Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2006, 11:49   #1
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De problemen niet durven benoemen of er zelfs niet over willen praten maakt elke dialoog onmogelijk.
En d�*t is uitgerekend waar jij en je fraaie soortgenoten experts in zijn.



Niets WIL jij daar over neerpennen. Nul comma nul. Nada, noppes, nothing. Niet omdat je niet k�*n, maar omdat je je de kunst van de allergrootste exuustruzen hebt eigen gemaakt.
Ik ben geen politicus daarom is het voor mij allicht gemakkelijker. Gewoon de verstandigste oplossing voor allen zoeken zonder rekening te houden met de belangen van één enkele partij of van enkelen die hun eigen zienswijze willen opdringen aan een meerderheid. Samen vooruit, geen verdeling maar vereniging .......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 00:52   #2
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik ben geen politicus daarom is het voor mij allicht gemakkelijker. Gewoon de verstandigste oplossing voor allen zoeken zonder rekening te houden met de belangen van één enkele partij of van enkelen die hun eigen zienswijze willen opdringen aan een meerderheid. Samen vooruit, geen verdeling maar vereniging .......
Richting. . . . twaalf uur
Afstand. . . . honderd
Doel. . . . . . .Labyrint
Hoog richten aan. . . . .vuur.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 01:07   #3
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik ben geen politicus daarom is het voor mij allicht gemakkelijker. Gewoon de verstandigste oplossing voor allen zoeken zonder rekening te houden met de belangen van één enkele partij of van enkelen die hun eigen zienswijze willen opdringen aan een meerderheid. Samen vooruit, geen verdeling maar vereniging .......
Vrede op aarde mag dat ook?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 02:28   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Vrede op aarde mag dat ook?
Nee... vrede zou betekenen dat heel wat landen splitsen om de regios meer vredevol te maken. Dat kan Labyrinth niet hebben. We moeten de vrede FORCEREN binnen gedwongen grenzen. Universele Liefdesoldaten moeten daarvoor zorgen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 02:40   #5
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Vrede is niet iets om binnen de grenzen te houden, jet moet er vooral grenzenloos zijn. Grenzenloze vrede..

Wat ik over de rode ruit, het rode kruis, de rode halve maan.. meende te weten in België is nl. dat er in Vlaanderen meer met onbetaalde vrijwilligers gewerkt wordt dan in Wallonië, waar men door de hogere werkloosheidsgraad meer een beroep gedaan moet worden op betaalde arbeidskrachten.

Zelf ga ik me als vrijwillkiger opgeven om af en toe met autisten op stap te gaan, maar van zodra er een rel uitbrteekt omdat men bv; in Wallonië
te weinig vrijwilligers vindt ga ik me serieus kwaad maken : vrijwilligerswerk doe je om de mensen te helpen en niet om communautair-politieke spelletjes te spelen.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 08:18   #6
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Richting. . . . twaalf uur
Afstand. . . . honderd
Doel. . . . . . .Labyrint
Hoog richten aan. . . . .vuur.
Het valt te vrezen dat je tomaten hun weg gaan verliezen in het doolhof...

Een aangepaste tactiek lijkt wenselijk.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 15:39   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nee... vrede zou betekenen dat heel wat landen splitsen om de regios meer vredevol te maken. Dat kan Labyrinth niet hebben. We moeten de vrede FORCEREN binnen gedwongen grenzen. Universele Liefdesoldaten moeten daarvoor zorgen.
Heel goed gezien!
En met Labyrinth als opperbevelhebber van het leger liefdessoldaten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 15:52   #8
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heel goed gezien!
En met Labyrinth als opperbevelhebber van het leger liefdessoldaten.
Persoonlijk zie ik liever hulpverleners binnen het Rode Kruis dan soldaten.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 16:50   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Er zijn anders plaatsen genoeg waar geen enkele hulpverlener een poot aan de grond krijgt zonder dat oorlogszuchtige soldaten er eerst de weg voor hebben vrijmaakt.

Jouw enige en echte bekommernis is echter dat Vlaanderen hulpverlener tout court blijft voor de Wallonië en alleen en uitsluitend daarom zijn onafhankelijkheidwil dient op te bergen. Maar dat zullen noch jij, noch je armlastige Waalse vrienden natuurlijk toegeven. Het is immers zoveel gemakkelijker om jullie achter jullie universele liefde voor Belgique te verschansen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 17:00   #10
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er zijn anders plaatsen genoeg waar geen enkele hulpverlener een poot aan de grond krijgt zonder dat oorlogszuchtige soldaten er eerst de weg voor hebben vrijmaakt.

Jouw enige en echte bekommernis is echter dat Vlaanderen hulpverlener tout court blijft voor de Wallonië en alleen en uitsluitend daarom zijn onafhankelijkheidwil dient op te bergen. Maar dat zullen noch jij, noch je armlastige Waalse vrienden natuurlijk toegeven. Het is immers zoveel gemakkelijker om jullie achter jullie universele liefde voor Belgique te verschansen.
Zelfs niet voor Belgique Knuppel..... gewoon liefde voor de mens of hij nu in het Noorden, het Zuiden, het Westen of het Oosten geboren werd. En ook liefde voor de aarde.
Dat kan jij moeilijk verstaan, dat is duidelijk.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 17:39   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Nog steeds geen concrete argumenten op de bezwaren die ik geuit heb in verband met het 'wereldparlement'. Ik dacht toch echt dat hier meer mondialisten zaten die allemaal de natie als hopeloos voorbijgestreefd zien, maar blijkaar is er geen enkele Mondialist die mij enige concrete uitleg kan verschaffen over hoe het Mondiale Eenheidsparadijs precies gaat ingevoerd worden én werken?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 18:20   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Zelfs niet voor Belgique Knuppel..... gewoon liefde voor de mens of hij nu in het Noorden, het Zuiden, het Westen of het Oosten geboren werd. En ook liefde voor de aarde.
Dat kan jij moeilijk verstaan, dat is duidelijk.
Van een volk dat zelfs niet wordt toegelaten zichzelf lief te hebben moet je al zeker niet verwachten dat het anderen eerst liefheeft.
Daar g�*�*t de onzin die jij predikt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 18:27   #13
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nog steeds geen concrete argumenten op de bezwaren die ik geuit heb in verband met het 'wereldparlement'. Ik dacht toch echt dat hier meer mondialisten zaten die allemaal de natie als hopeloos voorbijgestreefd zien, maar blijkaar is er geen enkele Mondialist die mij enige concrete uitleg kan verschaffen over hoe het Mondiale Eenheidsparadijs precies gaat ingevoerd worden én werken?
Als u denkt Pelgrim het energie- en grondstoffenprobleem, de milieuproblematiek, de economische concurrentie, een minimum aan veiligheid zonder planetaire maar met regionale en heel kleinschalige afspraken te kunnen oplossen dan zijn wereldafpraken inderdaad overbodig.
We zijn mondiaal van elkaar afhankelijk geworden of we dit nu graag hebben of niet. Het is nu zo, laten we er dus het beste van maken.
En dan vind ik dat onrust in eigen land wel het laatste is wat we nodig hebben.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 12 januari 2006 om 18:29.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 18:55   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Heel veel stemmingmakerij, maar nog steeds geen concrete argumenten eigenlijk van hoe dat allemaal in de praktijk moet gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Als u denkt Pelgrim het energie- en grondstoffenprobleem, de milieuproblematiek, de economische concurrentie, een minimum aan veiligheid zonder planetaire maar met regionale en heel kleinschalige afspraken te kunnen oplossen dan zijn wereldafpraken inderdaad overbodig.
voor iemand die de Universele Liefde predikt ben ji jwel heel zwart-witr denkend. Blijkbaar is iemand die niet in uw Wereldunie nonsens gelooft per definitie iemand die niet wil samenwerken met andere volkeren.
Om de mondiale problemen op te lossen kan een gedemocratiseerde versie van de VN volstaan, een confederale samenwerking tussen de naties dus. Een échte VN, want de huidige VN zouden eigenlijk eerder VS moeten heten: vergaderende staten.

Citaat:
We zijn mondiaal van elkaar afhankelijk geworden of we dit nu graag hebben of niet.
Ik ben geenszins afhankelijk van wat een doorsnee Chinees of Braziliaan doet hoor. Ik ben daarentegen wél afhankelijk van wat WTO en consoorten beslissen dus daarom zeg ik: leg een bom onder de WTO (en liefst nog letterlijk ook )

Citaat:
Het is nu zo, laten we er dus het beste van maken.
'het is nu zo' is wel het meest stupide argument dat ik ooit gehoord heb. Stel eens de vraag: waarom 'is het nu zo'?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 18:57   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Met andere woorden: Wallonië is afhankelijk van Vlaanderen en daar wilt Labyrinth liever niet dat drukte over gemaakt wordt.
Het IS zo. Punt uit.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 22:04   #16
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Pelgrim;1505596]




Citaat:
Ik ben geenszins afhankelijk van wat een doorsnee Chinees of Braziliaan doet hoor. Ik ben daarentegen wél afhankelijk van wat WTO en consoorten beslissen dus daarom zeg ik: leg een bom onder de WTO (en liefst nog letterlijk ook )
Voor de prijs van onze grondstoffen en energie waar onze economie op draait zijn wij afhankelijk van de vraag in landen zoals China en producerende landen zoals Iran en Irak vanwaar onze grondstoffen komen.

Citaat:
'het is nu zo' is wel het meest stupide argument dat ik ooit gehoord heb. Stel eens de vraag: waarom 'is het nu zo'
Het is zo omdat we zo geëvolueerd zijn en dat we niet meer naar het verleden kunnen terugkeren. We kunnen alleen vooruit.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 12 januari 2006 om 22:07.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 23:23   #17
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Het valt te vrezen dat je tomaten hun weg gaan verliezen in het doolhof...

Een aangepaste tactiek lijkt wenselijk.
Je verbaast me, Egidius. Je weet toch wel dat vrijwel elk projectiel tegenwoordig doelzoekend is? Die tomaten komen echt wel aan, hoor. Zeker als Labyrinth stil zit terwijl ze achter haar computer de website van de VN aan het doorlezen is en zoekt naar het aantal gesneuvelde VN-militairen tijdens vredesmissies terwijl ze die twee happen zand in haar mond heeft.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 10:02   #18
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Je verbaast me, Egidius. Je weet toch wel dat vrijwel elk projectiel tegenwoordig doelzoekend is? Die tomaten komen echt wel aan, hoor. Zeker als Labyrinth stil zit terwijl ze achter haar computer de website van de VN aan het doorlezen is en zoekt naar het aantal gesneuvelde VN-militairen tijdens vredesmissies terwijl ze die twee happen zand in haar mond heeft.
Wat me vooral verbaast is dat Foreigner, die steeds met veel bewondering schrijft over VN-militairen tijdens vredesmissies, zelf zijn wapens ( al dan niet geladen met tomaten ) richt op hen die alleen maar vrede wensen en die hongerige kindermondjes willen voeden met o.a. eerlijke handel. Niet allemaal echt logisch. Zou Foreigner vrezen werkloos te worden in een betere wereld ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 januari 2006 om 10:03.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 20:05   #19
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Wat me vooral verbaast is dat Foreigner, die steeds met veel bewondering schrijft over VN-militairen tijdens vredesmissies, zelf zijn wapens ( al dan niet geladen met tomaten ) richt op hen die alleen maar vrede wensen en die hongerige kindermondjes willen voeden met o.a. eerlijke handel. Niet allemaal echt logisch. Zou Foreigner vrezen werkloos te worden in een betere wereld ?
Het is zeer gemakkelijk om als een soort kleuterjuf een abstracte wereldvrede te bepleiten en jezelf een aura aan te meten zonder daar enige verantwoording voor op te nemen .
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 22:08   #20
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Het is zeer gemakkelijk om als een soort kleuterjuf een abstracte wereldvrede te bepleiten en jezelf een aura aan te meten zonder daar enige verantwoording voor op te nemen .
Schrijven over vrede is al beter dan niets, en het is zeker beter dan dag in dag uit over onvrede te schrijven.
En zo abstract is het nu ook weer niet, het is alleen abstract voor hen die niets over vrede willen weten.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 januari 2006 om 22:10.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be