Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2018, 11:49   #10821
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Klopt, de vergelijking beperkt zich tot Binnenlandse organistatie en structuren.
Ik ken Rusland nauwelijks, maar ik denk toch dat de binnenlandse structuren en discipline toch wat sterker staan in Rusland. In de RDC liggen de soldaten die het presidentieel paleis 's nachts bewaken te slapen. In Rusland denk ik dat ze dat niet moeten proberen. Of wel?


Citaat:
Het is goed dat Michel tot daar gaat om open en vrank te praten, zover dat mogelijk is. Het is een uitnodigend gebaar , hoewel het vooral een publiciteitsstunt lijkt en dit ondertussen door de russische media wordt misbruikt zoals gewoonlijk.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180131_03331457
Natuurlijk gaan de Russen dit gebruiken. Maar de Belgen ook hé. Medvedev zei: België is méér dan zijn chocolade. Het bezoek van Kuifje in Moskou toont dat België niet alleen dat saaie, slaperige landje met zijn chocolade en bier is, maar zowaar met de grote jongens mag aanschuiven om over de hardcore geopolitieke spanningen tussen Washington en Moskou te gaan praten. Niet mis voor een land dat militair niets voorstelt. Er zijn andere manieren dan je militaire capaciteit om invloed uit te oefenen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 februari 2018 om 11:52.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 00:08   #10822
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je vergeet nog dat het een pseudo-democratische kleptocratie is dat de facto eigendom is van 1 man.

Dat Poetin voor eenheid en (relatieve) veiligheid zorgt is dan ook het enige pluspunt, dat kon je overigens ook zeggen van Saddam Hoessein, Khadaffi, en Mao Zedong en in principe ben ik het daarmee wel eens ware het niet dat Poetin sinds 10 jaar (2007) wel degelijk zorgt voor een bedreiging van buurlanden en dat hij actief probeert de EU te destabiliseren en het democratisch proces in de VS uit te hollen.
(de Munchen speech en de cyber-oorlog tegen Estland kort daarna was het begin)
De Muenchen speech was niets meer dan de waarheid. Het Westen is zelf volledig verantwoordelijk voor de verslechterde relaties. Of hoe anders kon je de illegale oorlog tegen Servië noemen dan een totale vernedering van Rusland? Ook het feit dat NAVO, tegen alle afspraken met Gorbatchov in, gewoon oprukte tot aan de Russische grenzen in plaats van aan een neutraal Europa te werken, is veelzeggend. Je kunt het natuurlijk ook nog hebben over de illegale inval in Irak op basis van leugens, steun aan Tsjetsjeense separatisten, destabilisatie in de ex-sovjet-Unie, etc.
Putin zei de westerse machten eens waar het op stond, en dat waren ze niet gewoon. Ze waren gewoon dat ze de Russen konden omkopen, maar Putin deed daar niet aan mee. DAAROM waren ze verbijsterd...

Wat eenheid en veiligheid betreft, vergelijk Rusland vandaag eens met het Rusland onder Yeltsin, of met Oekraïne... en dan spreken we verder...

Putin verdedigt Russische belangen in landen die tot voor kort tot de Sovjet-Unie behoorden, daarvoor eeuwenlang tot Rusland, waar grote delen van de bevolking Russisch praten en/of etnisch Rus zijn, en waar het Westen beloofd had dat ze zich nooit zouden moeien toen Gorbatchov akkoord ging met het ontbinden van het Warchau pact...

Wat betreft cyberoorlog en bemoeien met verkiezingen in andere landen, heeft Rusland gewoon de westerse politiek sinds vele jaren gekopieerd. Nu plots is dit een probleem, maar de VS doet dit al decennia in heel de wereld...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 00:16   #10823
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je kun niet aan de ene kant Rusland imperialisme verwijten en aan de andere kant het vergelijken met de DRC, dat eerder een weerloos slachtoffer is van buurlanden en grote mogendheden.

Rusland is geen voormalige Belgische kolonie. Door enerzijds de NAVO en EU-instituties te huisvesten en anderzijds goede relaties met Rusland te behouden (en in naam van EU en NAVO aftastende gesprekken in Moskou ta gaan voeren), bokst België sterk boven haar gewicht als klein land.

Ik ben allesbehalve een fan van Michel en nog minder van Reynders (die in februari Lavrov zal ontmoeten), maar hier zeg ik als Belg toch: goed gedaan. Ons landje staat er toch maar weer op de diplomatieke kaart.
Klopt. We mogen ook nooit vergeten dat vader Michel inging tegen het "massavernietigingswapens" verhaal van W. Bush, waardoor de VS Irak binnenvielen, met een miljoen doden en het ontstaan van IS en vele andere catastrofes als gevolg... De VS waren woedend, dreigden de hoofdzetel van NAVO te verplaatsen...
Maar goed, natuurlijk is België nog veel te volgzaam ten opzichte van de VS, pas als het echt de spuigaten uitloopt komt er kritiek op de VS, terwijl al veel langer duidelijk is dat de buitenlandse Amerikaanse politiek rampzalige gevolgen heeft. (Vietnam, Afghanistan, Latijns-Amerika, Somalië, Irak, Libië, etc.)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 00:39   #10824
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Kallikles

Citaat:
Ik ken Rusland nauwelijks, maar ik denk toch dat de binnenlandse structuren en discipline toch wat sterker staan in Rusland. In de RDC liggen de soldaten die het presidentieel paleis 's nachts bewaken te slapen. In Rusland denk ik dat ze dat niet moeten proberen. Of wel?
De enige gelijkenis is dat beide landen niet westers zijn, en dat corruptie rechtstreeks is. (geen hypocriet gelul)
Voor de rest zijn er weinig gelijkenissen. Parcival alludeert op een Amerikaans koude oorlog gezegde dat "Rusland Opper Volta is met kernwapens". Of in de 19de eeuw zei men "de reus op lemen voeten". Net als alle koude oorlogspropaganda zever. Je kunt beide landen in de verste verte niet vergelijken.
Rusland heeft zwaktes, dat ontkent niemand, altijd gehad. Maar ook sterktes.
Zowiezo dit zijn allemaal totaal andere werelden, die moeten proberen samen te leven op deze aardkloot.








Citaat:
Natuurlijk gaan de Russen dit gebruiken. Maar de Belgen ook hé. Medvedev zei: België is méér dan zijn chocolade. Het bezoek van Kuifje in Moskou toont dat België niet alleen dat saaie, slaperige landje met zijn chocolade en bier is, maar zowaar met de grote jongens mag aanschuiven om over de hardcore geopolitieke spanningen tussen Washington en Moskou te gaan praten. Niet mis voor een land dat militair niets voorstelt. Er zijn andere manieren dan je militaire capaciteit om invloed uit te oefenen.
België is economisch heel belangrijk, de hoofdzetel van NAVO en de EU, en altijd al een centrumland geweest. België is ook altijd al de vertrouweling geweest van zowel Berlijn, Parijs, Amsterdam als Londen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 12:36   #10825
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Klopt. We mogen ook nooit vergeten dat vader Michel inging tegen het "massavernietigingswapens" verhaal van W. Bush, waardoor de VS Irak binnenvielen, met een miljoen doden en het ontstaan van IS en vele andere catastrofes als gevolg... De VS waren woedend, dreigden de hoofdzetel van NAVO te verplaatsen...
Maar goed, natuurlijk is België nog veel te volgzaam ten opzichte van de VS, pas als het echt de spuigaten uitloopt komt er kritiek op de VS, terwijl al veel langer duidelijk is dat de buitenlandse Amerikaanse politiek rampzalige gevolgen heeft. (Vietnam, Afghanistan, Latijns-Amerika, Somalië, Irak, Libië, etc.)
Daar ben ik natuurlijk volledig mee akkoord. Maar ik maak me weinig illusies dat dit snel zal veranderen. Zelfs de kernwapens in Kleine Brogel krijgen we niet weg.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 13:12   #10826
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Babich, een Russisch analist, poogt het Europese morele superioriteitsdiscours ten aanzien van Rusland te analyseren:

Citaat:
... the peak of this policy of “non-eligibility” for Russians is the recent resolution of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe (PACE) “On Humanitarian Consequences of the War in Ukraine.” The resolution in fact denied the results of the Crimean referendum, held in 2014, on the peninsula’s reunification with Russia. Crimea’s Russian majority, in the view of PACE, apparently wasn't entitled to decide on their future.

The document declares Crimea an “occupied territory” and calls the onslaught of the Ukrainian army on the rebellious Russian-speaking regions in the east of the country (Donbass), which refused to recognize the self-imposed post-Maidan regime in Kiev, “the ongoing Russian war against Ukraine.” The fact that the Ukrainian army in 2014 used aviation and hit densely populated cities, killing thousands of civilians in the areas that had predominantly voted for the ousted president, Viktor Yanukovich, did not produce any impression on Western parliamentarians.

Again, European parliamentarians are demonizing Russia and Russians from the position of innate moral superiority. They forget the multiple reports in the Western media in the 1990s and 2000s about the desire of Russian-speaking Crimeans to be a part of Russia again.

PACE’s bigwigs also forgot that even the New York Times’ pre-Maidan reports on Crimea mentioned the continuous attempts of the Ukrainian government to liquidate the Russian-speaking region’s autonomy – even under the supposedly “Russia-friendly” former President Leonid Kuchma. Meanwhile, the Ukrainian nationalist parties that formed the post-Maidan Ukrainian government declared this goal as one of their top priorities.

The European parliamentarians seem to have also wiped out from their memory the violent scenes of the seizure of government buildings by Maidan activists in 2014, which even Western television could not ignore at the time, while hypocritically calling that act, coupled with the killings of policemen, a part of “peaceful protests” against a “pro-Russian regime.”

And of course no mention is made in PACE’s resolution of the food, energy and banking blockade, which the regime in Kiev has imposed on the rebellious eastern regions since 2014, prohibiting any supplies of food and money transfers. In 2017, the supplies of electricity and water from Ukraine were also terminated.


And in this situation PACE’s resolution “On Humanitarian Consequences of the War in Ukraine” calls on the Russian government to stop supporting the rebellious territories economically. That, in the absence of food, electricity and water from Ukraine, would mean starvation and freezing for 4 million people, who are locked by the Kiev government on just 3 percent of Ukraine’s territory. Suggesting this cruel move to Moscow, PACE declares itself “concerned about the alarming humanitarian situation on the occupied territories.” Obviously, the people of Donbass, in the view of the modern European “humanists,” are eligible to eat food only after they return to the embrace of the West-supported nationalist regime in Kiev.
Geopolitiek gehuld in een hypocriet humanitair jasje. En dan nog niet eens pro Europese geopolitiek, maar een politiek die uiteindelijk slechts de VS ten goede komt met hun wens om een nieuw ijzeren gordijn op te hangen in Europa. Europa is uiteindelijk vooral gebaat met een grondstoffen rijk 'hinterland' en afzetmarkt.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 februari 2018 om 13:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 16:54   #10827
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Babich, een Russisch analist, poogt het Europese morele superioriteitsdiscours ten aanzien van Rusland te analyseren:.
Ach ja. Die Sputnik en RT-buikspreker, een glibberig kereltje.

Dit is de link trouwens : https://www.rt.com/op-edge/417417-ra...e-russia-west/

De gekende droopy-stijl en het weigeren van het vliegdekschip in het eigen oog te zien.

Europa heeft bepaalde waarden en standaarden : wat betreft mensenrechten, wat betreft vrije en onafhankelijke pers, wat betreft fair play in sport.

Als Rusland als STAAT, DOELBEWUST al die dingen ondermijnt en vervalst, wat ondubbelzinnig en absoluut vaststaat, dan moet het ook de gevolgen daarvan dragen. Alle vertelseltjes ter wereld doen daar geen afbreuk aan.

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 februari 2018 om 16:55.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 20:48   #10828
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

U bent een goed voorbeeld van dat westers moreel superioriteit discours. Gezien de misdaden waarin dat westen een grote rol speelde de laatste jaren (denk alleen al Libië) weiger ik daarin mee te gaan. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat Rusland een koorknaapje is. Indien we dialoog willen mogelijk maken en ons zelfbedrog willen doorprikken dienen we van onze troon te komen. Sommigen willen liever confrontatie. Ik niet. Ik denk dat dat zelfs uit eigenbelang een slechte strategie is.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 februari 2018 om 20:50.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 00:54   #10829
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Rusland heeft zwaktes, dat ontkent niemand, altijd gehad. Maar ook sterktes.
Ik wil nog even uitleggen wat ik daarmee bedoel. Ga naar een Russisch dorp en je waant je in de derde wereld. Onder het tsarisme leefde Rusland in de middeleeuwen, en de communisten hebben nooit prioriteit aan het platteland gegeven. En na 1990 volgde complete verwaarlozing. Ook Putin heeft het platteland verwaarloosd, waardoor het platteland veelal communistisch stemt. Daarnaast heb je de befaamde Russische volksaard. Men is niet materialistisch ingesteld op het platteland zoals in West- en Centraal-Europa.



Je komt nog steeds Russische dorpen tegen waar iedereen dronken is.
Maar ik vind dit ook ergens positief, vriendschap, gastvrijheid en traditie zijn veel belangrijker dan het huis of welke wagen je hebt zoals bij ons op het platteland.

Maar anderzijds is Rusland ook het land dat Napoleon en Hitler heeft verslagen, als eerste in de ruimte ging, wereldberoemde wetenschappers en kunstenaars voortbracht, Russische studenten zijn beter in wiskunde en wetenschappen, en ook leesvaardiger dan Belgische, etc. dus niet enkel kernwapens. Die schijnbare tegenstrijdigheid maakt al eeuwen de essentie van Rusland uit.

Oekraïne is een soort klein-Rusland, nu wil men net als Georgië zich op het Westen richten maar dat lukt niet, men kan zichzelf niet verloochenen. Een land dat zich ontwikkeld in evenwicht met zichzelf en z'n eigen tradities, doet het over het algemeen beter dan landen die gekoloniseerd werden. Vergelijk Iran met Pakistan bvb. Japan met de Filippijnen, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 februari 2018 om 01:01.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 01:05   #10830
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Daar ben ik natuurlijk volledig mee akkoord. Maar ik maak me weinig illusies dat dit snel zal veranderen. Zelfs de kernwapens in Kleine Brogel krijgen we niet weg.
Iedereen moet daaraan werken, ook politici moeten hun nek uitsteken.
Links hier tegenwoordig is de weg kwijt, men heeft het maar over vluchtelingen, transseksuelen, multicul, maar men is de essentie kwijt. We moeten ervoor zorgen dat Europa niet de weg van de VS opgaat, dat is de voornaamste taak van iedereen die het goed voorheeft met de EU en België.
Niemand zegt dat we zoals Rusland moeten worden, dat kan niet en dat willen de Russen ook helemaal niet. Maar de Russen geloven in een multipolaire wereld, in een wereld waar West-Europa en de VS elk hun eigen weg gaan, en de EU niet langer het slaafje van VS-belangen is. Ook Turkije moet een eigen weg bewandelen, liefst niet met Erdogan, maar ook niet als slaaf van de VS, op dat vlak heeft Erdogan wel gelijk.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 februari 2018 om 01:10.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 01:20   #10831
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ik leer hier veel bij, thx 4sharing your knowledge tomm ^^

Laatst gewijzigd door bembem : 3 februari 2018 om 01:21.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 12:01   #10832
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik leer hier veel bij, thx 4sharing your knowledge tomm ^^
ok geen probleem. Het probleem in onze media is dat veel dat je hoort over Rusland gekleurd is...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 21:34   #10833
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ok geen probleem. Het probleem in onze media is dat veel dat je hoort over Rusland gekleurd is...
Orders van hogerhand? Soms lijkt het daarop.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 07:57   #10834
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Orders van hogerhand? Soms lijkt het daarop.
Het is een systeem, het zit in de opvoeding, het onderwijssysteem, de opleiding die journalisten krijgen, door de selectieve informatie die journalisten krijgen van persbureaus, zelfcensuur omdat men weet wat van hen verwacht wordt, etc. . Idem dito China, ondanks de ontzettende verwezenlijkingen van dat land blijft de media focussen op het negatieve.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 02:43   #10835
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Poroshenko deed vandaag in Muenchen een uitval naar de Russische wereld, naar alle Russen en alle Russischtaligen dus. Zelfs de Amerikaanse propaganda pers schreef dat dit enkel Putin's verhaal bevestigt dat de etnische Russen in gevaar waren na de ultra-nationalistische staatsgreep in Kiev.

At one point during the speech, he launched into a broad denunciation of “the Russian world” -- a stark shift from Western governments that say their problem is with Russia’s leadership, not its people.

As one example, he asked the audience to compare the city of Munich to Kaliningrad, a former German city that is now a Russian exclave.

“King Midas was able to turn everything he touched into gold. The Russian world turns everything [it touches] into…ruin and decline,” Poroshenko said.

He added: “There is a shocking difference between the Russian world and the free world.”

Yanukovych fled Ukraine in February 2014 following months of mass street protests in Ukraine, and Russia says its subsequent military takeover of Crimea was aimed at protecting ethnic Russians on the peninsula following Yanukovych’s ouster.

https://www.rferl.org/a/ukraine-poro.../29044338.html


Je moet weten dat Oekraïne corrupter en veel armer is dan Rusland zelf, en dat alle oppositie stemmen keihard onderdrukt worden. Poroshenko is zelf bij uitstek een symbool van post-Sovjet verval, een corrupte tiran en steenrijke oligarch die steeds rijker wordt op de kap van z'n volk.


Het beledigen van de moorddadige nazi Bandera is ondertussen strafbaar geworden, net terwijl hem eren in Polen strafbaar is.
Oekraïne verwijt Polen censuur toe te passen maar zelf doen ze net hetzelfde, die tegenstrijdigheid zien ze blijkbaar niet.

Ik denk dat de westerse leiders dit al lang doorhebben, alleen de Amerikanen steunen hem nog echt, maar dit zuiver uit geopolitieke overwegingen, als ze zelfs Al-Quaida EN communistische separatisten steunen in Syrië, alles om de Russen maar de kloten, moet dit niet verwonderen.

De Duitse minister van buitenlandse zaken stelde vandaag voor om de sancties tegen Rusland ten minste te verlichten en liefst af te schaffen.

Separately at Munich, Germany’s Foreign Minister Sigmar Gabriel said the West should ease some economic sanctions imposed on Russia if Kiev and Moscow implemented a lasting ceasefire in eastern Ukraine with the help of peacekeepers.

Gabriel said it was unrealistic to insist on full implementation of the Minsk peace accords before offering some relief from sanctions agreed by the United States and the European Union over Russia’s role in Ukraine.

“I am convinced that if we succeed, that we must begin to reduce sanctions in a stepwise manner,” Gabriel said.

He said he realized his view differed from the official position - that sanctions could only be eased when the Minsk peace accord was fully implemented - but that it was in the world’s interests to break the current impasse.

“We need progress urgently because the world is becoming more dangerous,” Gabriel told a meeting also attended by Russian Foreign Minister Sergei Lavrov.


https://www.reuters.com/article/us-g...-idUSKCN1G10B2
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 10:36   #10836
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Mooi artikel van hoe de russen de koude oorlog verder zetten en actief gewerkt hebben om het democratisch proces in de VS te ondermijnen.

Maskirovka : de russische militaire strategie.
Dit is koude oorlog, maar met nieuwe wapens.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02...oslims-van-am/

Citaat:
Russische vuile trucs: Ontwaakte Zwarten, Verenigde Moslims van Amerika en Clinton in gevangenisplunje

Speciaal aanklager Robert Mueller heeft 13 Russen en 3 Russische entiteiten met banden met het Russische Internet Research Agency aangeklaagd voor het beïnvloeden van de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016.

Uit de 37 bladzijden tellende aanklacht blijkt dat ze daar behoorlijk goed in waren: ze gaven miljoenen dollars uit aan advertenties, mengden zich in internetdiscussies, organiseerden en coördineerden demonstraties, en ze manipuleerden bestaande politieke activisten. Op die manier bereikten ze miljoenen Amerikanen, vooral in strijdstaten.

De aanklacht somt zeer specifieke aanklachten op - met naam en toenaam, data en de teksten van privéberichten - die de centrale beweringen lijken te bevestigen van het rapport uit 2017 van de verschillende Amerikaanse inlichtingendiensten: dat Rusland een actieve, georkestreerde poging heeft ondernomen om de Amerikaanse democratie te ondermijnen.

Dat rapport besloot dat de Russische president Vladimir Poetin in 2016 een beïnvloedingscampagne bevolen had, gericht op de verkiezingen, met onder meer "tussenpersonen als derde partij" en "internettrolls", betaalde gebruikers van de sociale media.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 februari 2018 om 10:43.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 12:38   #10837
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mooi artikel van hoe de russen de koude oorlog verder zetten en actief gewerkt hebben om het democratisch proces in de VS te ondermijnen.

Maskirovka : de russische militaire strategie.
Dit is koude oorlog, maar met nieuwe wapens.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02...oslims-van-am/
Wel grappig dat de VS "fuck the EU" die in landen als Oekraïne actief meewerkt aan de gewelddadige omverwerping van de democratisch verkozen president, het lef heeft anderen te beschuldigen van bemoeienissen in interne zaken... je moet maar durven...



Ik denk niet dat Putin echt meegewerkt heeft aan manipulatie van de Amerikaanse verkiezingen, maar als hij het toch gedaan heeft, chapeau, dat koekje van eigen degen hebben ze dubbel en dik verdiend.
Ik denk dat bijna alle Russen (ook de oppositie, die zich beklaagt dat de Amerikanen Putin zo sterker en groter maken dan hij is) en een groot deel van de wereld er zo over denkt. "Eindelijk eens iemand die die klootzakken aanpakt" hoor ik zowat overal ter wereld, en in het bijzonder natuurlijk in de ex-Sovjet-Unie en het Midden-Oosten.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 februari 2018 om 12:42.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 12:54   #10838
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Thousands march in Kiev calling for Ukraine's president to quit

Journalists said an estimated 10,000 people took part in the rally on Sunday, though the ministry of internal affairs put the number at about 3,000.

Protesters carried banners portraying President Petro Poroshenko with a red line drawn over his face. The demonstrators chanted “impeachment”, “resignation” and “Poroshenko is a thief”.

Saakashvili, 50, who had been living in exile in Ukraine, was detained by masked men at a restaurant in central Kiev and deported to Poland on Monday.


Georgia's former president deported from Ukraine to Poland
Read more
The state border guard service said he had been residing in Ukraine “illegally” and was sent to the country from where he initially came.

On Tuesday, Saakashvili gave a press conference in Warsaw and said he had been blindfolded and rushed first by van, then by helicopter, to Kiev international airport.

On Wednesday, the opposition leader, who is married to a Dutch woman, arrived in the Netherlands.

Kiev resident Galina Zagoruiko, one of the protesters on Sunday, said: “People can’t stand it any more – that nothing changes and everything just gets worse.”

Saakashvili, a former governor of Ukraine’s Odessa region, was once an ally of Poroshenko but then became one of his greatest critics. Kiev accuses Saakashvili of trying to stage a coup sponsored by allies of former Kremlin-backed Ukrainian president Viktor Yanukovych – a charge he strongly denies.

Ukraine stripped Saakashvili of his passport, but he continued to challenge the government, organising frequent protests demanding Poroshenko steps down.

With the help of supporters, he crossed the Polish-Ukrainian border in September last year, and was briefly detained in December in Kiev.

Saakashvili is wanted by the Georgian government on multiple criminal charges, which he says are politically motivated.


https://www.theguardian.com/world/20...sident-to-quit

Grote klerezooi.

Plots is Saakashvili, die Poroshenko verwijt een grote dief te zijn, een bondgenoot van Putin volgens het regime... Ondertussen gaat het met Oekraïne steeds meer bergafwaarts.
Hongarije heeft ondertussen een veto gesteld tegen Oekraïense aanwezigheid op NAVO vergaderingen, omdat de Hongaarse minderheid in Oekraïne, net als alle andere minderheden, er onderdrukt wordt door het regime.


Hungary blocks NATO-Ukraine Defense Commission

Read more on UNIAN: https://www.unian.info/politics/2389...ommission.html

Een het goede nieuws voor Oekraïne blijft maar duren:

https://www.kyivpost.com/article/opi...-off-2018.html

Zelfs de grote ideologen van Maidan geven toe dat het er niet goed uitziet voor de economie.

Anders Aslund: Why Ukraine’s economy will not take off in 2018

Het regime is goed in vendelzwaaien, maar vlaggen kun je niet eten. Ook haat tegen Rusland is niet eetbaar. Ten opzichte van 2013 is de economie met een kwart gekrompen, bijna vergelijkbaar met de ramp van de jaren 90, waar Oekraïne trouwens nooit van herstelde in tegenstelling tot Rusland.

Pas op dit is geen leedvermaak de grote en enige slachtoffers zijn uiteraard de gewone Oekraïners, de "big fish" wentelen zich in hun gestolen weelde.
Maar het is wel waar de tegenstanders van Maidan voor waarschuwden, en het is uitgekomen.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 februari 2018 om 13:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 19:06   #10839
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel grappig dat de VS "fuck the EU" die in landen als Oekraïne actief meewerkt aan de gewelddadige omverwerping van de democratisch verkozen president, het lef heeft anderen te beschuldigen van bemoeienissen in interne zaken... je moet maar durven...



Ik denk niet dat Putin echt meegewerkt heeft aan manipulatie van de Amerikaanse verkiezingen, maar als hij het toch gedaan heeft, chapeau, dat koekje van eigen degen hebben ze dubbel en dik verdiend.
Ik denk dat bijna alle Russen (ook de oppositie, die zich beklaagt dat de Amerikanen Putin zo sterker en groter maken dan hij is) en een groot deel van de wereld er zo over denkt. "Eindelijk eens iemand die die klootzakken aanpakt" hoor ik zowat overal ter wereld, en in het bijzonder natuurlijk in de ex-Sovjet-Unie en het Midden-Oosten.
Nu ben ik onlangs in Oekraine geweest, per toeval eigenlijk, ten oosten van Kiev, in het gebied waar men overwegend Russisch praat (Dnjepro).

En ik heb eens gevraagd wat men daar denkt over de Russen en hun invasie in de Krim, en tot mijn verbazing was iedereen die ik sprak totaal negatief over de Russen , niet 99% maar 100%. Het viel mij ook op hoe gelaten en pacifistisch de reacties waren, totaal anders dan de volksaard van de Russen, die ik heel goed ken.

Uw retoriek hier is totalen BULLSHIT! Groteske leugens en 100% de agressieve propaganda van Poetin.

Uw leugens hier zijn gewetensloos en degoutant. Gij zijt geindoctrineerd vanaf kleins af aan door uw communistische Russische familie, en nu probeert ge anderen te bekeren tot uw barbaarse ideologie. Zielig!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 22:07   #10840
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nu ben ik onlangs in Oekraine geweest, per toeval eigenlijk, ten oosten van Kiev, in het gebied waar men overwegend Russisch praat (Dnjepro).
Wie komt er nu per toeval in Oekraïne?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be