Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2015, 00:35   #661
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb in Spanje in de jaren 1995-2001 de mega-boom meegemaakt van de bouwsector die overal de kustlijn mocht vol betonneren. Er was toen geen werkloosheid (Aznar). Je kon met je ellebogen aanvoelen dat het niet zou blijven duren.
inderdaad, dat gevoel had ik ook. En idem dito in Griekenland, waar mensen ook letterlijk zegden dat ze boven hun stand leefden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 17:46   #662
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...het-land.dhtml

Permanente Amerikaanse basis in Spanje.

Dat maakt mijn dag goed. De Amerika haters gaan terug azijn pissen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 mei 2015 om 17:48.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 19:40   #663
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Grote dag vandaag voor links in Spanje. Alle pacten zijn gesloten voor de steden en gemeenten.

15 van de 34 hoofdsteden die in het bezit waren van de PP gaan naar links.

Waaronder Madrid, Valencia, Sevilla.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 21:59   #664
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Valencia, Barcelona en Palma De Mallorca gaan zelfs naar Catalaansgezind soevereinistisch links.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 22:21   #665
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het pessimisme van de Spanjaarden is wel plots 30% gezakt.

Naar het schijnt door de "verbeterde" economische situatie.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juni 2015 om 22:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 22:31   #666
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het pessimisme van de Spanjaarden is wel plots 30% gezakt.

Naar het schijnt door de "verbeterde" economische situatie.
Toch mooi dat het juist Uw landgenoten zijn welke zich voorbeeldig verzetten tegen de EU-vuilspuiterij en de Spaanse (r)overheid. Mss zit U te ver van het mainland.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 22:35   #667
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Toch mooi dat het juist Uw landgenoten zijn welke zich voorbeeldig verzetten tegen de EU-vuilspuiterij en de Spaanse (r)overheid. Mss zit U te ver van het mainland.
Verklaar nader?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 10:37   #668
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Twee linkse vrouwen baas in de twee grootste steden van Spanje
Wat een afgang voor de PP. Dat zal rechts leren de protesten de mond te snoeren met ley mordazas en zo.


Citaat:
Que.es
Lo que antes parec�*a un sueño, ahora es una realidad. Madrid y Barcelona, las dos principales ciudades de España, ha cambiado de manos y la izquierda pasará a gobernar en dichos enclaves, tradicionalmente lugares en los que la derecha ha tenido un gran poder.

Después de una campaña electoral en la que Manuela Carmena y Ada Colau han brillado de forma especial, ambas son conscientes de que llega el momento de pasar a la acción y de ejecutar todas aquellas promesas que vendieron al electorado para que les confiaran su voto.

Lo más primordial para ambas, aunque la ley se lo impida, es evitar el drama de los desahucios. La potestad en este tema no la tienen los ayuntamientos aunque ambas se han comprometido a buscar fórmulas justas que eviten estas situaciones. Carmena y Colau potenciarán el alquiler social y negociarán con la banca la posibilidad de sancionar las viviendas pertenecientes a las entidades en Madrid y Barcelona.

Ahora Madrid y Barcelona en Comú también coinciden en la necesidad de asegurar la alimentación, la luz y el agua a todos los hogares que no puedan hacer frente a ello. Manuela Carmena ya estipuló el coste que tendr�*a esa medida en Madrid: apenas el 2% del presupuesto municipal y 200 millones de euros. Colau, por su parte, luchará contra la alimentación con 20 millones de euros, especialmente para las becas comedor, y combatirá la pobreza energética con la exigencia a las distribuidoras de garantizar la electricidad y de rediseñar las tarifas del agua en la ciudad.

La salud también forma parte del pilar de ambas alcaldesas. Carmena ha asegurado que buscará "garantizar el acceso a las prestaciones sanitarias municipales y a acciones de prevención y promoción de la salud a todas las personas con independencia de su situación administrativa". Por su parte, Colau ha prometido acabar con los recortes y las externalizaciones, tanto en materia sanitaria como en otros ámbitos.

La creación de empleo, la mejora del transporte, la limpieza y la transparencia son otros puntos que coinciden en el programa de Manuela Carmena y Ada Colau, dos mujeres de personalidad similar y que ya pueden presumir de gobernar en ciudades tan importantes como Madrid y Barcelona. Ahora toca trabajar.
Prioriteit voor beiden is het stopzetten van de talrijke uitdrijvingen door de banken van mensen die de hypotheek niet meer kunnen betalen. De sociale verhuur promoten. Utiliteiten verzekeren voor wie ze niet kan betalen. Toegang tot voedsel organiseren. Dat kan allemaal met 2% van het budget. De toegang tot de ziektezorg zal voor iedereen gelden of ze nu papieren hebben of niet. Nadruk op transparantie van bestuur.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2015 om 10:38.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 13:20   #669
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Twee linkse vrouwen baas in de twee grootste steden van Spanje
Wat een afgang voor de PP. Dat zal rechts leren de protesten de mond te snoeren met ley mordazas en zo.




Prioriteit voor beiden is het stopzetten van de talrijke uitdrijvingen door de banken van mensen die de hypotheek niet meer kunnen betalen. De sociale verhuur promoten. Utiliteiten verzekeren voor wie ze niet kan betalen. Toegang tot voedsel organiseren. Dat kan allemaal met 2% van het budget. De toegang tot de ziektezorg zal voor iedereen gelden of ze nu papieren hebben of niet. Nadruk op transparantie van bestuur.
Ik wens ada colau en de andere linkse burgemeesters veel succes toe, we zien een logische en perfect voorspelbare shift na een aantal moeilijke jaren met een hardvochtig bestuur. De politiek van uitdrijving was schandalig.

Maar ik vraag me echt af waarom je onvertaalde teksten uit het spaans op een nederlandstalig forum dropt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 13:24   #670
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik wens ada colau en de andere linkse burgemeesters veel succes toe, we zien een logische en perfect voorspelbare shift na een aantal moeilijke jaren met een hardvochtig bestuur. De politiek van uitdrijving was schandalig.

Maar ik vraag me echt af waarom je onvertaalde teksten uit het spaans op een nederlandstalig forum dropt.
Ik heb het bijzonderste vertaald
Iedereen dropt Engelse teksten, zonder vertalen. Waarom geen Spaanse.
Iedereen die verder geïnteresseerd is, kan google vertalen gebruiken
Sommigen kennen voldoende Spaans.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 13:28   #671
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb het bijzonderste vertaald
Iedereen dropt Engelse teksten, zonder vertalen. Waarom geen Spaanse.
Iedereen die verder geïnteresseerd is, kan google vertalen gebruiken
Sommigen kennen voldoende Spaans.
Behalve echt ongeletterden praat iedereen wel een mondje engels. Zou 2% van de vlamingen spaans kennen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 13:32   #672
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Behalve echt ongeletterden praat iedereen wel een mondje engels. Zou 2% van de vlamingen spaans kennen ?
De rest van mijn argument zou moeten volstaan
om er ongegeneerd verder mee te gaan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2015 om 13:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 15:03   #673
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Zijn beste bijdrage lijkt mij: eigenhandig het bipartidisme te hebben begraven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 15:10   #674
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De rest van mijn argument zou moeten volstaan
om er ongegeneerd verder mee te gaan.
Hoe kunnen we nagaan of je argument wel correct is gebaseerd op het bijgevoegde artikel ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 15:23   #675
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Dit gaat over politiek, de PP en meer bepaald Rajoy. Niemand moet nog van hem hebben, hij lijkt wel de politieke pest te hebben. Zijn geboortestad, Pontevedra geloof ik, heeft
hem gebrandmerkt als ongewenste zoon. Persona non grata. Dat in tegenstelling tot "Hijo Predilicto" dat normaal uitgereikt wordt aan hoogstverdienstelijke ingeborenen.
(El concepto de Hijo Predilecto se usa para nombrar a un reconocimiento honor�*fico que una entidad territorial )
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 18:01   #676
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dit gaat over politiek, de PP en meer bepaald Rajoy. Niemand moet nog van hem hebben, hij lijkt wel de politieke pest te hebben. Zijn geboortestad, Pontevedra geloof ik, heeft
hem gebrandmerkt als ongewenste zoon. Persona non grata. Dat in tegenstelling tot "Hijo Predilicto" dat normaal uitgereikt wordt aan hoogstverdienstelijke ingeborenen.
(El concepto de Hijo Predilecto se usa para nombrar a un reconocimiento honor�*fico que una entidad territorial )
Is hij nog altijd formateur ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 01:26   #677
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is hij nog altijd formateur ???
Nee, hij kan met niemand scheep.
Sanchez PSOE heeft zopas de vertrouwensstemming verloren voor eerste Minister, waar hij de absolute meerderheid moest halen. Vrijdag volgt een stemming met eenvoudige meerderheid. Maar die haalt hij ook niet met zijn 130 voor en 220 tegen.

Fantastische toespraak van Iglesias, Podemos. Maakte van alles gehakt, Psoe, PP, Ciudadanos. Coming man...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 02:44   #678
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Sorry, om correct te zijn: 130 voor, 219 tegen. Er was één onthouding: van Coalición Canaria(CC), mijn territorium.

Spanje heeft een raar systeem van formatie van regering. In België zou het ondenkbaar zijn dat je naar een vertrouwensstemming gaat met een nieuwe regering waarvoor in de verste verte geen meerderheid is. In Spanje hadden ze regelmatig minderheidsregeringen. Maar momenteel is er geen enkel vooruitzicht en Rajoy wil zelfs niet opstappen als leider bij nieuwe verkiezingen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 17:14   #679
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het dreigt slecht af t elopen met Rajoy.

Hij weigert zich (en zijn caretaker government) te onderwerpen aam de controle van het Congres.



Iets dat voorzien is in de grondwet.


Patxi Lopez, de voorzitter van het Congres, gaat hem voor het hooggerechtshof dagen.

Op 2 mei wordt het Congres ontbonden als er ondertussen geen investituur is.

Vervolgt...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 17:31   #680
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het dreigt slecht af t elopen met Rajoy.
Patxi Lopez, de voorzitter van het Congres, gaat hem voor het hooggerechtshof dagen.


Hij weigert zich (en zijn caretaker government) te onderwerpen aam de controle van het Congres.



Iets dat voorzien is in de grondwet.


Op 2 mei wordt het Congres ontbonden als er ondertussen geen investituur is.

Vervolgt...
Dat wordt spannend...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be