Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 17 januari 2007, 22:18   #1
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard De werkende melkkoe

In de maatschappij van vandaag is het verschil tussen iemand die werkt of werkloos is niet meer zo groot ivm loon.

Een werkloze mens heeft evenveel rechten en plichten als een werkende.

Alleen valt het mij op dat een werloze meer en meer rechten krijgt tov een werkende.

Een werkloze:
* mag gratis het openbaar vervoer nemen in bepaalde gevallen.
* krijgt voordelen tov bepaalde jobs.
* moet niets betalen voor een VDAB-opleiding.
* krijgt premie voor kinderen ivm school.
* krijgt premie voor mazout
* ......

Veel werkende mensen krijgen deze voordelen niet enkel omdat ze werken.

Is het juist niet normaal dat een werkende meer voordelen van de staat zou krijgen dan de wekloze. Een werkende levert tenslotte een enorme bijdrage voor de staat.
Vorenus is offline  
Oud 17 januari 2007, 22:31   #2
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Als ik ook even mag?
Wie werkloos is buiten zijn wil, moet geholpen worden en ik ben dan zelfs tegen een beperking van die uitkering in de tijd.
Wie echter werk weigert, kan naar een uitkering fluiten!
Filip De Man is offline  
Oud 17 januari 2007, 22:34   #3
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Als ik ook even mag?
Wie werkloos is buiten zijn wil, moet geholpen worden en ik ben dan zelfs tegen een beperking van die uitkering in de tijd.
Wie echter werk weigert, kan naar een uitkering fluiten!
Hoe wil je concreet bepalen en controleren wie buiten eigen wil werkloos is en wie werk weigert? Kan je daarna ook even formuleren waarom net de ene mens meer recht heeft dan een ander op het gestolen goed van een derde?
Heftruck is offline  
Oud 17 januari 2007, 22:34   #4
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Als ik ook even mag?
Wie werkloos is buiten zijn wil, moet geholpen worden en ik ben dan zelfs tegen een beperking van die uitkering in de tijd.
Wie echter werk weigert, kan naar een uitkering fluiten!
Dat is nu wel eens een punt waar ik het mee akkoord kan zijn.

Toch nog een vraagje, hoe kan u het stopzetten van een uitkering rijmen met het feit dat u huisvrouwen geld wil toestoppen? Die zijn dan toch per definitie ook werkloos?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 17 januari 2007, 22:36   #5
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat is nu wel eens een punt waar ik het mee akkoord kan zijn.

Toch nog een vraagje, hoe kan u het stopzetten van een uitkering rijmen met het feit dat u huisvrouwen geld wil toestoppen? Die zijn dan toch per definitie ook werkloos?

Die zouden een opvoedersloon krijgen. (totdat de kinderen afgestudeerd zijn)
Vorenus is offline  
Oud 17 januari 2007, 22:41   #6
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hoe wil je concreet bepalen en controleren wie buiten eigen wil werkloos is en wie werk weigert? Kan je daarna ook even formuleren waarom net de ene mens meer recht heeft dan een ander op het gestolen goed van een derde?
als u bijvoorbeeld tien sollicitaties doet, maar men u wil aannemen, in iets waar u voor gestudeerd hebt, en u weigert die alle tien, dan is dat zeker en vast jobweigering
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 17 januari 2007, 22:42   #7
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Die zouden een opvoedersloon krijgen. (totdat de kinderen afgestudeerd zijn)
Maar eens een kind 15-16 is, is er toch weinig tijd dat die ouder echt spendeert aan opvoeden?
Een werkende ouder die om 5h thuis komt kan dat evenzeer.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 17 januari 2007, 22:45   #8
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Maar eens een kind 15-16 is, is er toch weinig tijd dat die ouder echt spendeert aan opvoeden?
Een werkende ouder die om 5h thuis komt kan dat evenzeer.
Nee, een werkende ouder zal evenveel liefde geven maar kan niet de energie insteken als een thuisblijvende ouder.
Vorenus is offline  
Oud 17 januari 2007, 22:50   #9
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Nee, een werkende ouder zal evenveel liefde geven maar kan niet de energie insteken als een thuisblijvende ouder.
Dat valt moeilijk te meten natuurlijk, werk voor een studie dus.

Overigens het heel principe van een opvoedersloon werkt volgens mij gewoon langdurige werkloosheid in de hand.
De reden is dat als een kind afstudeert, de opvoeder in kwestie tegen de 40 aanloopt voor een gezin met meer kinderen ligt dat nog hoger.
Mijn ouders zijn nu immers al 50.
Als ze dan terug op de arbeidsmarkt moeten komen geraken zij zeer moelijk aan werk, vanwege hun hoge leeftijd waardoor ze in de werkloosheid vallen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 17 januari 2007, 23:00   #10
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Wie werkloos is buiten zijn wil, moet geholpen worden en ik ben dan zelfs tegen een beperking van die uitkering in de tijd.
Wie echter werk weigert, kan naar een uitkering fluiten!
dat is zo ongeveer gelijk het nu is, niet?
daar zal het VB dan geen verschil maken neem ik aan.
Mitgard is offline  
Oud 17 januari 2007, 23:36   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat valt moeilijk te meten natuurlijk, werk voor een studie dus.

Overigens het heel principe van een opvoedersloon werkt volgens mij gewoon langdurige werkloosheid in de hand.
De reden is dat als een kind afstudeert, de opvoeder in kwestie tegen de 40 aanloopt voor een gezin met meer kinderen ligt dat nog hoger.
Mijn ouders zijn nu immers al 50.
Als ze dan terug op de arbeidsmarkt moeten komen geraken zij zeer moelijk aan werk, vanwege hun hoge leeftijd waardoor ze in de werkloosheid vallen.
Niet meer dan vrijwillige werkloosheid bij huisvrouwen –mannen.
Iemand met een behoorlijk inkomen zal ook niet vlug geneigd zijn voor het opvoederloon te kiezen.
Maar een vrouw met een laag inkomen, die na betalen van de kinderopvang amper nog iets overhoudt zou daar mee geholpen zijn.
Wie zou een werkgever aannemen, iemand die tien jaar werkloos was of iemand die tien jaar ouderschapsverlof nam ?
Bobke is offline  
Oud 17 januari 2007, 23:38   #12
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet meer dan vrijwillige werkloosheid bij huisvrouwen –mannen.
Iemand met een behoorlijk inkomen zal ook niet vlug geneigd zijn voor het opvoederloon te kiezen.
Maar een vrouw met een laag inkomen, die na betalen van de kinderopvang amper nog iets overhoudt zou daar mee geholpen zijn.
Maar het gaat niet over iemand met een laag inkomen, maar gewoon over iemand die volledig niet werkt.

Citaat:

Wie zou een werkgever aannemen, iemand die tien jaar werkloos was of iemand die tien jaar ouderschapsverlof nam?
Hij zal nooit of amper voor die keuze te komen staan er zijn immers meer mensen dan die twee groepen die komen solliciteren.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 17 januari 2007, 23:52   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Maar het gaat niet over iemand met een laag inkomen, maar gewoon over iemand die volledig niet werkt.
Waarom zou iemand die niet werkt om de kinderen op te voeden minder recht hebben op een inkomen dan iemand die een werkloosheidsuitkering ontvangt om de kinderen op te voeden.
Citaat:
Hij zal nooit of amper voor die keuze te komen staan er zijn immers meer mensen dan die twee groepen die komen solliciteren.
Ik ken anders wel meer vrouwen die beginnen werken zijn toen de kinderen voor zichzelf konden beginnen zorgen.
Bobke is offline  
Oud 18 januari 2007, 00:10   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Als ik ook even mag?
Wie werkloos is buiten zijn wil, moet geholpen worden en ik ben dan zelfs tegen een beperking van die uitkering in de tijd.
Wie echter werk weigert, kan naar een uitkering fluiten!
Indien alle aangeboden banen bagger zijn, zou ik ook gewoon weigeren. En dan tja, als de overheid geen uitkering aanbiedt, ist survival mode (lees: uw talenten aanwenden om materiele welvaart op minder legale manier te verwerven)

En trouwens, tegen de huidige minimumlonen is het ook niet echt de moeite om uw deur uit te komen hoor....
Tavek is offline  
Oud 18 januari 2007, 01:50   #15
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

werken betekent hier voor een paar weer enkel economisch actief zijn he

eenzijdig patriarchale gefikseerdheid noem ik zoiets

hoe achterlijk kan je eigenlijk zijn en hoe wereldvreemd om te zeggen dat iemand die kinderen opvoed en verzorgt helemaal niet werkt ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 januari 2007 om 01:51.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 18 januari 2007, 01:55   #16
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien alle aangeboden banen bagger zijn, zou ik ook gewoon weigeren. En dan tja, als de overheid geen uitkering aanbiedt, ist survival mode (lees: uw talenten aanwenden om materiele welvaart op minder legale manier te verwerven)

En trouwens, tegen de huidige minimumlonen is het ook niet echt de moeite om uw deur uit te komen hoor....
Inderdaad. Het is altijd gemakkelijk om zaken als " Wie echter werk weigert, kan naar een uitkering fluiten" te posten maar vragen als wat men daar dan mee bedoelt en hoe men dat in de praktijk wil brengen, is een ander paar mouwen.
StevenNr1 is offline  
Oud 18 januari 2007, 02:19   #17
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Als ik ook even mag?
Wie werkloos is buiten zijn wil, moet geholpen worden en ik ben dan zelfs tegen een beperking van die uitkering in de tijd.
Wie echter werk weigert, kan naar een uitkering fluiten!
Zou u zo vriendelijk willen zijn ook even te antwoorden op de vraag?
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 18 januari 2007, 10:04   #18
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Als ik ook even mag?
Wie werkloos is buiten zijn wil, moet geholpen worden en ik ben dan zelfs tegen een beperking van die uitkering in de tijd.
Wie echter werk weigert, kan naar een uitkering fluiten!
U distantieert zich dus van de uitspraken van Freddy Van Gaever? U vond de aanwezigheid van Hans Hermann Hoppe op het economisch congres van het VB te Gent ongepast?


Werk weigeren? Of gepast werk? Betekent dit dat men eender welke job tegen eender welke omstandigheden moet aannemen?
driewerf is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:22   #19
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Het valt mij op hoeveel minder tijd ik als werkende hebt in vergelijking met toen ik nog studeerde. Het is totaal onrechtvaardig dat werklozen allerlei voordelen krijgen bovenop die enorme hoeveelheid tijd en het toch niet al TE kleine loon die ze hebben.

Kan men niet gewoon werklozen verplichten om ofwel voor de staat te werken (papiertjes oprapen is ook een vorm van werken) ofwel zich bij te scholen, waarbij inzet dient bewezen te worden door ofwel aanwezigheid ofwel examens?!?!? Op die manier dragen deze mensen tenminste iets bij aan de samenleving en zijn het niet langer parasieten die van het werk van anderen profiteren.
IlluSionS667 is offline  
Oud 18 januari 2007, 12:04   #20
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Het valt mij op hoeveel minder tijd ik als werkende hebt in vergelijking met toen ik nog studeerde. Het is totaal onrechtvaardig dat werklozen allerlei voordelen krijgen bovenop die enorme hoeveelheid tijd en het toch niet al TE kleine loon die ze hebben.

Kan men niet gewoon werklozen verplichten om ofwel voor de staat te werken (papiertjes oprapen is ook een vorm van werken) ofwel zich bij te scholen, waarbij inzet dient bewezen te worden door ofwel aanwezigheid ofwel examens?!?!? Op die manier dragen deze mensen tenminste iets bij aan de samenleving en zijn het niet langer parasieten die van het werk van anderen profiteren.
Wie een werklozenuitkering krijgt gaat of 38 uur per week solliciteren of volgt een verplichte opleiding voor knelpuntberoepen.
Dat kan ook deeltijds: half solliciteren, half opleiding.
Wie een uitkering krijgt , krijgt een som net als geld uit een uitkering en daar mag een inspanning tegenover staan.
Aangezien een uitkering (+ voordelen) en een minimumloon niet zover uit elkaar meer liggen mag hiervoor een 38-urige/week inspanning gevraagd worden.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 18 januari 2007 om 12:05.
boerenverstand is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be