Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2020, 20:12   #161
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als het parasiteren op het lichaam ook gedeeld wordt he.
Parasiteren, in welke zin ?
Je zou het aan de moeders moeten vragen of ze dit zo ervaren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 20:13   #162
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Verwacht u niet iets gelijkaardigs met de reuzegommers?
Ik denk niet dat het allemaal psychopaatjes zijn, maar iemand die geboren is bij ouders die een laatdunkende kijk hebben op het plebs en een complimenterende visie op iedereen die succes heeft en alleen zakelijke en persoonlijke contacten onderhoud met de tweede groep, dan zal zo’n kleine z’n manier van denken en doen daar op afstemmen, eh, net zoals kinderen uit gewone gezinnen (soms) het lowlife gedrag van hun ouder(s) kopiëren.
Kortom, moraliteit, waarden ed komen met de opvoeding en als die dingen ontbreken, dan is het losgeslagen kind daar het slachtoffer van.

Ik denk dat de rechter die deze zaak zal voorgeschoteld krijgen, daar rekening mee zal houden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 20:14   #163
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk is dat terecht. Als je verontschuldigd kan worden vanwege uw "ongelukkige jeugd", dan moet dat ook kunnen vanwege uw "naieve jeugd".

Ik zie niet in waarom er een probleem is om niet-geintegreerde rijkeluiszoontjes te verontschuldigen, als niet-geintegreerde armoezaaiers ook excuses krijgen.
Klopt. Een minderjarige wordt algemeen als minder verantwoordelijk beschouwd, dan een volwassene die hetzelfde uitvreet.
Of dat nu een rijke minderjarige is dan wel een arme.
Anders kan dit verschil van aanpak discriminerend overkomen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 05:29   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Parasiteren, in welke zin ?
Je zou het aan de moeders moeten vragen of ze dit zo ervaren.
Wel, als die moeders een abortus willen, dan ervaren ze het zo he.

Het spreekt vanzelf dat moeders die een kind willen, dat niet als een parasiet zien, maar die willen dan ook geen abortus he.

Stel dat ik tomaten kweek in mijn tuin. Dan zie ik die tomaten natuurlijk niet als parasieten. Maar stel dat ik tomaten doe groeien op een golfterrein. Dan zal men dat daar als ongewenst onkruid zien he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 12:08   #165
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mijn moeder heeft jaren gezorgd voor kindjes van ouders die niet in staat waren voor hun kind te zorgen: geplaatste kinderen.
Ik heb ze zien opgroeien tot ze 18 waren.
Je zou je de vraag kunnen stellen of de ouders er tijdens de zwangerschap niet beter een punt hadden achtergezet. Abortus.

En ja, in een politiek correcte wereld zou je dan kunnen stellen dat de partners gelijke verantwoordelijkheid dragen. In de praktijk wordt er in de eerste plaats naar de moeder gekeken, ondanks alle emancipatie. En als ik de verantwoordelijkheid of beslissingsrecht bij de vader benadruk dan doe ik dit opzettelijk.

De praktijk ziet er heel wat anders uit dan wat in een politiek correct plaatje zou passen. Moeders hebben het eerste en laatste woord.
In de praktijk lopen zaken nu eenmaal anders. Niet iedereen die zwanger wordt kan een kind basiszorg bieden, en zelfs wanneer ze denken van wel kan blijken dat dit niet zo is en dan komen kinderen in een pleeggezin terecht. Tof dat je moeder dit deed.
Beide ouders dragen gelijke verantwoordelijkheid; vanaf de geboorte.
En moeders hebben het laatste woord omdat indien dit niet zo is dat op dwang neerkomt. Wie wil dat? Niemand toch?
Emancipatie heeft er weinig mee te maken, dat zit eerder in de rol van vaders, even belangrijk voor kinderen dan moeders maar traditioneel werd daar anders naar gekeken.
Religie, hier de Katholieken hebben daar veel mee te maken omdat dit de rolpatronen heeft vastgelegd. Moeders de kinderen en huishouden, vaders zorgen voor inkomen en spelen een rol in de wereld buiten de deur.

Wat niet betekende dat veel vrouwen niet werkten, noodgedwongen wel, in fabrieken stond het vol arbeidsters maar dat betekende na het werk nog het huishouden en zorg voor kroost.
Religie is hoe dan ook verantwoordelijk voor rolpatronen, wat je nu nog sterk ziet binnen moslimgezinnen.
De invloed vandaag is veel minder, zie co ouderschap wat erkenning is voor de rol die vaders kunnen opnemen, maar in veel gezinnen zijn het vooral vrouwen die nog steeds het grootste gedeelte van het huishouden doen en van hen wordt vader verwacht om bij een geboorte de loopbaan te onderbreken.
Emancipatie zou zijn, meer vaders die durven thuis blijven om voor kinderen te zorgen, niet meer mannen die voor vrouwen gaan beslissen of kinderen geboren moeten worden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 13:47   #166
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Emancipatie zou zijn, meer vaders die durven thuis blijven om voor kinderen te zorgen, niet meer mannen die voor vrouwen gaan beslissen of kinderen geboren moeten worden.
Alice. Ik heb geen zicht op de huidige globale situatie in verband met rolpatronen . Ik kan mij enkel baseren op pure perceptie, contacten, etc ...
Je hebt gelijk. Religie heeft altijd een belangrijke rol gespeeld hieromtrent.
Mijn Marokkaanse buurvrouw zegt dat venten moeten werken. Soms heb ik medelijden met die vent. Dit terzijde.
En toch, en dat zuig ik niet uit mijn duim. Binnen mijn perceptie stel ik vast dat er toch wat moeders zijn die niet zouden willen dat hun vent thuisblijft om voor de kindjes te zorgen, en van zichzelf zeggen dat ze het beter kunnen. Religie staat daar buiten.
Hiermee zitten we ondertussen wel ver van het ongeboren kind. Soms heb ik het gevoel dat vrouwen nogal drastisch beslissingen kunnen nemen hieromtrent.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 16:10   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Maar wat gaan de tsjeven bereikt hebben ivm abortus, nu ze "gewonnen" hebben om mee te mogen spelen in de Wetstraat?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 16:43   #168
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar wat gaan de tsjeven bereikt hebben ivm abortus, nu ze "gewonnen" hebben om mee te mogen spelen in de Wetstraat?
Is dat zo ?
Beetje voorbarig hé. Wait and see.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 13:02   #169
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Alice. Ik heb geen zicht op de huidige globale situatie in verband met rolpatronen . Ik kan mij enkel baseren op pure perceptie, contacten, etc ...
Je hebt gelijk. Religie heeft altijd een belangrijke rol gespeeld hieromtrent.
Mijn Marokkaanse buurvrouw zegt dat venten moeten werken. Soms heb ik medelijden met die vent. Dit terzijde.
En toch, en dat zuig ik niet uit mijn duim. Binnen mijn perceptie stel ik vast dat er toch wat moeders zijn die niet zouden willen dat hun vent thuisblijft om voor de kindjes te zorgen, en van zichzelf zeggen dat ze het beter kunnen. Religie staat daar buiten.
Hiermee zitten we ondertussen wel ver van het ongeboren kind. Soms heb ik het gevoel dat vrouwen nogal drastisch beslissingen kunnen nemen hieromtrent.
Wanneer moeders dit niet willen is dat toch vaak een gevolg van rolpatronen? Ook vrouwen hangen daar nog aan vast hoor, ook al speelt religie geen actieve rol maar, het is heel lang nu eenmaal zo geweest.

Mannen leren minder een zorgende rol op te nemen, wat niet gelijk is aan dit niet kunnen. Ik zie dat als miskenning, mannelijkheid kan perfect samengaan met zorg, kijk maar naar verplegers!
Ja, vrouwen nemen drastische beslissingen, maar mannen ook wanneer een vrouw van hen zwanger is. " Nee" zeggen is altijd een drastische beslissing in een situatie die normaal gezien voor blijheid zou zorgen.
Maar normaal is nu eenmaal niet de regel.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 21:45   #170
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja, vrouwen nemen drastische beslissingen, maar mannen ook wanneer een vrouw van hen zwanger is. " Nee" zeggen is altijd een drastische beslissing in een situatie die normaal gezien voor blijheid zou zorgen.
Maar normaal is nu eenmaal niet de regel.
Vrouwen krijgen dus het laatste woord. Wat de mannen er ook van vinden.
Het ruikt naar positieve discriminatie.
Iets zoals moeders krijgen vanaf nu per definitie het kindergeld. Een tijdlang geleden ingevoerd, en waarop ik nooit een afdoend antwoord heb gekregen op het waarom.
We zullen er maar mee leren leven zeker.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 10:11   #171
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vrouwen krijgen dus het laatste woord. Wat de mannen er ook van vinden.
Het ruikt naar positieve discriminatie.
Iets zoals moeders krijgen vanaf nu per definitie het kindergeld. Een tijdlang geleden ingevoerd, en waarop ik nooit een afdoend antwoord heb gekregen op het waarom.
We zullen er maar mee leren leven zeker.
Positieve discriminatie? Omdat een vrouw los van de mening van de verwekker beslist om toch een abortus te hebben?
Wat anders, omdat de man het wel een ongewenst kind krijgen?
Het lijkt me dan logisch dat de eindbeslissing bij vrouwen zelf ligt, wat niet betekent dat de mening van de man er niet toe doet. Maar ze is niet dwingend en dus is er evenmin discriminatie.

Nee vrouwen krijgen niet per definitie het kindergeld, maar wel degene waar het kind ingeschreven is.
Wat wel is veranderd is dat het recht niet meer automatisch opent op naam van de vader.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 10:32   #172
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

Of zoals wijlen George Carlin het zei:

"Once you leave the womb, conservatives don't care about you until you reach military age. Then you’re just what they’re looking for. Conservatives want live babies so they can raise them to be dead soldiers."
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 11:12   #173
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vrouwen krijgen dus het laatste woord. Wat de mannen er ook van vinden.
Het ruikt naar positieve discriminatie.
Iets zoals moeders krijgen vanaf nu per definitie het kindergeld. Een tijdlang geleden ingevoerd, en waarop ik nooit een afdoend antwoord heb gekregen op het waarom.
We zullen er maar mee leren leven zeker.
Uiteraard is dat zo. Of ga je een vrouw willen dwingen om een kind te krijgen omdat de zaaddonor van dienst om één of andere reden plots interesse heeft in een kleine ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 13:00   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is dat zo ?
Beetje voorbarig hé. Wait and see.
Ik pas dan een beetje aan, alhoewel ...
Maar wat gaan de tsjeven bereikt hebben ivm abortus, (nu) als ze "gewonnen" zouden hebben straks om mee te mogen spelen in de Wetstraat?

Wat zouden ze winnen? 14 dagen minder abortus, voor laatbeslissers van vrouwen.
x zieltjes, behalve die zieltjes die dan toch naar Nederland gaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 18:08   #175
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik pas dan een beetje aan, alhoewel ...
Maar wat gaan de tsjeven bereikt hebben ivm abortus, (nu) als ze "gewonnen" zouden hebben straks om mee te mogen spelen in de Wetstraat?

Wat zouden ze winnen? 14 dagen minder abortus, voor laatbeslissers van vrouwen.
x zieltjes, behalve die zieltjes die dan toch naar Nederland gaan.
.. naar Nederland gaan. Akkoord. Elk haar meug.
We leven in België.

Het waren de Nederlandse vrouwen die naar Vlaanderen afzakten voor IVF.

Lokale wetgevingen. Je gaat bij de buren en het probleem is opgelost.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 06:40   #176
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Titel van de draad is een leugen. Mooi begin van een discussie.
Kan je dat verduidelijken? want op

https://www.amnesty.org/en/what-we-d...bortion-facts/

kan ik duidelijk lezen

Citaat:
Access to safe abortion is a matter of human rights
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 10:48   #177
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Absoluut. Het bestaan van abortus blijft een aberratie: het is één en al rechten van het kind, rechten van dieren, rechten van dit en dat, maar een ongeboren mens heeft blijkbaar geen rechten. Ik heb dat nooit begrepen.
Dierenrechten bestaan ook niet hoezeer ik ook wens een beschaafde omgang met dieren,het is altijd een gunst gegeven door mensen. (rechten zijn afdwingbaar door de rechthebbende)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be