Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2019, 08:47   #1
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard Groen: tankkaart weg in 2020, bedrijfswagens in 2022

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10107337.html

Bij mij weten is de Belg erg gesteld op vrijheid en onafhankelijkheid. Als je de bedrijfswagen afschaft gaan mensen niet zomaar overstappen op openbaar vervoer. Ze gaan dan, ondanks de meerprijs, misschien kiezen om als particulier een wagen te kopen, liefst dan tweedehands aan een scherpe prijs. Een oudere wagen die minder proper is uiteraard.

Het aantal mensen die een volledig electrische auto als particulier hebben aangeschaft ... ik kan ze niet op 1 hand tellen... zelfs niet op 1 vinger.

Wat denkt u?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 08:52   #2
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Denk dat er veel van hun kiespubliek over een firmawagen en tankkaart beschikken.

Niet zo slim dus
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:03   #3
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Alé, groen gaat 80K jobs bijtoveren in Belgie door de lasten op arbeid te verhogen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:05   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Denk dat er veel van hun kiespubliek over een firmawagen en tankkaart beschikken.

Niet zo slim dus
Inderdaad. Anderzijds is hun kiespubliek wel door en door hypocriet, net zoals de partij zelf trouwens. Het groene kiespubliek redeneert zo: ik ben wel voor het milieu maar zo lang ik kan profiteren van de voordelen van een bedrijfswagen met tankkaart ben ik op dat vlak niet groen...

Ze zijn dus niet anders dan andere jonge of oude groene hypocrieten: het zijn de anderen die zich moeten aanpassen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:30   #5
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Denk dat er veel van hun kiespubliek over een firmawagen en tankkaart beschikken.

Niet zo slim dus
Dat weet ik niet. Traditioneel scoort Groen sterk bij leerkrachten en ambtenaren - met 0% firmawagens.

In het algemeen heeft ongeveer 10% van de werknemers een firmawagen. Dat betekent dat ongeveer 90% van de werknemers met het voorstel van Groen er op vooruitgaat. Een meer dan behoorlijke visvijver voor de verkiezingen...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:33   #6
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Traditioneel scoort Groen sterk bij leerkrachten en ambtenaren - met 0% firmawagens.

In het algemeen heeft ongeveer 10% van de werknemers een firmawagen. Dat betekent dat ongeveer 90% van de werknemers met het voorstel van Groen er op vooruitgaat. Een meer dan behoorlijke visvijver voor de verkiezingen...
Leerkrachten en ambtenaren ?

Waarom hoor ik dan steeds dat hun kiespubliek bestaat uit hogeropgeleiden ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:37   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Alé, groen gaat 80K jobs bijtoveren in Belgie door de lasten op arbeid te verhogen.
²
ze rekenen er blijkbaar op dat de werknemers met salariswagen, of hun verworven inkomen gaan laten vallen, of niet bij de vakbond zijn of zo ...

allemaal nogal belachelijk onrealistisch die voorstellen van Groen... laat het Rekenhof de kost van die voorstellen maar eens berekenen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:39   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Traditioneel scoort Groen sterk bij leerkrachten en ambtenaren - met 0% firmawagens.

In het algemeen heeft ongeveer 10% van de werknemers een firmawagen. Dat betekent dat ongeveer 90% van de werknemers met het voorstel van Groen er op vooruitgaat. Een meer dan behoorlijke visvijver voor de verkiezingen...
toch niet die leerkrachten die de klimaatmarsen mee organiseren?

want het beoordelen of een actie politiek is of niet wordt mee afgetoetst aan de organisatoren...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:40   #9
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het groene kiespubliek redeneert zo: ik ben wel voor het milieu maar zo lang ik kan profiteren van de voordelen van een bedrijfswagen met tankkaart ben ik op dat vlak niet groen...
Je kunt perfect een firmawagen hebben én groen zijn op het vlak van mobiliteit.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:43   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Je kunt perfect een firmawagen hebben én groen zijn op het vlak van mobiliteit.
dat zal toch niet voor elk segment salariswagen weggelegd zijn, die Nissan Leaf kost dubbel zo duur dan menig salariswagen ... da's een heel ander segment.
die Nissan Leaf zit op t niveau van bvb een BMW 3 ... wsl al een kleine minderheid van de salariswagens ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:44   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb een tankkaart van't werk. 2 zelfs. 1 voor mijn persoonlijke wagen, en 1 voor de motorscooter.
Ik mag er onbeperkt mee tanken, puur voor privé gebruik.
Niet slecht he, voor een techniekerke.

En het beste van al, Groen mag op zijn kop staan draaien, zolang ze er niet in slagen brandstoffen of persoonlijk transport te verbieden, zal ik daar lekker gebruik van maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:44   #12
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Leerkrachten en ambtenaren ?

Waarom hoor ik dan steeds dat hun kiespubliek bestaat uit hogeropgeleiden ?
Welke tegenspraak zie je? Leerkrachten en ambtenaren zijn hoger opgeleid dan de gemiddelde bevolking.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:46   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat zal toch niet voor elk segment salariswagen weggelegd zijn, die Nissan Leaf kost dubbel zo duur dan menig salariswagen ... da's een heel ander segment.
die Nissan Leaf zit op t niveau van bvb een BMW 3 ... wsl al een kleine minderheid van de salariswagens ...
Of de €40k minibus op het platform van de Leaf, de eNV200. Rijden met het elektrische equivalent van Suzuki Carry... Met moeite in staat Antwerpen-Brussel-Antwerpen te doen
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 maart 2019 om 09:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:49   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of de €40k minibus op het platform van de Leaf, de eNV200. Rijden met het elektrische equivalent van Suzuki Carry... Met moeite in staat Antwerpen-Brussel-Antwerpen te doen
maar de oneliner van de Groene debatfiche bekt wel vlot hé :

Citaat:
Je kunt perfect een firmawagen hebben én groen zijn op het vlak van mobiliteit.
nul realiteitszin echter.

elke keer als ik Calvo hoor, alleen maar oneliners en de realiteit verdraaien of gewoon liegen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 maart 2019 om 09:50.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:49   #15
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Welke tegenspraak zie je? Leerkrachten en ambtenaren zijn hoger opgeleid dan de gemiddelde bevolking.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:51   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Welke tegenspraak zie je? Leerkrachten en ambtenaren zijn hoger opgeleid dan de gemiddelde bevolking.
La me niet lachen. Die leraren wel.
Maar ambtenaren. De hoofdmoot, de ambtenaren die effectief werk verzetten, de OCMW kuisploegen, de klusjesdiensten van de openbare instellingen en nog een hele hoop, die zijn over het algemeen even goed opgeleid als een enkeltalige rekkenvuller in een budgetsupermarkt. Hun loon is er dan ook naar.

Voorbeeld, een, categorie C met 38 jaar dienst haalt ongeveer €1700 per maand netto. Pensioenberekening, nog 7 jaar te werken, €1420 maand (een stuk beter dan het "privé equivalent, maar we spreken dan over €100 ofzo).
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:55   #17
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat zal toch niet voor elk segment salariswagen weggelegd zijn, die Nissan Leaf kost dubbel zo duur dan menig salariswagen ... da's een heel ander segment.
die Nissan Leaf zit op t niveau van bvb een BMW 3 ... wsl al een kleine minderheid van de salariswagens ...
Ten eerste - hoeveel procent van de elektrische wagens worden in België aan particulieren verkocht? Juist ja...
Ten tweede - ook met een 'gratis' dieselwagen voor de deur rijden de meeste mensen niet voor hun plezier. Ik ken een hoop mensen die zelf hun treinticket naar Brussel betalen om geen tijd te verliezen met hun firmawagen in de file. Of die met de fiets naar het werk komen, en de auto alleen gebruiken als het niet anders kan. En voor die verplaatsingen waar je niet zonder auto kan, is een recente goed onderhouden bedrijfswagen een stuk beter voor het milieu dan de gemiddelde privé-auto. Uiteraard zijn er ook anderen - maar het idee dat mensen veel minder auto gaan rijden door firmawagens aan te pakken is absurd. Er zal zeker wel een verschil zijn - maar in het kader van een klimaatplan is dit een belachelijk dure en inefficiënte maatregel.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:59   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ten eerste - hoeveel procent van de elektrische wagens worden in België aan particulieren verkocht? Juist ja...
Ten tweede - ook met een 'gratis' dieselwagen voor de deur rijden de meeste mensen niet voor hun plezier. Ik ken een hoop mensen die zelf hun treinticket naar Brussel betalen om geen tijd te verliezen met hun firmawagen in de file. Of die met de fiets naar het werk komen, en de auto alleen gebruiken als het niet anders kan. En voor die verplaatsingen waar je niet zonder auto kan, is een recente goed onderhouden bedrijfswagen een stuk beter voor het milieu dan de gemiddelde privé-auto. Uiteraard zijn er ook anderen - maar het idee dat mensen veel minder auto gaan rijden door firmawagens aan te pakken is absurd. Er zal zeker wel een verschil zijn - maar in het kader van een klimaatplan is dit een belachelijk dure en inefficiënte maatregel.
euhm, ik zie echt niet in wat uw reply met mijn post te maken heeft, echt niet.

een salariswagen is een deel van je loon
en een groene wagen kan je niet kopen in het segment van 90% van de salariswagens
dat was wat ik antwoordde op uw statement "Je kunt perfect een firmawagen hebben én groen zijn op het vlak van mobiliteit."

dat klopt dus niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 10:07   #19
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10107337.html

Bij mij weten is de Belg erg gesteld op vrijheid en onafhankelijkheid. Als je de bedrijfswagen afschaft gaan mensen niet zomaar overstappen op openbaar vervoer. Ze gaan dan, ondanks de meerprijs, misschien kiezen om als particulier een wagen te kopen, liefst dan tweedehands aan een scherpe prijs. Een oudere wagen die minder proper is uiteraard.

Het aantal mensen die een volledig electrische auto als particulier hebben aangeschaft ... ik kan ze niet op 1 hand tellen... zelfs niet op 1 vinger.

Wat denkt u?
Très bonne initiative Mais oui!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 10:08   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ik word ook gewaar dat mijn collega's die nog niet met pensioen zijn, als ambtenaar, soms wel eens jaloers zijn op "die met een salariswagen'.

Nu, de eerste stap die de groensels willen doen, is het stopzetten van die tankkaart.
Wel, dat is een looninlevering van een aantal euro's.
Een werkgever die zijn beste personeel (we veronderstellen dat hij geen salariswagens geeft aan zijn slechtste personeel) niet wil kwijt spelen aan de concurrentie, gaat dat gat trachten dicht te rijden.
Is dat gat dicht gereden met één aanwerving minder, per 20 salariswagens? Voil?*, je hebt het gesnopen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be