Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 februari 2008, 17:47   #501
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik snap de angst voor de evolutietheorie niet.
Angst? Waar bespeurt u angst? In ieder geval bij mij niet. Zoals reeds aangegeven verwerp ik de evolutietheorie omdat die helemaal geen empirisch of materialistisch vastgestelde feiten beschrijft, maar alleen maar een dogmatisch geheel is waar men op de soms meest verbazende wijzen allerlei elementen in tracht te duwen. De evolutietheorie blijft een onbewezen theorie en is tegenwoordig uitgegroeid tot een pseudo-religie die meer dan welke religie ook fanatieke zeloten heeft die zelfs het meest ongerijmde willen aannemen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 17:56   #502
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Angst? Waar bespeurt u angst? In ieder geval bij mij niet. Zoals reeds aangegeven verwerp ik de evolutietheorie omdat die helemaal geen empirisch of materialistisch vastgestelde feiten beschrijft, maar alleen maar een dogmatisch geheel is waar men op de soms meest verbazende wijzen allerlei elementen in tracht te duwen. De evolutietheorie blijft een onbewezen theorie en is tegenwoordig uitgegroeid tot een pseudo-religie die meer dan welke religie ook fanatieke zeloten heeft die zelfs het meest ongerijmde willen aannemen.
leugens, die we al meermaals hebben weerlegd in deze thread.

U bent geen wetenschapper, en toch gedraagt u zich alsof u voldoende kennis van zaken hebt om wetenschappelijke methodieken te beoordelen naar waarde. De hele manier waarop de evolutietheorie opgebouwd is, is pure wetenschap, zoals Pieke al heeft aangegeven...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 17:58   #503
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
leugens, die we al meermaals hebben weerlegd in deze thread.
Neen, dat is geen enkele keer gebeurd. Wel veel onwaarschijnlijkheids gesuggereerd, maar geen enkel bewijs voorgelegd. Meer zelfs, over twee basiselementen in de evolutietheorie werd toegegeven dat ze niet berusten op empirisch en materialistische bewijzen maar loutere aannemingen zijn, nl. het ontstaan van leven uit levenloze materie alsook de beruchte "missing link".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:00   #504
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
U bent geen wetenschapper, en toch gedraagt u zich alsof u voldoende kennis van zaken hebt om wetenschappelijke methodieken te beoordelen naar waarde. De hele manier waarop de evolutietheorie opgebouwd is, is pure wetenschap, zoals Pieke al heeft aangegeven...
Dat proberen evolutionisten zich inderdaad wijs te maken, maar als men dezelfde criteria zou loslaten op de evolutietheorie zoals men in de wetenschappen doet, valt heel het dogmatisch opgestelde schema volledig in duigen. De evolutietheorie blijkt overduidelijk een pseudo-religie te zijn, een zelfs met bijzonder fanatieke aanhangers die blindelings axioma's aannemen om toch maar dat ene niet te moeten aannemen: dat er een scheppende God zou bestaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:02   #505
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat is geen enkele keer gebeurd. Wel veel onwaarschijnlijkheids gesuggereerd, maar geen enkel bewijs voorgelegd. Meer zelfs, over twee basiselementen in de evolutietheorie werd toegegeven dat ze niet berusten op empirisch en materialistische bewijzen maar loutere aannemingen zijn, nl. het ontstaan van leven uit levenloze materie alsook de beruchte "missing link".
Dus u wilt echt een kwal zien veranderen in een paard vooraleer u de evolutietheorie aanvaardt ? Wel, dan is er geen hoop. Ik hoop echt dat u uw visie niet meegeeft aan de kinderen die u onderwijst, ze verdienen dit niet.

Het onstaant van het leven uit dode massa is puur een gevolg van chemische reacties. Juiste omstandigheden, juiste basisstoffen en voila. En die zijn weer verder gaan evolueren, door ja, chemie. Er zijn al aminozuren aangemaakt in laboratoria.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:02   #506
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Angst? Waar bespeurt u angst? In ieder geval bij mij niet. Zoals reeds aangegeven verwerp ik de evolutietheorie omdat die helemaal geen empirisch of materialistisch vastgestelde feiten beschrijft, maar alleen maar een dogmatisch geheel is waar men op de soms meest verbazende wijzen allerlei elementen in tracht te duwen. De evolutietheorie blijft een onbewezen theorie en is tegenwoordig uitgegroeid tot een pseudo-religie die meer dan welke religie ook fanatieke zeloten heeft die zelfs het meest ongerijmde willen aannemen.
Ik ben niet fanatiek. Als ingenieur en dus half-wetenschapper vind ik de evolutietheorie een zeer logische verklaring voor ontstaan van de vele soorten wezens die de planeet bevolken. Er worden nog geregeld onbekende soorten gevonden die haast telkens de evolutietheorie bevestigen. Ik besef wel dat sommigen die theorie niet leuk vinden want het is een theorie die even hard is als moedertje natuur... Survival of the fittest. Moedertje natuur is geen moedertje maar een sadistisch kreng met een zweep.

Het vogelbekdier is trouwens geen bewijs dat de theorie faalt. Het toont enkel aan dat die tussenvorm goed kan gedijen. Had het beestje nadeel ondervonden van die bek, dan was de soort uitgestorven.

Wat me nu wel van jou verbaast is dat uitgerekend jij - iemand wiens mening ik niet altijd deel maar die wel altijd met open vizier en sereen het debat aangaat - nu maar een heel klein stukje van mijn post gaat quoten om daar op te reageren, terwijl dat ene zinnetje toch duidelijk een onlosmakelijk deel was van de gehele post.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:03   #507
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het onstaant van het leven uit dode massa is puur een gevolg van chemische reacties.
Totaal onbewezen. Pure veronderstelling, pure bespiegeling, pure fantasie. Niets meer dan dat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:06   #508
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ben niet fanatiek. Als ingenieur en dus half-wetenschapper vind ik de evolutietheorie een zeer logische verklaring voor ontstaan van de vele soorten wezens die de planeet bevolken.
Als er nu iets is wat geen enkele logica in zich heeft, dan is het wel de evolutietheorie. Alleen al het startpunt is de reinste fantasie: de overgang van levensloze stof naar leven. Hetzelfde geldt met de theorieën over het ontstaan van het heelal: men neemt zomaar aan dat er voor de Oerknal reeds materie bestond. Alweer een axioma. Waar komt die materie dan vandaan? Niemand weet het, maar wel poneert men een stelling die eerder ontsproten is aan een slecht science-fictionverhaal dan aan redelijke overpeinzing.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:12   #509
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het onstaant van het leven uit dode massa is puur een gevolg van chemische reacties. Juiste omstandigheden, juiste basisstoffen en voila. En die zijn weer verder gaan evolueren, door ja, chemie. Er zijn al aminozuren aangemaakt in laboratoria.
En? Aminozuren zijn geen leven. Die zijn even levenloos als de elementen die die zekere Miller voor zijn experiment heeft gebruikt. Ten andere, mag ik even opmerken dat dit experiment uit het begin van de jaren zestig (1954)? Nu zijn we meer dan een halve eeuw verder, maar over succesvolle, nieuwe experimenten om leven uit levenloze materie te "distilleren" horen we niets. De evolutionisten zitten wel met een groot probleem...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:13   #510
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Totaal onbewezen. Pure veronderstelling, pure bespiegeling, pure fantasie. Niets meer dan dat.
Amino acids vormen de basis van alle levensvormen op aarde.

Citaat:
The Miller-Urey experiment (or Urey-Miller experiment) was an experiment that simulated hypothetical conditions present on the early Earth and tested for the occurrence of chemical evolution. Specifically, the experiment tested Oparin and Haldane's hypothesis that conditions on the primitive Earth favored chemical reactions that synthesized organic compounds from inorganic precursors. Considered to be the classic experiment on the origin of life, it was conducted in 1953 by Stanley L. Miller and Harold C. Urey at the University of Chicago.[1][2][3]
En ze vonden:

Citaat:
The experiment used water (H2O), methane (CH4), ammonia (NH3) and hydrogen (H2). The chemicals were all sealed inside a sterile array of glass tubes and flasks connected together in a loop, with one flask half-full of liquid water and another flask containing a pair of electrodes. The liquid water was heated to induce evaporation, sparks were fired between the electrodes to simulate lightning through the atmosphere and water vapor, and then the atmosphere was cooled again so that the water could condense and trickle back into the first flask in a continuous cycle.

At the end of one week of continuous operation Miller and Urey observed that as much as 10-15% of the carbon within the system was now in the form of organic compounds. Two percent of the carbon had formed amino acids, including 13 of the 22 that are used to make proteins in living cells, with glycine as the most abundant. Sugars, lipids, and some of the building blocks for nucleic acids were also formed. Nucleic acids (DNA, RNA) themselves were not formed. As observed in all consequent experiments, both left-handed (L) and right-handed (D) optical isomers were created in a racemic mixture.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Miller_experiment
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:15   #511
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Aminozuren zijn geen leven. Die zijn even levenloos als de elementen die die zekere Miller voor zijn experiment heeft gebruikt. Ten andere, mag ik even opmerken dat dit experiment uit het begin van de jaren zestig (1954)? Nu zijn we meer dan een halve eeuw verder, maar over succesvolle, nieuwe experimenten om leven uit levenloze materie te "distilleren" horen we niets. De evolutionisten zitten wel met een groot probleem...
Aminozuren zijn de basisblokken voor leven. Als deze kunnen geschapen worden door puur omstandigheden, zoals hier aangetoond, kunnen ze ook met elkaar gaan reageren en verder evolueren naar verdere vormen, zoals eencelligen. Dat heeft TIJD nodig Jan.

Een mens leeft 80 jaar. Dat is niet LANG genoeg om dit waar te nemen. Maar indirect kunnen we het wel bewijzen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:16   #512
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Amino acids vormen de basis van alle levensvormen op aarde.
En?

't Is geen leven. 't Is een bouwstof. Niet meer, niet minder. Geen leven evenwel. Daarenboven lees ik dat er bij Millers experiment juist werd aangetoond dat er ook giftige stoffen vrijkwamen die juist de vorming van eiwitten uit deze stof onmogelijk maakten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:17   #513
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En?

't Is geen leven. 't Is een bouwstof. Niet meer, niet minder. Geen leven evenwel. Daarenboven lees ik dat er bij Millers experiment juist werd aangetoond dat er ook giftige stoffen vrijkwamen die juist de vorming van eiwitten uit deze stof onmogelijk maakten.
Allez we hebben de duplo blokken, maar gij kunt niet aanvaarden dat de duplo blokken op een gegeven monent zo lagen dat ze een huis vormden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:17   #514
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aminozuren zijn de basisblokken voor leven. Als deze kunnen geschapen worden door puur omstandigheden, zoals hier aangetoond, kunnen ze ook met elkaar gaan reageren en verder evolueren naar verdere vormen, zoals eencelligen. Dat heeft TIJD nodig Jan.

Een mens leeft 80 jaar. Dat is niet LANG genoeg om dit waar te nemen. Maar indirect kunnen we het wel bewijzen.
En hier faalde Millers experiment. Daar juist de tijd in het nadeel van zijn experiment uitviel: daar ontstonden juist stoffen die de vorming tot de eiwitten onmogelijk maakten. Juist het omgekeerde van het axioma dat de evolutietheorie juist, onbewezen, aanneemt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:20   #515
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En hier faalde Millers experiment. Daar juist de tijd in het nadeel van zijn experiment uitviel: daar ontstonden juist stoffen die de vorming tot de eiwitten onmogelijk maakten. Juist het omgekeerde van het axioma dat de evolutietheorie juist, onbewezen, aanneemt.
Citaat:
However, the early Earth may have had significant amounts of iron and carbonate minerals able to neutralize the effects of the nitrites. When Bada performed the Miller-type experiment with the addition of iron and carbonate minerals, the products were rich in amino acids. This suggests the origin of significant amounts of amino acids may have occurred on Earth even with an atmosphere containing carbon dioxide and nitrogen.[5]
Het is moeilijk he 1 zin verder te lezen. Chemie mijn beste.

Men kan het ene neutraliseren met het andere.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:20   #516
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Allez we hebben de duplo blokken, maar gij kunt niet aanvaarden dat de duplo blokken op een gegeven monent zo lagen dat ze een huis vormden.
Schitterend beeld! De evolutionisten nemen in hun verbeelding aan dat een groep ongeordende duploblokken "plotseling" omgevormd wordt tot een geordend geheel. Stel je eens voor dat een kunstenaar je vertelt: "'s Avonds zette ik een schilderdoek op de ezel, plaatste enkele borstel en wat pot verf op de tafel, en ging slapen. 's Ochtends stond ik op en, kijk, een heel schilderij was uit zichzelf tot standgekomen." D�*t is het dogma van de evolutietheorie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:21   #517
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is moeilijk he 1 zin verder te lezen. Chemie mijn beste.

Men kan het ene neutraliseren met het andere.
Ik lees een heel belangrijk iets, nl. "this suggests ... " Geen bewijs alweer, maar de zoveelste veronderstelling waarover ik het al had.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:26   #518
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schitterend beeld! De evolutionisten nemen in hun verbeelding aan dat een groep ongeordende duploblokken "plotseling" omgevormd wordt tot een geordend geheel. Stel je eens voor dat een kunstenaar je vertelt: "'s Avonds zette ik een schilderdoek op de ezel, plaatste enkele borstel en wat pot verf op de tafel, en ging slapen. 's Ochtends stond ik op en, kijk, een heel schilderij was uit zichzelf tot standgekomen." D�*t is het dogma van de evolutietheorie.
Weet u wat een polymerizatiereactie is ?

Als de monomeren aanwezig zijn, en de activatoren (katalysten) (soms wel niet nodig) kunnen ze veel grotere moleculen worden gevormd onder de juiste omstandigheden (temperatuur)

Dat is wat ik wilde vertellen. DNA is een polymeer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:26   #519
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik lees een heel belangrijk iets, nl. "this suggests ... " Geen bewijs alweer, maar de zoveelste veronderstelling waarover ik het al had.
Hij heeft het toch getest in gods naam ? En die stoffen zijn wel degelijk aanwezig op de planeet aarde !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 18:32   #520
De Zachte Anarchist
Burger
 
De Zachte Anarchist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Angst? Waar bespeurt u angst? In ieder geval bij mij niet. Zoals reeds aangegeven verwerp ik de evolutietheorie omdat die helemaal geen empirisch of materialistisch vastgestelde feiten beschrijft, maar alleen maar een dogmatisch geheel is waar men op de soms meest verbazende wijzen allerlei elementen in tracht te duwen. De evolutietheorie blijft een onbewezen theorie en is tegenwoordig uitgegroeid tot een pseudo-religie die meer dan welke religie ook fanatieke zeloten heeft die zelfs het meest ongerijmde willen aannemen.
Afgaande op -onder andere - het steeds maar verkeerd gebruik van "materialistisch" daar waar "materieel" wordt verwacht, is de meest gunstige conclusie die ik kan trekken dat je gewoon met ons kloten aan het rammelen bent...
__________________
God save the queen, she ain't no human being
De Zachte Anarchist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be