Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2017, 07:43   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Voetballers van 14 en 15 verkrachten meisje (12)

BRON

Detail tekst:

Citaat:
In Wemmel hebben twee jongens van 14 en 15 jaar een meisje van 12 naar de struiken gelokt om haar te misbruiken. Volgens haar hield één jongen de wacht terwijl de andere haar verkrachtte. Het parket wil enkel kwijt dat "het een zedendossier met minderjarigen heeft geopend".
Zoals u merkt begint het er 'leuker en leuker' (<-- door Sarcasmus) op te worden in 'onze' samenleving.

Ik ben al geen voetbalfan (lees: wereldje vol geld en vuiligheid) en dan dit nog ...

Ik heb er geen idee van hoe u als forumleden de uitleg van de doctor in de psychologie gaat vertalen maar in mijn geval raakt die uitleg kant nog wal. (lees: wat voor zever is dat)

Waren het 'Belgen' of waren het copy-cats van wat de vreemdelingen hier allemaal komen 'uitsteken'? (wat zal men uiteraard niet meer mogen vermelden, of is dat al verboden?)

Straffen voor de laffe verkrachting die zullen we dan weer moeten zoeken in een uitspraak van de zoveelste onkundige rechter waarschijnlijk:

Och, ga maar naar huis jongens maar niet meer doen hé (knipoog)

Bij mij was dat, geslacht afzetten want u weet er niet juist met bom te gaan en vanaf nu zal u 'pissen' als een vrouw dan kan je daar de rest van uw leven alle dagen over nadenken wat u gedaan hebt.

Of zie ik dat weer maar eens totaal verkeerd?

p.s. Dit geschreven zijnde zonder te weten of er geen voorgeschiedenis zich afgespeeld heeft voor de verkrachting. (twijfelachtig maar toch ... )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 januari 2017 om 07:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 07:53   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:



Zoals u merkt begint het er 'leuker en leuker' (<-- door Sarcasmus) op te worden in 'onze' samenleving.

Ik ben al geen voetbalfan (lees: wereldje vol geld en vuiligheid) en dan dit nog ...

Ik heb er geen idee van hoe u als forumleden de uitleg van de doctor in de psychologie gaat vertalen maar in mijn geval raakt die uitleg kant nog wal. (lees: wat voor zever is dat)

Waren het 'Belgen' of waren het copy-cats van wat de vreemdelingen hier allemaal komen 'uitsteken'? (wat zal men uiteraard niet meer mogen vermelden, of is dat al verboden?)

Straffen voor de laffe verkrachting die zullen we dan weer moeten zoeken in een uitspraak van de zoveelste onkundige rechter waarschijnlijk:

Och, ga maar naar huis jongens maar niet meer doen hé (knipoog)

Bij mij was dat, geslacht afzetten want u weet er niet juist met bom te gaan en vanaf nu zal u 'pissen' als een vrouw dan kan je daar de rest van uw leven alle dagen over nadenken wat u gedaan hebt.

Of zie ik dat weer maar eens totaal verkeerd?

p.s. Dit geschreven zijnde zonder te weten of er geen voorgeschiedenis zich afgespeeld heeft voor de verkrachting. (twijfelachtig maar toch ... )
Zelfs als er een voorgeschiedenis geweest is, het is en blijft een verkrachting.
Of een piemel-af straf de juiste straf is weet ik niet, er zijn ook te weinig gegevens bekend hieromtrent.
Feit is dat dit wel een zware straf verdient, ja ook voor minderjarigen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 15:05   #3
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Ocharme dat meisje!
Ik ben zelf moeder van 2 dochters + oma van 4 kleindochtertjes.
Mijn hart bloedt bij het lezen van zulke walgelijkheden.
Wat die jongens betreft: opsluiten in een strengbewaakte jeugdinstelling!
De dag dat ze 18 worden en dus meerderjarig: berechten als volwassenen en minstens 20 jaar opsluiten!
De ouders van die jongens moeten ook vervolgd worden trouwens. Zij zijn verantwoordelijk voor wat die crapullekes uitvreten. Geen genade want dat kreeg dat arme meisje (kind!) ook niet.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 18:52   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Sedert dat de definitie van verkrachting zeer ruimer geworden is, weet ge nooit meer fatsoenlijk of de feiten zwaar misdadig of gewoon misdadig zijn.

Ik meen zelfs eens gelezen te hebben (iemand anders zal het wel opzoeken) dat "elke penetratie in het lichaam, van seksuele aard" een verkrachting is. Dus ook een tong diep genoeg draaien in de mond van het slachtoffer ...

Vroeger was het te slap (een anale verkrachting was geen verkrachting, maar een aanranding, terwijl ik dat nu net nog erger vind, behoudens dat het meisje er niet zwanger van kan worden.)

Voor de rest zijn de daders 14 jaar. Hopelijk zal een psycholoog of psychiater duidelijk genoeg kunnen stellen of de daders geen psychopatische karaktertrekken hebben ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 januari 2017 om 18:53.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 01:53   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ik ben benieuwd naar hun straf !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 11:56   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar hun straf !!!!
Over jeugdigen zal niet gauw gecommuniceerd worden.

Bovendien kan je toch onmogelijk je gedacht zeggen over de maatstaf van de straf, als je niet heel precies weet wat er gebeurd is.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 17:22   #7
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Ik vraag aan iedereen hier om eens te Googlen op: Priscilla Sergeant.
Priscilla werd vermoord, 4 jaar geleden . Het meisje was 14. Nadien werd haar lichaam in een veld gedumpt.
Ik heb Priscilla heel goed gekend en haar vader (nog steeds depressief, kapot van verdriet!) is een goede kennis van mij.
De 3 daders lopen vrij rond! De volwassene JDV in wiens woning Priscilla vermoord werd, kwam vrij na een zogenaamde procedurefout. De andere dader: A die toen 16j was, woont intussen samen met zijn vriendin en heeft een kind. Hij heeft als 'straf' enkele maanden in een jeugdinstelling gezeten. Tenslotte J: de toen 12-jarige: hij is nu 16. Ook hij loopt vrij rond en heeft als 'straf' enkele maanden in een jeugdinstelling gezeten.
VOILA si. ZO worden zulke 'mannen' hier in ons land bestraft.
Alle 3 lopen ze vrij rond.
Schandalig!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 17:27   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik vraag aan iedereen hier om eens te Googlen op: Priscilla Sergeant.
Priscilla werd vermoord, 4 jaar geleden . Het meisje was 14. Nadien werd haar lichaam in een veld gedumpt.
Ik heb Priscilla heel goed gekend en haar vader (nog steeds depressief, kapot van verdriet!) is een goede kennis van mij.
De 3 daders lopen vrij rond! De volwassene JDV in wiens woning Priscilla vermoord werd, kwam vrij na een zogenaamde procedurefout. De andere dader: A die toen 16j was, woont intussen samen met zijn vriendin en heeft een kind. Hij heeft als 'straf' enkele maanden in een jeugdinstelling gezeten. Tenslotte J: de toen 12-jarige: hij is nu 16. Ook hij loopt vrij rond en heeft als 'straf' enkele maanden in een jeugdinstelling gezeten.
VOILA si. ZO worden zulke 'mannen' hier in ons land bestraft.
Alle 3 lopen ze vrij rond.
Schandalig!
Leve Belgie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 17:29   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Wellicht gaat het om "verwarde voetballers"... Ze zullen wel op "begrip" kunnen rekenen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 11:23   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik vraag aan iedereen hier om eens te Googlen op: Priscilla Sergeant.
Priscilla werd vermoord, 4 jaar geleden . Het meisje was 14. Nadien werd haar lichaam in een veld gedumpt.
Ik heb Priscilla heel goed gekend en haar vader (nog steeds depressief, kapot van verdriet!) is een goede kennis van mij.
De 3 daders lopen vrij rond! De volwassene JDV in wiens woning Priscilla vermoord werd, kwam vrij na een zogenaamde procedurefout. De andere dader: A die toen 16j was, woont intussen samen met zijn vriendin en heeft een kind. Hij heeft als 'straf' enkele maanden in een jeugdinstelling gezeten. Tenslotte J: de toen 12-jarige: hij is nu 16. Ook hij loopt vrij rond en heeft als 'straf' enkele maanden in een jeugdinstelling gezeten.
VOILA si. ZO worden zulke 'mannen' hier in ons land bestraft.
Alle 3 lopen ze vrij rond.
Schandalig!
De meerderjarige dader kwam vrij uit de voorlopige hechtenis.
Maar tot wat is hij uiteindelijk veroordeeld, en omwille van welk misdrijf: moord, doodslag, slagen en verwondingen met de dood tot gevolg ... bla bla ... ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 20:05   #11
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De meerderjarige dader kwam vrij uit de voorlopige hechtenis.
Maar tot wat is hij uiteindelijk veroordeeld, en omwille van welk misdrijf: moord, doodslag, slagen en verwondingen met de dood tot gevolg ... bla bla ... ?

.
Tot nog toe loopt dat 'heerschap' vrij rond, evenals de 2 'jongens'. Ik zeg dit niet zomaar, zoals ik zei heb ik het meisje heel goed gekend. Doch meer schrijf ik er niet over op dit forum. Ik wil je wel per PB meer uitleg geven. Ok?
Het laatste wat ik wil is dat ik hier herkend word.....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 20:06   #12
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De meerderjarige dader kwam vrij uit de voorlopige hechtenis.
Maar tot wat is hij uiteindelijk veroordeeld, en omwille van welk misdrijf: moord, doodslag, slagen en verwondingen met de dood tot gevolg ... bla bla ... ?

.
Vrij wegens procedurefout Schoof!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 23:05   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Vrij wegens procedurefout Schoof!
Als ge niet meer dan dat kunt vertellen, dan moet ge toch beseffen dat we daar niets mee zijn. Als ge geen deftige link kunt geven, zodat we kunnen checken of er alleen een vrijspraak werd gegeven voor de voorlopige hechtenis;
dan wel dat de een of de andere procedurefout aanleiding gaf tot ongeldigheid van een bepaald bewijs, zodat bij gebrek aan andere bewijzen .... bla bla ....

Dit verhaal zoals jij het brengt, doet me denken aan een huismoeder die meent gelijk te hebben dat een 17 jarige jongen in een stomende liefdesrelatie van toch al twee jaar, zijn 17 jarig vriendinnetje na wel 50 sekspartijtjes met instemming, per ongeluk zwanger maakte, het een schande is dat die vuile gast niet veroordeeld werd voor verkrachting en in een gevang gestopt voor de rest van zijn leven.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be