Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2018, 15:19   #1741
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"Wij"?
Ik was daar niet bij en doe niet aan zelfculpabilisering, white guilt ed.
Jij wel? Ga dan al maar liggen voordat je geslagen wordt.
Leuk voor je nakomelingen.
Waren de Palestijnen van nu er ook al bij in '67 en '48 ? 50 % van de bevolking van gaza is jonger dan 18 jaar . Waarom krijgen zij wel steeds de schuld van wat er toen gebeurde.

Over dat incident : Sunday, two Palestinians, identified as Salem Mohammed Soliman Sabbah, 17, and ‘Abdullah Ayman Salim Irmeilat, 15, were killed by Israeli airstrikes on Rafah, after four soldiers were wounded when an explosive device detained near their vehicle close to the border fence in southern Gaza.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 23:20   #1742
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
kortom , oogkleppen op .
1 minuut. Dat is wanneer Martin een paar feiten over de westbank aanhaalt. Dat past uiteraard niet in het Gaza verhaal dat men hier probeert te verkopen als enige relevante verhaal. 1 van de 25 minuten van een relaas van iemand die er geweest is.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 23:23   #1743
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat 'inderdaad'?
Ik vertel je net dat mijn geweten helemaal niet gesust dient te worden, dat probeer je me aan te praten en dat is waarmee de geesten op scholen vergiftigd wordt, dat collectieve schuldgevoel, white guilt, white privilige ea nonsens zodat iedereen zich schuldig gaat voelen en zich schaamt enkel voor de kleur van z'n huid waarmee je geboren wordt.

Met als doel de grootste leugen, invasie migratie noemen & 'schuldigvoelende witmans' slikt en knikt.
Over uw geweten wil ik niet oordelen. Ik spreek over het collectieve geweten van de westerling die blijkbaar niet graag naar zijn eigen misdaden in het verleden kijkt ondertussen wel klaar staan met het vingertje om naar anderen hun historische fouten te wijzen. Het is met die westerling dat ik mij niet wil identificeren. Ik vind dat onvolwassen gedrag dat vrede in de weg staat.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 01:07   #1744
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Over uw geweten wil ik niet oordelen. Ik spreek over het collectieve geweten van de westerling die blijkbaar niet graag naar zijn eigen misdaden in het verleden kijkt ondertussen wel klaar staan met het vingertje om naar anderen hun historische fouten te wijzen. Het is met die westerling dat ik mij niet wil identificeren. Ik vind dat onvolwassen gedrag dat vrede in de weg staat.
Die westerling bestaat niet, enkel in jouw fantasie waarin je 't hele westen dat collectieve schuldgevoel wil aanpraten zodat jij je moreel superieur kan voelen aan ieder ander.
En je bent niet de enige, heelder legers SJW'ers lopen met 't vingertje te wijzen naar alles wat niet conformeert aan hun gedachtegoed van pseudo wereldverbeteraars.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 02:52   #1745
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die westerling bestaat niet, enkel in jouw fantasie waarin je ns't hele westen dat collectieve schuldgevoel wil aanpraten zodat jij je moreel superieur kan voelen aan ieder ander.
En je bent niet de enige, heelder legers SJW'ers lopen met 't vingertje te wijzen naar alles wat niet conformeert aan hun gedachtegoed van pseudo wereldverbeteraars.
Het gaat me niet om schuld maar om inzicht dat als antidote tegen superioriteisgevoelens kan werken.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 12:29   #1746
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het gaat me niet om schuld maar om inzicht dat als antidote tegen superioriteisgevoelens kan werken.
Dat probeer ik je aan 't verstand te brengen.
Dat je dat 'inzicht' best kan gaan bijbrengen bij de juiste groep, daar waar je antidote hard nodig is, daar waar geen enkel collectief schuldgevoel bestaat over de misdaden van hun gewelddadige veroveringen en hun niet zo fraaie verleden & heden. Daar waar daadwerkelijk "superioriteitsgevoelens" vrede in de weg staan.

De westerling is zich maar al te goed bewust van z'n verleden, z'n geschiedenis. De schuldgevoelens worden er dagelijks opnieuw ingehamerd, ze worden er dagelijks opnieuw aan herinnerd, adhv allerhande herdenkingen, gedenkstenen, voorstellingen, musea, figuren zoals jij etc.
In de VS worden zelfs standbeelden van hun sokkels gehaald & vernietigd - omwille van dat 'inzicht' dat ze volgens jou niet hebben en jij hen zou moeten bijbrengen - van 'foute' figuren uit hun verleden/geschiedenis. Bepaalde vlaggen verboden...ook in 't VK mag de Union Jack op bepaalde plaatsen niet uithangen of je mag er geen in je auto hebben, in Zweden is de vlag 'beledigend' enzovoorts...en jij komt hier leuteren over 'inzicht'.
Wat dient er eigenlijk nog meer te gebeuren voordat wij 'inzicht' genoeg hebben als antidote tegen onze 'superioriteitsgevoelens? De totale vernietiging van onze beschaving? Want dat was 'karma' volgens jou, voor vermeende misdaden onzer voorouders eeuwen geleden?

Je loopt te keffen voor het verkeerde hol zoals al die legers SJW's aka pseudo wereldverbeteraars.
Mij niet gelaten hoor, als jij je daar moreel superieur door voelt.

Maar 't behoud van onze beschaving, onze verworvenheden, onze verwezenlijkingen is prioriteit #1 om beschermd & behouden te worden. Zou prioriteit #1 moeten zijn. Ondanks de 'foute' dingen uit 't verleden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 13:12   #1747
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Bijvoorbeeld het inzicht in het verband tussen neokolonisme en migratie of tussen westerse oorlogen ver weg en terrorisme thuis. Denk bv aan hoe wij Khadaffi hebben laten afmaken zoals een hond, daarmee een van de sociaal vooruitstrevende landen van Afrika tot een jihadisten bolwerk omvormend. Denk aan economische systemen die de kloof tussen arm en rijk vergroten waardoor miljoenen de ellende thuis ontvluchten om een droom te zoeken in het centrum van de macht. It's all connected. Maar sommigen willen liever aan symptoombehandeling doen. Dan moet men maar leven met de gevolgen ook.

Mensen die zo denken zijn evenzeer oorzaak van sociale desintegratie als de religieuze extremisten waarover ze zich beklagen. Ze willen bloed en geen dialoog. Maar naar de ruimere oorzaken weigeren ze te kijken. Eigenlijk zijn ze de beste bondgenoten van westenhatende moslims. Jawel....u ook.

U spreekt over onze beschaving en onze verworvenheden. Maar als het gaat over onze misdaden komt u af met dat u daar niets mee te maken heeft. Zo werkt het niet hoor.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 februari 2018 om 13:23.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 15:26   #1748
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Zo werkt 't wel want de gewone man/vrouw in de straat heeft geen zeggenschap over al die 'verbanden' die je daar opnoemt, maar dient wel te leven met de gevolgen er van. Om 't even hoeveel 'inzicht' die gewone man/vrouw daarin heeft, er werd hem/haar niet gevraagd of hij/zij 't eens zijn/waren met hogergenoemde 'interventies'.
Is 'men' aan jou komen vragen of jij 't er mee eens was Libya binnen te vallen & Qadhafi te vermoorden? Heb jij er aan meegeholpen hem als 'n hond af te maken, want je schrijft; "wij"?
Aan mij niet dus.
Richt je tot H R Clinton & Obama met je klachten..

Wat 'n geluk dan dat dat mens geen president geworden is en 't beleid van Obama niet heeft kunnen verderzetten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 15:42   #1749
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zo werkt 't wel want de gewone man/vrouw in de straat heeft geen zeggenschap over al die 'verbanden' die je daar opnoemt, maar dient wel te leven met de gevolgen er van. Om 't even hoeveel 'inzicht' die gewone man/vrouw daarin heeft, er werd hem/haar niet gevraagd of hij/zij 't eens zijn/waren met hogergenoemde 'interventies'.
Is 'men' aan jou komen vragen of jij 't er mee eens was Libya binnen te vallen & Qadhafi te vermoorden? Heb jij er aan meegeholpen hem als 'n hond af te maken, want je schrijft; "wij"?
Aan mij niet dus.
Richt je tot H R Clinton & Obama met je klachten..

Wat 'n geluk dan dat dat mens geen president geworden is en 't beleid van Obama niet heeft kunnen verderzetten.
Khadaffi is ook een zaak van Cameron en Sarkozy. En in België bleef men oorverdovend stil als het op debat aankwam ondertussen dat met meedeed luchtmacht voor jihadis te spelen in Libië (en elders). Zo ver als 'psychopaat' Clinton en schijnheiligaard Obama hoeft men het niet te gaan zoeken. Ook de Belgen dragen daar een schuld. Ze stemden op partijen die deze misdaad goedkeurden. Als dan naderhand blijkt dat er verband is tussen Libië en de aanslagen in Londen.....tja dan willen we het weer niet geweten hebben.

Hoe willen we dat probleem met migranten aanpakken als we de discussie niet open en eerlijk mogen voeren? Voor de enen mogen we slechts naar de eigenschappen van 'de islam' kijken en voor de anderen mogen we dan daar niet naar kijken vanuit een multicultureel ideaal of (nog meer zelfs) omdat de captains of industry menen migranten nodig te hebben. Allen zitten ze op een deelspoor in hun eigen grote gelijk.

Meer on topic. De rol van Israël in de oorlogen in het midden Oosten wordt ook zo goed als onbespreekbaar gemaakt in het westen. Na het verslaan van ISIS Is het nethanyanu gaan lobbyen is voor meer oorlog in de VS.

De rol van Turkije is iets meer bespreekbaar maar ook daar veel hypocrisie....

In ieder geval denk ik dat dat partijpolitieke spel dat men er steeds van maakt ons geen stap verder helpt. Links rechts idiotie. Wie de schuld heeft. En wie niet. Klaagcultuur....

Laatst gewijzigd door Bach : 20 februari 2018 om 15:54.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 17:16   #1750
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Bach, de achterliggende geo-strategische spelletjes is dan ook waarover dit gaat en niets anders.
Dit gaat niet over palestijnen, dit gaat over de grenzen van de invloedsfeer van israël, van de VS, van Rusland, van Iran, en Turkije zou ook graag wat meespelen omdat die niet graag hebben dat Iran een regionale macht aan het worden is. Dit gaat over Quatar die al een fortuin pompte in Hamas & co om israël te bekampen. Dit gaat om Egypte en Jordanië die maar één ding willen van de palestijnen en dat is hen tot het probleem van Israël herleiden. Dus : kom vooral niet bij ons aankloppen voor een oplossing is het leitmotiv van die 2 buurlanden.

Nobody gives a shit. Enkel wat NGO's die ervan leven en wat diplomaten die decibels produceren voor de galerij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 17:22   #1751
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Khadaffi is ook een zaak van Cameron en Sarkozy. En in België bleef men oorverdovend stil als het op debat aankwam ondertussen dat met meedeed luchtmacht voor jihadis te spelen in Libië (en elders). Zo ver als 'psychopaat' Clinton en schijnheiligaard Obama hoeft men het niet te gaan zoeken. Ook de Belgen dragen daar een schuld. Ze stemden op partijen die deze misdaad goedkeurden. Als dan naderhand blijkt dat er verband is tussen Libië en de aanslagen in Londen.....tja dan willen we het weer niet geweten hebben.

Hoe willen we dat probleem met migranten aanpakken als we de discussie niet open en eerlijk mogen voeren? Voor de enen mogen we slechts naar de eigenschappen van 'de islam' kijken en voor de anderen mogen we dan daar niet naar kijken vanuit een multicultureel ideaal of (nog meer zelfs) omdat de captains of industry menen migranten nodig te hebben. Allen zitten ze op een deelspoor in hun eigen grote gelijk.

Meer on topic. De rol van Israël in de oorlogen in het midden Oosten wordt ook zo goed als onbespreekbaar gemaakt in het westen. Na het verslaan van ISIS Is het nethanyanu gaan lobbyen is voor meer oorlog in de VS.

De rol van Turkije is iets meer bespreekbaar maar ook daar veel hypocrisie....

In ieder geval denk ik dat dat partijpolitieke spel dat men er steeds van maakt ons geen stap verder helpt. Links rechts idiotie. Wie de schuld heeft. En wie niet. Klaagcultuur....
Jij kent dus ook enkel maar 't probleem, dat je, uiteraard uitvoerig, kan beschrijven & de schuldigen - achteraf - perfect duiden.
Mijn vraag was of er aan jou gevraagd werd of jij er akkoord mee ging.
Niet aan mij.
Wij hebben elk enkel maar 1 stem.

En 'n kant & klare oplossing kan je ook niet uit je mouw schudden behalve; "klaagcultuur" waaraan je zelf gretig deelneemt maar ontkent.

Apropos; wat willen we weer niet geweten hebben?
Dat er 'n verband is tussen Libya en de aanslagen in Londen? Wie wil dat niet geweten hebben?
Maak jij jezelf nu wijs dat jij de enige bent die dat verband zag?
Op voorhand?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 17:46   #1752
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waren de Palestijnen van nu er ook al bij in '67 en '48
Sommigen, die noemen ze nu overgrootouders.
Citaat:
? 50 % van de bevolking van gaza is jonger dan 18 jaar .
Wat een genocide van die vuile joden, daar in Gaza.
Citaat:
Waarom krijgen zij wel steeds de schuld van wat er toen gebeurde.

Over dat incident : Sunday, two Palestinians, identified as Salem Mohammed Soliman Sabbah, 17, and ‘Abdullah Ayman Salim Irmeilat, 15, were killed by Israeli airstrikes on Rafah, after four soldiers were wounded when an explosive device detained near their vehicle close to the border fence in southern Gaza.
Toen? 2 dagen geleden is "toen" voor u. Geniaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 07:01   #1753
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Een analyse van een israëlische generaal, ex hoofd van de veiligheidsraad.
Interessant hoe hij het strategische doel goed schetst, en dan de stappen beschrijft hoe dit best kan worden omgezet in beleid.
https://www.ynetnews.com/articles/0,...114884,00.html

Wel 1 kritiek : hij vergeet in zijn vergelijking dat Assad momenteel nog te zwak is om de Iraanse overheid in zijn land te kunnen orders geven om bepaalde posities niet langer te nemen. De Iraanse hulp en hun milities zijn op dit moment nog altijd zijn levenslijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 17:41   #1754
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een analyse van een israëlische generaal, ex hoofd van de veiligheidsraad.
Interessant hoe hij het strategische doel goed schetst, en dan de stappen beschrijft hoe dit best kan worden omgezet in beleid.
https://www.ynetnews.com/articles/0,...114884,00.html
De klassieke verdeel en heers strategie
En dat terwijl ze zelf niet aangevallen worden.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 17:45   #1755
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sommigen, die noemen ze nu overgrootouders.
Waar de huidige palestijnen niets meer mee te maken hebben

Citaat:
Wat een genocide van die vuile joden, daar in Gaza.
Uw woorden ! Ik geef hier enkel een feit.

Citaat:
Toen? 2 dagen geleden is "toen" voor u. Geniaal.
Waar zeg ik dat , of insinueer ik dat ?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 17:48   #1756
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De klassieke verdeel en heers strategie
En dat terwijl ze zelf niet aangevallen worden.
Neuh, dat er nog steeds amateuristische pogingen gedaan worden door uw knuffels om hier en daar een jood naar de eeuwige jachtvelden te laten ontploffen is gewoon kattekwaad, geen aanval.

En geschiedenis telt ook niet, want dan zou u een aantal oorlogen moeten erkennen.

En verdeel en heers. Dan moet Israël niet veel moeite doen, uw knuffels kunnen dat op zichzelf al zeer goed. Shitten en Soemieten, Hamas en Fatah enzoverder...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 17:52   #1757
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waar de huidige palestijnen niets meer mee te maken hebben.
Dus de huidige Gazanen misdoen niets? Laten geen bommen ontploffen, proberen geen vuurpijlen in een joodse brievenbus te mikken?


Citaat:
Uw woorden ! Ik geef hier enkel een feit.
Langs de ene kant brullen u en uw companen dat Israël gaza uitmoord, en hier komt u aandraven met het feit dat de hoofdmoot van de Gazanen pubers zijn.

Citaat:
Waar zeg ik dat , of insinueer ik dat ?
Hier uw eigen woorden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
Waarom krijgen zij wel steeds de schuld van wat er toen gebeurde.

Over dat incident : Sunday, two Palestinians, identified as Salem Mohammed Soliman Sabbah, 17, and ‘Abdullah Ayman Salim Irmeilat, 15, were killed by Israeli airstrikes on Rafah, after four soldiers were wounded when an explosive device detained near their vehicle close to the border fence in southern Gaza.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 17:56   #1758
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat probeer ik je aan 't verstand te brengen.
Dat je dat 'inzicht' best kan gaan bijbrengen bij de juiste groep, daar waar je antidote hard nodig is, daar waar geen enkel collectief schuldgevoel bestaat over de misdaden van hun gewelddadige veroveringen en hun niet zo fraaie verleden & heden. Daar waar daadwerkelijk "superioriteitsgevoelens" vrede in de weg staan.

De westerling is zich maar al te goed bewust van z'n verleden, z'n geschiedenis. De schuldgevoelens worden er dagelijks opnieuw ingehamerd, ze worden er dagelijks opnieuw aan herinnerd, adhv allerhande herdenkingen, gedenkstenen, voorstellingen, musea, figuren zoals jij etc.
herdenkingen van de eigen slachtoffers , zeggen niets over het zelfbewust zijn.

Citaat:
In de VS worden zelfs standbeelden van hun sokkels gehaald & vernietigd - omwille van dat 'inzicht' dat ze volgens jou niet hebben en jij hen zou moeten bijbrengen - van 'foute' figuren uit hun verleden/geschiedenis. Bepaalde vlaggen verboden...ook in 't VK mag de Union Jack op bepaalde plaatsen niet uithangen of je mag er geen in je auto hebben, in Zweden is de vlag 'beledigend' enzovoorts...en jij komt hier leuteren over 'inzicht'.
Wat dient er eigenlijk nog meer te gebeuren voordat wij 'inzicht' genoeg hebben als antidote tegen onze 'superioriteitsgevoelens? De totale vernietiging van onze beschaving? Want dat was 'karma' volgens jou, voor vermeende misdaden onzer voorouders eeuwen geleden?
Zeer hysterisch gedachtengoed vind ik dit . Het westen is geen slachtoffer . Er is veel meer reden om te denken dat het westen de moslim wereld wil controleren dan andersom. Tijd om te stoppen met eindeloze gewelddadige interventies in bepaalde regio's , te stoppen met regime changes en steun aan dictaturen + wapenleveringen.

Daarmee beschermen we ons samenleving
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 18:02   #1759
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Voor de personen die steeds dat handvest van Hamas aanhalen heb ik nog een leuk linkje klaar staan met gruwelijke uitspraken van vooraanstaande Israelis.
Zelfs ik wist niet dat het zo erg gesteld was met de mening van de meerderheid in Israel. Die link komt later nog.

Nu begrijp ik de uitspraak van Finkelstein pas echt "Isreal is a lunatic state"https://www.youtube.com/watch?v=3CJw2epEJ-4
Dit sluit mooi aan bij de uitspraken van die Israëlische ex veiligheidsraad figuur.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 21 februari 2018 om 18:11.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 18:05   #1760
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Voor de personen die steeds dat handvest van Hamas aanhalen heb ik nog een leuk linkje klaar staan met gruwelijke uitspraken van vooraanstaande Israelis.
Zelfs ik wist niet dat het zo erg gesteld was met de mening van de meerderheid in Israel.

Nu begrijp ik de uitspraak van Finkelstein pas echt "Isreal is a lunatic state"
Geef maar, die link.

Eneuh, Caïro en Damascus zijn nog steeds niet genuked.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be