Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2017, 02:39   #4881
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
komkomkom....het zal wel weer een uit zijn verband gerukte quote zijn...

Haar probleem is dat het glashelder gemaakt is dat er geen onderhandelingen volgens HAAR agenda zullen zijn.
Haar tweede probleem is dat ze beloftes gedaan heeft aan het Britse economische leven(dat in meerderheid "remain" is) die ze NIEt zal KUNNEN inlossen.Dat weet ze nu na de demarche van Europees President tusk.
Haar derde probleem is dat ze,in haar ganse regering,geen enkele VENt vindt waarop ze kan betrouwen.Enkele carriere-politici die waarschijnlijk al zitten te kijken om te springen zodra ze kunnen.
Haar vierde probleem......ach laat maar....het stopt niet,de WAANZIN.


Oorlog....
met wat juist?
Ehh het VK was maar één, weliswaar belangrijke lidstaat, maar om die verlater alles te laten domineren... Het is een scheiding en geen feestje.
Tusk was terecht duidelijk, maar staat minder ver af van het Britse bedrijfsleven, dan u impliceert.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 06:02   #4882
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ehh het VK was maar één, weliswaar belangrijke lidstaat, maar om die verlater alles te laten domineren... Het is een scheiding en geen feestje.
Tusk was terecht duidelijk, maar staat minder ver af van het Britse bedrijfsleven, dan u impliceert.
Wie spreekt over dominantie?
De dominantie van het kapitaal beslist of het voordeliger is om te opereren vanuit het nu niet meer aan de Europese regelgeving gebonden Engeland, dan te opereren vanuit een staat, die in het Europees harnas van regelgeving gevangen zit.

Het was al een doorstroomhaven voor zwart geld en nu heeft het de kans zelfs Monaco te beconcurreren.

Geld respecteert geen enkele grens en maakt de wetten op zijn maat, dat plaatje schijnt niet in een menselijke hersenpan te passen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 06:17   #4883
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wie spreekt over dominantie?
De dominantie van het kapitaal beslist of het voordeliger is om te opereren vanuit het nu niet meer aan de Europese regelgeving gebonden Engeland, dan te opereren vanuit een staat, die in het Europees harnas van regelgeving gevangen zit.

Het was al een doorstroomhaven voor zwart geld en nu heeft het de kans zelfs Monaco te beconcurreren.

Geld respecteert geen enkele grens en maakt de wetten op zijn maat, dat plaatje schijnt niet in een menselijke hersenpan te passen.
Vandaar dat ik het,en ZONDER ironie,al dikwijls heb gehad over de "semi-onafhankeleijke baronie Londen".

We hebben het,met betrekking tot het VK dikwijls over "de SChotse kwestie" en zo.Maar Londen,en wat daar aan activiteiten uitgevoerd wordt,is een veel groter probleem.De bevolking verschilt steeds duidelijker van de rest van "de omgeving",en de financiele activiteiten ,die op de wereld gericht zijn, hebben geen behoefte aan die "omgeving",tenzij als leverancier van maaltijden en poetsdiensten......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 07:38   #4884
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vandaar dat ik het,en ZONDER ironie,al dikwijls heb gehad over de "semi-onafhankeleijke baronie Londen".

We hebben het,met betrekking tot het VK dikwijls over "de SChotse kwestie" en zo.Maar Londen,en wat daar aan activiteiten uitgevoerd wordt,is een veel groter probleem.De bevolking verschilt steeds duidelijker van de rest van "de omgeving",en de financiele activiteiten ,die op de wereld gericht zijn, hebben geen behoefte aan die "omgeving",tenzij als leverancier van maaltijden en poetsdiensten......
Klaargemaakt en poetswerk gedaan, door gehoorzame hardwerkende mensen uit lage loon landen, dit terwijl de Britten er in massa vertrekken en zelfs asiel durven aanvragen in een Europese lidstaat, natuurlijk meestal de goed betaalde ambtenaren, die voor de geldverslindende EU werken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 07:47   #4885
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Geld respecteert geen enkele grens en maakt de wetten op zijn maat, dat plaatje schijnt niet in een menselijke hersenpan te passen.
Geld dat ge zelf niet in handen hebt is slecht geld.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 08:26   #4886
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Geld dat ge zelf niet in handen hebt is slecht geld.
Er bestaan mensen die enkel genoeg willen om te leven en er bestaan mensen die nooit genoeg denken te hebben. Bekijk onze politici, die vullen hun zakken en graaien dat het een lieve lust is.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 01:20   #4887
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wie spreekt over dominantie?
De dominantie van het kapitaal beslist of het voordeliger is om te opereren vanuit het nu niet meer aan de Europese regelgeving gebonden Engeland, dan te opereren vanuit een staat, die in het Europees harnas van regelgeving gevangen zit.

Het was al een doorstroomhaven voor zwart geld en nu heeft het de kans zelfs Monaco te beconcurreren.

Geld respecteert geen enkele grens en maakt de wetten op zijn maat, dat plaatje schijnt niet in een menselijke hersenpan te passen.
Neen. Die Britse bedrijven, die voor een groot deel aan de EU leveren zullen nog steeds EU regels moeten volgen om hun producten hier te kunnen verkopen.
Verder zal het VK ook na de scheiding nog oude EU-regels in hun wetgeving hebben. Westminster gaat ongetwijfeld sleutelen, daarbij Westminster is zelf ook niet vies van bepaalde regels. Hoewel het VK als een VS-light wel een mogelijkheid is, maar dat kost tijd.

Daarbij de EU is een veel grotere markt dan het VK, dus het heeft zelf ook voldoende troeven.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 20:46   #4888
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Er bestaan mensen die enkel genoeg willen om te leven en er bestaan mensen die nooit genoeg denken te hebben. Bekijk onze politici, die vullen hun zakken en graaien dat het een lieve lust is.
De grootste Graaiers zijn de bank"direkteurs", eufemisme voor Bankrovers.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 21:09   #4889
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De grootste Graaiers zijn de bank"direkteurs", eufemisme voor Bankrovers.
Na de openingsuren kunnen die nog binnen en ledigen die gewoon de kluizen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 17:58   #4890
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Na de openingsuren kunnen die nog binnen en ledigen die gewoon de kluizen.
Dat doet me denken aan de tv-reeks Salamander...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 21:09   #4891
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Er bestaan mensen die enkel genoeg willen om te leven en er bestaan mensen die nooit genoeg denken te hebben. Bekijk onze politici, die vullen hun zakken en graaien dat het een lieve lust is.
Blijkbaar maakt ge deel uit van de categorie die rap content is van zichzelf maar anderzijds toch afgunstig van degenen die meer hebben. Als ge een keuze gemaakt hebt moet ge niet neuten dat anderen meer hebben
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 21:26   #4892
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Blijkbaar maakt ge deel uit van de categorie die rap content is van zichzelf maar anderzijds toch afgunstig van degenen die meer hebben. Als ge een keuze gemaakt hebt moet ge niet neuten dat anderen meer hebben
Het is maar wat je bedoeld met meer hebben ? Dat kan louter meer geld zijn maar bijvoorbeeld ook meer miserie of zorgen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 21:44   #4893
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is maar wat je bedoeld met meer hebben ? Dat kan louter meer geld zijn maar bijvoorbeeld ook meer miserie of zorgen.
Dat is natuurlijk het punt. Automatisch als je voor meer geld kiest zijn er meer zorgen. In het leven heeft alles zijn prijs. Mijn professioneel leven heeft altijd geprimeerd op mijn privé leven. Als men mij voor de keuze stelt of probeert te dwingen zal ik konsekwent zijn. Ik neut daarover niet, zelfs als ik een harde keuze moet maken zal het in die zin zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 21:49   #4894
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is natuurlijk het punt. Automatisch als je voor meer geld kiest zijn er meer zorgen. In het leven heeft alles zijn prijs. Mijn professioneel leven heeft altijd geprimeerd op mijn privé leven. Als men mij voor de keuze stelt of probeert te dwingen zal ik konsekwent zijn. Ik neut daarover niet, zelfs als ik een harde keuze moet maken zal het in die zin zijn.
Wie sterft met nog 100 euro op zijn rekening heeft goed geleefd ...wie sterft met miljoenen euro's op zijn rekening is vergeten te leven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 21:59   #4895
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie sterft met nog 100 euro op zijn rekening heeft goed geleefd ...wie sterft met miljoenen euro's op zijn rekening is vergeten te leven.
In het leven heeft alles zijn prijs. Ik ben bereid die te betalen. Wat is goed geleefd hebben? In zekere zin heb ik er goed van geprofiteerd maar anderzijds is dat altijd bijzaak geweest.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 22:32   #4896
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In het leven heeft alles zijn prijs. Ik ben bereid die te betalen. Wat is goed geleefd hebben? In zekere zin heb ik er goed van geprofiteerd maar anderzijds is dat altijd bijzaak geweest.
Goed of slecht geleefd is als je dood bent toch uiteindelijk hetzelfde.....Nothing really matters....waarschijnlijk de drie belangrijkste woordjes over 'het' leven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 01:00   #4897
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In het leven heeft alles zijn prijs. Ik ben bereid die te betalen. Wat is goed geleefd hebben? In zekere zin heb ik er goed van geprofiteerd maar anderzijds is dat altijd bijzaak geweest.
Nu ben ik benieuwd, echt!
Wat is dan voor U de hoofdzaak?




Profiteren en een goed leven plus een goed gevoel voor jezelf en je weinige echt dierbaren, is wat mij betreft hoofdzaak. Period.
No regrets is mijn leuze.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 10:21   #4898
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie sterft met nog 100 euro op zijn rekening heeft goed geleefd ...wie sterft met miljoenen euro's op zijn rekening is vergeten te leven.
Dat beweer jij, maar persoonlijk ben ik het daar niet mee eens.
Ik heb door erg hard te werken veel geld verdiend maar heb dit altijd graag gedaan en ben helemaal niet vergeten te leven.
Op mijn 47° heb ik mijn zaak voor veel geld verkocht, heb me ingekocht in een paar andere bedrijven waar ik enkel nog in de beheerraad zit.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 11:47   #4899
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dat beweer jij, maar persoonlijk ben ik het daar niet mee eens.
Ik heb door erg hard te werken veel geld verdiend maar heb dit altijd graag gedaan en ben helemaal niet vergeten te leven.
Op mijn 47° heb ik mijn zaak voor veel geld verkocht, heb me ingekocht in een paar andere bedrijven waar ik enkel nog in de beheerraad zit.
En wat doe je nu zoal met al dat geld ? Interessante dingen mag ik te hopen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 11:10   #4900
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 april 2017 om 11:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be