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 16:17   #124
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
+ zoals het NU is: slechts 50 kg radioactief afval per jaar per reactor. kan niet "gerecycleerd" worden.
Recycling gebruikte splijtstof.

Een iets ouder artikel leerde zelfs ... Reactor van de toekomst vreet kernafval.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 17:01   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
+ zoals het NU is: slechts 50 kg radioactief afval per jaar per reactor. kan niet "gerecycleerd" worden.
Het is maar een klein pakketje. 50 kg kleine actinides. (wat de moeilijke, stevig radioactieve jongens zijn). Perfect te gebruiken in een containergrote RTG.

Spijtig dat mijn tuin wat klein is. Maar ingraven is mogelijk, een zwembad gebruiken als heatsink.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 20:59   #126
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is maar een klein pakketje. 50 kg kleine actinides. (wat de moeilijke, stevig radioactieve jongens zijn). Perfect te gebruiken in een containergrote RTG.

Spijtig dat mijn tuin wat klein is. Maar ingraven is mogelijk, een zwembad gebruiken als heatsink.
RTG: dat ziet er interessant uit !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 23:19   #127
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
RTG: dat ziet er interessant uit !
Duur en weinig rendement in verhouding, maar anders ligt het gewoon te niksen en duur te wezen.

En het is een constante bron, uur na uur, week na week. Met een Sr90 bron is het gehalveerd na 27 jaar.
En met 250W (in de vorm van het redelijk inerte strontiumtitanaat) aan warmte per kilo kan je toch al iets doen he. Een emmer van dat spul straalt dan meer dan 12kw aan warmte uit, en daar kan je al een deftige jacuzi mee verwarmen, (je wil het niet in emmervorm, maar in dunne plaat, om veel warmtewisseloppervlak te hebben)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 10:09   #128
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Duur en weinig rendement in verhouding, maar anders ligt het gewoon te niksen en duur te wezen.

En het is een constante bron, uur na uur, week na week. Met een Sr90 bron is het gehalveerd na 27 jaar.
En met 250W (in de vorm van het redelijk inerte strontiumtitanaat) aan warmte per kilo kan je toch al iets doen he. Een emmer van dat spul straalt dan meer dan 12kw aan warmte uit, en daar kan je al een deftige jacuzi mee verwarmen, (je wil het niet in emmervorm, maar in dunne plaat, om veel warmtewisseloppervlak te hebben)
Een jacuzi, is dat iets voor Anuna & Kyra (+Dries ?).

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 10:29   #129
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

De groenen verkopen lucht (canned air) in de zin van onzin, die zouden geen stem mogen halen.

Graag reactie.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2019 om 10:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 17:10   #130
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De groenen verkopen lucht (canned air) in de zin van onzin, die zouden geen stem mogen halen.

Graag reactie.
In Nederland is Groen! nu de 2de partij op 13 !
Dat zegt genoeg.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 18:11   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100% akkoord.
Toevallig sprak ik gisteren met een Vlaams kerningenieur.
Die stelde ook dat onze "oude" centrales gemakkelijk 60 jaar levensduur hebben.
Zo'n man ontmoet je niet alle dagen.
Gij hebt dus NOG ALTIJD mijn boek van 12 jaar geleden niet gelezen he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 18:44   #132
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij hebt dus NOG ALTIJD mijn boek van 12 jaar geleden niet gelezen he !
Wat is de titel, naam v.d.schrijver en uitgeverij +ISBNnr ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 19:23   #133
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat is de titel, naam v.d.schrijver en uitgeverij +ISBNnr ?
U vraagt aan de schrijver wie de schrijver en uitgever is.

http://kernenergie.van-esch.org/boek...nergiePat5.pdf
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 20:06   #134
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is niet het antwoord, maar ik snap het wel.
U wil niet vertellen dat het Paars-Groen onder Verafstoot 1 was, die ook zo in de vlucht de kerncentrales verkocht.
Voor Verafstoot was het een ver van zijn bed show, 2015 was nog 3 verziekingen verder. En 2025 al helemaal zijn probleem niet meer. Dus kon hij zijn groene regeringsgenootjes laten klaar komen in hun geitenwollen strings.

Maar wat het probleem met de kernuitstap is. Bof, dat we meer CO2 in de lucht gaan blazen, en meer fossiele brandstof gaan opstoken.
Inderdaad géén enkel land ter wereld verkoopt zijn strategische energie bronnen aan het buitenland, uitgnomen België!!! Om olie en grondstoffen word gevochten, Verhofstadt verpaste onze kerncentrales, in China zou hij de doodstraf krijgen!!!!!!!

Net zoals alle computer toepassingen voor justitie, enz. enz. vele miljoenen gekost hebben en totaal niet werken komt nu dit er bij: de bouw van die nieuwe gas toestanden, er door gedrukt word bevestigt alleen maar de macht van de lobby in dit land.
Die wil bouwen om af te breken en ondertussen ons land gijzelt en afhankelijk maakt van de Russen via Duits Russische pijpleiding contract of VS schaliegas contract…. geholpen door de politieke zakkenvullers.

Noch erger is, het door duwen van zulke zaken door deze nep regering, wat volgt er nog, een “dictatuur grendelwet” om links vrolijk te maken????????

Bovendien en nog groter gevaar voor de democratie: Mensen open de ogen links is via het milieu een staatsgreep aan het plegen. Alles aan en voor de staat via milieu leugen de deelstaten en hun burgers terug hun eigen zijn ontnemen om dictatoriaal via “federaal almacht minister” te dicteren met een bijzondere dictatuur grendelwet!

Links preekt angst en hoop gesteund door de stoot troepen de vakbond en belangengroepen allerhande. Die Omgekocht werden met subsidies om te overleven. Pure volks misleiding het net zoals men gedaan heeft om de brexit aan de Engelsen te verkopen!!! Het Engelse volk zit er nu mee, net zoals wij voor eeuwig zullen vast zitten via de zoveelste grendelwet in dit land ( die voornamelijk de mensen die leven op Vlaamse bodem schaden + uitzuigen als slaven).

Deze Klimaatwet is een zevende staatshervorming. Herfederalisering = eis van links.

Kan de grote Kristof Calvo-show beginnen, want over inhoud gaat het hier echt niet.
Een zevende staatshervorming???? Wat niet kan om Vlaanderen te versterken....

Het voorstel is een bijzondere wet. Dit is een wet die moet gestemd worden met een meerderheid in de Nederlandse en de Franse taalgroep en een meerderheid van twee derden, dit zowel in de Kamer als in de Senaat. Waarom is dit zo? Deze wet is een zevende staatshervorming. Belangrijke bevoegdheden van de deelstaten, onder meer inzake leefmilieu en klimaat, worden geherfederaliseerd. Het voorstel van bijzondere wet wijzigt op een fundamentele manier de verhoudingen tussen de deelstaten en de federale overheid. De doelstellingen van het klimaatbeleid worden federaal vastgelegd. De deelstaten zitten erbij en kijken er naar. Een staatshervorming in tijden van communautaire stilstand, wie had dat gedacht?

Een bijzondere wet, dat is een grendel. We schreven in ons Grendelboek dat dit de meest stevige aller grendels is. Het is een onsoepel instrument, toch gebruikt men net deze techniek om het klimaat te 'redden'. Een wereldprobleem als het klimaat te lijf gaan met een aloude Belgische grendelwet, wie had dat ooit durven te denken?

Een klimaatbeleid zal inventief en creatief moeten zijn en zo'n beleid vergrendelt men toch niet in een bijzondere wet?

Omdat 100 linkse de Wetstraat bezetten!!!! Gans onze democratische maatschappij kapot!

7 nieuwe instellingen
Een van de Belgische ziektes is dat men denkt dat men een probleem kan oplossen door nieuwe instellingen en agentschappen in het leven te roepen. Dit is ook het geval met de bijzondere Klimaatwet. Er worden maar liefst zeven instellingen opgericht.
DELEN
De Senaat staat als Lazarus op uit zijn graf. = De ondemocratische achterkamer politiek herrijst!
Er komt een Interministeriële Klimaatconferentie, een Interparlementaire Klimaatconferentie, een Interfederaal Klimaatagentschap, een Permanent Onafhankelijk Klimaatexpertencomité met een permanent secretariaat en, kers op de taart, nog drie gewestelijke Onafhankelijke Klimaatcomités. De ecologische voetafdruk van deze instellingen-boulimie is wel bijzonder groot. De initiatiefnemers beseffen blijkbaar niet dat België gebukt gaat onder een teveel aan staat. Nog eens instellingen en agentschappen oprichten biedt geen oplossing.
De Senaat staat als Lazarus op uit zijn graf en krijgt er de bevoegdheid bij om de leden van het Permanent en Onafhankelijk Klimaatexpertencomité te benoemen. Alle Vlaamse partijen willen de Senaat afschaffen. Terecht, want de Senaat heeft deze legislatuur nog maar eens zijn volstrekte nutteloosheid bewezen. Een maand geleden wou Kristof Calvo de Senaat nog afschaffen, nu dient de Senaat de Calvo-show. Het kan verkeren in het parlementair theater.
Eenvoudig uitgelegd een polit-bureau dicteert via “milieu minister” + en vooral achterkamerpolitiek van de senaat gans het land. Repressie via milieu leger, milieu politie met afwerking door milieu rechtbank…. Net zoals ten tijde van de CCCP, Cuba, Venezuela en gedrochten als onder Erdogan!
Mensen open de ogen links is via het milieu een staatsgreep aan het plegen naar extreem links via zand in de ogen strooien en groene milieu preek. Door angst en hoop te preken net zoals men gedaan heeft om de brexit aan de Engelsen te verkopen!!! Met chaos als resultaat
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 22:14   #135
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vraagt aan de schrijver wie de schrijver en uitgever is.

http://kernenergie.van-esch.org/boek...nergiePat5.pdf
mensen schrijven soms onder een pseudoniem toch ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 22:16   #136
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
mensen schrijven soms onder een pseudoniem toch ?

Zijn forumnick kan ook de nick als schrijver zijn, maar dan nog zijn schrijver en forumlid dezelfde
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 22:23   #137
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zijn forumnick kan ook de nick als schrijver zijn, maar dan nog zijn schrijver en forumlid dezelfde
Hoe kon ik dát weten ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 22:46   #138
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe kon ik dát weten ???
Ik weet dat al 10 jaar of meer. Het feit dat Patrick VE zowat de enige forummer is die zijn eigen naam gebruikt als forumlid zou genoeg moeten betekenen nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 22:56   #139
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik weet dat al 10 jaar of meer. Het feit dat Patrick VE zowat de enige forummer is die zijn eigen naam gebruikt als forumlid zou genoeg moeten betekenen nietwaar.
Hoe kon ik weten Patrick VE zijn eigen naam gebruikt. ?
Als ik zou Boduo VI gebruiken als naam, hoe zou je dan kunnen weten dat VI de eerste letters zouden zijn van mijn naam ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 23:08   #140
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe kon ik weten Patrick VE zijn eigen naam gebruikt. ?
Als ik zou Boduo VI gebruiken als naam, hoe zou je dan kunnen weten dat VI de eerste letters zouden zijn van mijn naam ?
Ik dacht het al, Boduo is Jean-Pascal Van Iepersele de Strihou de Belgische klimatoloog van het IPPC, die ons hier komt opstoken.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 24 maart 2019 om 23:08.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be