Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2022, 11:06   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Kinderen

Ik vind het nogal typerend dat men omtrent kinderen of het krijgen ervan steevast een ideaal en roze wolk verhaal ophangt, terwijl de realiteit vaak het tegenovergestelde is.

Een beetje vergelijkbaar met het huwelijk, waar omtrent ook zoveel hypocrisie heerst.

Het gevolg is dat mensen die aan kinderen beginnen er pas na de geboorte achterkomen dat dit ideaal beeld in feite helemaal niet strookt met de realiteit.

Kritiek of commentaar op kinderen mag je ook totaal niet hebben, het lijkt of beter is eerder een heilig huisje en compleet gecensureerd onderwerp.

Kinderen worden ook vaak misbruikt om allerhande fratsen van hun ouders goed te praten, verzachtende omstandigheden of om allerhande ( financiële ) voordelen te bekomen.

Zo werd Herman Brusselmans onlangs vader op zijn 64. Als zijn kleine 10 jaar is ( en hij leeft nog ), dan is hij een opa van 74. Logisch dat je daar bedenkingen bij hebt, jedoch dit mag niet uitgesproken worden.

Je bent maatschappelijk en moreel verplicht om enkel felicitaties en superlatieve bewoordingen uit te spreken ...

Misschien wordt zijn kleine wel een nieuwe Poetin of Adolf, who knows ...

Enfin, wordt het niet eens tijd dat het taboe en censuur hieromtrent doorbroken wordt?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 14:51   #2
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vind het nogal typerend dat men omtrent kinderen of het krijgen ervan steevast een ideaal en roze wolk verhaal ophangt, terwijl de realiteit vaak het tegenovergestelde is.

Een beetje vergelijkbaar met het huwelijk, waar omtrent ook zoveel hypocrisie heerst.

Het gevolg is dat mensen die aan kinderen beginnen er pas na de geboorte achterkomen dat dit ideaal beeld in feite helemaal niet strookt met de realiteit.

Kritiek of commentaar op kinderen mag je ook totaal niet hebben, het lijkt of beter is eerder een heilig huisje en compleet gecensureerd onderwerp.

Kinderen worden ook vaak misbruikt om allerhande fratsen van hun ouders goed te praten, verzachtende omstandigheden of om allerhande ( financiële ) voordelen te bekomen.

Zo werd Herman Brusselmans onlangs vader op zijn 64. Als zijn kleine 10 jaar is ( en hij leeft nog ), dan is hij een opa van 74. Logisch dat je daar bedenkingen bij hebt, jedoch dit mag niet uitgesproken worden.

Je bent maatschappelijk en moreel verplicht om enkel felicitaties en superlatieve bewoordingen uit te spreken ...

Misschien wordt zijn kleine wel een nieuwe Poetin of Adolf, who knows ...

Enfin, wordt het niet eens tijd dat het taboe en censuur hieromtrent doorbroken wordt?
Euh....waarom die veralgemening? Je laat het uitschijnen alsof ouders spijt hebben dat ze een kind gekregen hebben.

Ik kan niet voor anderen praten maar het allerbeste wat mij overkomen is zijn mijn kinderen! En achteraf mijn kleinkinderen. Dus ja, ik zat en zit op een roze wolk.

Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 22 september 2022 om 14:56.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 14:55   #3
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vind het nogal typerend dat men omtrent kinderen of het krijgen ervan steevast een ideaal en roze wolk verhaal ophangt, terwijl de realiteit vaak het tegenovergestelde is.

Een beetje vergelijkbaar met het huwelijk, waar omtrent ook zoveel hypocrisie heerst.

Het gevolg is dat mensen die aan kinderen beginnen er pas na de geboorte achterkomen dat dit ideaal beeld in feite helemaal niet strookt met de realiteit.

Kritiek of commentaar op kinderen mag je ook totaal niet hebben, het lijkt of beter is eerder een heilig huisje en compleet gecensureerd onderwerp.

Kinderen worden ook vaak misbruikt om allerhande fratsen van hun ouders goed te praten, verzachtende omstandigheden of om allerhande ( financiële ) voordelen te bekomen.

Zo werd Herman Brusselmans onlangs vader op zijn 64. Als zijn kleine 10 jaar is ( en hij leeft nog ), dan is hij een opa van 74. Logisch dat je daar bedenkingen bij hebt, jedoch dit mag niet uitgesproken worden.

Je bent maatschappelijk en moreel verplicht om enkel felicitaties en superlatieve bewoordingen uit te spreken ...

Misschien wordt zijn kleine wel een nieuwe Poetin of Adolf, who knows ...

Enfin, wordt het niet eens tijd dat het taboe en censuur hieromtrent doorbroken wordt?
Dat is weeral veralgemenen!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 15:01   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Euh....waarom die veralgemening? Je laat het uitschijnen alsof ouders spijt hebben dat ze een kind gekregen hebben.
Daar gaat het niet zozeer om, wel om het feit het krijgen en opvoeden van kinderen allesbehalve een roze wolk is. Velen krijgen te maken met slapeloze nachten, hectiek en geraken compleet overspannen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 15:08   #5
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Daar gaat het niet zozeer om, wel om het feit het krijgen en opvoeden van kinderen allesbehalve een roze wolk is. Velen krijgen te maken met slapeloze nachten, hectiek en geraken compleet overspannen.
Slapeloze nachten; heb ik meegemaakt. Honderden!
Maar ik heb het overleefd. Net zoals miljoenen ouders.
Wat is uw probleem? Serieus he want ik begrijp het niet.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 15:23   #6
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Slapeloze nachten; heb ik meegemaakt. Honderden!
Maar ik heb het overleefd. Net zoals miljoenen ouders.
Wat is uw probleem? Serieus he want ik begrijp het niet.
Dat heb ik net beschreven. U heb toch geen probleem met begrijpend lezen mag ik hopen?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 15:53   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.574
Standaard

Mensen zonder kinderen hebben veel meer kans om een lang, eenzaam en ellendig eindeleven te lijden. Het kan mensen met kinderen ook overkomen maar ik heb nog niet veel mensen zonder kinderen zien gelukkig oud worden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 16:42   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Daar gaat het niet zozeer om, wel om het feit het krijgen en opvoeden van kinderen allesbehalve een roze wolk is. Velen krijgen te maken met slapeloze nachten, hectiek en geraken compleet overspannen.
Ik zou denken dat het juist dat is dat kinderen hebben interessant maakt. Het geeft U iets waar je op je tanden moet voor bijten, en waar geen "opgeven" bij mogelijk is. Kortom, een uitdaging die, eens ze er is, niet meer vermeden kan worden. Dat is wat vele mensen noemen "zin aan hun leven geven".
Natuurlijk zijn er ook andere dingen die zin aan uw leven kunnen geven, maar het gevaar daarbij is dat als het te moeilijk wordt, je ze kan laten vallen. En dan heb je geen zin meer die overblijft.

Nee, het ergste aan kinderen hebben is het punt waar ze je niet meer nodig hebben. Dan valt die zin ineens weg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 17:05   #9
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat heb ik net beschreven. U heb toch geen probleem met begrijpend lezen mag ik hopen?
Neen hoor, ik heb totaal geen probleem met begrijpend lezen.

U insinueert dat het opvoeden van kinderen op een werkstraf lijkt.
Enfin, ZO komt het over bij mij.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 18:40   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Velen krijgen te maken met slapeloze nachten, hectiek en geraken compleet overspannen.
Dan begin je er gewoon niet aan , dan heb je da' "probleem" niet !!
Voor mezelf sprekende: https://forum.politics.be/showthread.php?t=201586
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=273
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 september 2022 om 18:40.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 21:29   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mensen zonder kinderen hebben veel meer kans om een lang, eenzaam en ellendig eindeleven te lijden. Het kan mensen met kinderen ook overkomen maar ik heb nog niet veel mensen zonder kinderen zien gelukkig oud worden.
Dat is hoe ellendig het ge zelf maakt he,

Ik zou niet weten wat ik zou moeten missen eerlijk gezegd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 21:31   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou denken dat het juist dat is dat kinderen hebben interessant maakt. Het geeft U iets waar je op je tanden moet voor bijten, en waar geen "opgeven" bij mogelijk is. Kortom, een uitdaging die, eens ze er is, niet meer vermeden kan worden. Dat is wat vele mensen noemen "zin aan hun leven geven".
Natuurlijk zijn er ook andere dingen die zin aan uw leven kunnen geven, maar het gevaar daarbij is dat als het te moeilijk wordt, je ze kan laten vallen. En dan heb je geen zin meer die overblijft.

Nee, het ergste aan kinderen hebben is het punt waar ze je niet meer nodig hebben. Dan valt die zin ineens weg.
Er zijn genoeg zingevende dingen te bedenken die dat ruimschoots compenseren volgens mij.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 08:35   #13
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Iedereen moet zelf uitmaken of hij/ zij wel of geen kinderen wil.
Eén van mijn kinderen wilt er geen en dat respecteer ik.

Voor mezelf sprekend; ik leef voor mijn kinderen en kleinkinderen. Ze zijn het grootste geschenk dat ik ooit gekregen heb! De honderden slapeloze nachten heb ik er voor over gehad. Hopelijk leef ik lang genoeg om nog mijn achterkleinkinderen te mogen meemaken.

Nogmaals; alle respect voor mensen die geen kinderwens hebben.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 08:41   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.976
Standaard

Het zou ons als samenleving terug beter doen als vrouwen moeders kunnen zijn en er geen sociaal stigma op kinderen maken zou rusten.
We weten dat mensen vies van hun eigen ras en cultuur zijn geworden, maar dat mag geen excuus zijn dit uit te werken over anderen.
Het probleem bij de opvoeding zijn vaak tirannieke regeringen die de jeugd hun kop vol propaganda steken. Waren er geen democratische liberalen geweest die aasden op cultuur- rassenoorlogen en meer; we waren heel wat aanslagen armer geweest. Die massa shootings in Amerika nam onder de traditionele norm geen plaats.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 09:00   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Iedereen moet zelf uitmaken of hij/ zij wel of geen kinderen wil.
Eén van mijn kinderen wilt er geen en dat respecteer ik.

Voor mezelf sprekend; ik leef voor mijn kinderen en kleinkinderen. Ze zijn het grootste geschenk dat ik ooit gekregen heb! De honderden slapeloze nachten heb ik er voor over gehad. Hopelijk leef ik lang genoeg om nog mijn achterkleinkinderen te mogen meemaken.

Nogmaals; alle respect voor mensen die geen kinderwens hebben.
Klopt wat u schreef: het is- en blijft een keuze.

Dat er mensen zijn de laatste tijden die geen kinderen meer op de wereld willen zetten dan moeten wij een beetje zoeken aan de 'slechte' tijden van tegenwoordig, alles draait vierkant op de wereld.

Velen stellen zich de vraag: wat met de kinderen hun toekomst, ziet die toekomst er goed uit of wreed zwartgallig?

Mensen die géén kinderen willen hebben ook mijn respect.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 september 2022 om 09:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 09:11   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Daar gaat het niet zozeer om, wel om het feit het krijgen en opvoeden van kinderen allesbehalve een roze wolk is. Velen krijgen te maken met slapeloze nachten, hectiek en geraken compleet overspannen.
Ja kijk, met kinderen kun je verzeilen in een situatie van kommer en kwel hetzij dat ze het slachtoffer worden van een of andere kwaal, hetzij dat ze zich op een moreel kwalijk pad begeven eens ze adolescensie-leeftijd bereiken. Zulke dingen heb je nooit in de hand. Maar anderzijds kun je met de kinderen ook momenten van geluk en fierheid beleven die je de rest van je leven bijblijven. Ik heb zoiets meegemaakt toen ik met mijn vrouw naar Pisa kon afreizen om aldaar de presentatie en de verdediging van mijn zoon zijn doctoraatsthesis bij te wonen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 10:31   #17
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja kijk, met kinderen kun je verzeilen in een situatie van kommer en kwel hetzij dat ze het slachtoffer worden van een of andere kwaal, hetzij dat ze zich op een moreel kwalijk pad begeven eens ze adolescensie-leeftijd bereiken. Zulke dingen heb je nooit in de hand. Maar anderzijds kun je met de kinderen ook momenten van geluk en fierheid beleven die je de rest van je leven bijblijven. Ik heb zoiets meegemaakt toen ik met mijn vrouw naar Pisa kon afreizen om aldaar de presentatie en de verdediging van mijn zoon zijn doctoraatsthesis bij te wonen.



Ja, dat trots en gelukkig zijn herken ik.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 11:32   #18
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Neen hoor, ik heb totaal geen probleem met begrijpend lezen.

U insinueert dat het opvoeden van kinderen op een werkstraf lijkt.
Enfin, ZO komt het over bij mij.
Ik hoor van mensen met kinderen dat ze zeggen dat niemand hen ooit heeft gewaarschuwd dat het zo een helse opgave zou zijn. Men stelt het krijgen van kinderen voor als een ideaal beeld waarop men geen negatieve opmerkingen mag maken. Dat leidt dan tot zo'n verhalen waarbij mensen aan kinderen beginnen en die opgave totaal verkeerd inschatten, met alle gevolgen van dien.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 11:49   #19
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Iedereen moet zelf uitmaken of hij/ zij wel of geen kinderen wil.
Eén van mijn kinderen wilt er geen en dat respecteer ik.

Voor mezelf sprekend; ik leef voor mijn kinderen en kleinkinderen. Ze zijn het grootste geschenk dat ik ooit gekregen heb! De honderden slapeloze nachten heb ik er voor over gehad. Hopelijk leef ik lang genoeg om nog mijn achterkleinkinderen te mogen meemaken.

Nogmaals; alle respect voor mensen die geen kinderwens hebben.
Dat is nog zoiets, velen ( type CD&V allooi ) vinden het haast een evidentie of verplichting teneinde te voldoen aan de maatschappelijke etiquette om kinderen om de wereld te zetten. Doe je dat als koppel niet en zeg je dat je geen kinderen wenst, dan bekijken ze je scheef of alsof je van een andere planeet komt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 11:53   #20
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mensen zonder kinderen hebben veel meer kans om een lang, eenzaam en ellendig eindeleven te lijden. Het kan mensen met kinderen ook overkomen maar ik heb nog niet veel mensen zonder kinderen zien gelukkig oud worden.
Is dat zo? Ik weet niet of dat de goede reden is om aan kinderen te beginnen om dat te vermijden.

Ik denk ook wel dat er voldoende mogelijkheden zijn in de sociale context om niet eenzaam oud te worden. Het is wat je er zelf van maakt.

Kleine kinderen, kleine problemen. Grote kinderen, grote problemen. Uw kind begraven = uw leven is voorbij.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be