Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 17 januari 2007, 10:04   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Akkoord. Zullen we de Waalse politici dan maar aansporen beter hun best te doen en de gewone Waal mee laten genieten van onze Belgische troeven ? Zullen we de gewone Waal ook een kans geven ? En nu bedoel ik niet dat we dat moeten doen door hem buiten te wippen of een eeuwige aalmoes te geven.
Wie belet ons met al onze centen en ondernemingszin, onze havens en infrastructuur verantwoord te ondernemen over de taalgrens ?
Niet ieder voor zich maar allen voor één .......... happy time ?
Die Waalse politici laten zich niet aansporen die zijn helemaal tevreden met het automatsch onderhoudsgeld dat wij uit 'solidariteit' bezorgen. En de gewone Waalse kiezer vindt het ook goed en kiest dezelfde corrupte politici om hun belangen (en onderhoudsgeld) te verdedigen. Wat wel neerkomt op die eeuwige aalmoes die jij zogezegd niet wil geven.
Ondernemers (Vlaamse of andere) wereldwijd stoppen hun geld in toekomstgerichte rendabele bedrijven, onafhankelijk van taalgrens of wat dan ook. Als je de gebeurtenissen bij VW-Vorst een beetje gevolgd hebt heb je het verschil in bereidheid tot werken tussen Vl en Fr kunnen vaststellen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 17 januari 2007 om 10:07.
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 10:29   #22
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Die Waalse politici laten zich niet aansporen die zijn helemaal tevreden met het automatsch onderhoudsgeld dat wij uit 'solidariteit' bezorgen.
Ik denk dat ze hun fierheid nu ook voelen kriebelen....... ze worden heel bewust van de toestand.

Citaat:
En de gewone Waalse kiezer vindt het ook goed en kiest dezelfde corrupte politici om hun belangen (en onderhoudsgeld) te verdedigen. Wat wel neerkomt op die eeuwige aalmoes die jij zogezegd niet wil geven.
Ook de Waalse kiezer ontwaakt. Voorlopig is het angst, maar dat zal evolueren. Angst zal hem aansporen meer ondernemend te worden.

Citaat:
Ondernemers (Vlaamse of andere) wereldwijd stoppen hun geld in toekomstgerichte rendabele bedrijven, onafhankelijk van taalgrens of wat dan ook. Als je de gebeurtenissen bij VW-Vorst een beetje gevolgd hebt heb je het verschil in bereidheid tot werken tussen Vl en Fr kunnen vaststellen
Sommigen hebben inderdaad enige achterstand in te halen. De tijd van de communisten en de zware metallo's is voorbij.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 januari 2007 om 10:31.
labyrinth is offline  
Oud 17 januari 2007, 10:30   #23
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Sorry, dubbel.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 januari 2007 om 10:31.
labyrinth is offline  
Oud 17 januari 2007, 10:49   #24
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ook de Waalse kiezer ontwaakt. Voorlopig is het angst, maar dat zal evolueren. Angst zal hem aansporen meer ondernemend te worden.
Welke factor inspireert die angst?
__________________
baarle is offline  
Oud 17 januari 2007, 10:52   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Deman bewijst hier hoe het VB is: weinigzeggend maar toch iemand kunnen beledigen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 17 januari 2007, 12:14   #26
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Welke factor inspireert die angst?
De factor van het separatisme, jarenlang weggehoond door de Belgicisten,
maar steeds terug opduikend. Met België als het kan, zonder België als het moet. Een oude slogan, maar actueler dan ooit.
robert t is offline  
Oud 17 januari 2007, 12:35   #27
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml

Citaat:
Federale stembusslag op 10 juni

wo 17/01/07 - De federale verkiezingen vinden plaats op 10 juni. Dat heeft premier Guy Verhofstadt bekendgemaakt.

Alle zitjes in de Kamer van Volksvertegenwoordigers en de Senaat worden opnieuw ingevuld.
Over de datum van de federale verkiezingen is de laatste tijd veel gespeculeerd. Eerder waren de data van 13 mei en 3 juni gevallen.
De datum is een ongelukkig moment voor veel studenten, die dan in de examenperiode zitten.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 17 januari 2007 om 12:36.
baarle is offline  
Oud 17 januari 2007, 13:01   #28
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
De NVA stapte bijna niet in de regering toen BHV niet bleek te zullen gesplitst worden en minister Bourgeois stapte er bijna uit toen duidelijk bleek dat er inderdaad helemaal niets ging gebeuren.
Ward De Bever ging zelfs plat op de buik toen het ACW nog maar blafte over Jean-Marie.
Die mannen (nouja) zijn VERKOCHT!
door uw collega-nationalisten met scheldnamen te bedenken zal u het vlaams front niet bepaald bespoedigen.
maar doet u vooral zo verder.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 17 januari 2007 om 13:02.
Mitgard is offline  
Oud 17 januari 2007, 15:20   #29
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De factor van het separatisme, jarenlang weggehoond door de Belgicisten,
maar steeds terug opduikend. Met België als het kan, zonder België als het moet. Een oude slogan, maar actueler dan ooit.
De grote fout van de Belgicisten is de invloed van de Vlaams-nationalisten te hebben onderschat op de bevolking. Als men aan hun portemonnee knabbelt worden mensen overgevoelig en daar hebben de Vlaams-nationalisten gretig gebruik van gemaakt om het volk verder te verdelen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 17 januari 2007, 15:30   #30
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ondernemers (Vlaamse of andere) wereldwijd stoppen hun geld in toekomstgerichte rendabele bedrijven, onafhankelijk van taalgrens of wat dan ook. Als je de gebeurtenissen bij VW-Vorst een beetje gevolgd hebt heb je het verschil in bereidheid tot werken tussen Vl en Fr kunnen vaststellen.
Ondernemers stoppen vooral hun geld in landen waar vrede heerst, de lonen niet te duur zijn om hun concurrentiekracht te behouden , en waar er mensen zijn die willen werken. En last but not least waar plaats en ruimte is. In die zin is al dat gekibbel in België negatieve publiciteit.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 17 januari 2007, 16:21   #31
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De grote fout van de Belgicisten is de invloed van de Vlaams-nationalisten te hebben onderschat op de bevolking.
Daar is iets van. Misschien kunnen ze zich op dit punt alsnog herpakken middels een kleine nieuwe repressie of een zattemansstaatsgreep op zijn Russisch?

Maar nog veel meer onderschatten de Belgicisten de rechtsvaardigheid van de Vlaamse strijd. En op dit punt zullen ze nooit kunnen bijbenen, simpelweg omdat hun leefwereld, hun geestelijk landschap, daarvoor te beperkt is.

Citaat:
Als men aan hun portemonnee knabbelt worden mensen overgevoelig en daar hebben de Vlaams-nationalisten gretig gebruik van gemaakt om het volk verder te verdelen.
U antwoordde niet rechtstreeks op mijn vraag welke factor de Walen angstig gemaakt heeft en daardoor - in uw woorden - aan het werk gezet heeft.

Zoniet had u moeten toegeven dat het het sensibiliseringswerk van de Vlaamse beweging is dat de Walen uiteindelijk wat ongerust gemaakt heeft. Dat het dus dankzij de Vlaamsnationalisten is dat Wallonië misschien ooit ontwaakt uit zijn kredietverslaving...

Ik zal het bovenstaande dan ook maar als uw bekentenis terzake interpreteren...
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 17 januari 2007 om 16:22.
baarle is offline  
Oud 17 januari 2007, 17:01   #32
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Daar is iets van. Misschien kunnen ze zich op dit punt alsnog herpakken middels een kleine nieuwe repressie of een zattemansstaatsgreep op zijn Russisch?

Maar nog veel meer onderschatten de Belgicisten de rechtsvaardigheid van de Vlaamse strijd. En op dit punt zullen ze nooit kunnen bijbenen, simpelweg omdat hun leefwereld, hun geestelijk landschap, daarvoor te beperkt is.



U antwoordde niet rechtstreeks op mijn vraag welke factor de Walen angstig gemaakt heeft en daardoor - in uw woorden - aan het werk gezet heeft.

Zoniet had u moeten toegeven dat het het sensibiliseringswerk van de Vlaamse beweging is dat de Walen uiteindelijk wat ongerust gemaakt heeft. Dat het dus dankzij de Vlaamsnationalisten is dat Wallonië misschien ooit ontwaakt uit zijn kredietverslaving...

Ik zal het bovenstaande dan ook maar als uw bekentenis terzake interpreteren...
Ik wil geloven dat het de factoren fierheid en verantwoordelijkheidszin zijn en niet uw dreiging de subsidies stil te leggen. Ik vind dat waardiger voor iedereen en hoopvoller voor de toekomst van België.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 januari 2007 om 17:02.
labyrinth is offline  
Oud 17 januari 2007, 17:22   #33
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik wil geloven dat het de factoren fierheid en verantwoordelijkheidszin zijn en niet uw dreiging de subsidies stil te leggen. Ik vind dat waardiger voor iedereen en hoopvoller voor de toekomst van België.
Zelden meegemaakt dat iemand zo openlijk zegt dat zij zichzelf wil blijven zand in de ogen strooien...
__________________
baarle is offline  
Oud 17 januari 2007, 17:38   #34
Jéhan
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 april 2006
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste verstandige Jéhan,
Als ik van job verander omdat ik zo meer kan verdienen, dan zou ik dat volgens jou als goede christen niet mogen want het is 'gestoeld op hebzucht'!? En mag zuinig beheer ook niet? Want 'gestoeld op hebzucht'. Wat een nonsens!

Tja, Jezus onthield zich ook van materiale bezittingen. Denk aan de fransiscaner orde die dit ook sterk uitdroegen. Indien men de christelijke leer in diens voorbeeld volgt, is het niet bepaald te rechtvaardigen hoe wij met ons overschot aan geld een gemeenschap willen opdelen op basis van noden. De meest behoevenden aan de kant schuiven.

Als liberaal is mijn standpunt in deze echter verre van zo extreem en zie ik de transfers ook liever dalen tot op een verantwoord niveau. Maar ja de vraag was of separatisme nu onchristelijk zou zijn.

Iedereen weet dat de enorme kapitalen die Wallonië sinds vele jaren ontvangen van Vlaanderen en van Europa, niets uithalen. Volgens Waalse economen wiegt het zelfs Wallonië in slaap, en werkt het daarbij nog de corruptie en slecht bestuur in de hand.
Dat systeem blijven voeden heeft dus niets te maken met naastenliefde.

Ik begrijp wel dat u minstens een vorm van respect en reactie wenst van de Waalse bevolking/politici. Maar hoe u het ook draait of keert, naastenliefde is onconditioneel. Uiteraard zijn de christelijke principes niet altijd even gemakkelijk na te leven of even realistisch in deze samenleving, maar dat was niet de vraag dacht ik.

In verband met de transfers moet je aangeklagen de corruptie en het slecht bestuur, en zeker niet de mildheid van de Vlamingen.

Corruptie is ook verwerpelijk vanuit de christelijke leer ...

In 1945 waren er 55 onafhankelijke staten. In 1999 waren dat er reeds 220, blijkbaar omdat kleinere staten beter bestuur toelaten.
Waarop wachten we?
Jéhan is offline  
Oud 17 januari 2007, 19:01   #35
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Als de aarde ooit echt dramatisch opwarmt dan zal dat zijn omdat gedurende twee �* drie eeuwen teveel onafhankelijke staten hun eigen zin hebben gedaan zonder zich van het geheel aan te trekken.
Soms is onafhankelijkheid goed en soms ook niet ........... Zo ook met het individu, als hij geen rekening houdt met de anderen loopt het meestal slecht af.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 17 januari 2007, 20:25   #36
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

ha de man verwijten dat die ward de bever zegt... ( niet erg spitsvondig dat geeft ik toe)Maar mr Dewever was wel diegene die morel voor hoer uitschelde en het Vb electoraat een mesthoop noemde. om nog maar te zwijgen wat hij allemaal over FDW al gezegd heeft.

Dus nogal hypocrite omd e splinter in het oog vand e man te zien en blind te blijven voor de balk bij anderen.
ilfalco is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:07   #37
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Als de aarde ooit echt dramatisch opwarmt dan zal dat zijn omdat gedurende twee �* drie eeuwen teveel onafhankelijke staten hun eigen zin hebben gedaan zonder zich van het geheel aan te trekken.
Soms is onafhankelijkheid goed en soms ook niet ........... Zo ook met het individu, als hij geen rekening houdt met de anderen loopt het meestal slecht af.
Teveel onafhankelijke staten zijn nu ook al verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde!?
Onafhankelijke staten moeten uiteraard internationaal samenwerkrn waar nodig. De grootste vervuilers tegenwoordig zijn China en Indië en die trekken zich van het geheel weinig aan.
Rekening houden met anderen wil niet zeggen dat men eeuwig slecht bestuur en corruptie moet blijven voeden.
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:12   #38
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Jéhan schrijft: "Ik begrijp wel dat u minstens een vorm van respect en reactie wenst van de Waalse bevolking/politici. Maar hoe u het ook draait of keert, naastenliefde is onconditioneel. Uiteraard zijn de christelijke principes niet altijd even gemakkelijk na te leven of even realistisch in deze samenleving, maar dat was niet de vraag dacht ik."
------------------------------------------------------------------
Ik verwacht van gelijk wie die hulp ontvangt dat die hulp goed
gebruikt wordt. En zeker dat die hulp niet verdwijnt in corruptie en slecht bestuur.
Onconditionele naastenliefde is niet ralistisch en nefast voor iedereen.

luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:16   #39
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik wil geloven dat het de factoren fierheid en verantwoordelijkheidszin zijn en niet uw dreiging de subsidies stil te leggen. Ik vind dat waardiger voor iedereen en hoopvoller voor de toekomst van België.
Ik wil dat ook graag geloven helaas is er weinig fierheid en verantwoordelijkheidszin te bespeuren bij de steuntrekkers.

Laatst gewijzigd door luc broes : 17 januari 2007 om 21:16.
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 22:18   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Respectvol politiek bedrijven noemen ze dat dan.
Hoog niveau.
Rectificatie : het is Bart De Zever.
Everytime is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be