Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2007, 21:58   #41
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De uitbuiting? Dan moet het nu allicht VEEL beter gaan in congo... en de andere landen. Want zo ver ik weet zijn ze toch al geruime tijd onafhankelijk...
Ik herinner mij iets van nen dooie Lumumba en nen hond genaamd Mobutu.
StevenNr1 is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:59   #42
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hoe zal uw partij ervoor zorgen? Zal uw partij sowieso de rol van wereld-ocmw op zich nemen? Ik betwijfel het.

Ik heb geen partij.
Overigens, dit is nog altijd een vraag aan de heer de Man.
Het irriteert mij hoe hij of mensen als u telkens het onderwerp proberen te veranderen, om maar geen zinnig antwoord te moeten geven.
Ik verwacht concrete voorstellen van een partij.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:15   #43
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik heb geen partij.
Overigens, dit is nog altijd een vraag aan de heer de Man.
Het irriteert mij hoe hij of mensen als u telkens het onderwerp proberen te veranderen, om maar geen zinnig antwoord te moeten geven.
Ik verwacht concrete voorstellen van een partij.
Ik verander het onderwerp niet. Ik wil je gewoon een zekere ontgoocheling besparen. Hoe kan je verwachten dat een partij als het VB dit probleem oplost als de beleidspartijen nog geen zinnige oplossing uit hun mouw kunnen schudden. Verwacht je dan wonderen van het VB?
Online is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:17   #44
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik verander het onderwerp niet. Ik wil je gewoon een zekere ontgoocheling besparen. Hoe kan je verwachten dat een partij als het VB dit probleem oplost als de beleidspartijen nog geen zinnige oplossing uit hun mouw kunnen schudden. Verwacht je dan wonderen van het VB?
Ik verwacht geen wonderen, ik verwacht voorstellen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:39   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik verander het onderwerp niet. Ik wil je gewoon een zekere ontgoocheling besparen. Hoe kan je verwachten dat een partij als het VB dit probleem oplost als de beleidspartijen nog geen zinnige oplossing uit hun mouw kunnen schudden. Verwacht je dan wonderen van het VB?
Is er soms iets verkeer aan om te vragen of het VB hier soms andere idééën over heeft die mss wel werkbaar en doeltreffend zijn?

Er worden door de andere partijen ook idééën en voorstellen van uit het gewone volk overgenomen en onderzocht.
Dus waarom zou het VB dit niet kunnen en/of niet mogen.
Tenslotte is het immigratie probleem hier enkel op te lossen aan de basis er van, dus door de ellende daar echt te lossen word hier het immigratie-probleem opgelost.
Jantje is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:41   #46
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Jantje;2343348]Is er soms iets verkeer aan om te vragen of het VB hier soms andere idééën over heeft die mss wel werkbaar en doeltreffend zijn?
Nee hoor, u doet maar.
Online is offline  
Oud 17 januari 2007, 09:43   #47
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Khonner vindt het tuinhuisje van de buren altijd groot genoeg. We dumpen al deze inwijkelingen in de arme buurten van de grootsteden zodat rijke mannen als Khonner er geen last van hebben.
lees de vraag, dan zal u weten dat het hier niet om draait....

bij deze is meteen geweten dat de heer de man (en eigenlijk gans het vb) zich niets van de arme landen aantrekt, en dus ook niets wil ondernemen om hun situatie te verbeteren. *waar is die kotssmiley als je hem nodig hebt?* ik denk dat ik de heer de man zijn uitspraak als onderschift ga gebruiken...

wel, newsflash voor de heer de man, zolang de enorme kloof tussen noord en zuid blijft bestaan zullen er altijd meer en meer goudzoekers zijn die naar hier komen om hun geluk te beproeven...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 17 januari 2007, 10:13   #48
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
lees de vraag, dan zal u weten dat het hier niet om draait....

bij deze is meteen geweten dat de heer de man (en eigenlijk gans het vb) zich niets van de arme landen aantrekt, en dus ook niets wil ondernemen om hun situatie te verbeteren. *waar is die kotssmiley als je hem nodig hebt?* ik denk dat ik de heer de man zijn uitspraak als onderschift ga gebruiken...

wel, newsflash voor de heer de man, zolang de enorme kloof tussen noord en zuid blijft bestaan zullen er altijd meer en meer goudzoekers zijn die naar hier komen om hun geluk te beproeven...
De partijen die sinds jaar en dag ons buitenlands beleid bepalen zijn verantwoordelijk voor de huidige toestand, en niet een oppositiepartij die nog nooit aan het bewind deelnam.
Khonnor moet dus zijn pijlen op de echte verantwoordelijken richten, en er mogelijk zelf persoonlijk iets aan te doen.
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 10:18   #49
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
bij deze is meteen geweten dat de heer de man (en eigenlijk gans het vb) zich niets van de arme landen aantrekt, en dus ook niets wil ondernemen om hun situatie te verbeteren.
Waarom geef je geen commentaar op de cijfers die FDM aanhaalde?
En waarom doe je zelf geen haalbaar voorstel dat rekening houdt met de feiten die FDM aanhaalde?
Dat is heel wat moeilijker dan uit de lucht gegrepen beschuldigingen tegen het VB.
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 10:28   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nee hoor, u doet maar.
Waarom worden wij behandel alsof we gewoon straatvuil zijn.

Blijkbaar is het tot de VB-politci nog niet doorgedrongen dat wij zwevende kiezer nu net degene zijn die het verschil kunnen maken.

Maar ook het besef dat wij andere kunnen overtuigen om hun stemgedrag te veranderen is bij hen blijkbaar nog niet doorgedrongen.

Ik ga heel veel met jongeren om en praat heel veel met hen, wat tot gevolg heeft dat mijn menig ook een grote invloed heeft op hun politieke mening.

En volgens mij zijn uitprinten van deze sessie voldoende om heel veel jongeren er van te overtuigen waar het VB voor staat.

Eigen volk eerst, maar dan ook letterlijk. Wie niet tot hun klik behoord is voor hen duidelijk een vreemde, dankzij deze sessie voel ik mij dus een vreemdeling in eigen land. En dit terwijl één van mijn voorvaderen een groot politcus is geweeste en een andere een groot dichter van ons land.
Jantje is offline  
Oud 17 januari 2007, 10:45   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Waarom geef je geen commentaar op de cijfers die FDM aanhaalde?
En waarom doe je zelf geen haalbaar voorstel dat rekening houdt met de feiten die FDM aanhaalde?
Dat is heel wat moeilijker dan uit de lucht gegrepen beschuldigingen tegen het VB.
Omdat deze sessie gehouden word door de heer de Man
En omdat wij intresse hebben in de persoonlijke mening van de heer de Man.
Wij moeten dus enkel vragen stellen en geen antwoorden geven.
Onze mening doet hier niet terzaken, wij staan niet op de verkiezingslijsten.

En ik heb persoonlijk reeds mijn voorstellen gepost, maar volgens mij heeft nog niemand van het VB ze gaan bekijken. Hoewel ze beter in hun vreemdelingenbeleid passen dan ze zelf denken.

Maar ik zal ze gewoon quote naar hier.

Citaat:
Wel,ik vind je titel juist.

België moet Congo inderdaad terug koloniseren, maar dan op een andere manier. Wij zouden dat moeten doen met onze economie en met toerisme.
Maar België moet Congo ook meer militaire hulp geven, wat mensen opleiden en ze dan hun plan laten trekken is echt niet oplossing voor de problemen daar.

Veel bedrijven liggen daar stil omdat men de mensen niet heeft die ze kunnen beheren en in werking houden. Andere dan weer omdat er niemand is die weet hoe de wereldhandel werkt, weer andere omdat men er de technische kennis niet voor heeft. En zonder die kennis is iedere inspanning, verloren werk.

Maar deze mensen hebben slechts een kleine 200 jaar gekregen om dezelfde evolutie op economisch vlak te doorlopen als wij Europeanen hebben gedaan op 5000 jaar. Voor dat de Europeaan daar kwam kenden zij enkel samenwerking binnen de stam en werd er slechts in kleine maten ruilhandel gedreven met bevriende stammen. De rest van hun economie was jacht- en oorlogsbuit. Tot wij, Europeanen hen zijn gaan dwingen om met alle stammen samen te leven en samen te werken om ons te dienen.

En hebben hen na een paar tientalle jaren (we zijn er door hen buiten gesmeten, dat wel) aan hun lot overgelaten. Maar toen kenden zijn nog steeds hun stammeoorlogen en wisten nog steeds niet hoe onze maatschappij werkt.

Nu moeten zij meedraaien in een wereld waar bijna niemand nog weet welke stam er ooit woonde in de streek waar hij zich heeft gevestigd.
In een wereld waar in geld belangrijker is dan de mens.
Wij willen hen een liberale levenswijze opdringen, maar hebben hen nooit geleerd wat dit woord betekend.
Voor hen betekend dit, wie geld heeft mag de andere overheersen.
Maar tegelijk zitten zij nog met mensen die denken dat de stam die een oorlog wint de overwonnen stam als slaven mag gebruiken.

Eerst moeten we hen dat afleren en hen leren dat wat een liberale levenswijze echt is.
En dit kan echt niet door de grond onder de bewoners te verdelen of door de NGO's die er werken meer geld te geven.
Nee, dit moet gedaan worden door mensen die zorgen dat hun berdijven werken en geld opbrengen, zodat deze hun werknemers behoorlijk kunnen betalen. Dan kunnen deze zelf kopen wat ze nodig hebben en in hun eigen onderhoud voorzien.
En tegelijk moeten er mensen naar daar om de openbare werken en nutsbedrijven te gaan leiden en beheersen. En moeten er mensen naar daar om er opleidingen te geven zodat zij zichzelf kunnen opwerken met kennis en niet met geweld naar leidinggevende functies.
Ook zouden er politici heen moeten als raadgevers.

En politie en rechters zouden daar dan moeten gaan helpen en werken zoals zij dat hier doen.
Onze militairen zouden er de politie en hun eigen leger moeten gaan helpen om de veiligheid van het land en zijn bevolking te vrijwaren. En ja, dat zal dan wel een paar 100 Europese mensenlevens kosten, maar dat is de prijs die wij dan moeten aanvaarden als afbetaling aan de schuld van onze uitbuiting vroeger.

Zie je, wij Europeanen moeten dus inderdaad Afrika terug koloniceren, maar dan deze keer een economische en menselijke manier
Congo als libertarische model? http://forum.politics.be/showthread.php?t=54086

En ga deze draad lezen voor je een antwoord post.

Laatst gewijzigd door Jantje : 17 januari 2007 om 10:55.
Jantje is offline  
Oud 17 januari 2007, 13:01   #52
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Jantje, ik vind het zeer naïef om te veronderstellen dat onze inmenging daar nu plots enkel uit humanitaire overwegingen zal gaan gebeuren.
StevenNr1 is offline  
Oud 17 januari 2007, 13:11   #53
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Stevennr1... ik denk dat je uiteindelijk de kern van de zaak aanhaalt.

Ontwikkelingshulp is spijtig genoeg nog altijd nodig... en spijtig genoeg zijn velen nog altijd overtuigd dat hier en daar wat geld, medischs hulp, voedsel of kleine infrastructuurwerken voldoende zal zijn.

Niet dus... de perverse wijze waarop wij ons economisch model en onze liberale levenswijze trachten op te dringen helpt de zeek niet vooruit.

Enerzijds voedsel op de afrikaanse markt dumpen en prijzen opdringen en invoertaksen afdwingen, en anderzijds een handjevol hulp geven is pervers... en dodelijk voor het eigen initiatief en de zelfontplooiing van de derde wereld.

En daar zit mi een van de kernen van het probleem...

Ook met jantje ben ik het gedeeltelijk eens... in veel ontwikkelingslanden is de huidige werkethiek en zin tot organisatie volledig anders dan hier in het westen... maar ook daar weer, waarom willen wij onze manier van werken per se opdringen...

Hetzelfde geldt trouwens voor het opdringen van democratie aan vele derde wereldlanden, maar dat is een andere discussie.

Hiermede heb ik nog steed geen antwoord op mijn vraag van de heer de man, enkel enkele wenig zeggende plat populistische uitspraken....
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 17 januari 2007, 13:47   #54
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vlaanderen dankt zijn welvaart aan Amerika en de uitbuiting van Congo.
1) Is het dan werkelijk te veel gevraagd om die rijkdom te gebruiken op een verstandige manier inplaats van de verspillende ontwikkelingshulp van nu.
2) Trouwens als deze landen dat zelf moeten doen en betalen, kunnen ze dat makkelijk hoor. Ze vragen gewoon een hoger uitvoertaks aan ons. Wedde dat binnen het jaar onze levenstandaard herleid is tot onder hun huidig niveaux. Wij leven hier in luxe op hun koste.
1) Ik neem aan dat dit bedoeld is voor de regeringspartijen die alles beslissen. Of bedoel je dat het VB daarvoor verantwoordelijk is?
2) Als dat laatste echt je overtuiging is, wees dan consekwent en stort 75% van je salaris aan de derde wereld.
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 14:20   #55
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En ik heb persoonlijk reeds mijn voorstellen gepost, maar volgens mij heeft nog niemand van het VB ze gaan bekijken. Hoewel ze beter in hun vreemdelingenbeleid passen dan ze zelf denken.

Maar ik zal ze gewoon quote naar hier.

"België moet Congo inderdaad terug koloniseren, maar dan op een andere manier"
Sommige van je voorstellen klinken goed.
Maar in deze moderne wereld is een nieuwe kolonsatie (ook een 'andere') totaal onaanvaardbaar en onbespreekbaar.
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 18:55   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Ik neem aan dat dit bedoeld is voor de regeringspartijen die alles beslissen. Of bedoel je dat het VB daarvoor verantwoordelijk is?
2) Als dat laatste echt je overtuiging is, wees dan consekwent en stort 75% van je salaris aan de derde wereld.

Ga kaken jongen, want met steeds dezelfde onzin kom je nergens.

En het is niet de politiek alleen die verantwoordelijk is.
Jantje is offline  
Oud 17 januari 2007, 19:00   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Jantje, ik vind het zeer naïef om te veronderstellen dat onze inmenging daar nu plots enkel uit humanitaire overwegingen zal gaan gebeuren.
Het idéé en de voorstellen zijn zelfs niet uit humanitaire overwegingen onstaan.

Ik heb zelf bij het leger een paar humanitaire acties uitgevoerd en zelfs die hadden een economische ondertoon.

Ik ben mij zelf dus heel goed bewust dat men steeds voordeel zoekt bij alles wat men doet.
Jantje is offline  
Oud 17 januari 2007, 19:06   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Sommige van je voorstellen klinken goed.
Maar in deze moderne wereld is een nieuwe kolonsatie (ook een 'andere') totaal onaanvaardbaar en onbespreekbaar.

Een goed politicus kan het anders inpakken en toch verkocht krijgen.

En mijn voorstellen waren en zijn als basis bedoeld om de discussie over een andere manier van ontwikkelinghulp opgang te brengen.
Ik kan immers ook fouten maken en sta dus altijd open voor kritiek en verbeteringen.

Maar ik mag tenminste het VB terecht wijzen. Het VB of zijn aanhang hebben mij nog geen enkel tegenvoorstel gedaan.
Jantje is offline  
Oud 17 januari 2007, 20:49   #59
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ga kaken jongen, want met steeds dezelfde onzin kom je nergens.
En het is niet de politiek alleen die verantwoordelijk is.
Wat een repliek!
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:47   #60
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U weet toch dat daar een groot deel allochtonen bijzitten?
Als die allochtonen het hier dan toch zo slecht hebben, waarom willen zij hier dan nog blijven ????????
Cynicus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be