Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2014, 16:44   #101
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De aarde is plat , de zon gaat onder in een poel van modder , en jij mag niet praten tegen vreemde mannen .
Komt uit hetzelfde boek , maar waarom zwijg je dan niet ?
Dat komt niet uit hetzelfde boek. Gelieve uw leugens voor uzelf te houden en bij het onderwerp te blijven: Darwin en z'n fantasie.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 17:20   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat komt niet uit hetzelfde boek. Gelieve uw leugens voor uzelf te houden en bij het onderwerp te blijven: Darwin en z'n fantasie.
Dus de leugens die U wil geloven moeten maar keiharde waarheid zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 oktober 2014 om 17:23.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 17:22   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat komt niet uit hetzelfde boek. Gelieve uw leugens voor uzelf te houden en bij het onderwerp te blijven: Darwin en z'n fantasie.
Darwin en zijn "fantasie" komen korter bij de feiten dan het handboek voor rovers en verkrachters van Mohammed de profeet.
En daar is een simpele reden voor. Darwin keek naar de natuur, en probeerde een verklaring te formuleren voor de dingen die hij zag.

En Darwin heeft niks verzonnen zoals de zon die ondergaat in een modderpoel.
Of dat het geslacht van het nageslacht te maken heeft met het eerst klaarkomen van de man of vrouw. Of het hebben van 1 of 7 sets ingewanden. Of het veranderen van joden in varkens en ratten. Of reuzenkamelen, of waterbronvingers.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 17:54   #104
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Bruxelles, de belangrijkste stad van het land, nietwaar?
De stad die het land bij elkaar houdt, wat zouden we doen zonder Bruxelles?
Uiteraard, wie die "werkozen" enz zijn, daar moet in alle talen over gezwegen worden... Maar de belastingbetaler mag er wel voor opdraaien.

Citaat:
Een derde van de Brusselaars (32,5 procent) moet zien rond te komen met een inkomen onder de armoederisicogrens. Dat blijkt uit de Welzijnsbarometer van het Observatorium voor Gezondheid en Welzijn van Brussel-Hoofdstad. In 2009 was dat nog een op de vier.

De armoederisicogrens ligt in ons land voor een alleenstaande rond de 900 euro per maand en voor een gezin met twee kinderen rond de 1.850 euro. Uit de Welzijnsbarometer blijkt nu dat één op de drie Brusselaars met een inkomen onder die armoedegrens moet rondkomen.

‘De armoede-indicatoren tonen dat een groot aantal Brusselaars leeft in moeilijke omstandigheden’, valt te lezen in de barometer. 19,6 procent van de Brusselse bevolking tussen 18 en 64 jaar is afhankelijk van een vervangingsinkomen of een bijstandsuitkering. Bijna vijf procent van de Brusselse bevolking tussen 18 en 64 jaar krijgt een leefloon en dit percentage is dubbel zo hoog bij de jongvolwassenen.

Een vijfde van de Brusselse bevolking (20,4 procent) is een niet-werkende werkzoekende en dit aandeel stijgt tot een derde (30,6 procent) onder de jongeren.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 18:29   #105
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een moderne Darwin die zijn/haar inzicht gebruikt om de diversiteit in de "urban jungle" te verklaren, dat zou eens iets nieuws zijn.



Oh, toch niet, er zijn al een paar mensen geweest die er nuchter naar gekeken hebben, en dat was niet naar de zin van de tranzies/Cosmos/pocos.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 18:38   #106
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat komt niet uit hetzelfde boek. Gelieve uw leugens voor uzelf te houden en bij het onderwerp te blijven: Darwin en z'n fantasie.
Sorry , ik volgde alleen maar . Heeft u er niet uw fantasie-boek bij gehaald ?
En wat heb jij in de bib te zoeken ? Je hebt toch genoeg aan één boek .
Voorzichtig zijn hé , straks begin je nog na te denken . En dat kan tot heel slechte dinges lijden in je hiernamaals . Je zou maar eens een van de maagden kunnen worden , elke dag opnieuw . Alléz , als je dat leuk vind , véél succés .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 13:02   #107
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het is inderdaad een kwestie van geloven of niet-geloven, zoals u zelf aangeeft.
Ik ga het zo kort mogelijk houden.

Wat beweert de evolutietheorie eigenlijk?

1. Uit dode materie en in "gunstige omstandigheden" is er leven ontstaan, laten we zeggen een levende cel, om het simpel te houden.
Geen enkel wetenschappelijk labo op de wereld is daarin geslaagd!
Een broodje-aap verhaal dus, te nemen of te laten.

2. En dan wordt het nog gekker: aan die ene cel (die blijkbaar uit het niks is verschenen), hebben we de huidige verscheidenheid op aarde van levende dieren, planten en zelfs mensen te danken.
Ik ontbreek pakweg een tussenvorm vis en paard.
Wederom broodje-aap verhaal, te nemen of te laten.

3. Over de mensaap ga ik zwijgen, ook veels te weinig tussenvormen itt de verwachting, behalve dit:
2:65 Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."
7:166 En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."
5:60. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

Mag ik dan dus geloven in God, die de mens en de andere dingen heeft geschapen, die elke dag nog universele macht uitoefent (goddelijke selectie ipv natuurlijke selectie)? Het is nl. een pak aannemelijker en nobeler dan broodje-aap verhalen.

God > alles
U mag geloven wat u wilt. Niemand kan of moet dit tegenhouden, maar wat u niet kunt geloven, is dat anderen die waanzin ernstig nemen, en al zeker niet wanneer het over wetenschap gaat.

Ik kan u enkel de persoonlijke bedenking meegeven dat ik hoop dat u geen kinderen heeft, en uw " opvattingen" daar aan doorgeeft, want het lijkt me een serieuze handicap wanneer je met ouders zit die meer geloof hechten aan de twijfelachtige uitspraken die toegeschreven worden aan een ongeletterde warlord uit de zevende eeuw,dan aan wetenschap die zich baseert op waarneming en feiten.
Jongens toch, je zou haast medelijden met u voelen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 21:01   #108
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U mag geloven wat u wilt. Niemand kan of moet dit tegenhouden, maar wat u niet kunt geloven, is dat anderen die waanzin ernstig nemen, en al zeker niet wanneer het over wetenschap gaat.

Ik kan u enkel de persoonlijke bedenking meegeven dat ik hoop dat u geen kinderen heeft, en uw " opvattingen" daar aan doorgeeft, want het lijkt me een serieuze handicap wanneer je met ouders zit die meer geloof hechten aan de twijfelachtige uitspraken die toegeschreven worden aan een ongeletterde warlord uit de zevende eeuw,dan aan wetenschap die zich baseert op waarneming en feiten.
Jongens toch, je zou haast medelijden met u voelen.
Jouw post is helemaal niet wetenschappelijk en weerlegt niets inhoudelijks van wat ik schreef. We zullen het houden op: jij voedt de verhaaltjes die jij wil aan je kinderen en ik doe hetzelfde met mijn evt kinderen.
Iedereen gelukkig.
Ok?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 21:35   #109
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hilarisch. Guinevere. U zou stand up commedianne moeten worden.

Feiten staven met woorden zijn ook verhaaltjes. Maar dan verhalen wel gebaseerd op meetbare gegevens.

Maar verhaaltjes staven aan een handleiding voor slavenhouders, verkrachters en woestijnrovers, da's verhaaltjes staven met barbarisme.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 oktober 2014 om 21:36.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 08:47   #110
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Jouw post is helemaal niet wetenschappelijk en weerlegt niets inhoudelijks van wat ik schreef. We zullen het houden op: jij voedt de verhaaltjes die jij wil aan je kinderen en ik doe hetzelfde met mijn evt kinderen.
Iedereen gelukkig.
Ok?
uw "wetenschappelijke" post is grappig. Om te beginnen weet Allah zelf niet waaruit hij Adam heeft geboetseerd. De ene keer uit modder, de andere keer uit klei nog een andere keer uit zand en water. Wel knap dan dat uw Allah daar dan al die darmen en werkende maag en lever en andere organen heeft kunnen boetseren, gewoon met een plaske water en wat zand. Dat klinkt inderdaad heel wat annemelijker dan ervan uit te gaan dat miljoenen jaren van evolutie tot de huidige diversiteit hebben geleid.

Ook een beetje ridicuul van uw Allah om dan eerst gedurende miljoenen jaren vooral dinosaurussen te boetseren. Wat was hiervan de bedoeling als hij dan toch op voorhand (alwetend) al wist dat de mens zijn superontwerp zou worden. Dan had Allah trouwens ook eventjes een leukere manier van baren mogen bedenken, ipv die kleine met die grote kop door zo'n klein gaatje te laten komen. Een beetje ontwerper had daarvoor ook bij de mens dan een buidel voorzien.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 09:02   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uw "wetenschappelijke" post is grappig. Om te beginnen weet Allah zelf niet waaruit hij Adam heeft geboetseerd. De ene keer uit modder, de andere keer uit klei nog een andere keer uit zand en water. Wel knap dan dat uw Allah daar dan al die darmen en werkende maag en lever en andere organen heeft kunnen boetseren, gewoon met een plaske water en wat zand. Dat klinkt inderdaad heel wat annemelijker dan ervan uit te gaan dat miljoenen jaren van evolutie tot de huidige diversiteit hebben geleid.
Mare, klei met veel water, is dat geen modder? En zand en water, geeft dat ook geen modder? Oftewel, Allah (of Gabriel) wou niet in herhaling vallen, en gebruikte gewoon alternatieve bewoordingen voor modder.

En allah is almachtig, dus dat boetseren van een werkend lichaan uit wat basismateriaal is voor de barmhartige niet meer moeite dan het maken van een ballondier door een verjaardagsanimator.

Citaat:
Ook een beetje ridicuul van uw Allah om dan eerst gedurende miljoenen jaren vooral dinosaurussen te boetseren. Wat was hiervan de bedoeling als hij dan toch op voorhand (alwetend) al wist dat de mens zijn superontwerp zou worden.
Neenee, dinosaurus-fossielen zijn het werk van de duivel. De aarde is geschapen 6600 voor Christus. Niks miljoenen jaren.
Citaat:
Dan had Allah trouwens ook eventjes een leukere manier van baren mogen bedenken, ipv die kleine met die grote kop door zo'n klein gaatje te laten komen. Een beetje ontwerper had daarvoor ook bij de mens dan een buidel voorzien.
Ah nee, he, de vredevolle, barmhartige heeft dat menstruatie en barengebeuren op de vrouw geplakt omdat Eva in de appel der kennis heeft gebeten. Ge moet toch zeer liefdevol als opperwezen zijn om het nageslacht van uw schepsels tot in de eeuwigheid te laten afzien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 10:24   #112
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Jouw post is helemaal niet wetenschappelijk en weerlegt niets inhoudelijks van wat ik schreef. We zullen het houden op: jij voedt de verhaaltjes die jij wil aan je kinderen en ik doe hetzelfde met mijn evt kinderen.
Iedereen gelukkig.
Ok?
met dat soort vastgeroest religieus fanatisme hoef je niet verbaasd te zijn dat zelfs na vijftig jaar (islamitische migratie) aanwezigheid in W-Europa, "jullie" nog steeds onderaan de socio-economische ladder blijven bengelen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 11:10   #113
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ah nee, he, de vredevolle, barmhartige heeft dat menstruatie en barengebeuren op de vrouw geplakt omdat Eva in de appel der kennis heeft gebeten. Ge moet toch zeer liefdevol als opperwezen zijn om het nageslacht van uw schepsels tot in de eeuwigheid te laten afzien.
Dit laat me aan iets denken. Heeft Allah nu alleen het prototype gemaakt (Adam+Eva)? of heeft hij er verschillende gemaakt: een afrikaans prototype, een aziatisch prototype, een kaukasisch prototype, een indiaans prototype, een aboriginal prototype, een eskimo prototype (of zou dat toch een indiaans prototype kunnen zijn?)

Want dan had hij toch gewoon beter één prototype gemaakt zou ik denken. Was er helemaal geen zever geweest;

Beetje domkop toch, die allah?

Allez, waar is ons Geneviève als ge haar nodig hebt?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2014 om 11:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 11:19   #114
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Jouw post is helemaal niet wetenschappelijk en weerlegt niets inhoudelijks van wat ik schreef. We zullen het houden op: jij voedt de verhaaltjes die jij wil aan je kinderen en ik doe hetzelfde met mijn evt kinderen.
Iedereen gelukkig.
Ok?
Zucht.. u mag geloven wat u wilt, maar verwacht niet dat iemand u ernstig neemt, duidelijker zo?
Of verwacht u nu dat mensen uw onzin" wetenschappelijk " gaan weerleggen of zo?
En ja, een moeder die wetenschap niet erkent, omdat ze de onzin van een warlord uit de zevende eeuw daar boven zet is een handicap.
En daar moeten scholen dan tegenop? Denk het niet, u zou zo verstandig mogen zijn om ondanks uw geloof te erkennen dat dit geen wetenschap is en bijgevolg niet daarboven kan worden gezet, mochten je onbestaande kinderen ooit school lopen in dit land.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 11:28   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit laat me aan iets denken. Heeft Allah nu alleen het prototype gemaakt (Adam+Eva)? of heeft hij er verschillende gemaakt: een afrikaans prototype, een aziatisch prototype, een kaukasisch prototype, een indiaans prototype, een aboriginal prototype, een eskimo prototype (of zou dat toch een indiaans prototype kunnen zijn?)
Want dan had hij toch gewoon beter één prototype gemaakt zou ik denken. Was er helemaal geen zever geweest.
1 prototype. Adam. Eva kwam er na dat Adam gezaagd had over eenzaamheid.
Al de rest is later gekomen,na de zondeval en de verdrijving uit het paradijs. Ge kunt dat bekijken als het resultaat van het gevogel tussen de mensen en de verschillende engelen. Van Cherubijnen tot aartsengelen. Daar moet toch verschil op gezeten hebben nietwaar.
Nu alleen de vraag, hebben Habiel en Kabiel/Seth dan zoveel engelen mogen vogelen van God?
En natuurlijk, binnen de Islam zijn engelen ongeslachtelijk (terwijl Gabriel wel als mannelijk wordt voorgesteld)

Citaat:
Beetje domkop toch, die allah?
Hoe durft ge dat te denken, ingefluisterd door de duivel? Allah is de perfectie zelve.
Citaat:
Allez, waar is ons Geneviève als ge haar nodig hebt?
Die is momenteel bezig halal te wezen. Ofkandanie als vrouw?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be