Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 10 februari 2018, 11:08   #1
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard Wordt er op dit forum aan vrouwendiscriminatie gedaan?

Beste gebruikers,

Deze draad bevat mogelijk uitlatingen die kwetsend kunnen overkomen.

Deelnemen aan de discussie op eigen risico.


Pontifex






Het is een feit, de mannen zijn hier in de meerderheid. Op zich geen probleem maar valt het dan niemand op hoe een aantal “heren” die ik niet bij naam ga noemen zich met plezier storten op de replies van de enkele dames die nog meedoen – vooral in k & k natuurlijk - en vrouwen beledigen, discrimineren, seksueel kleineren, zeg maar pesten. Ze zijn net voorzichtig genoeg om de vrouwen niet persoonlijk aan te vallen of om dit te doen op een buitengewoon grappige wijze (in hun ogen dan) door bijvoorbeeld foto’s en tekeningen te plaatsen die vrouwen belachelijk maken of als domme seksbommen voorstellen en daar natuurlijk geen namen bij te plaatsen.
Valt dat de moderators echt niet op?
Ik denk dat als er hier een controle gedaan zou worden van hogerhand, het hele forum binnen het uur off-line zou zijn want nergens kom ik zoveel discriminatie en vrouwonvriendelijkheid tegen als hier.
Het is geen wonder dat de vrouwen het hier hoe langer hoe meer laten afweten. Vindt de moderatie dat niet erg? Of vinden zij dat vrouwen geen meerwaarde kunnen zijn voor dit forum?
Binnenkort is het hier waarschijnlijk een exclusief mannenclubje waar de afwezigheid van vrouwen goed gemaakt wordt door topics als de tetten-draad of de vettige, wansmakelijke draadjes van een bepaald persoon die ik natuurlijk niet met naam ga noemen, want verder reikt de mogelijkheid tot communicatie met vrouwen op dit forum voor een groot aantal heren niet.
Het is mogelijk dat ik geband wordt nadat ik deze tekst geplaatst heb. In dat geval neem ik dat als bewijs dat ik het juist voor heb.
In het andere geval, om met de woorden van bembem te spreken : “pls discuss”.
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 10 september 2020 om 22:32.
Marie van de koster is offline  
Oud 10 februari 2018, 11:24   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Seksisme en discriminatie van vrouwen is alomtegenwoordig in onze maatschappij. Is het daarom OK, natuurlijk niet. Het is en blijft wel een groot taboe.

Daar waar mannen in de oertijd vrouwen zomaar konden nemen en ermee doen wat ze willen zijn de tijden nu fors veranderd. De drang en het instinct van veel mannen is en blijft echter nog zeer primitief en dat zal niet snel veranderen.

Het feit dat u veel postings van mannen als discriminerend ervaart kan er op wijzen dat er hier misschien wel een probleem is maar zoals u al stelde is dit een probleem dat moet bekeken en eventueel opgelost worden door de moderatie. Als zij dit geen probleem vinden dan is er geen probleem en het staat iedereen dan ook vrij om hier al dan niet terug te komen.
Hypochonder is offline  
Oud 10 februari 2018, 11:57   #3
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Van discriminatie is op dit forum geen sprake.
Iedereen (M/V/X) kan/mag hier posten.
Wat betreft vrouwonvriendelijkheid valt het me op dat dat voorkomt bij steeds dezelfde 3 dames die ik - zoals Marie - niet bij naam ga noemen.
Zou het kunnen dat dat te maken heeft met wat ze hier posten, en niet met het feit dat ze vrouw zijn?
Ik denk hier bij wijze van voorbeeld aan de onvoorwaardelijke verdediging die deze 3 dames tot vervelens toe menen te moeten opnemen voor iemand die door 95% van het forum uitgespuwd wordt. Ik noem weer geen namen, maar hij is woonachtig ergens in de Atlantische Oceaan.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen...
Wapper is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:03   #4
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Van discriminatie is op dit forum geen sprake.
Iedereen (M/V/X) kan/mag hier posten.
Wat betreft vrouwonvriendelijkheid valt het me op dat dat voorkomt bij steeds dezelfde 3 dames die ik - zoals Marie - niet bij naam ga noemen.
Zou het kunnen dat dat te maken heeft met wat ze hier posten, en niet met het feit dat ze vrouw zijn?
Ik denk hier bij wijze van voorbeeld aan de onvoorwaardelijke verdediging die deze 3 dames tot vervelens toe menen te moeten opnemen voor iemand die door 95% van het forum uitgespuwd wordt. Ik noem weer geen namen, maar hij is woonachtig ergens in de Atlantische Oceaan.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen...
Oh nee? Lees jij wel hoe Marie, bembem en ikzelf zowat dagelijks uitgescholden worden? Jajaa, de forumbegijnen. Heel tof! Verder worden wij grof beledigd, meestal door 3-4 dezelfde mannelijke forummers. Wij worden zelfs uitgemaakt voor "dom". Er worden afbeeldingen geplaatst om ons belachelijk te maken, enz enz. Dit duurt al vele maanden. Wat vinden die 'heren' dat tof! Trololololooooooooo. Ik neem met deze reactie ook het risico om geband te worden, maar dan is het maar zo. Ik steun Marie voor de volle 100%. Hopelijk gaat moderatie eens iets doen tegen de pesters!
NieuwNoors is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:04   #5
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Welk risico om geband te worden nemen jullie dan precies ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:11   #6
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Van discriminatie is op dit forum geen sprake.
Iedereen (M/V/X) kan/mag hier posten.
Wat betreft vrouwonvriendelijkheid valt het me op dat dat voorkomt bij steeds dezelfde 3 dames die ik - zoals Marie - niet bij naam ga noemen.
Zou het kunnen dat dat te maken heeft met wat ze hier posten, en niet met het feit dat ze vrouw zijn?
Ik denk hier bij wijze van voorbeeld aan de onvoorwaardelijke verdediging die deze 3 dames tot vervelens toe menen te moeten opnemen voor iemand die door 95% van het forum uitgespuwd wordt. Ik noem weer geen namen, maar hij is woonachtig ergens in de Atlantische Oceaan.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen...
Ik vind het niet ok dat iemand - die jij noch ik tenslotte persoonlijk kent- uitgespuwd wordt! Nu geef je zelf toe dat je mensen uitspuwt Wapper! En ja, jij behoort ook tot het clubje van de pesters. Mods mogen mij bannen om deze uitspraak maar ZO is het. Dit is de waarheid. @ Moderatie: lees aub eens mee in K&K. Het is niet grappig meer, het is regelrecht pesten.
NieuwNoors is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:13   #7
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Welk risico om geband te worden nemen jullie dan precies ?
De waarheid zeggen Ey! En ja, ook jij bent niet vies van vrouwonvriendelijke en beledigende uitspraken te doen. Weet je wat? Leg je hand eens bovenop je hoofd en kijk wie eronder staat!
NieuwNoors is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:21   #8
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
De waarheid zeggen Ey! En ja, ook jij bent niet vies van vrouwonvriendelijke en beledigende uitspraken te doen. Weet je wat? Leg je hand eens bovenop je hoofd en kijk wie eronder staat!
Wie zou er onder staan ?

Geef eens een voorbeeld van dergelijke beledigende uitspraak dan.

Of ga anders nog wat RD'en.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:23   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Oh nee? Lees jij wel hoe Marie, bembem en ikzelf zowat dagelijks uitgescholden worden? Jajaa, de forumbegijnen. Heel tof! Verder worden wij grof beledigd, meestal door 3-4 dezelfde mannelijke forummers. Wij worden zelfs uitgemaakt voor "dom". Er worden afbeeldingen geplaatst om ons belachelijk te maken, enz enz. Dit duurt al vele maanden. Wat vinden die 'heren' dat tof! Trololololooooooooo. Ik neem met deze reactie ook het risico om geband te worden, maar dan is het maar zo. Ik steun Marie voor de volle 100%. Hopelijk gaat moderatie eens iets doen tegen de pesters!
Heel het forum over één kam scheren omwille van 3-4 minkukels gaat je probleem niet oplossen.
Zet die op je negeerlijst, en ga gewoon door met posten hier.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:28   #10
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wie zou er onder staan ?

Geef eens een voorbeeld van dergelijke beledigende uitspraak dan.

Of ga anders nog wat RD'en.
Vanaf NU zal ik dat zeker doen, wees maar zeker.
Het is zoals Marie zegt: heel binnenkort zijn er op dit forum geen vrouwen meer over en zijn de alfa-mannetjes blij.
Hoera!
NieuwNoors is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:32   #11
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Seksisme en discriminatie van vrouwen is alomtegenwoordig in onze maatschappij. Is het daarom OK, natuurlijk niet. Het is en blijft wel een groot taboe.

Daar waar mannen in de oertijd vrouwen zomaar konden nemen en ermee doen wat ze willen zijn de tijden nu fors veranderd. De drang en het instinct van veel mannen is en blijft echter nog zeer primitief en dat zal niet snel veranderen.

Het feit dat u veel postings van mannen als discriminerend ervaart kan er op wijzen dat er hier misschien wel een probleem is maar zoals u al stelde is dit een probleem dat moet bekeken en eventueel opgelost worden door de moderatie. Als zij dit geen probleem vinden dan is er geen probleem en het staat iedereen dan ook vrij om hier al dan niet terug te komen.
Dank voor uw correct antwoord, H. Alleen met de laatste zin ben ik het niet eens. Moet de moderatie niet volledig onpartijdig zijn? Waarom zijn er eigenlijk geen vrouwelijke moderators hier? Die zouden de bijzonder vrouwonvriendelijke posts van velen hier direct herkennen als een serieus probleem.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:38   #12
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dank voor uw correct antwoord, H. Alleen met de laatste zin ben ik het niet eens. Moet de moderatie niet volledig onpartijdig zijn? Waarom zijn er eigenlijk geen vrouwelijke moderators hier? Die zouden de bijzonder vrouwonvriendelijke posts van velen hier direct herkennen als een serieus probleem.
Dat vraag ik mij ook af.
NieuwNoors is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:38   #13
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Van discriminatie is op dit forum geen sprake.
Iedereen (M/V/X) kan/mag hier posten.
Wat betreft vrouwonvriendelijkheid valt het me op dat dat voorkomt bij steeds dezelfde 3 dames die ik - zoals Marie - niet bij naam ga noemen.
Zou het kunnen dat dat te maken heeft met wat ze hier posten, en niet met het feit dat ze vrouw zijn?
Ik denk hier bij wijze van voorbeeld aan de onvoorwaardelijke verdediging die deze 3 dames tot vervelens toe menen te moeten opnemen voor iemand die door 95% van het forum uitgespuwd wordt. Ik noem weer geen namen, maar hij is woonachtig ergens in de Atlantische Oceaan.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen...
Wat vindt u dan verkeerd aan hetgeen ik hier post? Mijn onschuldige morgengroetjes in 11.000? De manier waarop ik altijd probeer beleefd te blijven ook als ik beledigd word?
Enne ... het zijn inderdaad steeds dezelfde 3 dames, om de doodsimpele reden dat er haast geen andere dames meer zijn. Als Guinevere iets schrijft, wordt ze meteen belegerd door onze heren omwille van het feit dat ze een moslimvrouw is (u weet dat ik ook niet echt een moslimvriend ben maar dat betekent niet dat ik Guinevere daarom nooit au sérieux zou nemen, zij is niet dom!). Knuppel zien we ook nog eens een zeldzame keer en die krijgt ook steeds haar bak vol, zoals we in Antwerpen zeggen.
De andere dames zijn hier al lang onzichtbaar geworden ... dus moeten het wel altijd dezelfde 3 zijn.
En is het een plicht dat iedereen iemand beledigt die u niet kan uitstaan? Zijn persoonlijke voorkeuren verboden?
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 10 februari 2018 om 16:39.
Marie van de koster is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:39   #14
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Heel het forum over één kam scheren omwille van 3-4 minkukels gaat je probleem niet oplossen.
Zet die op je negeerlijst, en ga gewoon door met posten hier.
Waar heb ik dat gezegd?
Ik schreef letterlijk: 3_4 pesters.
NieuwNoors is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:42   #15
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Welk risico om geband te worden nemen jullie dan precies ?
Het feit dat deze draad eigenlijk een reactie is op een zeer vreemde waarschuwing die ik deze morgen in mijn postvak in vond van de moderatie. Naar het schijnt mag men niet op waarschuwingen reageren.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:43   #16
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Heel het forum over één kam scheren omwille van 3-4 minkukels gaat je probleem niet oplossen.
Zet die op je negeerlijst, en ga gewoon door met posten hier.
Ik vind een negeerlijst in deze zeker geen oplossing. Negeren is stilzwijgend toestemmen. Dat kan nooit de bedoeling zijn!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:45   #17
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Heel het forum over één kam scheren omwille van 3-4 minkukels gaat je probleem niet oplossen.
Zet die op je negeerlijst, en ga gewoon door met posten hier.
Ik heb nog nooit iemand op mijn negeerlijst gezet en ben dat ook niet van plan.
Verder: ik ga gewoon door met posten. Maar de eerste die mij nog durft belachelijk te maken, mij beledigt of mij uitscheldt die kan een RD verwachten. Er zijn grenzen aan alles.
De tijd dat de mannen baas waren is allang voorbij!
NieuwNoors is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:52   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vind een negeerlijst in deze zeker geen oplossing. Negeren is stilzwijgend toestemmen. Dat kan nooit de bedoeling zijn!
Dit is een anoniem internet forum Marie. Gebruik de tools die je hebt. Negeren is helemaal niet toestemmen. Herhaaldelijk ingaan op trolpostings, dat is daarentegen de trol zijn snoepjes geven.

Ik zie dat bembem en guinevere genoemd worden als slachtoffers van vrouwonvriendelijkheid, maar als die twee de wind vanvoren krijgen zal dat zeker niet omwille van hun geslacht zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:54   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vind een negeerlijst in deze zeker geen oplossing. Negeren is stilzwijgend toestemmen. Dat kan nooit de bedoeling zijn!
Er is ook nog zoiets als het «?*driehoekje?*» als ge u beledigd voelt.
Bobke is offline  
Oud 10 februari 2018, 16:59   #20
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Very well said Marie en NN!! Dit kan inderdaad niet!! Wat peinzen die wel... !!! Vrouwen zijn idd geen voetveeg noch punching-ball die men mag beledigen, kleineren, patronizeren!!!! Ik hoop dat deze mannen gestraft worden! Te is te!!!!
bembem is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be