Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2018, 00:02   #10841
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wie komt er nu per toeval in Oekraïne?
ikke.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 04:30   #10842
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nu ben ik onlangs in Oekraine geweest, per toeval eigenlijk, ten oosten van Kiev, in het gebied waar men overwegend Russisch praat (Dnjepro).

En ik heb eens gevraagd wat men daar denkt over de Russen en hun invasie in de Krim, en tot mijn verbazing was iedereen die ik sprak totaal negatief over de Russen , niet 99% maar 100%. Het viel mij ook op hoe gelaten en pacifistisch de reacties waren, totaal anders dan de volksaard van de Russen, die ik heel goed ken.

Uw retoriek hier is totalen BULLSHIT! Groteske leugens en 100% de agressieve propaganda van Poetin.

Uw leugens hier zijn gewetensloos en degoutant. Gij zijt geindoctrineerd vanaf kleins af aan door uw communistische Russische familie, en nu probeert ge anderen te bekeren tot uw barbaarse ideologie. Zielig!
Onze Geert kent niet alleen alle Chinese dialecten zodat hij met alle Chinezen kan communiceren maar z'n Russisch (of is het Oekraïens?) is blijkbaar ook zo goed dat hij met de inwoners van Dnepropetrovsk (niemand spreekt een woord Engels, ik ben daar namelijk ook geweest enkele jaren geleden) diepgaande politieke gesprekken kan voeren. Een genie met andere woorden...

En even ter uwer informatie Poetin is allesbehalve een communist.

Dnepropetrovsk is de minst pro-Russische stad van oostelijk Oekraïne, de voorzitter van rechtse sector is er geboren, net als Timoshenko en Avakov. Dat is altijd zo geweest om een of andere reden. Er wordt trouwens geen Russisch gesproken maar een overgangstaal tussen Russisch en Oekraïens.
Het is ook een zware maffia stad, de enige stad in de ex-Sovjet-Unie waar ik eens in de problemen ben gekomen.
Dat gezegd zijnde, de overgrote meerderheid in alle streken van Oekraïne geeft aan dat ze een hogere levensstandaard hadden tijdens de Sovjet-Unie volgens alle opiniepeilingen.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 februari 2018 om 04:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 04:37   #10843
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ikke.
Net als ge waarschijnlijk per toeval in heel China met alle Chinezen heb gesproken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 14:38   #10844
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Onze Geert kent niet alleen alle Chinese dialecten
Weer uw typische leugen in sovietstijl!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
zodat hij met alle Chinezen kan communiceren maar z'n Russisch (of is het Oekraïens?) is blijkbaar ook zo goed dat hij met de inwoners van Dnepropetrovsk (niemand spreekt een woord Engels, ik ben daar namelijk ook geweest enkele jaren geleden) diepgaande politieke gesprekken kan voeren. Een genie met andere woorden...

En even ter uwer informatie Poetin is allesbehalve een communist.
Maar is dat waar? Allez jong, daar val ik nu van mijn stoel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Dnepropetrovsk is de minst pro-Russische stad van oostelijk Oekraïne, de voorzitter van rechtse sector is er geboren, net als Timoshenko en Avakov. Dat is altijd zo geweest om een of andere reden. Er wordt trouwens geen Russisch gesproken maar een overgangstaal tussen Russisch en Oekraïens.
Het is ook een zware maffia stad, de enige stad in de ex-Sovjet-Unie waar ik eens in de problemen ben gekomen.
Leugens leugens leugens! Zelfs mensen die oekrains kennen spreken mekaar aan in het Russisch! Trouwens, het engels in oekraine is veel beter dan in Rusland!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat gezegd zijnde, de overgrote meerderheid in alle streken van Oekraïne geeft aan dat ze een hogere levensstandaard hadden tijdens de Sovjet-Unie volgens alle opiniepeilingen.
Leugens leugens leugens. Dat is het enige wat gij kunt!
Iedereen die ik sprak in Oekraine heeft een diepe hekel aan Russen!
Net zoals de Esten , de Letten en de Litouwers.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 14:39   #10845
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Net als ge waarschijnlijk per toeval in heel China met alle Chinezen heb gesproken.
Geef mij de post waarin ik beweer dat ik alle Chinese dialecten beheers.

Ik kan u de post geven waarin het tegendeel beweer.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 14:59   #10846
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
... de inwoners van Dnepropetrovsk (niemand spreekt een woord Engels, ik ben daar namelijk ook geweest enkele jaren geleden)
Dit is een leugen die zelfs ongezien is voor een communistisch leugen-orgel als jij Tomm. of heb je weer aan de bad-olie gezeten zoals je etnische broeders weleens plegen te doen bij feestgelegenheden.

De jongeren (16-35) spreken daar vrij behoorlijk engels. Niet allemaal natuurlijk maar een zeer aanzienlijk deel.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 22:36   #10847
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dit is een leugen die zelfs ongezien is voor een communistisch leugen-orgel als jij Tomm. of heb je weer aan de bad-olie gezeten zoals je etnische broeders weleens plegen te doen bij feestgelegenheden.

De jongeren (16-35) spreken daar vrij behoorlijk engels. Niet allemaal natuurlijk maar een zeer aanzienlijk deel.
Ik heb 1 persoon tegengekomen die geen engels sprak, en dat was een taxi chauffeur. Voor de rest was het opvallend beter dan de Russen. Ik vond ook dat de volksaard opvallend anders was.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 22:47   #10848
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb 1 persoon tegengekomen die geen engels sprak, en dat was een taxi chauffeur. Voor de rest was het opvallend beter dan de Russen. Ik vond ook dat de volksaard opvallend anders was.
Uw verhaaltje wordt met het uur onwaarschijnlijker.
1 persoon die geen engels spreekt bent u dus tegengekomen.
Klinkt weinig waarheidsgetrouw.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 05:47   #10849
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
leugen Leugens leugens leugens! Zelfs mensen die oekrains kennen spreken mekaar aan in het Russisch! Trouwens, het engels in oekraine is veel beter dan in Rusland!Leugens leugens leugens. Dat is het enige wat gij kunt!
Iedereen die ik sprak in Oekraine heeft een diepe hekel aan Russen!
Dus ze spreken elkaar in het Russisch aan maar iedereen haat de Russen? Oh ja, en Oekraïners spreken veel beter Engels dan Russen zegt U...

:lo l:
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 05:50   #10850
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geef mij de post waarin ik beweer dat ik alle Chinese dialecten beheers.

Ik kan u de post geven waarin het tegendeel beweer.
U zei dat U overal in China met lokale boeren kunt spreken. Met alle Chinezen maar niet met den dezen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 05:56   #10851
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb 1 persoon tegengekomen die geen engels sprak, en dat was een taxi chauffeur. Voor de rest was het opvallend beter dan de Russen. Ik vond ook dat de volksaard opvallend anders was.
Een gemiddelde Belg ziet absoluut nul verschil tussen een gemiddelde Rus of inwoner van Dnepropetrovsk. Rusland is ook een land dat 500 keer groter is dan België. En in Dnepropetrovsk ben ik niemand tegengekomen die ook maar een woord Engels kon, trouwens nergens in heel Oekraïne, behalve in Kiev en enkele buitenlandse studenten in Odessa.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 06:06   #10852
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dit is een leugen die zelfs ongezien is voor een communistisch leugen-orgel als jij Tomm. of heb je weer aan de bad-olie gezeten zoals je etnische broeders weleens plegen te doen bij feestgelegenheden.

De jongeren (16-35) spreken daar vrij behoorlijk engels. Niet allemaal natuurlijk maar een zeer aanzienlijk deel.
Wanneer was U laatst in Dnepropetrovsk? Ik enkele jaren geleden en toen sprak niemand Engels, zelfs geen "yes" of "no". In Kiev wel, maar Kiev is Oekraïne niet net zomin als Moskou Rusland is.
Ik zal nog eens m'n relaas van in Georgië vertellen. Ik was daar nu ongeveer 3 jaar geleden, na een afwezigheid van 10 jaar. Iedereen vertelde me dat Saakashvili massaal had ingezet op het Engels en dat niemand nog Russisch sprak. Op de luchthaven stond alles in het Engels aangeduid en niets in het Russisch. Dus ik ging buiten en sprak de eerste de beste taxichauffeur aan met "Can you take us to Didube"? Hij antwoordde in het Russisch dat hij er geen zak van verstond. En vanaf dan heb ik geen woord Engels meer gesproken tot ik het land weer verliet, enkel op de luchthaven spraken werknemers en douane (gebrekkig) Engels. Iedereen kijkt naar de Russische tv, nog steeds, overal op straat hoor je Russisch. Nu, in Oekraïne werd nooit moeite gedaan om kinderen Engels aan te leren anders dan in Georgië waar Engels al 20 jaar prominent deel uitmaakt van het schoolcurriculum...

Laatst gewijzigd door tomm : 21 februari 2018 om 06:07.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 06:11   #10853
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Uw verhaaltje wordt met het uur onwaarschijnlijker.
1 persoon die geen engels spreekt bent u dus tegengekomen.
Klinkt weinig waarheidsgetrouw.
Zelfs in Polen dat grenst aan Duitsland en al jaren bij de EU hoort, spreekt de grote meerderheid geen Engels.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 08:14   #10854
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Uw verhaaltje wordt met het uur onwaarschijnlijker.
1 persoon die geen engels spreekt bent u dus tegengekomen.
Klinkt weinig waarheidsgetrouw.
Met het uur dan!

Het is nochtans WAAR!

Als wat ik vertel niet overeenkomt met uw gestoord extremistisch wereldbeeld, dan is er iets mis met uw wereldbeeld!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 08:15   #10855
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U zei dat U overal in China met lokale boeren kunt spreken. Met alle Chinezen maar niet met den dezen...
Ik wacht nog steeds op de post waarin ik schrijf dat ik alle Chinese dialecten spreek!

Ik wacht!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 08:16   #10856
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een gemiddelde Belg ziet absoluut nul verschil tussen een gemiddelde Rus of inwoner van Dnepropetrovsk. Rusland is ook een land dat 500 keer groter is dan België. En in Dnepropetrovsk ben ik niemand tegengekomen die ook maar een woord Engels kon, trouwens nergens in heel Oekraïne, behalve in Kiev en enkele buitenlandse studenten in Odessa.
Ik was vorige maand in Oekraine, en ik heb een 'totaal andere ervaring'.

Ik wéét dus dat gij liegt.

Van A tot Z!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 08:17   #10857
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus ze spreken elkaar in het Russisch aan maar iedereen haat de Russen? Oh ja, en Oekraïners spreken veel beter Engels dan Russen zegt U...

:lo l:
Gij hebt blijkbaar geen flauw benul hoe gehaat de Russen zijn in de wereld.

Wacht, laat me eens raden, wat is uw nationaliteit van oorsprong?

geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 13:46   #10858
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Met het uur dan!

Het is nochtans WAAR!

Als wat ik vertel niet overeenkomt met uw gestoord extremistisch wereldbeeld, dan is er iets mis met uw wereldbeeld!
Als wat U vertelt niet overeenkomt met de logica, en U veel hoofdletters en uitroeptekens gebruikt... trekken de meeste lezers heel andere conclusies...


Laatst gewijzigd door tomm : 21 februari 2018 om 13:47.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 13:48   #10859
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik wacht nog steeds op de post waarin ik schrijf dat ik alle Chinese dialecten spreek!

Ik wacht!
U zei dat U met alle boeren op het platteland kunt spreken dat komt op hetzelfde neer... Zelfs in België kun je niet overal met alle boeren spreken als je niet alle dialecten machtig bent...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 13:52   #10860
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik was vorige maand in Oekraine, en ik heb een 'totaal andere ervaring'.

Ik wéét dus dat gij liegt.

Van A tot Z!
OK, laten we het eens over Dnepropetrovsk hebben. Waar bent U juist geweest? Hoe bent U er naartoe gereist? Hoeveel kost een taxirit gemiddeld?
Wat viel onmiddellijk op aan de stad? Wat bent U er gaan doen? Wat heb je dan bezocht?

Laatst gewijzigd door tomm : 21 februari 2018 om 14:00.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be