Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2008, 12:32   #61
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ik blijf wat de islam zit met enkele grote vraagtekens zitten, waar tot nu toe geen enkele moslim me een zinnig antwoord op heeft kunnen geven, buiten het feit dat religie en cultuur inderdaad elkaar soms tegenspreken en de cultuur, die alles behalve vredelievend is, het van de religie wint.

Zo blijf ik er bij dat bv steniging een misdaad tegen de religie is, die toch in de Sharia opgenomen is.

Een misdaad tegen de religie? Juist, want de islam meent Jezus ook te herkennen als profeet, maar ze nemen zijn woorden duidelijk niet ernstig op dat punt.

Door dit heet hangijzer en alle andere gruwel die er uit de koran is voorgevloeid, blijf ik er bij dat de Sharia hier nooit voet aan grond moet krijgen en als mensen vinden dat moslims die verstand krijgen en de islam gedag zeggen, vermoord moeten worden, zijn die mensen in mijn ogen enkel klaar om in een woestijn te gaan zitten en te verkommeren zonder meer.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 13:58   #62
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn Bekijk bericht
Mijn antwoord op jouw vraag is een vraag:
Keur je trouwerij van u vader met u moeder en trouwerij van andere mannen hier in België met 18,19,..25 jarige kinderen goe of niet?
U wilt duidelijk niet antwoorden op de vraag of u het al dan niet goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!

Dit zegt al weer genoeg over de normen en waarden van de koran

Dit kan en zal nooit getolereerd worden in een beschaafde maatschappij.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 16:28   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prejudice_sweeperess Bekijk bericht
euh...maar de moslims van nu weten dat hopelijk ook maar toch verheerlijken ze hem. daar kan ik dus niet goed volgen. je wordt toch ook geen fan van dutroux?
waarom zeggen ze niet gewoon "die profeet heeft slechte dingen gedaan daar wil ik niets mee te maken hebben" nee, integendeel, ze verheerlijken hem nog wat


Je kunt iemand vereren, maar eens dat dat je tot de vaststelling komt dat die persoon een oude vuile vieze pedofiel is/was stopt die verheerlijking normaal gezien toch.
Waarom ze dan Mo de pedo blijven vereren is mij een raadsel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 16:39   #64
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je kunt iemand vereren, maar eens dat dat je tot de vaststelling komt dat die persoon een oude vuile vieze pedofiel is/was stopt die verheerlijking normaal gezien toch.
Waarom ze dan Mo de pedo blijven vereren is mij een raadsel.
Snap ook niet goed dat ze die Mo de pedo nog niet beu zijn. Dat ge als mens zo naiëf kunt zijn en beïnvloedbaar blijft mij ook een raadsel!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 4 mei 2008 om 16:40.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 21:55   #65
Ibn Khaldūn
Burger
 
Ibn Khaldūn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
U wilt duidelijk niet antwoorden op de vraag of u het al dan niet goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!

Dit zegt al weer genoeg over de normen en waarden van de koran

Dit kan en zal nooit getolereerd worden in een beschaafde maatschappij.

Jij stelt deze vraag niet met respect, je intentie is niet het antwoord krijgen maar iets anders.

Ik heb de vraag al beantwoord, zie mijn vorige reactie op bericht van alice.

Als je een ander antwoord wilt in de context van biologoie, psychologie of culturele wetenschappen dan laat mij maar het weten en vertrek vanuit een wetenschappelijke onderzoek van een wetenschapper in de biologie, psychologie of culturele wetenschappen.

Als je een atheist bent dan vraag ik me ook af wat je met waarden en normen bedoelt, wat zijn die en wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van die waarden, normen en moraliteit?

Waarom discrimineer jij jouw heelalgenoten zoals de dieren en honderd andere materiele objecten, waarom opeten, vernietigen of minderwaardig beschouwen ? waarom ben jij beter dan een steentje ergens op een berg?

Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.
__________________
Zonder 1000 suspicies over God zou ik nooit in staat zijn om Hem te leren kennen.
(Fakhr al-Din al-Razi)
Islam in 176 Hours (English)
Ibn Khaldūn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 22:46   #66
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Jij stelt deze vraag niet met respect, je intentie is niet het antwoord krijgen maar iets anders
Ik vind nochtans dat ik nog zeer deftig gebleven ben tegenover iemand die sterk laat vermoeden dat hij het goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!

Citaat:
Als je een ander antwoord wilt in de context van biologoie, psychologie of culturele wetenschappen dan laat mij maar het weten [u]en vertrek vanuit een wetenschappelijke onderzoek van een wetenschapper in de biologie, psychologie of culturele wetenschappen.
De vraag was of jij het goedkeurt of een volwassen man geslachtsgemeenschap kan of mag hebben met een kind van negen jaar . En nu zou u plots psychologische of biologische bewijzen willen naar voorschuiven die zouden aantonen dat het volstrekt menselijk is dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met iemand van negen???

Citaat:
Als je een atheist bent dan vraag ik me ook af wat je met waarden en normen bedoelt, wat zijn die en wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van die waarden, normen en moraliteit?
Mijn waarden en normen zijn die zeker niet van de Koran!

Citaat:
Waarom discrimineer jij jouw heelalgenoten zoals de dieren en honderd andere materiele objecten, waarom opeten, vernietigen of minderwaardig beschouwen ? waarom ben jij beter dan een steentje ergens op een berg?
Die vraag zou ik beter aan jou stellen dan jij aan mij!

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...

Citaat:
Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.
Het heeft geen fuck te maken met Christelijke, Joodse of Atheïstische tradities of gewoontes, maar gewoon met gezond verstand. Welk normaal mens zou het goedkeuren dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een kind.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 4 mei 2008 om 22:48.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 23:08   #67
Ibn Khaldūn
Burger
 
Ibn Khaldūn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ik vind nochtans dat ik nog zeer deftig gebleven ben tegenover iemand die sterk laat vermoeden dat hij het goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!
Jij stelt deze vraag niet met respect, je intentie is niet het antwoord krijgen maar iets anders.

Ik heb de vraag al beantwoord, zie mijn vorige reactie op bericht van alice.

Citaat:
De vraag was of jij het goedkeurt of een volwassen man geslachtsgemeenschap kan of mag hebben met een kind van negen jaar . En nu zou u plots psychologische of biologische bewijzen willen naar voorschuiven die zouden aantonen dat het volstrekt menselijk is dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met iemand van negen???
Als je een ander antwoord wilt in de context van biologoie, psychologie of culturele wetenschappen dan laat mij maar het weten en vertrek vanuit een wetenschappelijke onderzoek van een wetenschapper in de biologie, psychologie of culturele wetenschappen.

Citaat:
Mijn waarden en normen zijn die zeker niet van de Koran!
Als je een atheist bent dan vraag ik me ook af wat je met waarden en normen bedoelt, wat zijn die en wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van die waarden, normen en moraliteit?

Citaat:
Die vraag zou ik beter aan jou stellen dan jij aan mij!
Waarom dood jij jouw heelalgenoot zoals een varken en hem opeten? waarom deze terrorisme, onrecht, moord, haat en racisme ?

Citaat:
Het heeft geen fuck te maken
Dit is een forum en geen hollywood centrum om films te maken, let dus op je taal en discussieer met rationaliteit en niet met je gevoelens.

Citaat:
met Christelijke, Joodse of Atheïstische tradities of gewoontes, maar gewoon met gezond verstand. Welk normaal mens zou het goedkeuren dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een kind.
Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.
__________________
Zonder 1000 suspicies over God zou ik nooit in staat zijn om Hem te leren kennen.
(Fakhr al-Din al-Razi)
Islam in 176 Hours (English)
Ibn Khaldūn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 23:25   #68
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn Bekijk bericht
Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.
Tja, het doet pijn zulks te lezen...
Misschien de woorden al vergeten van de grote Kemal de Attaturk...
Waarom mijn beste Ibn zouden wij ongelovigen géén waarden ,moraal en normen aan kunnen hangen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 23:32   #69
Ibn Khaldūn
Burger
 
Ibn Khaldūn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja, het doet pijn zulks te lezen...
Misschien de woorden al vergeten van de grote Kemal de Attaturk...
Waarom mijn beste Ibn zouden wij ongelovigen géén waarden ,moraal en normen aan kunnen hangen....
Eerst goed lezen wat je citeert

Citaat:
Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.
__________________
Zonder 1000 suspicies over God zou ik nooit in staat zijn om Hem te leren kennen.
(Fakhr al-Din al-Razi)
Islam in 176 Hours (English)
Ibn Khaldūn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 23:46   #70
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn Bekijk bericht
Eerst goed lezen wat je citeert
Ach, waarom mag hij dan géén discutie beginnen over deze waarden als atheïst zijnde...
Wij zijn immers allen mensen ,geboren op diezelfde manier ,en zullen ook sterven op diezelfde manier...Alleen de weg tussen ons begin en eindpunt is verschilend...Dus het gaat hier zuiver om interpretatie van de meegegeven waarden in het leven....Dus een verschil in een geloofskwestie maakt hier het ene individu niet beter en of geloofwaardiger tegenover een ander individu...
Maakt een geloofsovertuiging een mens slechter of beter dan een ander mens die dezelfde geloofsovertuiging niet aanhangt...
Misschien moet je daar eens over nadenken ,en dit met de woorden van Kemal de Attaturk in je achterhoofd...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 23:53   #71
Ibn Khaldūn
Burger
 
Ibn Khaldūn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2007
Berichten: 162
Standaard



Oke, wat is dan een waarde, een norm of wat is moraliteit?
Wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van een waarde, norm of moraliteit?
__________________
Zonder 1000 suspicies over God zou ik nooit in staat zijn om Hem te leren kennen.
(Fakhr al-Din al-Razi)
Islam in 176 Hours (English)

Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 4 mei 2008 om 23:53.
Ibn Khaldūn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 06:51   #72
averechts
Partijlid
 
averechts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2006
Locatie: Maasmechelen
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn Bekijk bericht


Oke, wat is dan een waarde, een norm of wat is moraliteit?
Wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van een waarde, norm of moraliteit?
Iedereen weet wat goed en kwaad is maar een mens laat zich leiden door zijn hartstochten(Hume)
Als God zwijgt kun je hem doen zeggen wat je wilt(Satre)
De mens is datgene wat hij van zichzelf maakt(Sartre)
En mijn persoonlijke favoriet: "Wanneer in een mensengeest eenmaal de vrijheid is doorgebroken,hebben de goden er geen vat meer op".
Beste Ibn Khaldoun jij mag van mij geloven zoveel je wil maar als je mensen die andersgelovig,agnostisch of atheist zijn aanvalt door te twijfelen aan hun moraliteitsbesef dan ben je verkeerd bezig!
Jij hebt blijkbaar een of ander heilig boek nodig om jouw leven in goede banen te leiden en andere mensen gebruiken gewoon hun gezond verstand.

Mvg Patrick
__________________
Uw waarheid,mijn waarheid maar wat is DE WAARHEID?
Die zal daar wel ergens tussenin liggen zeker?
averechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 07:53   #73
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Jij stelt deze vraag niet met respect, je intentie is niet het antwoord krijgen maar iets anders.
Ik vind nochtans dat ik nog zeer deftig gebleven ben tegenover iemand die sterk laat vermoeden dat hij het goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!

Citaat:
Als je een ander antwoord wilt in de context van biologoie, psychologie of culturele wetenschappen dan laat mij maar het weten en vertrek vanuit een wetenschappelijke onderzoek van een wetenschapper in de biologie, psychologie of culturele wetenschappen.
De vraag was of jij het goedkeurt of een volwassen man geslachtsgemeenschap kan of mag hebben met een kind van negen jaar . En nu zou u plots psychologische of biologische bewijzen willen naar voorschuiven die zouden aantonen dat het volstrekt menselijk is dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met iemand van negen???

Citaat:
Als je een atheist bent dan vraag ik me ook af wat je met waarden en normen bedoelt, wat zijn die en wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van die waarden, normen en moraliteit?
Mijn waarden en normen zijn die zeker niet van de Koran!

Citaat:
Waarom discrimineer jij jouw heelalgenoten zoals de dieren en honderd andere materiele objecten, waarom opeten, vernietigen of minderwaardig beschouwen ? waarom ben jij beter dan een steentje ergens op een berg?
Die vraag zou ik beter aan jou stellen dan jij aan mij!

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...

Citaat:
Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.
Het heeft geen fuck te maken met Christelijke, Joodse of Atheïstische tradities of gewoontes, maar gewoon met gezond verstand. Welk normaal mens zou het goedkeuren dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een kind.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 08:05   #74
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Dit is een forum en geen hollywood centrum om films te maken
Wie ben jij om mij de les te spellen?

Ga Mo de Pedo de les spellen, inplaats van hier de scheinheilige hypocriet uit te hangen!

Citaat:
let dus op je taal en discussieer met rationaliteit en niet met je gevoelens.
Dat is nu net jullie grote probleem sè! Het emotionele aspect in een dialoog dat kennen jullie niet en net daarom verschillen jullie zo hard van onze beschaving.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 08:13   #75
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn Bekijk bericht


Oke, wat is dan een waarde, een norm of wat is moraliteit?
Wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van een waarde, norm of moraliteit?
Dat is onmogelijk om u dit hier even duidelijk te maken wat normen en waarden zijn! U zit zo vast in een primitief denkbeeld en gedachtengoed, dat dit jaren kan duren voor u beseft wat onze normen en waarden zijn.

Ik zou zeggen ga eens googlen!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 5 mei 2008 om 08:13.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:56   #76
Ibn Khaldūn
Burger
 
Ibn Khaldūn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door averechts Bekijk bericht
Iedereen weet wat goed en kwaad is maar een mens laat zich leiden door zijn hartstochten(Hume)
Als God zwijgt kun je hem doen zeggen wat je wilt(Satre)
De mens is datgene wat hij van zichzelf maakt(Sartre)
En mijn persoonlijke favoriet: "Wanneer in een mensengeest eenmaal de vrijheid is doorgebroken,hebben de goden er geen vat meer op".
Beste Ibn Khaldoun jij mag van mij geloven zoveel je wil maar als je mensen die andersgelovig,agnostisch of atheist zijn aanvalt door te twijfelen aan hun moraliteitsbesef dan ben je verkeerd bezig!
Jij hebt blijkbaar een of ander heilig boek nodig om jouw leven in goede banen te leiden en andere mensen gebruiken gewoon hun gezond verstand.

Mvg Patrick
Dank je Partick
Je zegt dat iedereen weet wat goed of kwaad, is maar hoe?
Verder zeg je door gebruik te maken van gezond verstand. Dit is het probleem, wat is gezond verstand en met welk verstand kun je weten dat het een gezond verstand is?
U verstand bijvoorbeeld is gezond maar je hebt een gezond verstand nodig om te weten dat uw verstand gezond is maar dit gaat niet want je moet dat eerst hebben en dit gaat ook niet wat je kan niet weten of je het eerst moet weten door het feit dat je nog niet weet dat je een gezond verstand hebt

Ten tweede, verstand is niet een computer met mogelijkheid dat wij allemaal dezelfde computer kunnen hebben mijn verstand is niet uwen en u verstand is niet mijne en ons verstand is niet van een andere en die van een andere is niet die van ons. Verstand van iemand die meer kennis heeft is anders dan verstand van iemand met weinig of minder kennis en verstand van iemand in de belgische cultuur is niet zelfde verstand van iemand in noorwegen en ga zo verder
__________________
Zonder 1000 suspicies over God zou ik nooit in staat zijn om Hem te leren kennen.
(Fakhr al-Din al-Razi)
Islam in 176 Hours (English)

Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 5 mei 2008 om 13:59.
Ibn Khaldūn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:59   #77
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn Bekijk bericht
Dank je Partick
Je zegt dat iedereen weet wat goed of kwaad, is maar hoe?
Verder zeg je door gebruik te maken van gezond verstand. Dit is het probleem, wat is gezond verstand en met welk verstand kun je weten dat het een gezond verstand is?
U verstand bijvoorbeeld is gezond maar je hebt een gezond verstand nodig om te weten dat uw verstand gezond is maar dit gaat niet want je moet dat eerst hebben en dit gaat ook niet wat je kan niet weten of je het eerst moet weten door het feit dat je nog niet weet dat je een gezond verstand hebt
Als je niet gelooft in een god weet je dat je gezond verstand hebt.

Citaat:
Ten tweede, verstand is niet een computer met mogelijkheid dat wij allemaal dezelfde computer kunnen hebben mijn verstand is niet uwen en u verstand is niet mijne en ons verstand is niet van een andere en die van een andere is niet die van ons. Verstand van iemand die meer kennis heeft is anders dan verstand van iemand met weinig of minder kennis en verstand van iemand in de belgische cultuur is niet zelfde verstand van iemand in noorwegen en ga zo verder
Verstand is iets wat je krijgt door het te oefenen van kinds af aan. Kennis heeft er weinig mee te maken en cultuur nog veel minder. Tenzij je opgroeit in een achterlijke cultuur. Maar dat is dan omdat je niet de kans hebt gehad je verstand te oefenen.
Ik ken verschillende mensen wiens verstand op dezelfde manier werkt als het mijne en afkomstig zijn uit verschillende culturen zoals India, Denemarken, Holland, Rusland, Canada.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 15:23   #78
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn Bekijk bericht
Dank je Partick
Je zegt dat iedereen weet wat goed of kwaad, is maar hoe?
Wel, zelfs chimpansees en bonobo's hebben een -rudimentaire- moraal.
Zij hebben dus al een besef van wat goed en kwaad is.
Hoe komen ze daaraan?

Het boek 'Our inner ape' van Frans De Waal behandelt dit uitvoerig.
Misschien eens lezen?

Citaat:
In this fascinating book, de Waal suggests that the two species represent sides of our own nature. We have "not one but two inner apes," he writes, speculating that humans may act like a hybrid of bonobos and chimps. (Little is known about actual bonobo-chimp hybrids except for a group that lives in a French traveling circus and strikes visitors with its "gentility and sensitivity.")

Helping the weak and sharing are part of both bonobo and chimp societies. De Waal gives a rather fierce example for the chimps: When individuals cooperate to hunt a monkey, they always share the meat.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 15:38   #79
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
Jij wel, maar mogen zij of hun kinderen afvallig, homo of lesbisch worden? Daar gaat het over. Hoe meer mensen bij ons voor de islam kiezen of moslim zijn hoe groter de kans dat hun normen zullen domineren op termijn. Daar heb jij NU misschien nog geen last van, maar denk eens aan je kinderen, kleinkinderen... Zodra 14% moslim is in een populatie klinkt de roep om de sharia in te voeren (al is het dan enkel voor moslims) steeds luider. Dan kom je inderdaad uit bij stenigen, afhakken... 't Is te vergelijken met de milieuproblematiek. Sommigen denken: geen vuiltje aan de lucht, 't zal mijn tijd wel gaan... Toch ben je beter juist voorzichtig omwille van je kleinkinderen.
Beste Corneel,

Er zijn verschillende landen met een moslimmeerderheid, zoals Marokko en Tunesië, waar wat jij hier beschrijft helemaal niet wordt toegepast.

Dus, jouw stelling klopt niet.

Er zijn natuurlijk wel enkele landen die dit doen (zoals Saudi Arabië), maar deze zijn ook niet representatief voor de modale moslims.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 15:40   #80
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Vreemd, ik dacht dat de meesten geen werk vonden.

hahaha, die rikbe.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be