Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2017, 19:24   #1
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard Amerikaanse wet schaft internet-privacy van Amerikaanse burgers af

Amerikaans Huis van Afgevaardigden keurde wet goed waardoor Amerikaanse internetbedrijven persoonlijke gegevens van gebruikers zonder hun toestemming mogen delen en zelfs verkopen. Maar Amerikaanse gebruikers willen degenen die deze wet goedkeurden koekje van eigen deeg geven door hun persoonlijke internetgeschiedenis op te kopen en publiek te maken.

VS schroeft internetprivacy terug
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170329_02806474

Crowdfunding campaign seeks to purchase search history of lawmakers who killed internet privacy
http://resistancereport.com/resistan...kers-internet/

**************************

De Standaard | woensdag 29 maart 2017 - dS Avond

Amerikaanse internetproviders zullen hun klanten dan toch geen toestemming moeten vragen om persoonlijke data te delen met derden. Dat heeft het Huis van Afgevaardigden goedgekeurd. Met die beslissing wordt een wet uit het Obama-tijdperk, die op het einde van dit jaar in werking zou treden, ongedaan gemaakt.
Het terugschroeven van de internetprivacy moet de concurrentie op de internetmarkt aanzwengelen. Het voorstel kon dan ook rekenen op de steun van Amerikaanse internetreuzen als Verizon, AT&T en Comcast. Zij vinden het ‘oneerlijk’ dat ze ‘duidelijke toestemming’ van klanten nodig hebben voor ze persoonlijke data zoals informatie over gezondheid, geldzaken en kinderen, of browsergeschiedenis, met derden kunnen delen, omdat ze zich dan aan veel strengere privacyregels moeten houden dan bedrijven als Google of Facebook.
De beslissing, die naar alle verwachtingen de komende dagen door president Donald Trump zal ondertekend worden, leidt nu al tot een storm van protest bij activisten.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 04:19   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Wie internet gebruikt (zoals gebruikelijk via een ISP) en geen VPN of TOR aanwendt is een 'hazelnoot'.

Uw data is niet veilig bij de ISP's. Nergens trouwens.

Uw data = $$$ voor de eigenaar ervan

Gratis WSP, gratis facebook, gratis google... LOL

Maar ISP's zijn niet gratis.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 30 maart 2017 om 04:25.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 08:53   #3
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

ben je zeker dat de impact enkel amerikaanse burgers treft? Of ook wij, die gebruik maken van Amerikaanse infrastructuur?

En verwacht niet te veel reacties. Hoewel dit zeer belangrijk is, gaat het niet over moslims, trump, of de NVA,
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 10:19   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Ik doe de suggestie aan Testaankoop om de bedrijven op te roepen om publiciteit te maken met een soort van nieuw testaankoop-label: "wij misbruiken uw privacy niet en kopen geen gegevens aan waarvoor u niet vrijwillig en duidelijk toestemming gaf".

Stel dan dat Ford dat wel ondertekent, en Fiat niet ..... ik weet niet of ik mijn beslissing om een nieuwe auto aan te schaffen, en welk merk dan te kiezen, daarvan zou laten afhangen.
Maar ik zou het wel waarderen, mocht ik het weten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 13:57   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik doe de suggestie aan Testaankoop om de bedrijven op te roepen om publiciteit te maken met een soort van nieuw testaankoop-label: "wij misbruiken uw privacy niet en kopen geen gegevens aan waarvoor u niet vrijwillig en duidelijk toestemming gaf".

Stel dan dat Ford dat wel ondertekent, en Fiat niet ..... ik weet niet of ik mijn beslissing om een nieuwe auto aan te schaffen, en welk merk dan te kiezen, daarvan zou laten afhangen.
Maar ik zou het wel waarderen, mocht ik het weten.

.
Met een zwarte doos in de auto hoefg men ook daar op privacy niet te rekenen.

Er bestaat een lijst van automerken welke gewillig met de authoriteiten meewerken om data uit zulke computers te halen. Niet alle automerken doen dat. Dezen verklaren dat het simpelweg onmogelijk is... Zonder de juiste code kan de overheid deze data nooit uit die zwarte dozen krijgen.

Meestal blijft na een incident de data (parameters zoals snelheid etc) ivm. laatste 5 a 10 seconden in beweging permanent opgeslagen.

Slecht één probleempje. Denk ook aan carhacking en alle bijkomende gevaren...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 13:59   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ben je zeker dat de impact enkel amerikaanse burgers treft? Of ook wij, die gebruik maken van Amerikaanse infrastructuur?

En verwacht niet te veel reacties. Hoewel dit zeer belangrijk is, gaat het niet over moslims, trump, of de NVA,
Uiteraard treft dit zowat iedereen (de gemiddelde IT-gebruiker).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 14:50   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Met een zwarte doos in de auto hoefg men ook daar op privacy niet te rekenen.

Er bestaat een lijst van automerken welke gewillig met de authoriteiten meewerken om data uit zulke computers te halen. Niet alle automerken doen dat. Dezen verklaren dat het simpelweg onmogelijk is... Zonder de juiste code kan de overheid deze data nooit uit die zwarte dozen krijgen.

Meestal blijft na een incident de data (parameters zoals snelheid etc) ivm. laatste 5 a 10 seconden in beweging permanent opgeslagen.

Slecht één probleempje. Denk ook aan carhacking en alle bijkomende gevaren...
Je vergiftigt de discussie.
Het ging over het verkopen van data aan private bedrijven.

Jij begint over het consulteren van data door de overheid. Bijvoorbeeld bij onderzoeken inzake criminaliteit of terrorisme.
Ik weet niet of jij het weet, maar er zijn regels waardoor de overheid bij jou huiszoeking mag komen doen. Of je aanhouden. Zaken in beslag nemen. Wel, die gegevens consulteren door de overheid bij ernstige zaken, is een goede zaak.

Privacy gegevens verkopen aan private firma's zonder expliciete kennisgeving of toestemming: dat is licht andere koek.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 15:00   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vergiftigt de discussie.
Het ging over het verkopen van data aan private bedrijven.

Jij begint over het consulteren van data door de overheid. Bijvoorbeeld bij onderzoeken inzake criminaliteit of terrorisme.
Ik weet niet of jij het weet, maar er zijn regels waardoor de overheid bij jou huiszoeking mag komen doen. Of je aanhouden. Zaken in beslag nemen. Wel, die gegevens consulteren door de overheid bij ernstige zaken, is een goede zaak.

Privacy gegevens verkopen aan private firma's zonder expliciete kennisgeving of toestemming: dat is licht andere koek.

.


Internetbedrijven moesten ook samenwerken met de overheid waarna ook de handel in private data begon. Hetzelfde geldt voor de ISP's die nu ook geld mogen slaan uit die persoonlijke gegevens.

Waarom denkt U dat de meeste automerken hun daarin niet zouden volgen? Pure logica toch?

Verruim Uw blik, verbindt de puntjes, zie de tekening en kijk naar de toekomst toe.

Ondanks Uw mening blijft het een feit dat heel wat automerken daaraan nog steeds niet wensen mee te werken, met Uw overheid... En wanneer zo'n autofabrikant njet zegt kan de overheid op haar kin kloppen.

Ik hoop dat U zich niet met in vergif verslikt hebt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 30 maart 2017 om 15:08.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 15:06   #9
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 30 maart 2017 om 15:06.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 14:49   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Internetbedrijven moesten ook samenwerken met de overheid waarna ook de handel in private data begon. Hetzelfde geldt voor de ISP's die nu ook geld mogen slaan uit die persoonlijke gegevens.

Waarom denkt U dat de meeste automerken hun daarin niet zouden volgen? Pure logica toch?

Verruim Uw blik, verbindt de puntjes, zie de tekening en kijk naar de toekomst toe.

Ondanks Uw mening blijft het een feit dat heel wat automerken daaraan nog steeds niet wensen mee te werken, met Uw overheid... En wanneer zo'n autofabrikant njet zegt kan de overheid op haar kin kloppen.

Ik hoop dat U zich niet met in vergif verslikt hebt.
Ik vermoed dat de dag dat de overheid goesting heeft om de gegevens van auto's te kunnen inzien, en dat met een legitieme reden, dat die overheid dan een wetteke gaat stemmen, of een ander juridisch truukje (vb. de rechter die dat opeist naar aanleiding van een ongeval ...).
Dan kan het misschien nog wat hard tegen hard zijn,
maar ik hoop uit de grond van mijn klein hartje dat de democratie dan zou zegevieren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be