Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2019, 09:52   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat klopt niet, op dat moment is die een patient als een andere, sommigen hebben t inzicht hulp te zoeken, anderen niet.
naar mijn ervaring is de drempel voor een arts om zelf hulp te zoeken in de praktijk zelfs hoger.
Ja daar kan je idd over redetwisten maar ook een wat hogere drempel nemen is mijn inziens toch nog iets makkelijker dan uw eigen kind vermoorden. Laten we ook niet vergeten dat deze vrouw zeker geen geldproblemen had om hulp in te schakelen.
Hoeveel keren hebben de ouders van K Degelder beroep gedaan op geestelijke zorg ? Bewezen.....maar toch vloog die geesteszieke naar de gevangenis.

Maar goed laten we nu maar zorgen dat die oude hippie die wat cannabisolie maakte voor dat meisje zwaar gestraft wordt. Dat is het belangrijkste

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 maart 2019 om 09:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 09:54   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja daar kan je idd over redetwisten maar ook een wat hogere drempel nemen is mijn inziens toch nog iets makkelijker dan uw eigen kind vermoorden. Laten we ook niet vergeten dat deze vrouw zeker geen geldproblemen had om hulp in te schakelen.

Maar goed laten we nu maar zorgen dat die oude hippie die wat cannabisolie maakte voor dat meisje zwaar gestraft wordt. Dat is het belangrijkste
ja ok, t was ook mijn doel niet om haar vrij te pleiten ze.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 09:57   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja ok, t was ook mijn doel niet om haar vrij te pleiten ze.
Ik zou toch gepleit hebben voor een zware straf. 26 jaar en vrijkomen binnen een 8 tal jaren had me toch wat logischer gebleken.
Ik denk dat dat voor haar ook beter was geweest. Wat bezinnen in plaats van morgen al terug naar de carrefour te moeten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 13:21   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Sorry maar J. Vermassen is enorm laag gevallen bij mij.

Tijd om plaats te ruimen voor serieuze advocaten en rechters.

De uitspraak bij deze zaak kan totaal niet door de beugel.

Er zijn mensen die minder zware misdaden gepleegd hebben (zelfs geen moord) maar daarvoor wel een enorm zware straf voor gekregen hebben.

Ik vind het niet kunnen de uitspraak.

Mehrnaz Didgar, typisch Belgische naam?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 maart 2019 om 13:22.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 15:14   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Sorry maar J. Vermassen is enorm laag gevallen bij mij.

Tijd om plaats te ruimen voor serieuze advocaten en rechters.

De uitspraak bij deze zaak kan totaal niet door de beugel.

Er zijn mensen die minder zware misdaden gepleegd hebben (zelfs geen moord) maar daarvoor wel een enorm zware straf voor gekregen hebben.

Ik vind het niet kunnen de uitspraak.

Mehrnaz Didgar, typisch Belgische naam?

Het gebeurd bij Fred niet vaak maar toen ik dit hoorde voelde ik me even letterlijk misselijk.

Dat er verzachtende omstandigheden zouden worden aangenomen neem ik aan. Maar vrijkomen terwijl u uw eigen dochter heeft vermoord gaat er ver over.
Ik vind het zelfs nefast voor de dader zelf. Ze had op zijn minst een paar jaar moeten gaan brommen om te bezinnen en te boeten. Nu moet ze morgen al boodschappen doen.
Ze was ziek daar heb ik begrip voor maar ze had de mogelijkheid zich en haar dochter te laten verzorgen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 maart 2019 om 15:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 15:23   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Echt wel redelijk beangstigend dat iemand als Vermassen er telkens in slaagt om een jury "rond zijn vinger te draaien", hetzij in het voordeel vd verdachte, hetzij in het voordeel van de (nabestaanden van) slachtoffer(s).
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 15:58   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Echt wel redelijk beangstigend dat iemand als Vermassen er telkens in slaagt om een jury "rond zijn vinger te draaien", hetzij in het voordeel vd verdachte, hetzij in het voordeel van de (nabestaanden van) slachtoffer(s).
De jury heeft haar toch op beide aanklachten schuldig verklaard? Moord en voorbedachte.

Was 't niet de rechter die de strafmaat bepaalt?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 16:02   #28
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Jef Vermassen kan misschien nog eens proberen in Italië met de verdediging van die Senegalese buschauffeur die uit liefde voor de bootvluchtelingen een vijftigtal kinderen levend wou verbranden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 16:04   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Jef Vermassen kan misschien nog eens proberen in Italië met de verdediging van die Senegalese buschauffeur die uit liefde voor de bootvluchtelingen een vijftigtal kinderen levend wou verbranden.
Ja, nu horen we de 'anti-racisten' niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 17:01   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De jury heeft haar toch op beide aanklachten schuldig verklaard? Moord en voorbedachte.

Was 't niet de rechter die de strafmaat bepaalt?
Neen.
Als ik me goed herinner van ooit eens gelezen te hebben:
eerst vergadert de jury alleen, zonder magistraten, om te beslissen, via de antwoorden op de vragen: schuldig of niet.
Daarna wordt er weer gepleit door de partijen, en dan wordt er vergaderd door de jury èn de magistraten, om de strafmaat te bepalen.

En ja, ik denk dat ik als jurylid gestemd zou hebben dat ze op het ogenblik van de feiten krankzinnig was. Dus interneren. Dus vrijkomen zodra de psychiater verklaart dat ze voldoende genezen is om geen gevaar meer te zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 18:48   #31
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De jury heeft haar toch op beide aanklachten schuldig verklaard? Moord en voorbedachte.

Was 't niet de rechter die de strafmaat bepaalt?
De strafmaat is 26 jaar... maar Mr Vermassen moet je respecteren niet waar.
Open brief : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...rbitterd-en-o/
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 18:58   #32
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
5 jaar voorwaardelijk voor moord

9 maanden effectief voor het maken van cannabisolie om een epileptiepatientje te helpen...
Ken jij het verschil tussen eis en vonnis?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 18:59   #33
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vraag me dan af wat zo een Kim Degelder in mijn ogen toch een compleet gestoorde zieke geest dan jaren in de gevangenis doet terwijl dat dat toch duidelijk iemand is (was) voor de psychiatrie ?

Heeft het feit dat het een vrouw is hier weer meegespeeld ? Het gekende slachtoffer rolletje ??

Ik begrijp dat deze vrouw een zware depressie had maar ze is arts en had als geen ander toegang tot alle hulp en had relaties bij de vleet in de medische wereld. Ze zal ook niet onbemiddeld zijn geweest om de beste hulp te betalen.
Ze kon waarschijnlijk meerdere kanten uit met haar dochter.
Wie ziek is zoekt hulp en al zeker in het geval van een hoogopgeleide arts.
Wat een schande.
Of omdat het niet om een autochtoon gaat, maar om een vluchtelinge die toch al zo veel onrecht heeft meegemaakt
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 19:15   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen.
Als ik me goed herinner van ooit eens gelezen te hebben:
eerst vergadert de jury alleen, zonder magistraten, om te beslissen, via de antwoorden op de vragen: schuldig of niet.
Daarna wordt er weer gepleit door de partijen, en dan wordt er vergaderd door de jury èn de magistraten, om de strafmaat te bepalen.

En ja, ik denk dat ik als jurylid gestemd zou hebben dat ze op het ogenblik van de feiten krankzinnig was. Dus interneren. Dus vrijkomen zodra de psychiater verklaart dat ze voldoende genezen is om geen gevaar meer te zijn.
De jury mag mee de strafmaat bepalen?

Jahnee, dat weet ik niet eh, ik ken daar niets van, ik heb me nooit in zo'n situatie bevonden.

Maar, ik hoor net dat 1 voorwaarde van vrijlating was, dat ze zich liet opnemen in 'n psychiatrische instelling.

Kom, da's al iets.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 19:17   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
De strafmaat is 26 jaar... maar Mr Vermassen moet je respecteren niet waar.
Open brief : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...rbitterd-en-o/
Schrijnend...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 20:21   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het gebeurd bij Fred niet vaak maar toen ik dit hoorde voelde ik me even letterlijk misselijk.

Dat er verzachtende omstandigheden zouden worden aangenomen neem ik aan. Maar vrijkomen terwijl u uw eigen dochter heeft vermoord gaat er ver over.
Ik vind het zelfs nefast voor de dader zelf. Ze had op zijn minst een paar jaar moeten gaan brommen om te bezinnen en te boeten. Nu moet ze morgen al boodschappen doen.
Ze was ziek daar heb ik begrip voor maar ze had de mogelijkheid zich en haar dochter te laten verzorgen.
Het is- en blijft dan ook een verschrikkelijk verkeerd beeld naar de maatschappij toe.

Dat het meisje ziek was dat was op zich al erg genoeg maar er zijn andere manieren om, als de persoon er zelf mee instemt, te beëindigen.

De manier waarop de rechter van dienst de vader aansprak na de uitspraak was er ook zwaar over.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 20:24   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De jury mag mee de strafmaat bepalen?

Jahnee, dat weet ik niet eh, ik ken daar niets van, ik heb me nooit in zo'n situatie bevonden.

Maar, ik hoor net dat 1 voorwaarde van vrijlating was, dat ze zich liet opnemen in 'n psychiatrische instelling.

Kom, da's al iets.
"One flew over the cucoo's nest?"

Ze komt er dus héél goed vanaf.

Zoals ik al eerder schreef zijn er mensen die zwaardere straffen gekregen hebben waar zelfs nog geen moord bij te pas kwam.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 22:23   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Wat een pretentie van Vermassen :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...e-14~a66ee834/

Een beetje gewichtig doen, hij mag zich daar niet mee moeien als burgerlijke partij, terwijl die man enkel reageerde als ontgoochelde vader van een vermmord kind
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 22:55   #39
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Vader vermoord meisje na milde straf neurochirurg: ‘Levenslang voor de vader, de familie en vrienden’

Citaat:
De jury beschouwde haar job als arts als een verzachtende omstandigheid, omdat ze een belang?*rijke bijdrage heeft geleverd aan de maatschappij.
Om reden van haar job als neurochirurg, verzachtende omstandigheden inroepen, dat is wel enorm fout.

Ik dacht dat wij met zen allen van het standpunt mochten uitgaan dat iemand die de studies gedaan heeft om die job te mogen uitoefenen wel genoeg tekst & uitleg zal gekregen hebben om bepaalde toestanden op een goede manier te analyseren en te kunnen behandelen en ik denk dat moord daar niet bij staat.

Foute boel, héél die zaak, een verschrikkelijk slecht signaal.

p.s.

Vader vermoorde Eline 'verbitterd'

Citaat:
"Vijftien minuten lang de adem afsnoeren van een weerloos kwetsbaar kind waarbij alles met ‘voorbedachten rade’ werd voorbereid, was niet voldoende om iemand langer in de cel te houden", zo schrijft de man over de milde straf die de moeder kreeg.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 maart 2019 om 23:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 06:46   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

“Burgerlijke partij moet zich niet moeien”: Vermassen scherp voor vader vermoorde Eline (14)

Citaat:
Advocaat Jef Vermassen reageerde in VTM Nieuws op de kritiek op de celstraf van zijn cliënte.
Je zou u na het lezen van de teksten al bijna af gaan vragen, hoe heeft die vrouw of met wat heeft die vrouw Vermassen in de tang.

Waarom we de ene kinderdoder sympathieker vinden dan de andere.

Woorden Vermassen kwetsen vader wiens kind ook door mama werd gedood: “Een moord wordt nooit uit liefde gepleegd”

Laat Vermassen bij deze zaak steken vallen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be