Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2019, 12:49   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Misschien een domme vraag maar wat doet dat met de gemiddelde luchtvochtigheid zo'n heel wagenpark op waterstof ?
Dat zal de droge humor erg doen toenemen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2019, 12:49   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga het niet in elke post herhalen:
en ik heb u daar al op geantwoord dat er in BE reeds twee automerken waterstofauto's verkopen, ze bollen hier dus ook rond en in NL en DE zelfs al een aantal jaar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 21:47   #43
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ik heb u daar al op geantwoord dat er in BE reeds twee automerken waterstofauto's verkopen, ze bollen hier dus ook rond en in NL en DE zelfs al een aantal jaar.
Ik heb de waterstof niet o heel goed gevolgd, maar ik dacht dat het tot nu toe vooral ging om waterstofcellen, speciale verpakkingen met daarin waterstof onder hoge druk dat gebruikt wordt als batterij, de auto's worden opgeladen met elektriciteit.

En daar wringt de schoen. Een zonnecel die direct waterstof produceert is in beginsel fantastisch. Waterstof is als chemische verbinding op te slaan, elektriciteit eigenlijk gewoon niet. Een economie volledig op groen geproduceerd waterstof kan het complete batterij-probleem lachend wegwuiven. Maar waterstof is een heel licht gas en eigenlijk niet simpel op zo'n manier te vervoeren en gebruiken dat het effectief weinig ruimte inneemt en makkelijk van bijvoorbeeld een ondergrondse tank naar het brandstofsysteem van een auto overgebracht kan worden. Tenminste, dat is hoe ik dacht dat het zat. Is dat ondertussen anders, dat er effectief auto's zijn die waterstof tanken bij de pomp?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 22:07   #44
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Echt seriously, wat is er met het forum de laatste tijd?

Ik geraak niet meer aan mijn laatste bericht, dus ik voeg er hier maar aan toe wat ik eigenlijk ergens tussen haakjes ertussen had willen moffelen, dat onder normale woonkamer omstandigheden 100 gram waterstofgas ongeveer een kubieke meter ruimte inneemt. Vergelijk dat met benzine, dat grofweg een kilo per liter weegt.

Oook wilde ik hier graag op reageren:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Euh dat weet je toch ruim op voorhand? Of rijdt jij je tank tot op de laatste liter?
Nee, maar als hij dan toch leeg begint te raken is er meestal binnen 50 kilometer wel een station waar ik hem binnen drie minuten vol kan gooien. Zowel beschikbaarheid van laadstations als vooral de laadsnelheid zijn bij elektrisch rijden tot nu toe een probleem.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 22:32   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee, maar als hij dan toch leeg begint te raken is er meestal binnen 50 kilometer wel een station waar ik hem binnen drie minuten vol kan gooien. Zowel beschikbaarheid van laadstations als vooral de laadsnelheid zijn bij elektrisch rijden tot nu toe een probleem.
Ik zou niet weten waarom...
Citaat:
https://www.oplaadpunten.nl/belgie
Oplaadpunten in België

3.487 oplaadpunten

Belgie had per 1 aug 2018 9.244 full electrische wagens: https://www.egear.be/hoeveel-elektrische-wagens/

Nederland heeft er veel meer, maar ook veel meer electrische wagens, namelijk 48.767... : https://zerauto.nl/elektrische-autos...erkoopcijfers/

Citaat:
https://www.oplaadpunten.nl/nederland

38.351 oplaadpunten


Laatst gewijzigd door Micele : 6 maart 2019 om 22:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be