Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2019, 09:36   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard Autokeurders onverantwoord streng.

Autokeurders onverantwoord streng.

Citaat:
Wie naar de autokeuring trekt, kan binnenkort op een website bekijken waarop de controleurs letten en welke regelgeving er heerst. De keurders mogen bovendien niet strenger zijn dan wat Europa voorschrijft.
U 'haalde' terecht- of onterecht een rode kaart?

Autokeuring.

Goca

Ik mag niet zeggen dat ik op een controlecentrum ooit problemen gehad heb met een keuring.

Wagentje was in orde ondanks zijn 14 jaar.

Maar er zijn soms mensen die binnenrijden met een wagen waar de olie zo uitlekt, dan denk je, meen je dat echt zelf????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 10:16   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Het gaat alleen over het onterecht afkeuren van de voorruit heb ik begrepen.

Citaat:
De voorbije zeven weken werd aan 38 Vlaamse auto-eigenaars 410 euro toegewezen. Ze vervingen allemaal hun voorruit nadat ze niet door de autokeuring waren geraakt. Alle 38 werden ze volgens de Vlaamse Ombudsdienst strenger gecontroleerd dan de Europese richtlijnen voorschrijven. Ze hadden hun voorruit eigenlijk niet moeten vervangen. Want niet elke kras of barst mag automatisch leiden tot een rode kaart.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 10:28   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Autokeurders onverantwoord streng.



U 'haalde' terecht- of onterecht een rode kaart?

Autokeuring.

Goca

Ik mag niet zeggen dat ik op een controlecentrum ooit problemen gehad heb met een keuring.

Wagentje was in orde ondanks zijn 14 jaar.

Maar er zijn soms mensen die binnenrijden met een wagen waar de olie zo uitlekt, dan denk je, meen je dat echt zelf????
Ook op dit gebied is België een heel achterlijk land. In alle andere landen mag je heel wat meer aan uw auto personaliseren. Hier mag nog amper een sticker. Allemaal dankzij de Bleiter Bert Anciaux die tuning aan banden ging leggen. Die man heeft nog nooit een auto van dichtbij gezien

Hier mag dan ook niks meer en wat nog mag is verplicht.

In de VAE mag blijkbaar iets meer gebeuren aan uw auto

https://www.hln.be/auto/politie-houd...aard~a5655722/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2019 om 10:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 11:03   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Autokeurders onverantwoord streng.



U 'haalde' terecht- of onterecht een rode kaart?

Autokeuring.

Goca

Ik mag niet zeggen dat ik op een controlecentrum ooit problemen gehad heb met een keuring.

Wagentje was in orde ondanks zijn 14 jaar.

Maar er zijn soms mensen die binnenrijden met een wagen waar de olie zo uitlekt, dan denk je, meen je dat echt zelf????
Ik was destijds een groot autoliefhebber. Ik zou een boek kunnen schrijven van de absurde smeerlapperijen die ik op die keuringen heb meegemaakt.

Wat me is bijgebleven is dat blijkbaar niemand echt verantwoordelijk is voor die gekken. Het lijken zo van die eilandjes te zijn waar men echt kan doen wat men wil en alles straffeloos door de beugel kan.
Het ene station wil zelfs niks hebben te maken met het andere.
Ik heb natuurlijk heel snel begrepen dat geen enkele politieker daar zijn handen wil aan vuilmaken. Het zijn onmetelijke goudmijnen ......
Ontelbaar zijn de mensen die voor duizenden euro's kosten deden aan hun auto en daarna leuk werd gezegd dat het eigenlijk hun meettoestel was dat niet correct functioneerde....heb dat allemaal zelf meegemaakt.
Heb ooit met de attesten van de constructeur in mijn handen mijn gelijk willen bewijzen maar die overste vertelde me doodleuk dat hij dat niet goedkeurde...en daar sta je dan.
Voor mij mogen ze allemaal worden gesloten want het zijn de goorste criminele smeerlappen die er rond lopen.
Het blijft me verbazen dat die criminele organisatie anno 2019 nog met alles weg kan komen en je echt in je onderbroek zetten zonder ook maar 1 verantwoording te moeten afleggen.

Nu koop ik iedere 4 jaar een nieuwe auto.....dan moet je auto niet worden gekeurd en mag je doen wat je wil.....
Een motor die optrekt van O tot 100 in 2 seconden moet ook niet worden gekeurd Die hun remmen werken altijd perfect

Nog veel werk aan de winkel daar voor onze veelbelovende Veranderaars

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2019 om 11:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 11:30   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het gaat alleen over het onterecht afkeuren van de voorruit heb ik begrepen.
Die afkeuringen waren de aanleiding voor het onderzoek.
Maar men is er achter gekomen dat er veel meer ontrechte afkeuringen zijn.
Er is zelfs een verschil van keuringstation tot keuringsstation.
Word al jaren aangeklacht, maar werd door de politici nooit iets aan gedaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 11:32   #6
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Allemaal dankzij de Bleiter Bert Anciaux die tuning aan banden ging leggen. Die man heeft nog nooit een auto van dichtbij gezien
Die idioot heeft wel meer dingen stuk gemaakt, vooral zaken waar hij eigenlijk niets van kent. Maar hij is weer voor een paar jaar senator! Zielig landje!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 11:35   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik was destijds een groot autoliefhebber. Ik zou een boek kunnen schrijven van de absurde smeerlapperijen die ik op die keuringen heb meegemaakt.
Vertel mij wat.

Stuurde vroeger vaak mijn zusters met de wagens naar de controle.
95% zeker dat ZIJ werden goedgekeurd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 12:29   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vertel mij wat.

Stuurde vroeger vaak mijn zusters met de wagens naar de controle.
95% zeker dat ZIJ werden goedgekeurd.
Best uw garagist sturen.
Ooit werd ik afgekeurd voor mijn remmen.(rode kaart)
Na bezoek aan mijn garagist terug naar de keuring, terug afgekeurd.
Garagist zonder iets aan te doen naar keuring, goedgekeurd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 12:41   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Best uw garagist sturen.
Ooit werd ik afgekeurd voor mijn remmen.(rode kaart)
Na bezoek aan mijn garagist terug naar de keuring, terug afgekeurd.
Garagist zonder iets aan te doen naar keuring, goedgekeurd.
Ken iemand die dagelijks op de controle staat met voertuigen.
Het is haar job binnen het bedrijf waar ze werkt.

Maar als je een rode kaart krijgt voor je remmen, dan wil ik wel eerst weten om welke reden ze werden afgekeurd.
Remmen zijn te belangrijk voor de veiligheid van de inzittenden en andere weggebruikers om er zelfs bij een goedkeuring met opmerking geen aandacht aan te geven en het niet na te kijken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 13:07   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ken iemand die dagelijks op de controle staat met voertuigen.
Het is haar job binnen het bedrijf waar ze werkt.

Maar als je een rode kaart krijgt voor je remmen, dan wil ik wel eerst weten om welke reden ze werden afgekeurd.
Remmen zijn te belangrijk voor de veiligheid van de inzittenden en andere weggebruikers om er zelfs bij een goedkeuring met opmerking geen aandacht aan te geven en het niet na te kijken.
Wel die reden is niet echt duidelijk vrees ik.
Als mijn garagist zonder er iets aan te doen goedgekeurd geraakt ligt het aan de keuring.
Ik kan maar een reden bedenken en dat is dat men dacht dat ik er niets aan gedaan had.
Ik stond daar immers binnen het uur terug.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 13:40   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wel die reden is niet echt duidelijk vrees ik.
Als mijn garagist zonder er iets aan te doen goedgekeurd geraakt ligt het aan de keuring.
Ik kan maar een reden bedenken en dat is dat men dacht dat ik er niets aan gedaan had.
Ik stond daar immers binnen het uur terug.
Op zeker moment keurden ze mijn Porsche af voor de achterophanging. Die auto had toen 30.000 km.
Ik ging dan naar Carrera sports in Gent. Hebben ze testbanken voor ophangingen van auto's die meerijden in Le Mans ...dus meer dan precies. Krijg testresultaten mee die bewezen dat mijn ophanging meer dan perfect was.
Op de keuring weer rood. Testresultaat laten zien van Carrera testbank. Kan zijn zegt die gangster maar hier is het niet goed. Ten einde raad nieuwe schokbrekers laten steken ( bilstein) 250 euro stuk.
Bleek weer niet goed. Factuur laten zien van nieuwe schokbrekers .Overste bijgehaald die doodleuk vertelde dat het bij dit soort Porsche van dat jaartal wel eens meer een verkeerd resultaat gaf.
Ik werd dan goedgekeurd maar had wel 500 euro kosten gedaan voor niks

Naast dit verhaaltje kan ik er nog wel paar andere vertellen.

Ben tevreden er niet meer naartoe hoef. Nu iedere 4 jaar goedkoop simpel nieuw autootje......Of je daar nu mee in de file staat of met een supercar is toch hetzelfde en en niet vergeten
Die schokbrekers zijn altijd goed zelfs al rijd ik er 250.000 km mee op 4 jaar Mafketels.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2019 om 13:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 13:59   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Op zeker moment keurden ze mijn Porsche af voor de achterophanging. Die auto had toen 30.000 km.
Ik ging dan naar Carrera sports in Gent. Hebben ze testbanken voor ophangingen van auto's die meerijden in Le Mans ...dus meer dan precies. Krijg testresultaten mee die bewezen dat mijn ophanging meer dan perfect was.
Op de keuring weer rood. Testresultaat laten zien van Carrera testbank. Kan zijn zegt die gangster maar hier is het niet goed. Ten einde raad nieuwe schokbrekers laten steken ( bilstein) 250 euro stuk.
Bleek weer niet goed. Factuur laten zien van nieuwe schokbrekers .Overste bijgehaald die doodleuk vertelde dat het bij dit soort Porsche van dat jaartal wel eens meer een verkeerd resultaat gaf.
Ik werd dan goedgekeurd maar had wel 500 euro kosten gedaan voor niks

Naast dit verhaaltje kan ik er nog wel paar andere vertellen.

Ben tevreden er niet meer naartoe hoef. Nu iedere 4 jaar goedkoop simpel nieuw autootje......Of je daar nu mee in de file staat of met een supercar is toch hetzelfde en en niet vergeten
Die schokbrekers zijn altijd goed zelfs al rijd ik er 250.000 km mee op 4 jaar Mafketels.
Lijkt mij geen garantie, mijn wagen was spiksplinter nieuw. (camionette)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 15:49   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De verhalen van me op de keuring staan al op't forum. Afgekeurde lassen, terwijl ik op dat moment certificaten had waarmee ik zelfs aan kernreactoren mocht lassen. Gelukkig dat de stations-directeurs wel oren hadden naar de uitleg. Enig verlies was tijd dus.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be