Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2016, 14:02   #15821
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Het is trouwens niet zo dat getuigenissen niets waard zijn! Als je één getuigenis hebt ok, maar als je er honderden hebt, bovendien nog eens van personen geverifieerd op hun credentials (gewerkt in leger of lucht of ruimtevaart industrie) en bereid om voor een rechtbank onder eed te zweren dat zij de waarheid spreken (disclosure project), dan vind ik dat wel gewicht hebben. Als jij dat niet vindt, so be it!
Zo lang die hun getuigenis niet met tastbaar bewijs kunnen ondersteunen interesseert het mij niet wat hun credentials zijn, en zeggen dat je bereid bent onder eed te getuigen maakt al helemaal geen indruk. Je kan toch niet aantonen dat ze liegen, ik kan ook onder eed verklaren dat de paashaas echt bestaat, bewijs maar eens dat ik lieg!
Heeft er trouwens iemand uit die kliek effectief voor een rechtbank, onder eed, verklaring afgelegd? Zeggen dat je het wil doen en het ook effectief doen zijn twee verschillende zaken!
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 14:07   #15822
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Zo lang die hun getuigenis niet met tastbaar bewijs kunnen ondersteunen interesseert het mij niet wat hun credentials zijn, en zeggen dat je bereid bent onder eed te getuigen maakt al helemaal geen indruk. Je kan toch niet aantonen dat ze liegen, ik kan ook onder eed verklaren dat de paashaas echt bestaat, bewijs maar eens dat ik lieg!
Heeft er trouwens iemand uit die kliek effectief voor een rechtbank, onder eed, verklaring afgelegd? Zeggen dat je het wil doen en het ook effectief doen zijn twee verschillende zaken!
Credentials dient maar één zaak : dan kunnen de believers het als een autoriteitsargument gebruiken. Waarbij ze vergeten dat dit een drogreden is.

Het blijft wachten op de allereerste die met tastbaar bewijs af komt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 14:18   #15823
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Zo lang die hun getuigenis niet met tastbaar bewijs kunnen ondersteunen interesseert het mij niet wat hun credentials zijn, en zeggen dat je bereid bent onder eed te getuigen maakt al helemaal geen indruk. Je kan toch niet aantonen dat ze liegen, ik kan ook onder eed verklaren dat de paashaas echt bestaat, bewijs maar eens dat ik lieg!
Heeft er trouwens iemand uit die kliek effectief voor een rechtbank, onder eed, verklaring afgelegd? Zeggen dat je het wil doen en het ook effectief doen zijn twee verschillende zaken!
Ok, jouw mening, geen probleem.

Ik vind het persoonlijk echter onwaarschijnlijk dat ze honderden charlatans verzameld hebben, waarvan allen gewerkt hebben voor het leger of voor de aerospace industrie, die allemaal een bende leugenaars zijn van de eerste tot de laatste. Ik vind dat gewoon zeer onwaarschijnlijk. Vele van deze mensen zijn piloten, astronauten, of mensen die controle hadden over kernwapens. Zij zijn bovendien grondig geevalueerd op hun psychische stabiliteit.

We moeten volgens mij eerlijk zijn en rekening houden dat ze de waarheid spreken!

Laatst gewijzigd door Irsan : 6 oktober 2016 om 14:30.
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 15:00   #15824
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Ok, jouw mening, geen probleem.

Ik vind het persoonlijk echter onwaarschijnlijk dat ze honderden charlatans verzameld hebben, waarvan allen gewerkt hebben voor het leger of voor de aerospace industrie, die allemaal een bende leugenaars zijn van de eerste tot de laatste. Ik vind dat gewoon zeer onwaarschijnlijk. Vele van deze mensen zijn piloten, astronauten, of mensen die controle hadden over kernwapens. Zij zijn bovendien grondig geevalueerd op hun psychische stabiliteit.

We moeten volgens mij eerlijk zijn en rekening houden dat ze de waarheid spreken!
Niemand zegt dat zij leugenaars zijn. Zij hebben menen een UFO gezien te hebben en getuigen daarover, een unidentified flying object. Wat wil zeggen dat ze niet weten wat het was. Dat vormt dus geenszins een bewijs dat er aliens bestaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 15:21   #15825
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niemand zegt dat zij leugenaars zijn. Zij hebben menen een UFO gezien te hebben en getuigen daarover, een unidentified flying object. Wat wil zeggen dat ze niet weten wat het was. Dat vormt dus geenszins een bewijs dat er aliens bestaan.
Dat is een veel gehoord argument dat geen steek houdt. Luister eens naar de verklaringen, zij zijn zeer specifiek in hun verklaringen, en het gaat hier niet om zomaar "iets" gezien te hebben. Hun verklaring kan niet zomaar weggeredeneerd worden als iets dat ze niet zeker weten wat het was. De disclosure project houdt zich niet bezig met mensen die in de verte "iets" zien vliegen hebben.

Luister bv naar deze verklaring. Ofwel is deze man een leugenaar van jewelste, ofwel spreekt hij de waarheid, er is geen middenweg. En dat geldt voor alle getuigen uit de disclosure project wegens het detail van hun getuigenis, er zijn nog talloze zulke getuigenissen die ik zou kunnen posten. Ik blijf mij mijn standpunt dat het onmogelijk is dat zij allen zulke fantastische leugenaars zijn.

UFO Crash in Peru:

https://www.youtube.com/watch?v=2VaeZRH9R2Y
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 15:37   #15826
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Dat is een veel gehoord argument dat geen steek houdt. Luister eens naar de verklaringen, zij zijn zeer specifiek in hun verklaringen, en het gaat hier niet om zomaar "iets" gezien te hebben. Hun verklaring kan niet zomaar weggeredeneerd worden als iets dat ze niet zeker weten wat het was. De disclosure project houdt zich niet bezig met mensen die in de verte "iets" zien vliegen hebben.

Luister bv naar deze verklaring. Ofwel is deze man een leugenaar van jewelste, ofwel spreekt hij de waarheid, er is geen middenweg. En dat geldt voor alle getuigen uit de disclosure project wegens het detail van hun getuigenis, er zijn nog talloze zulke getuigenissen die ik zou kunnen posten. Ik blijf mij mijn standpunt dat het onmogelijk is dat zij allen zulke fantastische leugenaars zijn.

UFO Crash in Peru:

https://www.youtube.com/watch?v=2VaeZRH9R2Y
Daar zit nu net je redeneringsfout : het is geen keuze tussen leugen of waarheid. Hij weet gewoon niet WAT het was, kan dat niet aantonen dus geeft hij een persoonlijke impressie. Dat maakt hem helemaal niet tot een leugenaar. Maar vormt ook geen bewijs dat zijn impressie juist is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 15:42   #15827
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Daar zit nu net je redeneringsfout : het is geen keuze tussen leugen of waarheid. Hij weet gewoon niet WAT het was, kan dat niet aantonen dus geeft hij een persoonlijke impressie. Dat maakt hem helemaal niet tot een leugenaar. Maar vormt ook geen bewijs dat zijn impressie juist is.
Hieruit kan ik afleiden dat je het filmpje nog niet bekeken hebt? Bekijk het filmpje eens, dan zal je zien dat bovenstaande redenering totaal niet klopt. Het gaat hier niet zomaar om een "impressie". Wat mij betreft, is dit verhaal ofwel een keiharde leugen, ofwel waarheid. Het is te gedetailleerd.

Je mag altijd zaken uit zijn relaas aanhalen om aan te tonen dat jouw redenering klopt, dan discussieren we tenminste inhoudelijk.

Laatst gewijzigd door Irsan : 6 oktober 2016 om 15:46.
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 17:06   #15828
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Wij zijn de hemel, wij zijn de aarde.
Wij zijn de alien.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 19:51   #15829
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wij zijn de hemel, wij zijn de aarde.
Wij zijn de alien.
Je doet me een beetje denken aan een vroegere dorpsidioot in een volkscafé vroeger!
Zo uit het niets, wanneer het even stil was aan de toog, riep die zo'n dingen.
En daarna terug in slaap vallen.

En wij maar wachten tot de gerolde sigaret aan zijn vinger begon te schroeien...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 oktober 2016 om 19:55.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 20:16   #15830
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.801
Standaard

De stand van zaken.



Een eenvoudig en interessant boekje kwam vrij recent op de markt wat dit onderwerp betreft (2016, Aspekt). Het is van een zekere Robert Jan Blom, journalist. Het boek heet: De stand van zaken UFO's.

Mensen die onbevooroordeeld er meer van willen weten, zouden het zeker kunnen aanschaffen. Het boek telt 182 blz. en het kost de luttele som van €12.95.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 oktober 2016 om 20:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 20:43   #15831
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De stand van zaken.



Een eenvoudig en interessant boekje kwam vrij recent op de markt wat dit onderwerp betreft (2016, Aspekt). Het is van een zekere Robert Jan Blom, journalist. Het boek heet: De stand van zaken UFO's.

Mensen die onbevooroordeeld er meer van willen weten, zouden het zeker kunnen aanschaffen. Het boek telt 182 blz. en het kost de luttele som van €12.95.
We mogen toch ook niet uitsluiten dat het allemaal flutverhalen zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 20:46   #15832
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We mogen toch ook niet uitsluiten dat het allemaal flutverhalen zijn?

De kans hiertoe is zéér klein. Eigenlijk onbestaande.

Meer nog, ook al vertelt u meestal onzin, er is een kleine kans dat u ook eens iets zinnigs zegt. Maar ook deze kans is in feite zo goed als onbestaande.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 oktober 2016 om 20:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 20:57   #15833
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De kans hiertoe is zéér klein. Eigenlijk onbestaande.

Meer nog, ook al vertelt u meestal onzin, er is een kleine kans dat u ook eens iets zinnigs zegt. Maar ook deze kans is in feite zo goed als onbestaande.
Ja, maar we mogen het tegendeel toch niet uitsluiten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 21:03   #15834
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De stand van zaken.



Een eenvoudig en interessant boekje kwam vrij recent op de markt wat dit onderwerp betreft (2016, Aspekt). Het is van een zekere Robert Jan Blom, journalist. Het boek heet: De stand van zaken UFO's.

Mensen die onbevooroordeeld er meer van willen weten, zouden het zeker kunnen aanschaffen. Het boek telt 182 blz. en het kost de luttele som van €12.95.
Ook te koop op bol.com.
Gezien de (enige) recensie tip ik op een waarschijnlijk goed geschreven schnabbel van een joernalist. Voeg misschien uw recensie toe, Oostelijke?

Citaat:
Recensie(s)
In wat de schrijver typeert als een tussenrapportage wordt het bestaan van buitenaards leven en de aanwezigheid van onbekende vliegende objecten of UFO’s nader belicht. Het is veelal een beschrijving van feiten die al eerder in de literatuur beknopt of uitgebreid is gedocumenteerd. Het Roswell-incident, graancirkels en mogelijk bewoonbare planeten worden opnieuw aangehaald, maar voegt inhoudelijk niets toe aan datgene wat reeds bekend is. Tal van theorieën, zowel vanuit de astronomie als de esoterie, moeten ondersteuning geven aan het bewijs dat buitenaards leven bestaat. Het blijft een povere poging zonder nieuwe feiten of wetenschappelijk bewijs dat dit ook daadwerkelijk zo is. Het pleit voor de auteur dat hij het zelf ook als een inventarisatie ziet van reeds bekende feiten en de wens uitspreekt dat aardmensen ooit buitenaardsen ontmoeten. Verder is het geen toevoeging aan bestaande literatuur over deze materie. Het verdiept zich onvoldoende en somt alleen feiten op waarbij het verband uit het oog verloren wordt. Het heeft een inhoudsopgave, inleiding, naschrift en bronverwijzing.

J.L. Meuleman
https://www.bol.com/nl/p/de-stand-va...0000046451333/
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 21:08   #15835
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wij zijn de hemel, wij zijn de aarde.
Wij zijn de alien.
Et in saecula saeculorum, amen.

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 21:12   #15836
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ook te koop op bol.com.
Gezien de (enige) recensie tip ik op een waarschijnlijk goed geschreven schnabbel van een joernalist. Voeg misschien uw recensie toe, Oostelijke?



https://www.bol.com/nl/p/de-stand-va...0000046451333/

Ik sprak dan ook over een eenvoudig boekje. Kortom, u hebt het weer eens niet gelezen. Maar u wauwelt wel recensenten na. Typisch voor debunkers.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 oktober 2016 om 21:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 23:24   #15837
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik sprak dan ook over een eenvoudig boekje. Kortom, u hebt het weer eens niet gelezen. Maar u wauwelt wel recensenten na. Typisch voor debunkers.
Wat hebben "eenvoudige boekjes" substantieel toe te voegen aan de discussie?
Is de veronderstelde bewijslast ervan groter dan de diarree van youtube filmpjes die hier gepost worden, ook door u?
U wauwelt alleen hersenloze UFO-warhoofden na. Vreemd, want ik schat u intellectueel hoog in. Moet ik dat herzien?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 05:02   #15838
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Hieruit kan ik afleiden dat je het filmpje nog niet bekeken hebt? Bekijk het filmpje eens, dan zal je zien dat bovenstaande redenering totaal niet klopt. Het gaat hier niet zomaar om een "impressie". Wat mij betreft, is dit verhaal ofwel een keiharde leugen, ofwel waarheid. Het is te gedetailleerd.

Je mag altijd zaken uit zijn relaas aanhalen om aan te tonen dat jouw redenering klopt, dan discussieren we tenminste inhoudelijk.
Je schijnt niet zo goed te snappen wat ik geschreven had ? Uiteraard bekijk ik dat filmpje niet, gezien je zelf al aangaf dat dit weer eens een getuigenis weergeeft. Geen bewijs. Die brave man mag uiteraard denken wat hij wil, zeggen wat hij wil. Maar het zou pas interessant zijn moest hij met een bewijs op de proppen komen in plaats van een impressie. De mate van gedetailleerdheid is overigens geen criterium om te kunnen bepalen of iets de waarheid is of een leugen. Het gaat er me niet om om te debatteren over zijn goede trouw. Wel of hij een bewijs kan aanbrengen, of niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 05:03   #15839
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je doet me een beetje denken aan een vroegere dorpsidioot in een volkscafé vroeger!
Zo uit het niets, wanneer het even stil was aan de toog, riep die zo'n dingen.
En daarna terug in slaap vallen.

En wij maar wachten tot de gerolde sigaret aan zijn vinger begon te schroeien...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 07:58   #15840
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je doet me een beetje denken aan een vroegere dorpsidioot in een volkscafé vroeger!
Zo uit het niets, wanneer het even stil was aan de toog, riep die zo'n dingen.
En daarna terug in slaap vallen.

En wij maar wachten tot de gerolde sigaret aan zijn vinger begon te schroeien...
Het is bikkelharde realiteit.

Jij bent ontplofte sterren die hier via het universum (de hemel) zijn binnengedrongen op de aarde en aldus ben je de hemel en de aarde.
Het Koninkrijk is in en rondom U AJ.
Het is omnipresent en er is "Iets" dat daar lichtjaren voorsprong in heeft dan de mens.
Maar door uw instelling zult gij daar maar matig over te weten komen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be