Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2017, 16:27   #8561
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Die zullen dan heel wat minder gas en Cava gaan verkopen in Catalonië.
Daar gaan ze niet van wakker liggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:27   #8562
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Je neemt hier gewoon de tekst uit het eerder vermeld opiniestuk over.

Ik zou er dan wel de bron bij vermelden.

Ik vind het niet onmiddellijk een nep argument maar ik vind ook niet dat men tegelijk zou kunnen stellen dat degene die niet opkomen neen-stemmers zijn. Misschien is het ook zo dat er bepaalde mensen expliciet wel gaan stemmen zijn voor de onafhankelijkheid vanwege het verbod.

Hoe men het ook draait of keert, het referendum is niet representatief en de Spaanse overheid is daardoor jammer genoeg in hun opzet geslaagd.
Ik neem idd een deel van een opinie over die de VRT uit Doorbraak haalde.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...itici-rekenen/

Je kan mij echter niet verwijten dat ik feiten en cijfers aanhaal die niet te bewijzen zijn. Belgique dankt zijn bestaan NIET aan verkiezingen of referenda maar aan separatistisch geweld. Separatisch geweld gepleegd door een handvol Franstalige separatisten. Dit terwijl niemand daarom vroeg, behalve een zekere "Potter". Een journalist die met De Wever vergeleken werd door Christoph Deborsu. Een Waal.
. Volgens Deborsu leert de constructie van België veel over hoe een land barst. Dat 93% van de Vlamingen en 98% van de Walen België willen samenhouden, vormt geen obstakel voor een splitsing van het land. Dat geldt ook voor Catalanen, en bij uitbreiding voor ?*lle volkeren die onafhankelijkheid nastreven.

Niemand kan er omheen dat noch de EU, noch haar grondwet door een meerderheid van Europanen werd gewild. Niet één Belg was bij de EU-grondwet betrokken. Voor het ene MOETEN de Belgen gaan kiezen, en voor het andere wordt het hen verboden. Ook d?*t zijn feiten!

Noch Belgique, noch de EU, noch Spanje verdragen referenda, lees: DEMOCRATIE die naam waard. Dat bewijst het ontbreken van bindende referenda in hun grondwet.
Dat bewijst eveneens het grijpen naar de grondwet in het ene geval, maar ze als een vodje papier behandelen in het andere. Dit is willekeur en een democratie die naam onwaardig.

De Belgische grondwet werd bij élke staatshervorming van tafel geveegd, maar niet één politicus werd wegens dat misdrijf gestraft. Integendeel!

Mij maakt het geen hol uit dat niet de helft van de Catalanen hun stem kon, wilde, of durfde uitbrengen. Een vrij en écht democratisch land hanteert bepaalde quota om de uitslag van een referendum geldig te verklaren. Een referendum is geldig als het quotum wordt gehaald. In Catalonië werd het voor referenda gangbare quotum ruimschoots overschreden. In een geldig referendum gaan de niet-stemmers akkoord met de uitslag. Ook als die uitslag hen niet bevalt.

Wat de Spaanse, Belgische én Europese grondwet betreft, dat zijn op ondemocratische wijze verkregen vodjes papier. We weten onderhand wie degenen zijn die in het ene geval graag met de grondwet uitpakken, maar er hun gat aan vegen als ze hen dwarsboomt in hun plannen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 oktober 2017 om 16:40.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:28   #8563
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Die zullen dan heel wat minder gas en Cava gaan verkopen in Catalonië.

Weer een paar werklozen bij in Catalonië. Moet toch niet te vaak gebeuren.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:36   #8564
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht


Ik stelde geen suggestieve vragen noch bracht ik mijn boodschap op demagogische wijze, integendeel. Ik haalde uitsluitend harde feiten en bewezen cijfers aan, reuze pandatje.
Ik ben alles behalve een pilarenbijter zoals JVDB en bedien me niet van tsjeventruken. Ik begrijp wel volkomen dat de harde waarheden die ik aanhaalde té confronterend zijn voor een staatsnationalist om op te reageren.


Ik herhaal : demagogie die begint met "je bedoelt..." lees ik zelfs niet.
Doe normaal, als je antwoord verwacht.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:41   #8565
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

[quote=marie daenen;8543172]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Temporaliteit???
Eerst de grondwet overtreden want ze staat in de weg van de franstaligen eisen en dan voorstellen doen om de ongrondwettelijkheid ongedaan te maken door de grondwet aan te passen aan hun franstalige eisen???
Heeft het eigenlijk zin dat ik op zo'n onzin reageer? Het zal niet in jouw kraam passen, dus zal je het met moeite lezen, én uiteraard zal je niet to-the-point reageren, wel integendeel?

Allė, om mijn geloof in mijn eigen te bevestigen: choeke Marie, BHV was niet ongrondwettelijk in het oud systeem van kiesarrondissementen. De Grondwet lag dus niet in de weg van de Franstaligen, wel integendeel. Er bestond geen enkel juridisch argument om BHV te splitsen.

De Vlaamse meerderheidspartijen van toen hadden wel als project de kieskringen te hervormen naar provinciale kieskringen, zonder weliswaar een splitsing van BHV. De Franstalige meerderheidspartijen zagen daar geen graten in, al waren ze geen vragende partij, en leverden de nodige stemmen om de provinciale kieskringen in te voeren, uiteraard zonder splitsing van BHV.
Is het dat dat jij de Franstaligen verwijt met: 'Eerst de grondwet overtreden want ze staat in de weg van de franstaligen eisen'? Dan heb jij toch een bijzondere lezing van de geschiedenis, nietwaar?

Tegen die nieuwe wet hebben andere Vlaams partijen een beroep ingediend bij het Grondwettelijk Hof, meer bepaald tegen de niet-splitsing van BHV. En het Hof heeft hen gelijk gegeven: provinciale kieskringen zonder splitsing van BHV zijn grondwettelijk niet mogelijk. Punt. Het Hof heeft niks meer gezegd dan dat.

Maar toch hebben de Vlaamse partijen een propaganda-oorlog opgestart, met als ergste leugen het feit dat het Hof de splitsing van BHV bevolen zou hebben. Quod non uiteraard.

Je beseft dan ook (hopelijk toch) dat de ongrondwettelijkheid pas op dat ogenblik ontstaat, en dus dat het corrigeren van de ongrondwettelijkheid pas dan begint te lopen. Het Hof zegt het trouwens met zoveel woorden. Temporaliteit, weet je wel.

De Franstaligen hebben dan ook toen een voorstel ingediend om de situatie grondwettelijk te maken, nl het herinvoeren van arrondissementele kieskringen, waar het bestaan van BHV grondwettelijk is.
Het gaat dus zelfs ook niet om 'voorstellen doen om de ongrondwettelijkheid ongedaan te maken door de grondwet aan te passen aan hun franstalige eisen', zoals jij beweert.

Dus ja, de Franstaligen hebben de nodige stappen gezet om de ongrondwettelijkheid weg te halen en zodoende het arrest van het Grondwettelijk Hof te eerbiedigen.

Dat past niet in jouw mantra's? So be it.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:42   #8566
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik herhaal : demagogie die begint met "je bedoelt..." lees ik zelfs niet.
Doe normaal, als je antwoord verwacht.
Niets kwetst méér dan de waarheid.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:45   #8567
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is niet Unia maar wel het Europees hof voor de mensenrechten die Belgie al dikwijls veroordeelde voor het schenden van de mensenrechten.
Niet veel meer dan de meeste West-Europese landen, en soms minder.
Plus het feit dat het cijfer per jaar verschilt.

Statistieken beschikbaar op de site van het EHRM.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:45   #8568
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Weer een paar werklozen bij in Catalonië. Moet toch niet te vaak gebeuren.
Catalonië doet het, net als Vlaanderen in Belgique, veel beter dan het overgrote deel van Spanje. Geen wonder dat Spanje haar Catalaanse ezel niet wil missen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:47   #8569
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet veel meer dan de meeste West-Europese landen, en soms minder.
Plus het feit dat het cijfer per jaar verschilt.

Statistieken beschikbaar op de site van het EHRM.
Je ontkent dus niet dat Belgique méér dan ééns veroordeeld werd voor het schenden van de mensenrechten door het "Europees Hof".

Schol!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:53   #8570
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat heeft dat te maken met de manier hoe de nazi's aan de macht zijn gekomen, in 1933.
In de eerste plaats wat heeft Nazi Duitsland van 80 jaar terug te maken met het huidige Spanje?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:55   #8571
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Catalonië doet het, net als Vlaanderen in Belgique, veel beter dan het overgrote deel van Spanje. Geen wonder dat Spanje haar Catalaanse ezel niet wil missen.
Bovendien stimuleert de centrale regering werklozen uit het zuiden werk aan te nemen in het actieve Catalonië.
Op het eerste zicht weeral een normale actie.
Natuurlijk spreken die lieden geen Catalaans en zijn het ook niet van plan het te leren.
Uiteraard willen zij van een onafhankelijk Catalonië niet weten, dus vormen zij een rem op het onafhankelijkheidsstreven.

Het zou trouwens leerrijk zijn waar al die Spaans getrouwen, die men zo graag op onze TV opvoert, oorspronkelijk vandaan komen.
Mijn Spaans kennis is niet zo goed om het gesproken Catalaans uit het Castiliaans te onderscheiden, maar omdat ik wel flarden kon verstaan zet ik op het laatste in.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 16:58   #8572
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

[quote=Bad Attila;8543310]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Heeft het eigenlijk zin dat ik op zo'n onzin reageer? Het zal niet in jouw kraam passen, dus zal je het met moeite lezen, én uiteraard zal je niet to-the-point reageren, wel integendeel?

Allė, om mijn geloof in mijn eigen te bevestigen: choeke Marie, BHV was niet ongrondwettelijk in het oud systeem van kiesarrondissementen. De Grondwet lag dus niet in de weg van de Franstaligen, wel integendeel. Er bestond geen enkel juridisch argument om BHV te splitsen.

De Vlaamse meerderheidspartijen van toen hadden wel als project de kieskringen te hervormen naar provinciale kieskringen, zonder weliswaar een splitsing van BHV. De Franstalige meerderheidspartijen zagen daar geen graten in, al waren ze geen vragende partij, en leverden de nodige stemmen om de provinciale kieskringen in te voeren, uiteraard zonder splitsing van BHV.
Is het dat dat jij de Franstaligen verwijt met: 'Eerst de grondwet overtreden want ze staat in de weg van de franstaligen eisen'? Dan heb jij toch een bijzondere lezing van de geschiedenis, nietwaar?

Tegen die nieuwe wet hebben andere Vlaams partijen een beroep ingediend bij het Grondwettelijk Hof, meer bepaald tegen de niet-splitsing van BHV. En het Hof heeft hen gelijk gegeven: provinciale kieskringen zonder splitsing van BHV zijn grondwettelijk niet mogelijk. Punt. Het Hof heeft niks meer gezegd dan dat.

Maar toch hebben de Vlaamse partijen een propaganda-oorlog opgestart, met als ergste leugen het feit dat het Hof de splitsing van BHV bevolen zou hebben. Quod non uiteraard.

Je beseft dan ook (hopelijk toch) dat de ongrondwettelijkheid pas op dat ogenblik ontstaat, en dus dat het corrigeren van de ongrondwettelijkheid pas dan begint te lopen. Het Hof zegt het trouwens met zoveel woorden. Temporaliteit, weet je wel.

De Franstaligen hebben dan ook toen een voorstel ingediend om de situatie grondwettelijk te maken, nl het herinvoeren van arrondissementele kieskringen, waar het bestaan van BHV grondwettelijk is.
Het gaat dus zelfs ook niet om 'voorstellen doen om de ongrondwettelijkheid ongedaan te maken door de grondwet aan te passen aan hun franstalige eisen', zoals jij beweert.

Dus ja, de Franstaligen hebben de nodige stappen gezet om de ongrondwettelijkheid weg te halen en zodoende het arrest van het Grondwettelijk Hof te eerbiedigen.

Dat past niet in jouw mantra's? So be it.
Het Grondwettelijk Hof verklaarde nieuwe verkiezingen ongrondwettelijk wegens het bestaan van een voor Vlamingen discriminerende kieskring. Het verwondert mij niet in het minst dat een fransgezinde Brusselaar er geen probleem mee heeft dat er desondanks verkiezingen werden gehouden. Ongrondwettelijke verkiezingen dus, die nadat ze gehouden werden geldig werden verklaard door het parlement.
Het Grondwettelijk Hof werd voor schut gezet, is compleet overbodig, en verliest op deze manier haar geloofwaardigheid.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 17:00   #8573
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je ontkent dus niet dat Belgique méér dan ééns veroordeeld werd voor het schenden van de mensenrechten door het "Europees Hof".

Schol!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 17:01   #8574
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

[quote=Knuppel;8543324]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door

Het Grondwettelijk Hof verklaarde nieuwe verkiezingen ongrondwettelijk wegens het bestaan van een [B
voor Vlamingen discriminerende kieskring[/b]. Het verwondert mij niet in het minst dat een fransgezinde Brusselaar er geen probleem mee heeft dat er desondanks verkiezingen werden gehouden. Ongrondwettelijke verkiezingen dus, die nadat ze gehouden werden geldig werden verklaard door het parlement.
Het Grondwettelijk Hof werd voor schut gezet, is compleet overbodig, en verliest op deze manier haar geloofwaardigheid.
2!

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 oktober 2017 om 17:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 17:02   #8575
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Weer een paar werklozen bij in Catalonië. Moet toch niet te vaak gebeuren.
Die zullen wel aangenomen worden door overblijvende Catalaanse Cava-producenten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 17:10   #8576
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Uit interesse even Rajoy gegoogeld.

En ja , ik werd niet ontgoocheld.
Hij is een uitverkorene geweest van Aznar een oud-falangist en volgeling van Franco. (zoals ook Suarez was, de eerste premier van Spanje na Franco.

Rajoy behoort dus tot het selecte clubje van Falange vertrouwelingen.

De Heilige Geest moet toch zeer goed werk geleverd hebben om van al die mannen , die een fascistische partij behoorden, zo'n overtuigde democraten gemaakt te hebben.

Meestal is links zeer achterdochtig als het om rechtse politici gaat en onderzoekt men pijnlijk zijn antecedenten en deinst men er niet voor terug
ook vader, grootvader of nog verdere familieleden daarbij te onderzoeken.

Vreemd dat dit hier nooit aan het bod komt.

Citaat:
Hoewel afkomstig uit de AP, de zeer rechtse partij van ex-franquistische leiders, evolueerde hij zonder problemen met diens opvolger, de Partido Popular (PP) mee naar het politieke centrum.
In 1989 maakte hij de sprong naar Madrid. Dat jaar werd Rajoy verkozen als woordvoerder en gaf partijleider José Mar?*a Aznar, tot verrassing van velen, de voorkeur aan hem als vice-secretaris-generaal, boven enkele van de zwaargewichten van de partij.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marian...in_de_politiek
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 17:15   #8577
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat heeft men toch met die grondwet?
In zo'n grondwer kan allerlij zever staan.
Tal van wetten , ook hier zijn in feite in strijd met de grondwet.
En zoals Vuye gisteren zei: de nazi's hebben altijd conform de grondwet gehandeld, hen valt dus volgens die redenering niets te verwijten?
Het feit dat dictatoriale regimes een eigen grondwet hebben (en vaak dan ook niet respecteren) belet democratische regimes niet om een eigen grondwet te hebben, hé.

Enkel mensen met een bepaald agenda vergelijken beide gevallen dan ook.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 17:18   #8578
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Catalonië doet het, net als Vlaanderen in Belgique, veel beter dan het overgrote deel van Spanje. Geen wonder dat Spanje haar Catalaanse ezel niet wil missen.
mooie definitie van centennationalisme...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 17:21   #8579
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het feit dat dictatoriale regimes een eigen grondwet hebben (en vaak dan ook niet respecteren) belet democratische regimes niet om een eigen grondwet te hebben, hé.

.
Belgie is op dat punt geen haar beter dan die landen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 17:23   #8580
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je ontkent dus niet dat Belgique méér dan ééns veroordeeld werd voor het schenden van de mensenrechten door het "Europees Hof".

Schol!
Had ik dat dan ergens ontkend?

Ondertussen besef je niet eens dat ook jij mij gelijk geeft, België wordt niet meer of minder veroordeeld dan onze andere West-Europese landen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be